meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

pfff sam huilt alweer de hele avond! zelfs nu huilt ie nog:( net even bij hem geweest en getroost maar zodra je weggaat begint ie weer.. wat moet je hier nu mee?

@athina ik heb het zwembroekje bij de hema gekocht.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nog wat melk? En als het allemaal écht niet helpt - dan zou ik denken dat hij toch ergens pijn heeft ofoz en dan zou ik een zetpilletje geven.
    Misschien kun je nog even het hoofdeind van z'n bedje wat hoger zetten? ALs hij niet huilt als je hem rechtop bij je houdt? Misschien heeft het daar dan mee te maken..

maar hopelijk slaapt hij inmiddels~!

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hij lag al met zijn ogen dicht en ben naast zijn bedje gaan zitten en over zijn rug aaien en toen werd ie rustig en viel in slaap! hij was om 7 uur weer wakker.

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Goeiemorgen,

Hier eindelijk eens een ietsje betere nacht! Ipv om 2 uur al beginnen met spoken begon het nu pas om half 5. Wel om half 3 een keer wakker geweest maar toen vrij snel weer in slaap gevallen. Besloten om gisteravond geen slaaptablet in te nemen want ik word er zo ongelovelijk suf van overdag en het helpt toch niet dat ik zoiets had van; dat ga ik mezelf dan maar niet meer aan doen.

Athina, hier geeft de verpleegkundige ook steeds aan dat het heel normaal is die vermoeidheid, het hoort er gewoon bij. Wij zijn zo bezig met onze angsten en wat ik dan ook nog heel erg heb is van; je zou vanalles willen doen maar het kan gewoon niet ook natuurlijk vanwege de bi. Dat vreet gewoon ontzettend veel energie. Wel fijn om te horen dat je zo goed bezig bent! :)

Hier ook een blije verpleegkundige gisteren want hij kwam tot de conclusie dat het toch wel ietsje beter gaat, als is het maar een heel klein beetje. Maar goed, dat was niet erg want het kan niet van de een op de andere dag beter gaan natuurlijk. Tijd, tijd, tijd is wat ik hier steeds te horen krijg, haha. Wat hier dus goed ging was dat ik mij in kon houden en rustig kon blijven - zij het wel met heel veel moeite - toen ik weer even een behoorlijke dip kreeg toen we bij mijn ouders op visite waren.

Wat lekker dat jullie volgende week 2 daagjes weg gaan! Snap je angst ontzettend goed.. Wij gaan volgende week 4 dagen naar Duitsland en ik zie er ook onwijs tegenop.

Elsie, wat vervelend dat Sam gisteravond weer zo ontroostbaar was! Misschien toch last gehad van de spuiten gehad.. Gezellig op visite geweest?

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus wat fijn dat het beter ging met slapen! en ook dat het iets beter met je gaat, dan tegen dingen op zien herken ik ook heel goed! en achteraf blijkt er dan vaak niks aan de hand...

ik denk dat het bij sam gewoon een combinatie is van gister de prikken tandjes en nu ineens staan en zelf zitten dat ie dat allemaal moet verwerken en dan pas daarom laat in slaap valt.

verjaardag was gezellig! ben net weer thuis, nu ff lekker op de bank zitten, broodje eten en vanmiddag komt meisje.

6. Butterfly2

10 jun 2011
    12
    0
    0
    Thuiszorg
    Drenthe
    Hallo allemaal.

Even weer een berichtje van mij. Gister voor mij doen een redelijk goede dag gehad, maar vandaag is alles weer zwaar en mijn gedachten zijn weer in overvloed aanwezig. Heb ook nog steeds last van die nare bijwerkeningen van de medicatie, misselijk en erg moe.

Hoop dat de medicatie snel hun werk gaan doen, baal er zo van om me af en toe zo te voelen, maar nog maar even door de zure appel heen bijten, wetend dat de medicijnen straks zullen aan slaan.

Hoop dat het bij jullie ook allemaal een beetje redelijk gaat.

