meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Oh ik ben echt zo dom he.. Wanneer het kwartje nou eens valt dat ik gewoon naar mijn lichaam moet luisteren ipv zo eigenwijs te doen, grr.

Ik zou dus vanmiddag op bed, maar net toen ik wou gaan kwam mijn moeder binnen zetten. Daar baalde ik al flink van maar ja. Ik denk als ze hier toch is moet ik er maar gebruik van maken en vragen of ze mee boodschappen wil doen. Dat wou ze wel. Maar ja, een Truus die en super moe is en al vreselijk pijn in haar bekken heeft en dan nog boodschappen gaat doen = niet slim. Resultaat is nu dat ik plat lig van de pijn..

Elsie, fijn dat je geslaagd bent voor bakken voor Sams speelgoed. Lijkt inderdaad een stukker netter en opgeruimder! Vanmiddag er nog aan toegekomen om te gaan liggen?

Manon, haha het is wat dat je op je werk moet ZPen ;) Sem slaapt hier trouwens wel goed hoor, das een echte slaapkop. Deze mama ligt alleen hele nachten wakker.. Met die ene AD ben ik gestopt dinsdag iom de psychiater en volgende week starten we met een andere AD. Ik reageer blijkbaar te heftig op de Prozac. Angsten zijn nog niet echt minder, helaas..

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus das niet zo slim idd! volgende keer echt naar je lichaam luisteren! ben je nu alleen met sem?

ik heb vanmiddag nog wel even op bed gelegen:) en daarna geen zin om iets te doen, ook niet naar buiten want het waait erg hard hier! maarja vanmorgen druk genoeg gedaan vind ik. straks alleen nog koken en voor sam zorgen natuurlijk.

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja ik neem mij ook elke keer weer voor om naar mijn lichaam te luisteren want ik weet heel goed wat mijn grenzen zijn maar ja, tikje te eigenwijs.. :)

Ik ben nu alleen met Sem inderdaad. M'n moeder heeft ervoor gezorgt dat Sem ging slapen en over een half uurtje is mijn man thuis dus als het goed is word ie niet wakker. Word ie het wel heb ik een klein probleempje maar denk het niet.

Lekker dat je vanmiddag nog even gelegen hebt. Hier waait het ook vreselijk hard, is inderdaad geen weer om even te wandelen nee.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus iets minder eigenwijs worden.. is heel moeilijk weet het want ik ben het ook haha! gelukkig slaapt sem.. en hopen dat je man dan straks voor je kan zorgen en voor sem.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus hoe gaat het vandaag?

hier was sam al om 5.35 wakker.. 6.30 eruit gegaan en om 7.30 lag sam er weer in want hij was moe en hij slaapt nu nog. zelf ook maar een uurtje nog even gaan liggen. hij was ookal om 3.30 een keer wakker maar ging toen wel weer slapen gelukkig in zijn eigen bedje.

denk dat ik zo even luiers ga inslaan bij de lidl! haha

6. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een saai weer he dames...Ben bijna blij dat ik gewoon moet werken haha...Emma zit lekker op het KDV, die vermaakt zich daar ook prima.
    Hopelijk van het weekend wat beter weer, kan je tenminste leuke dingen doen met je kleintje...

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@manonenemma het is idd echt saai weer!

wilde net bij de lidl luiers inslaan maar kon geen eens een parkeerplek vinden zo druk was het, dus ben maar weer naar huis gereden, komt maandag of dinsdag dan wel!

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Goeiemorgen,

Elsie, jeetje Sam was er vroeg bij vanochtend zeg! Jammer dat je voor niks naar de Lidl toe bent gereden, zal wel erg druk geweest zijn dan. Wat dat betreft heb ik er ook altijd een hekel aan om op vrijdag of zaterdag boodschappen te doen want dan is het altijd zo druk.

Manon, ja inderdaad erg saai weer. Hier regent het momenteel super hard. Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Hier is het echt weer drama met die stomme rot bekken. Gisteren na het eten op bed gaan liggen om er vervolgens niet meer uit te komen. Vanacht natuurlijk weer erg slecht geslapen, ook door de pijn. Ik mag toch hopen dat die andere fysiotherapie wat gaat helpen want ik word er echt gestoord van onderhand..

