meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Elsie: wat een mooie foto!

Het gaat hier niet zo goed. Na een nacht weinig slaap en Aelinn die al om 6 uur wakker was en Ivy kort er na trek ik het dus helemaal niet. Had Aelinn even op de grond gelegd om een fles te gaan maken en die ging huilen en werd toch boos op dat arme kind omdat ik bang was dat ze dr zus wakker zou maken en ik dan met 2 kinderen zo vroeg beneden zou zitten. Bah, haat mezelf als ik zo ben.
    Ik ben zo moe en ben alles zo vreselijk zat. Ik wil rust rust rust.

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sann dankje! wat balen dat het niet goed gaat! gebruikte je nou ad of niet?

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ja ben inmiddels al aan het derde of vierde middel bezig. Niks slaat aan. Ik gebruik nu mirtazapine en ben het langzaam aan het ophogen want ik reageer nogal heftig op het spul qua bijwerkingen. Zou nu toch wel graag willen dat het gaat werken.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sann oh dat os ook balen! bij mij werkte het echt heel snel. ik hoop voor jou dat het ook snel gaat werken.

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Sann, wat balen dat het niet lekker gaat! Vervelend ook dat de AD niet aanslaan en dat je al met de zoveelste bezig bent.. Hoe lang slik je deze nu al en welke heb je nog meer geslikt? Krijg je verder nog hulp oid want volgens mij zit jij er echt behoorlijk doorheen meid..

Elsie, en hoe is het bij jou? Sam vanochtend wat langer uitgeslapen?

Hier ook weer even shit op het moment, mijn traanbuizen laten vandaag weer merken dat ze aanwezig zijn. Wat zou ik ook gewoon eens rust willen en dat mensen hun commentaar eens voor zich hielden.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ook niet echt lekker op het moment dus bij jou! merk je al iets van de ad?

sam werd om 5.45 wakker:( ging er om 8.30 weer in en later om 13.00 weer. nu zit ie voor de tv want anders is het ook huilen.. gister een drukke dag laat naar bed en vroeg wakker en vanmorgen bij de opa van mijn vriend geweest dus ook weer lekker aandacht gekregen. vanavond maar op tijd naar bed.

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, poeh dat was weer lekker vroeg dus. Het later op bed leggen heeft dus geen nut want hij is net zo vroeg weer wakker. Jammer, was toch lekker geweest als ie vanochtend wat uitgeslapen had ;)

Nee volgens mij merk ik nog niks van de nieuwe AD. Ook niet zo heel erg last van bijwerkingen dus dat is wel fijn. Toen ik van de week weer even die extreme angst had was ik er wel bang voor maar het is gelukkig nog niet weer zo erg geweest.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus nee dat maakt helaas niks uit:( dus vanavond gewoon weer normale tijd naar bed! en dan hopen dat ie wel gewoon goed slaapt, het is ook niet meer zo heel warm boven gelukkig.

gelukkig dat je niet meer van die erge angsten hebt gehad! meestal merk je met een week of 2 of de ad wat doet, maar kan ook langer duren.

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja precies dat zei de psychiater ook. Slik deze natuurlijk ook pas vanaf woensdag dus het is echt even afwachten.

Pff wat een noodweer is het hier.. Jullie ook last van?

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus idd afwachten.

hier was het vanmorgen noodweer! nu is het droog gelukkig. sam gaat over een half uurtje lekker naar bed en dan gaan wij eten.

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Wat naar joh weer van die overactieve traanbuizen. Copmmentaar kan je missen als kiespijn he.
    Ik gebruik deze ad nu een week of 4. Alleen dan nog niet in de juiste dosering. Ik kreeg 15 mg als start voorgeschreven, op te bouwen naar 30. Alleen ik reageerde zo hevig met sufheid op die 15 dat ik dus eerst een halve een poos geslikt heb, toen een hele en nu sinds een week anderhalf. Denk dat ik als mijn man weer thuis is (die vaart 2 op 2 af) nar de 30 mg ga. Durf ik niet aan om te verhogen als ik alleen ben met de meiden.
    Verder heb ik nog wekelijks een therapie in een omgaan met depressiegroep. Weet alleen nog niet zo goed of ik daar nou echt wat aan heb. Ik zit er inderdaad behoorlijk doorheen. Moet alle zeilen bijzetten om de dag door te komen en niet met mn hoofd tegen de muur te lopen. Ging vandaag zo waardeloos dat ik zelfs getwijfeld heb of ik niet iemand moest bellen, maar dat doe ik dan toch weer niet.

12. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    pff lekker op tijd. En dat is elke dag zo bij jou? Pff meid, vermoeiend zeg

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sann de laaste tijd wel helaas:( en de laatste weken was het ook nog dan s'nachts wakker worden, maar dan ging ie gelukkig na wat te drinken weer slapen. is begonnen toen ie ziek was en daarna maar 2x weer doorgeslapen.

ik ben ook echt moe nu:( vanmiddag niet gaan slapen omdat ik niet moe was.. net belde de ex van vriend met een hoop gezeur om niks.. meisje is weer daar helaas.. volgende keer dat ze er is vieren we sam zijn verjaardag en vriend heeft gevraagd of ze dan iets langer kan blijven omdat ze anders op de helft van het feestje naar dr mama toe moet, maar dat moeten we nog maar zien of dat door gaat... dat mens is zo jaloers... hier staan de tranen ook even te prikken.

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Sann, vervelend dat je zo'n last hebt van sufheid als bijwerking, snap dat je dan liever ophoogt als je man thuis is. Wat houd die omgaan met depressiegroep in? Volg je dat met meerdere mensen?

