Elsie, vanochtend heb ik de eerste genomen. Ach ja het is niet prettig maar liever dit als hoe ik mij toen voelde bij de Prozac, dat was echt drama. Geniet van je relax momentje, gelijk heb je! Sann, wat klote dat je man weer voor 2 weken weg is! Hopelijk heeft de pit straks wat adviezen en tips om het misschien ietsje makkelijker te maken. Trouwens, toen ik in het begin bij de crisisdienst kwam kreeg ik het aanbod dat ik hulp zou krijgen voor Sem, zou jij dat ook niet kunnen krijgen voor je meiden? Een soort van oppas die je kleintjes vermaakt en evt. in bad doet ofzo zodat jij even bij kunt tanken?
@truus dan reageer je er snel op! ben ook weer lekker verkouden, beetje hooikoorts denk ik dus niet helemaal fit, dus ff lekker rustig het is normaal al druk genoeg met zo'n kleine ondernemende dreumes!
Elsie, ja vond ik ook.. Het is nu weer afgezwakt dus daar ben ik wel blij mee. Wat vervelend dat je weer verkouden bent! Het is ook wat met die hooikoorts, mijn man heeft het ook. Hij zegt ook altijd; in de winter loop ik te snotteren van verkoudheid en in de zomer van de hooikoorts..
@truus ik heb het met vlagen dat ik er last van heb, maar wel vermoeiend de hele dag niezen! ben ook echt gaar, was wel lekker dat sam vanmiddag bij mijn schoonmoeder was maar wel weer blij om hem te zien natuurlijk zaterdag gaat ie lekker logeren en ga ik met vriend uit eten.
hoi meiden, ik heb jullie verwaarloosd, sorry... Het ging vrij goed en het was nogal druk door de verjaardag van m'n jongste, voor wie ik uiteindelijk 5 taarten gebakken heb en dan de voorbereiding qua boodschappen én in m'n hoofd... @truus: Ik lees hoe het ging ná het wokken: Bij mij blijft die trap ook een zwakke schakel als het ware. Hoewel het nu een stuk beter gaat, voel ik me toch vaak onrustig s avonds als ik over de overloop loop. Ik moet echt héél bewust mezelf afleiden en de trucjes toepassen. Succes met de nieuwe a.d. @frommeltje: Ik gebruik ook Lexapro. Gestart met 10 . Dat leek hier héél goed te gaan. Maar na 2,5 maand ofzo, was een ophoging toch nodig helaas. Ik zit nu op 15... En 'schommel' momenteel weer. De psychiater wilde eigenlijk omhoog naar 20 nu - maar ik vind de schommeling eigenlijk nog niet zo heel heftig en denk dat het door m'n menstruatie komt die er aan moet komen. Ik voel me wel goed bij die 15 en heb ook geen zin in weer de weken van bijwerkingen die ik ook had bij het verhogen van 10 --> 15 . Dus we kijken het hier nog een week aan. Ben weer wel hondsmoe. Maar oke. Zware week gehad en vorige week was m'n man thuis, dus dat scheelde natuurlijk ook. Nu moet ik het weer zelf doen. Ik herken wel de angsten en paniekproblemen van voorheen hoor. Dat was nog nét te handelen allemaal, maar de pnd is er overheen gekomen waarschijnlijk. Sann: Sterkte komende 2 weken weer meid was je man vorige keer 3 weken weg? Of ook 2 ? Kunnen je vriendinnen niet wat bijspringen die op de verjaardag ook geholpen hebben? Of werken die ook fulltime enzo? Al kunnen ze maar helpen met het naar bed brengen van je meiden, als je zo gaar bent aan het einde van de dag zou dat al wel fijn zijn... sterkte in elk geval!
@Elsie: ow fijn he hooikoorts. Heb er ook last van. @Athina: nog gefeliciteerd met Fae!! Afwezig zijn omdat het goed gaat mag altijd he. @Truus: hoe gaat het daar? Ik heb echt een ongelofelijke rotdag vandaag. Weet van ellende niet wat ik moet doen. Irriteer me aan alles en voel me gewoon zo grenzeloos somber. Schaam me dood, maar kan de meiden wel naar verwegistan wensen. Als ik maar met rust gelaten word. Aelinn ligt gelukkig in bed dus dat scheelt weer. Hopelijk gaatr Ivy vanmiddag ook slapen, dan kan ik ook ff.
@sann wat vervelend dat je je zo voelt! hoop dat je nog even kan slapen vanmiddag. hoe was het gesprek met de verpleegkundige? @truus hoe is het meid? hier vanmorgen bij een vriendin geweest, lekker gewandeld en nu ligt sam in bed dus kan ik ff rusten!
