meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik kwam via via hier omdat ik aan het zoeken was naar meiden die AD gebruiken! Ik heb zelf ook AD ivm een angst en paniekstoornis. Ik heb er al 7 jaar last van na de bevalling van mijn dochtertje in mei 2010 kwam alles nog even veel harder aan... uiteindelijk gekozen voor medicatie en therapie bij een psycholoog.

Ik heb niet alles teruggelezen hier maar lees toch wat verhalen dat het niet helemaal lekker met sommige gaat, jammer om te lezen! Gebruiken jullie dan wel of geen AD? En welke?

Liefs Frommeltje

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@frommeltje ik gebruik ad, gebruik venlafaxine en jij?

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Frommeltje: ik gebruik nortrilen en mirtazapine

Gisteren een nare avond gehad. Vlak na het eten waren man en Ivy wat aan het stoeien en ze zat op zn nek. en ineens, man weet niet hoe het nu kon gebeuren klapte ze met een misselijkmakende klap op de tegelvloer. viel dus vanaf 1.80 hoogte ongeveer. Heel kort, leek wel een uur, bleef ze doodstil liggen en begon toen te huilen. In eerste instantie zakte ze telkens door haar benen dus dacht ow nee he maar gelukkig ging dat even later weer. Ze bleef alleen heel traag en afwezig dus toch de hap gebelt en we moesten komen. Daar 40 minuten moeten wachten en goddank ging het in die tijd steeds wat beter en ging ze rondlopen en weer wat praatjes krijgen. Met een wekadvies naar huis dus en ze voelt zich nu goed gelukkig. Was wel enorm schrikken. Manlief was het ff helemaal kwijt doordat ie zich vreselijk voelde dat hij dr had laten vallen en kon dus niks meer. Ik ben dus soort van in de automatische piloot geschoten en heb ons naar en van het ziekenhuis gereden. Heb daar gisterenavond en nu nog erg de terugslag van. Voel me blij dat mn meisje niks mankeert maar tegelijk zo onnoemelijk rottig. en dan komt er vandaag nog een huis vol verjaardagsvisite ook (Ivy is morgen jarig). Zie er nu geloof ik nog meer tegenop

4. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Ik heb Lexapro escitalopram gekregen. Ik heb 10 mg volgens mij is dat niet eens zoveel mg... hoeveel hebben jullie?

Ik ben je naam even kwijt, maar ik snap goed dat je enorm geschrokken bent. Wees blij dat het goed is afgelopen en voel je er ook niet schuldig om.... die dingen gebeuren nou eenmaal... hoe vervelend het ook is.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sann jeetje wat zal je geschrokken zijn! sterkte vandaag en hoop dat je het volhoud! en natuurlijk gefeliciteerd met ivy!

@frommeltje ik heb 37.5 mg en dat werkt voor mij prima gelukkig.

hier vanmorgen gewandeld met sam 35 minuten! was van de week naar een dietiste geweest en heb een dagmenu gekregen en elke minimaal een half uur bewegen. en moet zeggen dat het me wel lukt om vol te houden, al zal er vast wel eens een dipje komen want moet toch nog zo'n 10 kilo kwijt! allemaal nog van de zwangerschap maarja als je niet lekker in je vel zit kun je niet afvallen.

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Sann, wow dat is schrikken zeg! Gelukkig dat het verder goed gaat! Hopelijk geeft de verjaardag van Ivy je wat afleiding, ondanks dat je daar tegen op ziet.

Elsie, goed bezig! Pff ik wil ook zo graag wat afvallen maar het lukt mij niet op dit moment..

Frommeltje, ik gebruik ook AD; Citalopram 20 mg en Tryptizol 50 mg. Hiervoor ook nog Prozac geslikt maar daar zijn we mee gestopt ivm bijwerkingen.

-

Hier gisteren uit eten geweest met vrienden. We zijn gaan wokken. Had ik nog nooit gedaan en dacht dat ik het niks zou vinden maar het is echt een aanrader. Opzich verliep de avond goed maar toen we s' avonds thuis kwamen kregen de angsten toch weer de overhand.. Durfde weer niet de trap af te lopen omdat ik bang was dat ik Sem er van af zou gooien en dat soort dingen.

Verder eindelijk eens redelijk geslapen! Wel een kort nachtje want ik sliep pas tegen half 3 maar ik heb wel geslapen tot 9 uur vanochtend, zonder echt wakker te zijn geworden :)

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus afvallen lukt ook niet als je niet goed in je vel zit.. probeer gewoon gezond te eten en probeer het echt afvallen even naast je neer te leggen heb ik ook gedaan en werkte goed!

wat goed dat je uit eten bent geweest! en wat fijn dat je zo stuk achter elkaar geslapen hebt!

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, gewoon het normaal eten bij mij lukt al niet. Ik heb er dagen bij dat ik gewoon niks eet en dagen dat ik mij wel helemaal vol kan eten met van alles en nog wat. Ik neem het mezelf ook elke dag weer voor om gewoon 'normaal' te gaan eten maar dat is al een uitdaging op zich.. :)

Sann, hoe is het gegaan vandaag?

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Truus: wat naar meid dat de angsten toch weer toesloegen. Wel fijn dat het wokken geslaagd was.