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus echt balen van je bekken! hoop idd dat die andere fysiotherapie wat voor je kan doen. en ook dat de andere ad wel gaat werken.

het is idd altijd druk op vrijdag en zaterdag, doe dan ook meestal geen boodschappen eigenlijk.

10. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Net weer een gesprek gehad met de spitsverpleegkundige.. Een nieuwe, die had ik nog niet eerder gezien. Vind het aan de ene kant wel vervelend dat er steeds andere komen want ik ben al niet zo'n prater over mijn gevoelens. Maar ja, niet zo veel aan te doen, die mensen werken ook maar met een rooster. Maar had niet echt het idee dat ik mijn ei kwijt kon, je moet dan echt weer van voor af en beginnen.

Pff en ik ben zo moe he.. Wat zou ik graag eens een nacht door willen slapen. Hij zei dat die Citalopram waar ik dinsdag mee begin een gunstig effect hierop kan hebben. Hoop het maar, zal het dinsdag nog eens aan de psychiater vragen..

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ik hoop voor je dat het gaat werken hoor!

een nachtje doorslapen doet al wonderen idd heerlijk is dat! maarja als jezelf wakker ligt en sem slaapt wel door:( ik heb sam met een week of 8 voor het eerst bij mijn ouders laten logeren ik was bekaf van elke nacht 2x voeden en morgen gaat ie ook logeren wij gaan naar de bios! en zondag lekker een keer weer uitslapen en dan als we wakker zijn zo snel mogelijk sam ophalen! want dan mis ik hem toch wel hoor haha

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja precies, Sem is het probleem niet die slaapt wel.. (Van +/- 23.00-9.30) Anders was het inderdaad eens een kwestie van uit logeren brengen maar ja. Wat leuk dat jullie morgen naar de bios gaan! Weet je al naar welke film?

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus we gaan naar gooische vrouwen, lijkt me heel leuk.

hoe lang lig je dan wakker s'nachts?

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Oh ja dat lijkt mij ook een leuke film, zou ik ook nog wel naar toe willen!

Hoe lang dat ik s' nachts wakker lig is een goeie vraag.. Probleem is dat ik dus echt continue wakker word. Ik slaap tot half 2 ongeveer aan een stuk en vanaf dat moment word ik ieder uur wakker, soms wel vaker.. Dus het is echt het doorslapen wat het probleem is.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus dat heb ik wel vaker gehoord bij een pnd dat je slecht doorslaapt helaas. heel vermoeiend idd en de angsten vreten ook energie en dan ook nog voor je kleintje zorgen alles kost gewoon energie.

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja dat zeggen ze ook inderdaad dat het er gewoon bij hoort.. Maar ja, als je s' ochtends al doodmoe opstaat dan begint de dag ook gelijk slecht ipv dat je uitgerust wakker word. Kan echt wel janken s' ochtends en zie dan al gelijk vreselijk tegen de rest van de dag op.

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja dat is niet leuk idd! heb ik ook wel gehad hoor gewoon omdat die angsten zoveel energie vreten dan rust je gewoon niet helemaal uit. nu word ik wel uitgerust wakker maar als sam s'nachts weer wakker word ook niet echt maar dan ga ik juist wat doen en dan gaat het wel weer en tussendoor gewoon rust nemen.

sam heb ik net lekker in bed gelegd, ik hoop nog steeds dat ie vannacht wel doorslaapt!

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @ truus: meid, ik snap niet dat ze je niet iets geven voor het slapen. Je rust is zó belangrijk, ook om alles het hoofd te kunnen bieden!

En jammer dat het met de spits vpk allemaal niet zo loopt. Hier is het volgens mij een team met meerdere vrouwen (totaal team van 5) . Ze werken allemaal 4 dagen in de week en in principe heb je één vaste. Alleen als er 5 dagen iemand over de vloer komt is er dus één dag dat er een andere komt, maar die ene andere persoon, is dan wél altijd dezelfde vervanger als het ware en die vervanger wordt volledig ingelicht van alles en bijgepraat door de vaste.
    Dat stelde me ook wel gerust toen ze me dat vertelde: Je hoeft niet alles opnieuw te vertellen inderdaad...

Nu de pit verpleegkundige minder vaak komt, heb ik dus wél altijd dezelfde.