Hee meiden, Hier gaat het wel opzich. Heb geen last meer gehad van bijwerkingen, slapen gaat nog steeds wel erg slecht dus de ochtenden zijn drama maar gelukkig is mijn man thuis dus die zorgt dan voor Sem. Gisteren even naar de Ikea geweest met mijn schoonmoeder en schoonzus maar dat was toch net een te grote stap. Te veel mensen, te druk en te groot. Dus behoorlijke paniekaanval gehad en toen we eenmaal terug in de auto zaten kakte ik ook echt in, ik was helemaal op. Vanochtend die Dry needling behandeling gehad. Nou ik heb het overleeft. Niet echt een prettige behandeling en soms deed het behoorlijk zeer als ze in een spier prikte met de naald maar gelukkig trok de ergste pijn gelijk weer weg als ze de naald er weer uit haalde. Volgende week vrijdag heb ik weer een afspraak.. Athina, fijn te lezen dat het bij jou nog steeds vrij goed gaat! Gefeliciteerd nog met Fae! Ben benieuwd of de schommeling weer komt van de aankomende menstruatie of dat je medicijnen inderdaad weer opgehoogd moeten gaan worden. Sann, wat klote dat je weer zo'n rotdag hebt.. Ik herken je gevoel wat betreft de kids, dat je gewoon rust wilt. Tja lastig is dat.. Hopelijk gaan ze beide vanmiddag even slapen zodat jij dat ook kunt doen en is dat genoeg om je deze dag weer door te slepen! Elsie, wat lekker dat je vriend en jij zaterdag uit eten gaan! Is ook echt een hobby van ons, uit eten gaan. Nu op het moment wat minder dan vanwege mij maar ik gok dat wij normaal gesproken wel zo'n 3 a 4 keer per maand uit eten gaan. Dus dat word zondag uit slapen als Sam uit logeren gaat
@truus oh wat balen van die paniekaanval! ik ga idd zondag lekker uitslapen! heerlijk hoor en lekker doorslapen ook... wilde vanmiddag nog even naar de winkel lopen, maar het regent nu en ben ook een beetje moe dus blijf lekker binnen denk ik, sam ligt nog lekker te slapen.
@truus hoe is het gegaan gister?? wij gaan zo lekker uit eten! sam is bij mijn ouders dus morgen lekker uitslapen! al was 8 uur vanmorgen ook prima hoor! en lekker doorslapen, al sliep sam de afgelopen nacht ineens wel door of ik heb hem niet gehoord.. net even naar mijn ouders gebeld en alles gaat goed, hij noemt de hond da.
@Elsie: lekker zeg uitslapen. Dat ga ik volgend weekend hopelijk doen. Dan zijn de meiden 2 nachtjes bij oma (Aelinn voor t eerst logeren, Ivy pas 2de keer) en ga ik bij mn man aan boord heen en terug naar engeland om ff aan mn rust toe te komen. Geniet er van! Ik heb vandaag voor t eerst in tijden wel een redelijke dag gehad. Wel wat dipjes maar niet 1 keer gehuild en das bijna uniek
@sann wat fijn dat je een redelijk dag gehad hebt! fijn en lekker dat je volgend weekend even rust hebt, hopelijk doet je dat goed. hier gister lekker uit eten geweest en daarna nog even bij vrienden geweest, was gezellig en het eten was lekker. zo sam weer op halen, ik wil nu al maar vriend moet zich nog aankleden en is een beetje langzaaaaaaaam
@Elsie: en lekker uit geslapen? Was wel fijn om je kleine mannetje weer te zien zeker. Nou van de goeie dag gisteren was geen snars over vandaag. Had al een vreselijk slechte nacht en de dag was ook niet bepaald beter.
@sann om 9 uur waren we wakker, dus idd lekker uitgeslapen en uitgerust. om 11 uur waren we bij mijn ouders en heerlijk om sam weer te zien, hij heeft daar nog een broodje gegeten en thuis lekker naar bed waar ie van 13.00 tot 15.30 geslapen heeft. hij was wel erg moe en kon vanavond de slaap niet echt vatten moest erg huilen, 3x gaan troosten maar nu slaapt ie. balen van je slechte nacht en dag
@Elsie: die moest waarschijnlijk ook even bijkomen van de drukte bij oma. Lekker hoor tot 9 uur slapen. Alweer een hele slechte nacht gehad. Leek wel een levende stuiterbal in bed, zoveel onrust. Na een uurtje wakker liggen ging Ivy ook nog s 2 keer huilen dus dat maakte het er niet echt beter op. Om 6 uur begon Ivy alweer te roepen. Veel te vroeg. Daardoor werd ook Aelinn wakker en die had vervolgens ook nog gezellig een doorgelekte poepluier dus was echt feest. En dan zich de hele tijd om willen draaien terwijl ik dr probeerde schoon te maken. Pfff, stond daar gewoon te janken. De pit was er om kwart voor 9 en geloof dat ik binnen 2 minuten al in tranen was. volgens mij gelijk toen ze vroeg hoe is het Ze wil in ieder geval dat als het zo blijft met slecht slapen ik tussentijds de psychiater bel. Verder zei ze ga morgen niet werken maar breng wel de meiden die 3 uurtjes naar de gastouder. Kon niet echt iets bedenken om te gaan doen in die tijd dus besloten dat ik terug naar huis ga en dan rustig ga douchen en een pizzaatje eten. Misschien ook wel ff lekker. Betekent wel 4 keer 20 minuten in de auto maar goed.