Hier dankzij veel hulp van 2 vriendinnen toch een aardige middag gehad. Alle visite kwam zo'n beetje tegelijk binnen dus leek wel een invasie van drukte en die moesten allemaal wat drinken en de taart moest van kaarsjes voorzien worden en toen klapte ik helemaal dicht. Stond bijna te huilen in de keuken. Gelukkig zagen die 2 dat en hebben de hele zaak keurig overgenomen. Toen wilde ik de prikkers voor de kaarsjes in de taart zetten maar mn handen trilden zo dat dat ook al niet lukte. Heeft mn man dus gedaan en ik heb uiteindelijk wel de taart naar binnen gebracht en samen met Ivy de kaarsjes uitgeblazen.
    Ben helemaal gesloopt maar Ivy heeft een hele leuke dag gehad dus das t belangrijkste.

10. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Eigenlijk maakt het ook niet uit wat je slikt en hoeveel... als het maar werkt voor je!

Ik vraag me alleen weleens af of het bij mij de medicatie is die ervoor zorgt dat ik beter in mijn vel zit ofdat het het idee is... dat het een soort van placebo effect is... zeker omdat het maar 10 mg is... de meeste mensen die ik ken of waar ik het van hoor hebben toch wel een hogere dosering.

Ondanks het beter gaat en ik me steeds beter voel ben ik er nog iet helemaal... vooral met ver autorijden heb ik enorm veel moeite... maar goed alles komt wel goed!

Ik heb wel onwijs de drang naar een broertje of zusje voor mijn dochtertje... maar weet dat ik dan van medicatie moet wijzigen want stoppen zie ik echt nog niet zitten en de huisarts ook niet.
    Hoe hebben jullie dat gedaan? Welke medicatie?

En hebben jullie allen een (postnatale) depressie of iets anders? Ik heb een angst en paniekstoornis.

11. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Sann waar ergens in brabant woon je? Als ik dat vragen mag dan!

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sann wat fijn dat 2 vriendinnen je geholpen hebben!

hier net al boodschappen gedaan en zometeen komt mijn moeder op sam passen dan kan ik even naar de sportschool bodybalance doen.

13. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Sann, wat fijn dat 2 vriendinnen zagen dat het niet ging en dat ze bijsprongen! Gelukkig is het toch een aardige dag geworden, je hebt je er maar weer mooi doorheen geslagen! Hoe gaat het nu? Je man gaat morgen weer weg toch? Begin je al iets te merken van de nieuwe medicijnen?

Frommeltje, hier een postnatale depressie. Ik zou eens overleggen met je HA wat de opties zijn als je zwanger wilt worden.

Elsie, hoe is het sporten gegaan gisteren? Wat is bodybalance? Nog nooit van gehoord.

-

Hier vanochtend weer een afspraak met de psychiater. Weer nieuwe medicijnen gekregen, Venlafaxine 75 mg. Mocht zelf kiezen, of het ophogen van de Tryptizol of dus andere en ik heb voor de laatste optie gekozen. Die Citalopram lijkt niks te gaan doen en de Tryptizol deed ook te weinig en die konden we dus wel ophogen maar omdat ik enorme vreetbuien er van kreeg en het ophogen waarschijnlijk voor nog meer zou zorgen wou ik dat niet. Dus ben benieuwd of de Venlafaxine wel eindelijk eens wat gaat doen..

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ik gebruik ook venlafaxine, ik hoop echt voor je dat deze wel aanslaan! hoe is het met je bekken?

kan niet zo goed uitleggen wat bodybalance is,maar heb wel spierpijn.... vanmorgen met sam gezwommen en vanmiddag even naar de kinderboerderij geweest. en net even boksen gedaan op de wii.

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, oh ja die gebruik jij ook inderdaad. Heb jij veel last gehad van bijwerkingen toen je er mee startte? Pff actief dagje heb je weer gehad zeg!

Bekken gaan weer slecht op het moment. Vrijdag ga ik een andere soort fysiotherapie proberen, dat heet dry needling. Dan gaan ze met een naald in je spieren prikken waar verhardingen zitten en dan ontspant die spier als het goed is. Ik zie er vreselijk tegenop en vind het doodeng.. Maar als het goed is zorgt het gelijk voor pijnverlichting dus dat hoop ik dan maar.

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus oh dat klinkt idd heel eng! snap wel dat je er tegenop ziet! maar hoop dat het helpt voor je. ik was de eerste dag heel misselijk en moe en de volgende dag nog moeier, maar die dag erna ging het alweer wat beter en vanaf toen ging het echt alleen maar beter.

17. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Pfoeh, ik voel mij toch een partij slap en sta te shaken op mijn benen.. Ben blij dat m'n man vakantie heeft want ik zou zo echt niet alleen met Sem durven blijven. Heb het idee dat ik ieder moment door mijn benen kan zakken.

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus dat had ik dus ook idd! komt dus echt door de medicijnen.. wanneer heb je de eerste genomen?

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Elsie: je hebt een lekker druk dagje gehad zeg.
    @Truus: hopen dat die venlafaxine wel werkt. Hier ook al aan middel numero zoveel. Sterkte alvast voor vrijdag. Klinkt griezelig.

Mn man is weer weg en ik, ik heb geen idee hoe ik deze komende 2 weken door moet gaan komen. Heb alweer een hoop tranen vergoten en dat Ivy niet wil slapen en ik dus ook niet kan slapen helpt ook niet echt mee.
    Straks komt de pit nog dus hopelijk kan ik mn hart ff luchten.

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sann oh wat balen dat je man weer weg is! hoop dat je straks idd ff je hart kan luchten!

hier alles weer schoongemaakt en nu lekker relaxen op de bank, ook weleens lekker.

Deel Deze Pagina