Gewoon het UWV verzetten hoor.Ja, ze zullen wel gaan zeuren,maar je gezondheid gaat op dit moment voor! Je kan gewoon niet, punt.! Enne, laat die tranen af en toe maar gewoon komen he, opkroppen is ook niet goed, en soms lucht het gewoon leker even op om uit te janken...Wij zijn je denkbeeldige schouder hoor...
Thanks Manon En nee, opkroppen is niet goed maar ik vind het heel moeilijk om in bij zijn van andere mensen mijn emoties te tonen dus meestal hou ik dat voor mezelf. Of er moet net zoals vanochtend wat knappen, dan kan ik het niet houden. UWV ga ik bellen van de week, ben benieuwd hoe makkelijk ik de afspraak kan verzetten..
ik heb ff een dutje gedaan haha anders val ik straks nog in slaap tijdens de film en dat is niet echt de bedoeling! nu eten koken en eten en dan gaan we al weg, film begint om 7 uur en we moeten nog een half uur rijden, en omdat ik gereserveerd heb moet je een half uur van te voren de kaartjes halen.
Hoe was het vanavond Elsie? Leuk hoor en 7 uur is ook nog wel een fijne tijd ! Ik vind dat het vaak zo laat begint allemaal - en ben dan al moe voor het begonnen is... @ truusje: Je gezondheid staat nu écht op 1 - dus die afspraak met je psychiater gaat gewoon voor. Verder over de arbo: Hier gaf de verpleegkundige al aan, dat een pnd één van de weinig 'psychische ziekten' is als het ware, die een arbo arts herkent en accepteerd. Ze weten dat als ze te snel met je gaan, dat je daarna nog langer thuis zit. Net zoals je als zwangere ook bijna altijd wel serieus wordt genomen (ze kunnen natuurlijk ook geen risico nemen met een ongeboren baby) . Ik begrijp je gevoel naar je man toe helemaal... En ook dat je gewoon liever thuis bent nu in plaats van (af) te spreken met anderen. Je hebt je rust nodig... voor je lichaam en voor je geest. Als je kindje wat groter was geweest had je lekker naar een speeltuintje kunnen gaan ofzo: Dan heb je een doel om buiten te zijn, zónder dat je actief hoeft te zijn. Maar met zo'n kleintje nog is dat erg moeilijk he. Misschien als het weer lekkerder weer wordt. Of anders gewoon in de tuin met een boekje en kindje in de wagenbak slapen - ook erg gezond. Mijn man is de afgelopen periode veel thuis geweest. Heeft jouw man niet nog wat vrije dagen over? Of een mogelijkheid om bv ouderschapsverlof op te nemen? Zodat jij wat tijd écht voor jezélf kunt nemen? Als is het maar een (half) dagje in de week? Ik snap dat hij ook z'n ontspanning nodig heeft - maar dat heb jij óók! En met zo'n heel kleintje en alles wat er nu bij komt kijken, zit je toch aardig vast allemaal en is er weinig ruimte voor lijkt me... sterkte in elk geval meid @hier: Mijn dip begint gelukkig weer weg te zakken, vandaag érg veel gedaan, dus morskapot - maar de angsten naar m'n dochter zijn een stuk minder, vandaag eventjes een 'flard' maar verder kon ik haar gewoon verzorgen en ronddragen etc. Gelukkig.
Hallo dames. Ik ontdekte deze club net ineens en hoop dat ik hier af en toe ook mn ei even kwijt mag. Ik ben na de geboorte van mijn jongste dochter in een pnd geraakt en zit daar nu 9 maanden later nog steeds middenin en het wil maar niet beter worden. Ik ben wekelijks in therapie in een groep. Ook gebruik ik nu al mn derde soort antidepressiva in de hoop er eentje te vinden die werkt. Ik merk dat hoe langer de pnd duurt hoe meer ik op mn tandvlees loop, de zorg voor de meiden zoveel moeite kost en ik dood en doodmoe ben van me zo voelen. Het lijkt wel alsof ik de hele dag onder een dikke zware deken zit. Het meest akelige nog vind ik ook dat hoe langer het duurt hoe vaker ik me af ga vragen kom ik hier uit, red ik dit.
hoi meiden! het was een erg leuke film! moest in de bios wel even wennen aan de drukte maar het ging goed! we waren om 21.30 alweer thuis en niet veel later zijn we lekker naar bed gegaan werd eerst om 5.30 wakker maar weer lekker omgedraait en om 8 uur eruit want we gaan sam zijn verjaardagscadeau halen en daarna ons mannetje ik mis hem wel!