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Truus: wat fijn dat het toch een tikkie beter gaat.
    @Elsie: is het huilen van Sam nu minder geworden? Aelinn huilt ook zoveel.
    @Butterfly: die medicijnen hebbn echt behoorlijk wat tijd nodig om te gaan werken. Sterkte

Het gaat hier helemaal niet zo goed momenteel. Kan het allemaal voor geen meter aan. Rol van de ene heftige huilbui in de andere en heb zelfs de kat een schop gegeven. Dat vond ik zo vreselijk van me. Ben eht wel gelijk goed gaan maken maar toch, ik doe zoiets nooit en vind het ook walgelijk. Beestje begon dus op een moment te mauwen en zeuren toen Aelinn ook al aan één stuk brulde en Ivy niet luisterde en ik dus al over mn toeren rond liep. Pffff, waar moet dit heen zeg. Wat nou als ik het niet meer aan kan waar het soms aardig op lijkt. Mn man kan echt geen vrij nemen ofzo. Geeft alleen maar meer kopzorgen dit.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hey meid,

truus en ik heb hulp van een psychiatrisch verpleegkundige die aan huis komt. In het begin kwam ze 5x per week, inmiddels af gebouwt naar 1 x per week, hoewel ze nu het even wat minder ging, weer 2 x in de week kwam.
    Ik word geholpen via een ggz instelling (Yulius in dordrecht) - maar zou er zoiets ook niet voor jou te regelen zijn? Sowieso wat extra hulp, of iemand die héél even de zorg voor de meiden van je over kan nemen zodat je even 'lucht' hebt en rúst voor jezelf...

Ik weet even niet meer hoe jij geholpen/behandeld wordt ofzo -sorry...

maar heel veel sterkte in elk geval- het is gewoon zwaar allemaal -maar het gaat straks écht beter. Het wordt gewoon beter, vergeet dat niet. Blijf je daar aan vast houden.
    En hoewel je vandaag dus even een rot-ervaring hebt gehad zo - probeer ook de positieve dingen te onthouden! Leg de lat niet te hoog voor jezelf - het is al super dat je op deze manier voor 2 kindjes zorgt!

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Sann, precies wat Athina zegt, zou je dat niet eens kunnen proberen? Ik ervaar die hulp echt als heel fijn! Ik kan ze ook 24 uur per dag bereiken voor als er wat is. En hun kunnen ook voor je regelen dat er iemand komt om de zorg voor je meiden even over te nemen, dat aanbod heb ik ook gehad. Zou er als ik jou was toch eens naar informeren want dit kan niet langer zo! Het lijkt wel of je er steeds verder in wegzakt en dat kan niet de bedoeling zijn..

En ik snap je uitbarsting heel goed. Ben bang dat ik exact hetzelfde had gereageerd als jou.. Het is gewoon allemaal even te veel op dat moment.

Hier wel een redelijke dag. Ik had vandaag zelfs even heel kort een momentje dat ik zin had om iets te gaan doen. En mee dat ik dat dacht benauwde dat gevoel mij ontzettend.. Ik denk dus dat de AD langzaam aan toch iets begint te doen :) Maar ja.. Nu ga je dus krijgen - als ik straks echt weer zin krijg om iets te gaan doen - dat het niet gaat lukken met de BI en daardoor mij weer down ga voelen.. Hoe ga ik er nu voor zorgen dat ik niet in zo'n vicieuze cirkel terecht ga komen?

Ach waarschijnlijk loop ik nu heel erg op de zaken vooruit.. Eerst maar eens kijken of ik binnenkort nog eens een keertje zo'n gevoel heb..

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus wat fijn dat je zin had om iets te doen!! hoop dat de ad aanslaat! en hoe gaat het met slapen?

hier vanmorgen gezwommen, sam vond het leuk maar meisje was heel moe en dus chagarijnig:( was echt niet leuk!

vanavond bij de mac gegeten, sam was daarna erg moe thuis snel in bad en een fles maar wilde niet slapen helemaal overstuur door vermoeidheid, dus lekker in mijn armen getroost en daarna weer in bed, vriend later nog een keer naar boven want hij gaat staan in bed, hij staat nu overal.