@sann sam moest idd gewoon even bijkomen, hij kon ook niet echt slapen gisteravond, moest hem 3x gaan troosten en toen sliep ie. vannacht niet gehoord maar hij was wel om 6 uur wakker en wilde niet meer gaan slapen helaas dus hier vroeg dag. maarja heb wel al lekker de boodschappen gedaan en gewandeld met sam. wel fijn die pit verpleegkundige lijkt me! bij mij is er ook 3x zo iemand geweest, maar ik wilde eigenlijk alleen hulp in huis dus heb het opgezegd toen. fijn dat je morgen even wat tijd voor jezelf hebt! @truus hoe is het metje?
Hallo allemaal, Ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik een pre-postnatale depressie heb.. Ook wel eigenlijk fijn dat ik het nu zeker weet, want er is veel vooraf gegaan voor dat er een diagnose was gesteld. Ik zal in het kort mijn verhaal doen. Mijn zwangerschap was al niet een roze wolk. Ik ben heel snel weer zwanger geraakt na de eerste, maar de tweede was/is welkom. Maar de tweede zwangerschap heeft er flink ingehakt. In het begin veel moeten overgeven (tot bloedens toe) en daarna nog eens een bekkeninstabiliteit. En collega's die je niet geloofde of serius namen. De laaste weken van de zw was ik al beetje depi, maar toen nog niks in de gaten. De dag brak aan dat ons ventje geboren zou worden en het was een hele snelle bevalling van 1,5 uur en in 3 min uit geperst. S'avonds had hij nog steeds een temp van 35,8 en het bleef maar zakken. Hij moest naar het ziekenhuis en daar hadden al lichtjes moeten branden, want ik wilde eigenlijk helemaal niet mee naar het ziekenhuis. Ik had bij hem totaal geen gevoel! De verlos stond erop dat ik mee moest. Dus uitendelijk ben ik toch maar mee gegaan, maar ik heb nooit een warm gevoel gehad zoals bij de eerste. Tweede nacht brak aan en die nacht konden we niet slapen, want hij bleef maar huilen. Hij heeft ver-reflux en kma. Dit heeft ons wel 3 maanden bezig gehouden.. Met als vervolg heel veel stress en schuldgevoel. Daarbij moest ik ook nog eens 9 weken na de bevalling nog een opgenomen worden voor de rest placenta. Na 4 maanden begon het zonnetje te schijnen bij hem, maar bij mij bleef er maar een donderwolk hangen. Eerst dachten ze dat het wel zou komen door hem, dus als hij minder zou huilen dan zou mijn donderwolk wel verdwijnen.. NOT! Ik ben van instantie naar instantie gegaan om maar serieus genomen te worden. En nu word ik eindelijk geholpen na 3 maanden! Wat me ook opvalt is dat mensen er totaal niet weten hoe ze hier mee om moeten gaan. Zelfs mijn eigen man heeft er af en toe moeite mee, maar ik vind het al heel wat dat hij in zo ver meeleefd. Het gevoel dat ik heb over de jongste is echt totaal anders als bij de oudste. Af en toe lijkt het net of ik minder van hem hou dan voor de eerste. De gedachtens zoals (was hij maar nooit geboren, wat heb ik aan jullie enz..) Het blijft me achtervolgen. Ik kan erg boos worden.. Of heel erg verdrietig als ik aan de jongste denk (schuldgevoel) Nu het huilen echt over is kan ik nog weinig verdragen bij hem en he ik af en toe echt een hekel aan het ventje.. Achteraf he ik daar weer schuldgevoel over. Nu wordt ik dan eindelijk geholpen. Ik ben daar echt super blij mee, want zelfs mijn man herkent me niet. Ik ga nu denk ik maar eens mn bed opzoeken.. Ik hoop dat ik mee mag schrijven enz...
@balleke welkom! en jeetje meid wat een verhaal, tuurlijk mag je mee kletsen hoor! krijg je nu medicijnen? hoe gaat het behandelen nu verder voor je eruit zien?