meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus had gewoon zin in om wat leuks te doen en vriend was er niet en wilde ook niet alleen met sam, dus hier een oproepje vond ik een goed idee en het was ook erg leuk.

balen dat de ad nog niet werkt! hoe gaat het nu tussen jou en je man? zorgt wel voor druk op je relatie he:(

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, ja het zorgt inderdaad wel voor druk op je relatie. Tot nu toe viel het wel mee maar van het weekend kwamen vanuit beide kanten de frustraties er uit. Maar goed, dat is nu weer klaar gelukkig. Al voel ik mij er nog niet helemaal happy onder.

Ondanks dat het vandaag nog steeds slecht gaat ben ik wel weer een stapje verder dan gisteren, kon redelijk opstaan vanochtend en heb ons aangekleed en ben naar de Kruidvat gegaan want moest luiers hebben. Gisteren heb ik ons alleen maar uit bed gesleurd en hebben we de hele dag in pyjama gelopen.. :) Nu kapot dus ga zo samen met Sem maar even slapen.

Sann, hoe was het bij de psych en heb je nog met je man gesproken?

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus wel blijven praten met elkaar dat is het allerbelangrijkst, voor je man is het ook niet makkelijk natuurlijk!

wat goed dat je naar de winkel bent gegaan! hoe voelde je je daarna? hoest met je bekken?

@sann hoe is het nou?

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Zo wij hebben samen even lekker dik 2 uurtjes liggen pitten. Als het aan Sem en mij had gelegen hadden we nog wel langer geslapen maar m'n man kwam thuis en wist niet dat wij sliepen dus hij deed niet bepaald zachtjes dus tsja.. Toen waren we wakker.

M'n bekken gaan nog steeds super slecht.. Daar lijkt ook maar geen vooruitgang in te komen. En Sem word ook steeds zwaarder, daar ga ik straks echt problemen mee krijgen, ik kan nu al geen trap meer met hem lopen en ik kan hem al bijna niet meer uit de box tillen. Vraag mij echt af hoe dat straks moet.. :(

Pff ik voel me zo kut he, ik kan het niet eens uitleggen. Vraag mij echt af hoe dit in hemelsnaam ooit nog goed moet gaan komen..

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus oh wat balen zeg! en idd sem word ook zwaarder, en het word met sem allemaal veel leuker en makkelijker als ie wat groter is maar ook wel pittig! ik heb op het moment ook een klein draakje in huis... heb je het met de pit besproken?

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nee de pit komt morgen dus nog niet besproken.

Pfoe voor nu lijkt het ergste van mijn dip weer even weg te zijn, maar voor hoe lang is de vraag..

Hoe gaat het afvallen trouwens Elsie, je liep bij een dietiste toch?

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

kan je het morgen bespreken..

hoe denken jullie over een opname?

afvallen gaat langzaam maar het gaat wel hoor! ben 2 kilo kwijt nu.

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Altijd jammer he, dat dat afvallen zo langzaam gaat? Kan mij ook nooit snel genoeg gaan. Maar goed, 2 kilo, het begin is er! Is het makkelijk vol te houden of heb je echt een streng dieet?

Tja een opname.. De psychiater heeft het wel met mij besproken maar ik heb het er niet met mijn man over gehad. Van het weekend en gisteren had ik echt zoiets van ja doe maar voor dat ik mezelf echt iets aan doe. Vandaag is het ietsje minder zwart als voorgaande dagen dus nu heb ik zoiets van laat maar. Maar goed, moet wel iets gebeuren want ik heb zo'n extreme stemmingswisselingen op het moment, dat is echt niet normaal..

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus gaat idd altijd langzaam maarja het gaat eraf en niet er weer aan gelukkig.

tsja ik kan ook niet beslissen hoe of wat en ik heb je natuurlijk ook nog nooit gezien, maar denk wel dat er iets moet gebeuren ook omdat de ad nog niet echt wil aanslaan..

10. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, ja dat is ook zo inderdaad.

Word er ook een beetje simpel van dat de AD niet echt aan wil slaan. Volgende week weer naar de psychiater, die is nu op vakantie, en dan zullen ze wel willen gaan ophogen denk ik.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @truus: kan me voorstellen dat je er erg van baalt (bovenop hoe je je toch al voelt) dat de ad weinig doet.

@elsie: Echt leuk hoor, dat je dat gedaan hebt :) ik had niet eens gezien dat het jouw oproepje was, m'n aandacht werd vooral getrokken door het 'tuitjehorn' - nog nóóit van gehoord :) . Maar er zitten hier zoveel mensen inderdaad, dus wie niet waagt.. echt erg leuk :)

Ik besefte hier gisteren dat ik écht zo'n behoefte heb aan ontspanning. Wat me niet lukt met de meiden om me heen. Dan ben ik continue alert als het ware. Pas als ze er niet zijn ( s avonds als ik even 15 minuutjes ga fietsen af en toe) dan ontspan ik echt. Komen er ook af en toe wat emoties los. Ik snak enerzijds écht naar een weekje vakantie zónder de meiden. Maar anderzijds moet ik daar écht niet aan denken. Ik kan en wil ze niet missen. M'n man zei gisteren dus al: 'Als je kon kiezen, dan zou je dus op vakantie willen mét een nanny... ' Nouja, dat zou inderdaad ideaal zijn :) . M'n schoonmoeder heeft zich al vaker als zodanig aangeboden, maar hoewel ze enerzijds fit is, kampt ze ook met een hoge bloeddruk en doet ze al érg veel. En ik vind 2 kinderen dan iets te veel van het goede voor haar. Maar oke. Vanmiddag ga ik met de buuf even naar de bibliotheek. Misschien dat ik dan even 10 minuten door de bieb kan zwerven, terwijl zij op de meiden let...