Goeiemorgen, Athina, fijn zeg dat je dip weer wat aan het wegzakken is! Fijn om te weten dat een pnd een ziekte is die herkent en geaccepteerd word. Moest toch wel even slikken toen ik gisteren de brief binnen kreeg omdat ik bang ben dat hun het nogal mee vinden vallen allemaal en ze mij weer aan het werk gaan zetten. Klopt wel dat ze met zwangeren heel voorzichtig zijn, ik werd rond de 16 weken toen al volledig afgekeurd voor de rest van mijn zwangerschap ivm de bekkeninstabiliteit. Mijn man heeft nog wel vrije dagen over. Sowieso werkt hij de vrijdag maar een halve dag en is ie soms op dinsdag vrij. Normaal is ie in de weekenden wel gewoon thuis maar ja, nu heeft ie toevallig dit weekend het druk. Mijn schoonmoeder belde gisteravond ook nog en ik kon aan haar merken dat ze het eigenlijk niet kon waarderen dat mijn man al heel de dag weg was. Dat bevestigde mij weer dat mijn gedachtengang helemaal niet zo vreemd was, maar ja.. Sann, welkom! Wat vervelend dat jij ook een pnd hebt en dat het maar niet beter lijkt te worden. Kan mij voorstellen dat je je dan aardig moedeloos gaat voelen, dat heb ik zelfs nu af en toe al terwijl het bij mij nog niet zo lang speelt als bij jou. Tuurlijk kun je hier je ei kwijt, merk bij mezelf dat het mij erg goed doet, dus hoop dat het voor jou ook zo is. Elsie, wat fijn dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad! Super dat de drukte enzo allemaal goed ging, lijkt mij toch best wel spannend. Wat voor cadeau gaan jullie kopen voor Sam zijn verjaardag? Nou hier ging het gisteravond finaal de mist in.. Nog erger als die ochtend. Ik ben helemaal 'geflipt' en begon te hyperventileren. Mijn man wist niet meer wat ie met mij aan moest en werd zelfs bang van mij dat ie de crisisdienst gebeld heeft. Die hebben hem verteld wat ie moest doen en uiteindelijk ben ik weer rustig geworden. Blegh, ik ben hier zo klaar mee..
Hallo Sann, welkom hier.Wat balen dat je al zollang met een pnd loopt die maar niet minder lijkt te worden ondanks je medicijnen.Kan me goed voorstellen dat je daar moedeloos van wordt. Je kan hier je ei kwijt, we hebben helaas allemaal ervaring dus we weten waar je het over hebt...
Truus, das even flink heftig zeg, van gisteravond...Hopelijk heb je nu het ergste wel gehad hiermee, en ga je er nu alleen nog maar op vooruit, want dit is ook niet vol te houden natuurlijk, voor jullie beide niet... Elsie, heb je een beetje van je vrije weekend genoten? Athina, wat fijn dat het weer wat gezakt is
hoi meiden! @truus jeetje dat klinkt heftig zeg! wel goed dat je man de crisisdienst gebeld heeft en je rustig kreeg uiteindelijk.. het was een heerlijk weekend even geen zorgen om sam en lekker met zijn 2. we hebben voor hem een treintje gekocht zo'n ding die je ook weleens voor de winkels ziet staan.
Goeiemorgen, Elsie, wat een leuk cadeau voor Sam! Hoe gaan de nachten nu dan, slaapt ie weer door? Zo meteen komt de spitsverpleegkundige weer.. Schaam mij dan al weer over hoe het zaterdag ging en het liefst zou ik er niet over praten maar denk wel dat het verstandig is. Merk trouwens wel sinds ik de Prozac niet meer slik dat ik lang niet meer zo angstig ben Het gevoel is er zeg maar nog wel, van de angst, maar de ideeen zijn er niet meer zo erg om ons wat aan te doen ofzo. Op naar de Citalopram.
@truus hij slaapt nog steeds niet door, hij word wakker en wil dan drinken. dus ik ga hem nu overdag meer drinken geven en kijken of ie dan beter slaapt. is denk ik wel beter om er even over te praten! wanneer begin je met de nieuwe ad? fijn dat de angsten minder zijn nu! hoop dat je wel goed gaat reageren op de nieuwe ad!
Elsie, dat valt te proberen inderdaad, wie weet helpt het en gaat ie weer lekker doorslapen. Morgen heb ik eerst een telefonische afspraak met de psychiater en daarna mag ik als het goed is starten met de Citalopram. Zo meteen maar vast ophalen bij de apotheek want heb al wel een recept gehad. Spitsverpleegkundige is geweest en inderdaad over zaterdag gehad. Wel verhelderend en fijn om te weten dat mijn gedachtes helemaal niet zo raar zijn. Eigenlijk was het wel fijn geweest als mijn man daar bij had geweest want dan was voor hem misschien ook sommige dingen een stuk duidelijker geweest. Nou ja, in ieder geval vanavond er maar even samen over hebben.
