@sann wat balen dat je weer zo moe bent! hopelijk gaat de nieuwe medicijnen snel hun werk doen. @truus en hoe is het bij jou? @athina hoe is het bij jou? hier goed sam slaapt weer lekker door, vanmorgen om 6 uur wakker, 6.15 weer in bed en toen geslapen tot 7.30
Sann, wauw wat een mooie cupcakes! Echt gaaf zeg dat je dat kunt. Wat fijn dat je andere medicijnen hebt gekregen, hopelijk doen die wel hun werk! Elsie, heerlijk zeg dat Sam weer zo goed slaapt! Hier is het echt weer zo waardeloos op het moment. Kan alleen maar janken, janken en nog eens janken. Ben vreselijk angstig weer en zo onrustig, word er gek van. Ben vandaag jarig en vier het niet en wat doet mijn man gisteren op de verjaardag van onze zwager, toch zijn 2 zussen en een kennis uitnodigen. Gisteren ook al een vriendin van mij maar die begreep dat het te veel voor mij was dus die komt van de week een keertje. Ik dacht dat ik duidelijk was geweest tegen mijn man dus snap niet dat ie dit doet...
@truus hoe is het gegaan vandaag? hier vandaag naar een verjaardag geweest, ben alleen met sam en mijn moeder gegaan, het gaat hier niet zo best tussen vriend en mij helaas, heel veel irritaties over en weer, niet echt leuk! daarom dus ook alleen naar de verjaardag gegaan, had echt even geen zin om samen te zijn, meisje moest erg huilen dat ik wegging maar ik ontplofte zowat dus gewoon gegaan. heb ook het gevoel dat ik minder ben als hij ofzo.
Elsie, dank je wel. Na een vervelend begin van de dag heb ik mij er toch aardig doorheen weten te slepen. Vanochtend al gelijk jankend wakker geworden vanwege het opzien tegen de dag en de stress die het met zich meebracht van boodschappen doen enzo. Ook nog even woorden gehad met mijn man over dat hij toch allemaal mensen nog had uitgenodigd terwijl ik het niet wou en in eerste instantie had ie zoiets van; ik doe dat voor jou, ik wil dat jij het leuk hebt. Maar nadat ie er over nagedacht had kwam ie inderdaad tot de conclusie dat het niet erg handig was wat ie gedaan had en bood ie zijn excuses aan. Vanmiddag alleen mijn man zijn zus op visite gehad met de kinderen, en vanavond mijn ouders, schoonouders en de buren. Mijn man en moeder hebben heel de tijd gezorgt voor drinken enzo dus daar had ik geen omkijken na. Nu helemaal kapot en ontzettend veel pijn in mijn bekken dus ben blij dat ze weg zijn. Ben gewoon op een gegeven moment alle troep op gaan ruimen en toen viel het kwartje wel dat ik er geen zin meer in had.. Wat vervelend zeg dat het tussen jou en je vriend even niet zo lekker loopt op het moment. Kunnen jullie er wel over praten samen? En hoe komt het dat je het gevoel hebt dat je minder bent als hem?
@truus goed dat je hebt aangegeven dat je geen zin meer had! hier gisteravond goed gepraat, we hebben natuurlijk best een zware tijd achter de rug en dan vergeten we nog weleens te praten en krop je het dus op en barst de bom gewoon op een gegeven moment, maar nu willen we er weer wat aan doen zodat we het weer goed hebben samen.
Elsie, wat goed dat jullie er gisteren over gepraat hebben en dat jullie er wat aan gaan doen. Hopelijk gaat het nu snel weer beter tussen jullie Ondanks de drukte van gisteren is er toch een soort van last van mijn schouders gevallen dus vandaag wel een redelijke dag gehad werd ook wel weer eens tijd want ging nu al een poosje weer erg slecht. Morgen komt mijn moeder de ramen wassen, kunnen we weer naar buiten kijken haha.
@truus wat fijn dat je vandaag een redelijke dag gehad hebt! nog iets kunnen doen? merk je al wat van de ad en dat je van sem kan genieten enzo? hier vanmorgen vroeg wakker, sam werd om 6 uur wakker! om 8.30 gingen we al een rondje fietsen, dat rondje werd een uur! en later nog een half uurtje ofzo dus heb nu echt pijn in mijn benen! vanavond marktplaats afgestruind naar merkkleertjes voor sam en meisje paar leuke dingen gevonden! en morgen gaan we een weekendje weg boeken voor met ze 4, helemaal zin in even er lekker tussenuit en genieten met ze 4 en dan gaan we 2 weken later ofzo ook nog met zijn 3 weg, als het mooi weer is in nederland en anders naar het buitenland.