Van dat je het gevoel hebt dat je iemand moet bellen en het vervolgens niet doet dat herken ik. Ik sta ook regelmatig op dat punt en dan denk ik, nee laat maar wat zullen de mensen wel weer niet zeggen en denken. En van; het is mijn probleem dat het niet goed gaat en een PND heb dus dan moet ik het ook maar zelf oplossen en niet andere mensen met mijn problemen lastig vallen.

Hoe kom jij verder de dagen een beetje door?

Elsie, pff balen dat het bij jou ook even klote gaat.. Leuke ex zeg, mag toch hopen dat het meisje wat langer mag blijven op Sam's verjaardag, zou anders behoorlijk flauw zijn.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ik hoop ook dat ze langer mag blijven, anders is het heel erg balen!

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Pff hier is het echt weer klote.. Vanacht zo slecht geslapen, eerst werd ik wakker met weer angsten om mezelf wat aan te doen en toen ik eindelijk weer sliep begon het hier te regenen en te onweren. Echt noodweer was het hier vanacht.

Vanochtend dus al beroerd opgestaan vanwege het slechte slapen, zie dan zo tegen de dag op he, bah. Aan de ene kant is het maar goed dat Sem er is want ik denk dat ik anders nooit meer uit bed was gekomen.

Net was de spitsverpleegkundige er weer. Erg confronterend gesprek. Conclusie blijft dat ik echt te veel aan anderen denk en te weinig aan mezelf en dat dat echt moet gaan veranderen. Verder krijg ik erg weinig begrip en steun uit mijn omgeving dus dat werkt ook nog eens tegen. Hoe is dat bij jullie?

Voorbeeld: Eind van deze maand gaan we een weekendje weg met met mijn ouders en broertje. Omdat ik dus zo met die BI zit kan ik gewoon niet lopen enzo. Hun vinden dat ik dan maar een rolstoel moet gaan huren zodat we toch leuke dingen kunnen doen. Maar als er een ding is wat ik niet wil dan is het een rolstoel, dan blijf ik echt nog liever thuis. Als ik dit zeg (tegen m'n moeder) krijg ik als reactie, ja maar je moet ook aan H. (m'n man) denken en van; als je het niet voor jezelf wilt doen doe het dan voor ons en bla bla bla. Ik vind het zo gemeen dat er dan op mijn gevoel word gespeeld..

Pff ik ben er zo klaar mee en heb er echt allemaal geen zin meer in. Ik wil slapen en eens geen pijn hebben en weer eens vrolijk kunnen zijn.

Sann, hoe gaat het bij jou vandaag?

Elsie, hoe is jullie nacht gegaan, heeft Sam een beetje geslapen?

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ik zou ook niet in een rolstoel gaan zitten hoor! en volgens mij heb je alleen maar rust nodig en dat kan alleen maar thuis! je moet aan jezelf denken! leuke dingen doen komt wel weer als de ad wat werkt en je er weer wat zin in krijgt. je moet niks forceren hoor meid! wat zegt je man ervan?

ik had wel redelijk wat steun gelukkig, maar heb wel iets minder contact met vriendinnen.

sam werd vannacht om 1.30 wakker wat te drinken en even bij me liggen en hij ging weer verder slapen in zijn bedje, tussen 5 en 6 2x gehoord maar niet naar toe gegaan. toen werd ie om 6.20 wakker weer wat drinken en toen hebben we nog geslapen tot 7.30 had hem goed vast gehouden en hij sliep heerlijk!:)

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nee ik weet het.. Hoop maar dat de AD een beetje begint te werken tegen die tijd. Zou het eigenlijk gewoon thuis willen blijven maar ja, als ik dan zie hoe mijn man zich er op verheugt dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat we niet gaan.

Hij weet dat ik er enorm tegen op zie maar weet ook niet zo goed wat ie er mee moet. Het is ook lastig allemaal. Nou ja, ik hoop maar dat het ietsje beter gaat tegen die tijd..

Wel fijn dat jij wel steun had Elsie. Maar je vriendinnen heb je dus minder contact mee.. Hier ook, al moet ik zeggen dat ik niet echt vriendinnen heb. Ik vind iemand geen vriendin als ze alleen maar op de koffie komen als het goed gaat. Eentje is er opzich wel voor mij maar die heeft het zelf op het moment erg druk maar goed, laat ze mij van de week weten dat ze maandag en dinsdag wel kan langskomen. Laat ik weten dat dat goed is en dat zij maar moet zeggen welke dag haar het beste uit komt, hoor ik vervolgens niks meer terug :( Nou dan laat maar, graag of niet..

Lekker dat jullie tot 7.30 nog hebben kunnen slapen! Helpt het niet nu je hem overdag meer drinken geeft, want hij blijft s' nachts komen he?

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ik vind het ook geen vriendinnen als ze alleen maar komen als het goed gaat, het kan dat je het druk hebt maar je kan ook even bellen ofzo dat je dan toch laat weten dat je aan iemand denkt! gewoon even tijd voor maken lijkt me.

nee het helpt niet om hem meer te laten drinken overdag, al hou ik dat wel vol want misschien gaat het nog weleens werken. maar ik ga er nu ook minder snel heen hoor, want vanmorgen deed ie zijn ochtenddutje en van te voren was ie ook aan het huilen en piepen maar hij was moe dus niet heen gegaan en ineens was het stil! maar soms is ie echt overstuur dus dat hoor ik dan gelijk.

20. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja dat is zo inderdaad, zou een kleine moeite moeten zijn om even te bellen of smsen ofzo.

Jammer dat het tot nu toe niet helpt om Sam meer te laten drinken overdag. Misschien dat het inderdaad nog gaat helpen dus het is het proberen waard.

Nou ik ga maar eens even wasgoed vouwen. Pff heb mij hier toch een berg liggen, niet normaal..

Deel Deze Pagina