Verder hier: Ik zit toch weer wel in een dip. Enerzijds gaat het buiten goed en voel ik me een stuk vrijer. Lopen, fietsen, boodschapjes doen alleen, dat heb ik zó lang niet kunnen doen! Maar de afgelopen dagen zijn de angstbeelden naar m'n dochter toe weer wel toegenomen. Erg akelig en verdrietig.
    Verder ben ik ook gewoon érg moe. Máár: Ik ben weer ongesteld geworden... Dus zeer waarschijnlijk veroorzaakt dat toch wéér de dip.

A.s maandag ga ik nu ook naar de huisarts en het hebben over het plaatsen van een spiraaltje - mogelijk wordt daar alles nét wat stabieler van.

Verder adviseerde de pitvpk me ook om mezelf niet te triggeren als het ware en te pesten, door de situaties telkens op te zoeken. Gewoon éven wachten tot ik me weer wat beter voel en de angsten weer wegzakken - en dan ga ik straks gewoon weer verder waar ik gebleven was.

Ik moet zeggen dat dat advies me wel rust geeft - omdat ik anders weer allemaal nare ervaringen aan het maken ben als het ware.

Verder vandaag een gesprek gehad bij de arbo arts - en die was begripvol en gaf me gewoon tijd. Op een gegeven moment zei ze wel van 'als het over 6 weken een stuk beter gaat, dan gaan we starten met enkele uurtjes werken' daar schrok ik wel van. Maar ze zei toen snel: Géén druk, geen druk... Het moet éérst béter gaan!
    *pffieuw* - fijn dat ik de tijd krijg die nodig is - voor nu :)

maar oke.. dus even wat minder in m'n vel hier- vandaar dat ik hier denk ik ook niet aan typen toe kwam...

Verder hoop ik dat de zon snél weer gaat schijnen - vandaag was het hier niet zo heel slecht en van het fietsen (lekker zon en wind) knapte ik wel wat op- maar die regen en dat troosteloze weer maakt het niet gemakkelijker allemaal!

hopelijk een goed weekend voor allemaal!

19. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Truus: Ik werk in een ziekenhuis aan een balie. Lekker afwisselend werk, en we hebben een leuk team, die gelukkig heel begripvol is en rekening met me heeft gehouden. Ik heb echt heel erg geboft wat dat betreft.
    Wel balen dat je zelf niet goed slaapt snacht. Wat Athina zegt, raar dat ze je daar niets voor geven, goede (nacht)rust is zo belangrijk en al het halve werk qua herstel.

@Athina: Balen dat je weer even een stap terug hebt gedaan,maar ik heb hier ook gemerkt dat je menstruatie daar invloed op heeft hoor. Ik had het vroeger nooit (had hooguit wat buikpijn) maar nu merk ik dat ik dan toch weer wat onrustiger wordt in mijn hoofd in die dagen, baal daar dan wel van,maar weet ook dat het dus maar heel tijdelijk is en het snel weer goed komt. Ik was ook al snel aan de pil gegaan, op advies van de gyn, en dat hielp mij wel in ieder geval.
    Wel fijn dat je arbo arts zo begripvol is, anders zou je die druk ook nog eens hebben...

@Elsie: Hopelijk vannacht een lekkere nachtrust. In ieder geval zal je een uitgerust weekend hebben, heerlijk vooruitzicht zeg ;)

Nou, ik ga zo mijn bedje in,nadat ik al lekker net op de bank heb liggen slapen ;), hopelijk hebben we een beetje een zonnig weekend:)

Trusten allemaal:D

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

nou hier was het weer 5.50 en daarvoor was ie om 1 uur ook al een keer wakker. hij ligt er dan ook nu alweer een half uurtje in! kon ik mooi even zijn spullen alvast inpakken en de wagen in de auto doen, als ie wakker is de laatste dingetjes en dan gaan we dan blijf ik ook nog even daar en dan rond de middag of na zijn slaapje weer naar huis.

@athina wat balen dat je even een stapje terug moet nemen! maar zal vast wel weer goed komen. en fijn dat de arboarts je niet onderdruk zet.

@truus hoe is het vandaag?

@manonenemma ik heb ook wel iets meer last tijdens ongesteld zijn, maar nu met de ad gaat het ook al beter gelukkig! ben alleen moe maar dat zal wel door het vroege wakker worden zijn en de gebroken nachten, kan ik vannacht even lekker doorslapen en morgen lekker uitslapen als het lukt.

Deel Deze Pagina