Hallo allemaal! Ik ben dan nog wel niet bevallen, maar ik wilde jullie om raad en hulp vragen; ik ben morgen 31 weken zwanger! Heb momenten dat ik écht geniet van de zwangerschap en het feit dat we binnenkort een kindje krijgen, maar het idee 'beangstigd' me soms ook; zal het allemaal goed gaan, zal ik het allemaal wel goed doen als moeder? Nu ben ik iemand die zich heel snel bang maakt voor dingen, terwijl dat achteraf helemaal niet nodig is.. Zo nu ook; ik ben bang dat ik straks niet van ons kindje zal kunnen houden. En toen ik laatst hoorde van een vrouw uit ons dorp die en PND heeft gehad en angstgedachten heeft gehad om haar kindje wat aan te doen, werd dit voor mij zo levend, dat deze angstgedachten ook voor mij zijn gaan spelen, terwijl wij zo graag een kindje wilden, dat was en is m'n grootste droom. Soms kon ik gewoon geen kinderen zien of ik kreeg een somber gevoel! Denken jullie dat ik een prenatale depressie heb? M'n therapeut (die ik ooit al eens gemaild heb met mijn verhaal) zegt van niet, ws. heb ik dit puur door de hormonen, maar ik ben zo bang dat deze nare angstgedachten ook stand blijven houden ná de bevalling!
@Truus: fijn dat je man ook in zag dat al die visite niet zo handig was. Ben je er wel goed doorheen gekomen? @Elsie: wat vervelend dat het niet leker loopt met je vriend. Maar gelukkig hebben jullie gepraat, das al de beste stap. @Elseke: Denk dat wat je nu voelt niks zegt over na de bevalling. Klinkt wel as normale angsten voor een nieuwe mama. Alleen doordat jij er bang van wordt wordt het denk ik een beetje uit zn verband getrokken en groter dan het is. Zou maar vertrouwen op wat je peut zegt. Sorry dat ik er wat weinig ben. Voel me de laatste dagen knap waardeloos. Ben erg moe van de nieuwe medicijnen en gewoon de hele tijd somber en verdrietig. Weet ook nog steeds niet wat ik nou met die opname aan moet. Na het bezoek aan die psych had ik het idee dat mn man het wel snapte en zou gaan proberen wat te regelen maar puntje bij paaltje gebeurt er weer helemaal niks en roept ie dat ik misschien gewoon maar eerst s een week op vakantie moet met een vriendin of alleen omdat ie denkt dat dat veel beter zal helpen. Tja, en dan zijn we weer terug bij af. Zucht.
Elsie, ja het van Sem genieten gaat wel steeds beter gelukkig. Maar dat komt denk ik meer omdat ik nu prioriteiten aan het stellen ben en het belangrijker vind om nu met hem te spelen als om bv. te stofzuigen. Verder heb ik nog niet het idee dat de AD echt wat aan het doen is. Zodra ik maar een beetje stress ervaar gaat het gewoon weer gelijk helemaal mis zoals zaterdag met mijn verjaardag. En het enige wat ik hoefde te doen was met mijn moeder boodschappen en de rest zou mijn man regelen. Wow niet gek dat jij last had van je benen gisteren, jeetje wat heb je veel gefietst! Wat lekker dat jullie binnenkort er even lekker tussen uit gaan. Heerlijk om gewoon even uit je normale omgeving te zijn. Wij gaan eind deze maand ook weer een paar daagjes weg. Maar deze keer gelukkig bij familie aan de andere kant van het land dus als ik het niet meer trek ga ik gewoon naar huis. Elleke, ik zou hier eens met je vk over praten zodat hun ook weten wat er in je speelt en dat je dus bang bent voor wat er komen gaat. Succes! Sann, wat vervelend dat het weer zo waardeloos gaat.. Wat klote dat je niet het begrip en steun krijgt van je man die je graag zou willen. Het is voor hun natuurlijk ook allemaal zo moeilijk te begrijpen. Maar goed, ze geven natuurlijk niet voor niks aan dat een opname het beste is, kunnen hun evt. niet iets voor je regelen wat betreft de kinderen? Neem aan dat hun wel vaker deze situatie mee hebben gemaakt.
@truus oh dat is fijn dat je wel van sem meer kunt genieten vandaag gelukkig geen spierpijn, maar wel flink verkouden en keelpijn enzo dus niet helemaal fit vandaag, ga sam zo op bed leggen en dan zelf ook even liggen. @sann wat balen dat je niet de steun krijgt die je nodig hebt! het is toch best duidelijk dat er iets gebeuren moet... zo gaat het niet langer...
