meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    hier nog niks gedaan met de goede voornemens, maar had gister een drukke ochtend en was s'middags best een beetje moe, wel lekker gewandeld dus wel evengoed wat aan bewegen gedaan.
     
  2. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag is de dag van mijn goede voornemen en ben best zenuwachtig...Vind het best eng...:$
     
  3. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    komt goed meid! en anders kom je gewoon even hier kletsen! ik ben ook gewoon lekker thuis vandaag:)
     
  4. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks...had net even een "help" moment...heb maar snel een valeriaantje genomen...
     
  5. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    wat voor help momentje?

    ik heb ook een beetje een baaldag ondanks het mooie weer, ben erg moe:(
     
  6. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was even lichtelijk paniek, en ik wilde eigenlijk gewoon huilen...Maar ik wil deze dag gewoon goed doorkomen, kan toch niet afhankelijk blijven van anderen op mijn vrije dagen...
     
  7. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    nee je kan niet altijd ergens bij iemand op de koffie denk ik en denk ook wel dat je moet leren om thuis te zijn, net zoals ik weer moet leren om ergens heen te gaan, ik wil bijv. nu wel naar buiten maar ben erg moe en dat houd me dus tegen.
     
  8. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat je niet naast de deur woont, had ik je mee genomen naar buiten...Samen doe je dat toch makkelijker dan alleen, dat heb ik ook hoor...
     
  9. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    ja dat is jammer idd en samen ga je idd sneller:) ik ga wel elke dag hoor, maar ga nu vanmiddag dan kan ik als sam straks slaapt ook even slapen of liggen en dan hoop ik dat ik vanmiddag uit geruster ben! hoe gaat het nu thuis?
     
  10. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net toch even een flink potje zitten janken...Ben ook nog eens al zo lang snotverkouden en ben het nu zo zat, ik knap maar niet op...het werd me even teveel...En heb mijn moeder maar even gebeld, die heeft me weer even bemoedigend toegesproken...
    Ik ga me zo maar opmaken, Emma straks der flesje geven en dan naar buiten...Maar zal blij zijn als deze dag weer voorbij is hoor...Vind het toch moeilijk:(
     
  11. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    dat heb ik vanmorgen ook gedaan hoor! dat lucht wel op, en goed van je dat je je moeder gebeld hebt. maar denk je niet dat je trots op jezelf bent als je de hele dag thuis bent geweest?
     
  12. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het me deze dag gelukt is vind ik dat ik best trots op mezelf mag zijn, maar het kost me nog wel moeite hoor. Maar het moet van mezelf...ik moet dit toch gewoon kunnen...Hoe moeilijk is het nou om een dag met je eigen dochtertje en de hondjes door te komen...
     
  13. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    ik vind het niet moeilijk om thuis te zijn, ik vind het juist moeilijk om weg te gaan alleen, met iemand erbij doe ik het wel sneller. maar idd je mag trots op jezelf zijn als het toch gelukt is! de volgende keer zal het wel wat makkelijker gaan hoop ik. maar is er iets mis gegaan ofzo dat je het niet prettig vind?
     
  14. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik weet eigenlijk zelf niet waarom ik het niet prettig vind. Ik weet wel dat ik het vroeger ook altijd ongezellig vond in mijn eentje, en dat is nu denk ik versterkt...

    Hoe was dat met jou voorheen? Ging je toen wel in je eentje op stap of ook niet zo snel?
     
  15. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    het kan idd goed versterkt worden door de hormonen. ik ging wel altijd gewoon op stap en lekker eruit en overal heen, na de bevalling ging het heel goed met me alleen met een week of 8 was ik zo moe en durfde ik niks meer, niet naar de winkel niet erop uit niks. ben toen naar de huisarts gegaan en heb daar huilend gezeten omdat ik gewoon mijn eigen dingen weer wilde doen, ben toen magensiumpillen gaan slikken en naar de psycholoog, toen ik met die pillen begon had ik ineens geen angst meer in mijn hoofd, heerlijk! toen durfde ik het weer aan om de winkel in te gaan en heb dit toen gedaan samen met sam en mijn moeder, toen ging het echt een paar maanden heel goed, tot dat er sneeuw lag en ik een griepje kreeg daarna bleef ik maar moe, en durfde toen ook weer niet naar de winkel. tot begin januari toen ging het echt mis hele heftige paniekaanvallen, ben toen een week bij mijn ouders is huis geweest kon zowat niks meer omdat ik zo moe was. na een week weer naar huis waar het gelukkig langzaam beter gaat. nu kan ik het huishouden weer bij houden en de zorg voor sam gaat ook prima. tuurlijk soms weleens een minder dagje maar dat heeft iedereen. nu gaat het opzich best goed maar dus wel moeite om weg te gaan en dat ken ik niet van mezelf, maar ik denk dat het tijd kost, ben sinds janurari natuurlijk nog maar 2 maanden verder en het gaat al zoveel beter als toen.
     
  16. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je wel eens je ijzer laten testen? Want ik was ook z onwijs moe, en bij mij was die dus ook veels te laag...Heb een ijzerinfuus gehad en dat scheelde echt wel...
     
  17. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    ja heb ik laten controleren en die was gewoon goed.
     
  18. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    En? Het is nu half 4, heb je je boodschapje gedaan?
    Ik ben tot nu toe mijn dag lekker door gekomen (op mijn huilbui vanochtend na dan :(). Heb net een uurtje in de tuin in het zonnetje gezeten met het hele spul; hondjes op hun kussen en Emma in der Maxi-Cosi (uit de zon, lekker ingepakt natuurlijk)
     
  19. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    ik ben even naar buiten geweest, boodschappen hebben we in huis voor de hele week! van het weekend wil ik denk ik proberen naar de winkel te gaan. nu ben ik alvast het eten voor vanavond aan het klaar zetten.
    vind het knap van je dat je heb doorgezet hoor om thuis te blijven! en een huilbui geeft niks had ik ook last van vanmorgen.
     
  20. manonenemma

    manonenemma Actief lid

    8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed hoor dat je lekker even naar buiten bent geweest. Het was ook wel heerlijk weer om even naar buiten te gaan, van de zon krijg je ook weer energie...

    Hebben we toch maar weer ons Goede Voornemen gehaald :D
     

Deel Deze Pagina