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik zou dat best graag willen ja zo iemand aan huis die ik ook kan bereiken als ik het zoals nu allemaal ff niet trek. Maar de psych weet dat het me niet echt lukt om iets te regelen voor de meiden binnen de familie maar er is nog nooit een voorstel in die richting gedaan. Zou het al lekker vinden als ik even rustig kon douchen soms. En gewoon iemand aan wie je je verhaal kwijt kan, waar je bij kunt huilen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je Heb nu vanavond op msn bij manlief de hele bups er uit gegooid en dat vind ik dan toch erg rot voor hem. We zijn er in ieder geval over uit dat ik maandag de psych ga bellen om die pillen af te bouwen of gelijk te stoppen. Ik lijk echt in een noodtempo bergafwaarts te gaan. Agressie naar mezelf toe en heel veel boosheid de hele tijd in me. Voel me steeds depressiever en moet zo mn best doen om me vast te houden aan mn meiden die ik hun mama niet wil afpakken:)

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam is 1 jaar vandaag!:D

13. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, gefeliciteerd met Sam! :D Hoop dat jullie een leuke dag hebben vandaag! Wat vond ie van zijn cadeautje?

Sann, jeetje meid.. Er moet echt wat gaan gebeuren bij jou! De psych moet toch ook zien dat dit niet langer zo kan? Ik zit te denken, is van de week terug gaan naar je HA geen optie zodat die je gaat aanmelden voor de (zo heet het bij ons) crisisdienst? Vanuit daar krijg ik nu dus ook de hulp en krijg dus steeds iemand thuis om te praten en die kunnen er ook voor zorgen dat er verdere hulp komt als dat nodig is. Echt meid, ga er achter aan.. Dit gaat niet goed komen zo..

Hier weer een rotnacht achter de rug.. Van half 2 tot 6 wakker gelegen, en daarna wel in slaap gevallen maar continue wakker. Ook nog eens angstaanvallen dus was weer een gezellig nachtje. Nu maar hopen dat we de dag een beetje door komen, moeten zo natuurlijk ook nog naar onze vaders en vanavond uit eten, pff..

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Elsie: Gefeliciteerd met Sam!!

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    truus: oei, lange dag na zo'n korte nacht. Kun je de bezoekjes wel enigszins kort houden? Zodat je eventueel nog voor je uit eten gaat nog éven kan uitrusten?

Hier: Gisteren een super dag gehad uiteindelijk. M'n man was de hele dag weg, tot s avonds laat, vrijwilliger bij een toernooi. Daar was hij vrijdag ook al tot s avonds 21.00 uur.
    Ik voelde me wat rot daarover uiteindelijk -hoewel ik lang wist dat het er aan zat te komen.

Omdat ik al weer een tijdje niet gereden had, en al máánden niet alleen met de auto met de meiden weg was geweest voelde ik me aardig opgesloten met dat rotweer.
    Maar ik had van de week op tv een actie gezien bij halfords (maxicosi inruilen en dan 25 euro korting op de volgende stoel) - en die wilde ik toch wel perse hebben... Dus maar even gebeld of ze hem nog hadden. Nog één.... en hij wilde hem wel apart zetten. Ik heb hem maar gezegd, dat hij hem 1 uurtje apart moest zetten... en toen ben ik gegaan met de 2 meiden :D

Het was echt megadruk in het winkelcentrum - maar het ging allemaal goed. De verkoper heeft de stoel naar m'n auto gebracht (ik wist niet hoe ik het anders moest doen met de meiden) en daarna ben ik zelfs nog naar een ander (rustiger) winkelcentrum gereden voor boodschapjes, zeeman, dirx drogist.

Hoewel het een gesjouw was - ging het hartstikke goed allemaal en ik voel me nog steeds trots dat het goed gegaan is :) . Ik kán het weer!
    Gewoon doordat het een 'nu of nooit' situatie was voor mijn gevoel en ik dus wel móést durfde ik de stap te nemen. Ik kon het niet uitstellen.

s avonds was ik wel kapot en was ik iets minder geduldig tegen de oudste met name - maar verder hebben we superveel gedaan gisteren. Behalve de boodschappen ook nog cakejes gebakken, het huis aan kant, wasjes gedraaid en gevouwen, en nog even gevliegert achter het huis, terwijl de jongste in bed lag (leuk met die wind haha - vlieger heeft het niet overleefd :p ) en smorgens beiden meiden nog in bad gedaan :) .
    Dus hoewel ik nu nóg gesloopt ben - voelt ik me nog steeds trots. Ik heb nu ook zoiets van : Yeah - de ophoging begint te werken!

17. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Elsie: gefeliciteerd met Sam!!!!
    @Truus: he bah vervelend weer zo'n rotnacht. Hou de bezoekjes maar een beetje kort meid.
    @Athina: wow wat knap zeg wat je gisteren allemaal gedaan hebt. Petje af!!! Mag je met recht trots op zijn.

Tja, ik weet het dat er iets moet gebeuren. Man naar huis is echt geen optie. hij werkt daar pas sinds december met een jaarcontract en als hij nu naar huis zou moeten met alle problemen aan boord van dien dan is de kans natuurlijk groot dat zn contract niet verlengd wordt. Dat wil ik echt niet. Hij heeft zo'n rottijd gehad bij zijn erg akelige vorige werkgever en heeft het nu voor het eerst in jaren naar zn zin. Dat moet zo blijven dus.
    Heb vanmiddag in ieder geval afleiding want moet nar de verjaardag van mn nichtje die 8 wordt. morgen ga ik de psych bellen. De hap of crisisdienst bellen zal ik niet gauw doen. Dat voelt een beetje raar.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hey meis, via de huisarts, kun je bij de crisisdienst terecht komen, die regeld dat. En het voelt inderdaad raar. Dat klopt- ik vond het zelfs ook heel confronterend. Maar met zulke rotgedachten- die steeds meer aan je gaan trekken (zo voelt het bij mij tenminste) , moet je wel wat gaan doen.
    Ik zat bij een psycholoog counselor en die zag ook niet helemaal hoe diep het allemaal zat.
    Ik denk dus zelf dat je maandag beter met je huisarts kan praten (er even vanuit gaand dat je psych, een psycholoog is en geen psychiater) . Ik had zelf niet zo'n fijne huisarts - maar toen de nood hoog was heeft hij me uiteindelijk goed doorverwezen.

Maar oke, belangrijkste is nu ook denk ik, dat je -als je twijfelt voor jezelf of het wel nodig is- dat je denkt aan je meiden. Wat is het beste voor hen? Ze hebben jou keihard nodig- kunnen echt niet zonder je hoor! Zeker meiden; als voorbeeld hun mama!

En soms pakt iets, wat in eerste instantie extreem of vreemd voelt, uiteindelijk goed uit. Dat is hier wel gebeurd in elk geval. Hoe wel ik me op het moment dat het zover was, erg vreemd voelde bij de crisisdienst (was het écht zo erg?) , maar nu zie ik het verschil inmiddels zo goed. Dat het het zeker allemaal waard is geweest.

Maar oke - hou vol meid- en verder tel ik de dagen met je af tot je mannetje weer thuis is!

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam heeft een leuke verjaardag gehad gister! hij is echt heel goed verwend! jeetje wat een speelgoed heeft ie gekregen! hij was gisteravond bekaf, en na een lekkere fles melk is ie heerlijk gaan slapen, om 1.30 even wakker omdat ie wat wou drinken en hij is ook verkouden, en toen heeft ie daarna geslapen tot 7 uur.

heb niet bijgelezen, zal ik straks even doen! om 11.30 moet ik bij de tandarts zijn, verstandkiezen moeten eruit:(

20. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Athina: bedankt voor alle adviezen. Echt heel lief. Ik ben qua knop omzetten nog niet zover om te zeggen dat ik zoeits nodig heb. Zie ook teveel obstakels met betrekking tot mijn man zn werk. Ik zit trouwens in een wekelijkse therapiegroep omgaan met depressie wat begeleid wordt door 2 psychologen. Heb eerlijk gezegd ook niet het idee dat die door hebben hoe slecht het gaat ookal heb ik het 2 weken geleden wel aangegeven dat ik moeite had om mn hoofd boven water te houden. Voor de medicijnen kom ik wel af en toe bij een psychiater.
    @Elsie: wat fijn dat jullie zo'n leuke dag gehad hebben. Wat een mijlpaal weer he 1 jaar. Geen baby meer.

Ik heb vanmorgen de psychiater gebeld. Ik wil met die pillen stoppen want herken mezewlf gewoon niet meer sinds ik die troep gebruik. Dan geeft ie maar wat anders want dit onaardige, ongeduldige en boze mens wil ik niet zijn.

Deel Deze Pagina