Elsie, en gaat het ondertussen al wat beter of nog steeds last ervan? Sann, hoe gaat het nu bij jou? Hier vanochtend weer naar de psychiater geweest en die was nog steeds niet tevreden over de Citalopram dus daar heb ik nu wat bovenop gekregen, Amitriptyline. Zou ook gunsig moeten zijn voor de pijn en ook voor het slapen dus ik hoop het! Verder zou ze graag willen dat ik - als ik straks wat stabieler ben - een of andere therapie ga volgen voor de depressie, dat duurt 16 weken en is 4 dagen in de week Pff vind het nogal wat zeg..
@truus dat is zeker nogal wat! heel intensief! wel goed dat je nu extra medicatie krijgt. hier nog steeds ziek mijn moeder is nu met sam aan het fietsten dus ik heb even rust. vanmiddag anderhalf uur geslapen wel iets van opgeknapt, hoop dat ik me morgen nog wat beter voel.
Wat vervelend Elsie dat je nog niet opgeknapt bent. Wel fijn dat je moeder er even was, lijkt mij niks ziek zijn en dan nog met een kleintje thuis zitten.
@truus mijn moeder heeft vanmiddag met sam gefietst, ben nu wel weer wat opgeknapt gelukkig! heb weer wat meer energie gelukkig. morgen nog wat beter hoop ik.
@Elsie: wat naar dat je ziek was. Weer wat opgeknapt nu? @Truus: wel fijn meid dat je wat beter kan genieten van je kleintje nu. Da's een redelijk intensieve therapie, maar kan je wel heel goed helpen om ervoor te zorgen dat dit niet weer gebeurd. Vandaag weer naar de psych geweest. We gaan in ieder geval eerst nog proberen of we met de extra begeleiding van de pit, de nieuwe medicijnen, extra rust nemen en als het lukt een paar dagen bij mn man aan boord bivakkeren terwijl de kinderen bij mn schoonouders zijn (om bij te tanken) of we zo een opname kunnen voorkomen, want dat lukt gewoon nu niet. Wil ook helemaal niet zo lang bij de kinderen weg zijn. Medicijnen worden weer verhoogd alleen maar met 25 ipv 50 mg omdat ik een erg snelle pols had (111 in rust) en dat een bijwerking kan zijn ervan. Moest als ik pijn op mn borst kreeg gelijk aan de bel trekken. Heerlijk rustgevend middeltje dus. Verder druk al voor de verjaardag van Ivy. Die is maandag jarig en zondag vieren we het. Opruimen in huis dus, boodschappen doen en hard denken hoe we in hemelsnaam 20 man in onze woonkamer proppen. Zie er vreselijk tegenop, al die drukte. Maar goed, tis voor mn meissie dus doorbijten.
Sann, kan mij goed voorstellen dat je op ziet tegen de drukte van Ivy haar verjaardag. Vreet veel energie van je dat soort dingen. Wat goed dat jullie nu eerst nog andere opties kunnen proberen om de opname te voorkomen, hopelijk gaat het werken en knap je wat op. Merk je al wat van de nieuwe medicijnen dat ze al gaan werken? Elsie, hoe gaat het nu bij jou? Ziek zijn weer over? Hier erg veel last van bijwerkingen gehad van de nieuwe medicijnen die ik erbij heb gekregen. Heb een hele nacht op de wc gezeten vanwege diarree en enorme misselijkheid en was zo moe dat ik gewoon op de wc in slaap ben gevallen haha Verder wat suf en kan totaal weer niet mijn bed uit komen s' ochtends. Fysiotherapie was niet tevreden, blijk behoorlijke knopen in mijn spieren daar te hebben zitten dus ze stelde voor op Dry Needling te gaan doen, oftwel; met een naald in je spieren prikken Brr het lijkt mij doodeng..
@Truus: jakkes, dat klinkt akelig met een naald in je spieren. Heb er nog nooit van gehoord. Vervelend joh die bijwerkingen. Nee, ik merk nog niks van de medicijnen. Maar slik ze ook net een week vandaag dus is nog wel erg kort. Vandaag de hele dag alleen geweest met de kinderen. Mn man was een dagje naar de ardennen om een eind te lopen. Daar kan ie zn hoofd altijd wat mee leeg maken. Viel me vies tegen weer. Als ik er aan denk dat ie woensdag weer voor 2 weken gaat heb ik de neiging om lichtelijk in paniek te raken.
@truus brr dat klinkt heel eng! balen dat je weer erg last heb van bijwerkingen van de nieuwe medicijnen. hier gelukkig weer opgeknapt! vanmorgen lekker met sam gezwommen en vanmiddag was ie bij mijn schoonmoeder dus kon ik ff relaxen, heb even geslapen en daarna in huis dingen gedaan en nog even naar de winkel geweest.