@truus idd goed praten ook met je man dat is heel belangrijk! je moet het wel samen doet anders lukt het niet. ik ben nu bij mijn ouders want ik ga straks even naar de kapper en dan let mijn moeder even op sam. net een stuk gewandeld lekker weer is het hier en daar? weetje je vertelde dat je niet zover kon lopen maar misschien kan je wel lekker in de tuin zitten als jullie die hebben dan ben je toch buiten.
Ja dat is zo inderdaad. Maar mannen en vrouwen schelen zoveel van elkaar qua denken enzo. Voorbeeld; ik vond bijvoorbeeld dat mijn man wel eerder naar huis kon komen zaterdag van het voetbal maar dit zeg ik dan niet tegen hem omdat ik zoiets heb van je weet hoe ik er aan toe ben, dan doe je dat uit jezelf. Hij heeft zoiets van je kan toch zeggen dat ik naar huis moet komen - ik heb je zelfs nog gesmst hoe het ging - geen probleem dan kom ik. Volgens de verpleegkundige schijnen dit soort dingen normaal te zijn, dat verschil tussen mannen en vrouwen. Normaal niet erg maar nu vanwege de PND kan ik dat soort dingen gewoon niet handelen. Maar ik moet proberen mijn gevoelens wat meer te uiten en te zeggen wat ik wil en mijn man moet proberen nu iets meer rekening te houden met mij. Dus prima om naar voetbal te gaan maar blijf eventjes en kom daarna naar huis om mij te ontlasten. Naja dat soort dingentjes. Hopelijk kan ik het hem straks goed uitleggen en ziet ie het niet als een verwijt of een aanval op hem. Af en toe leg ik iets voor mijn idee heel duidelijk uit en hij vat dat dan verkeerd op en dan denk ik; ik praat toch geen chinees Ik heb hem gevraagd of ie naar huis wil komen nu. Moet boodschappen doen, zoveel pff. Lijkt wel voor een heel weeshuis. Zouden we dus eigenlijk zaterdag doen maar ja, toen was hij pas s'avonds laat thuis. En ik red het echt niet om dat alleen te doen. Nu hopen dat zijn baas mee wil werken.. Oh ja, een tuin hebben we trouwens wel. Net een paar weken geleden helemaal opgeknapt. Maar helaas ligt die helemaal bezaait met troep en rommel van de schilders en heb ik een leuke stijger in mijn tuin staan.. Dus ja, ik kan wel buiten zitten en normaal zou ik dat ook wel doen maar ik zou niet weten waar ik nu mijn tuinset kwijt zou moeten Wat lekker dat je even naar de kapper gaat! Ga je nog wat speciaals doen met je haar of gewoon puntjes eraf?
@truus klopt idd dat mannen en vrouwen verschillen hier ook last van hoor! ik moest ook echt leren om duidelijk te zijn in wat ik wel wil en niet wil wat ik wel aankan en wat niet. en ook soms zeggen of vragen of hij het even wil overnemen van me of het gewoon even samen doen. lastig dat de tuin vol ligt met rommel! en idd ik zou dan ook niet weten waar ik de tuinset zou moeten neerzetten. kan je voor het huis zitten? maarja dan lopen er ook weer mensen en misschien wel bekenden voor bij. ik ga een stukje van mijn har af laten knippen en gewoon weer een lekker model erin.
Ja denk dat de meeste mensen het wel herkennen dat mannen en vrouwen zoveel verschillen. Nou ja, toch maar eens proberen meer te gaan zeggen wat ik wil enzo.. Man had geprobeerd vrij te krijgen maar lukt helaas niet. Zijn veel zieken. Maar hij kwam wel net in zijn middagpauze even naar huis, hij dacht dat het niet goed ging met mij. Maar dat valt wel mee ging mij meer om dat ie even in praktisch opzicht kon helpen. Hij zorgt in ieder geval wel vanavond voor het eten dus dat scheelt mij weer. Probeer nu mijn moeder te bellen maar die werkt vandaag.. Hoop dat ze op tijd thuis is en even met mij mee zou willen. Voor het huis staat trouwens ook een steiger dus daar word het ook moeilijk zitten. Echt zou blij zijn als die zooi allemaal weg is.
@truus wel fijn idd dat hij dan voor het avond eten zorgt! ik hoop dat je je moeder kunt bereiken en anders je schoonmoeder? balen dat je dan niet lekker buiten kunt zitten.
M'n moeder niet meer te pakken gekregen en mijn schoonmoeder heeft net een rugoperatie gehad dus die kan niet mee. Vanavond maar even na het avondeten, dan ga ik morgen wel naar de apotheek.. Maar ik had ineens onverwachts visite voor de deur staan.. Al met al ging het wel maar ik ben echt kapot nu. Waren ook 2 kleine kinderen bij dus dat vreet helemaal energie en je moet steeds opstaan enzo, killing voor mijn bekken weer, gadver..