We zouden eigenlijk vanmiddag naar het pannenkoekenhuis gaan, in combi met de kinderboerderij, maar ze smste gisteren om het te verplaatsen, omdat de weersvoorspellingen zo slecht zijn :( -even een teleurstelling- ik had me er echt op verheugd- maar oke, we beslissen vandaag wel. En nú ziet het er hier stralend uit. Ik hoop dat het zo blijft :)

Jullie vandaag nog plannen?

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@athina logisch dat je ontspanning nodig hebt! ik kan dat ook alleen maar als sam in bed ligt hoor, want als ie gewoon speelt moet je toch opletten idd, vooral als mijn kleine draakje buiten de box is.

@truus vandaag overleggen met de pit he?

vandaag niet heel veel plannen nog, zo ff de katten van schoonmoeder naar buiten laten, en dan ff wat dingen in huis doen, vanavond heel misschien naar harry potter als het werk van de vriendinnen waarmee ik ga mee zit.

13. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Athina, logisch dat je behoeft hebt aan ontspanning, dat heeft iedereen nodig. Goed dat je dat wel af en toe even kunt pakken door te fietsen enzo. Misschien inderdaad een goed idee om je schoonmoeder mee op vakantie te nemen, dan word je wel grotendeels ontlast.

Elsie, en gaat het door vanavond, Harry Potter? Wel lekker even er tussen uit.

Hier lijkt het ergste van de dip van van het weekend toch verdwenen te zijn. Hopelijk blijft het zo en komt ie niet toch opnieuw weer zo heftig terug.

Met de pit afgesproken dat ik haar bel als het niet meer lukt en dan gaat ze kijken wat een oplossing zou kunnen zijn. Verder gaat ze morgen met de psychiater overleggen omdat ik vreselijk onrustig ben en steeds moet bewegen van mezelf wat we daar evt. aan kunnen doen. Dinsdag is mijn eigen psychiater er weer dus dan zal verder wel naar mijn medicijnen gekeken gaat worden want dit gaat niet langer zo..

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ben idd naar harry potter geweest:D coole film, wil nog wel een keer haha.

fijn dat je de pit verpleegkundige kan bellen! hoopte zo dat de ad aan zou slaan voor je! heb je al met je man gepraat?

@sann hoe is het met jou?

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, ja we hebben het er vanavond op ons gemak samen nog even over gehad. Hij is erg geschrokken van hoe diep ik er van het weekend in zat. Dus we hebben hier wat van kunnen leren voor als het weer een keer op die manier gebeurt. In ieder geval gaat ie niet meer weg als ik aangeef dat het niet meer gaat ;)

Maar goed, hij is er wel een beetje klaar mee onderhand. Hij wil zo graag dat ik weer mezelf word en dat we lekker kunnen genieten met zijn drietjes. Tsja dat wil ik ook.. :( Het duurt nu allemaal al zo lang..

Verder heeft ie een goed gesprek vandaag met mijn moeder gehad. Hij heeft gezegd dat ze voortaan moeten bellen als ze langs willen komen omdat ik het gewoon niet trek. Daar ben ik erg blij mee dat ie dat gedaan heeft, hoef ik niet continue bang te zijn dat ze onverwachts op de stoep staan :) Mijn moeder gaf al aan dat ze niet wist of ze nog welkom was enzo, maakt mij wel allemaal erg verdrietig op het moment dus de tranen zitten weer hoog.. :( Het is niet dat ze niet welkom zijn maar ik trek het gewoon niet om steeds - en dan voornamelijk onverwachts - mensen om mij heen te hebben, ook niet mijn ouders.

Verder kwam mijn man toen straks aan met dat ie een verassing voor mij had :) Heb een dagje Zwaluwhoeve samen met een vriendin cadeau gekregen. Erg lief, dat soort dingen ben ik niet van hem gewend! Om er even lekker uit te zijn en even lekker te ontspannen. Vriendin vond het ook ontzettend leuk dus nu nog even een datumpje prikken.

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Oh ja, wat leuk dat Harry Potter geslaagd was! Ging ik voorheen ook altijd heen maar heb ondertussen een paar delen gemist dus moet eerst eens kijken of ik die een keertje in kan halen.

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus oh wat lief van je man!

het duurt idd wel allemaal lang voor je zo en snap ook dat je man het wel zat is, is voor hem ook niet makkelijk om jou zo te zien, maar jij kan er niks aan doen! fijn ook dat ie tegen je moeder gezegd heeft dat ze van te voren even moeten bellen. heb je het ook nog over bijv. een opname gehad met je man?

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, ja daar hebben we het wel over gehad maar dat lijkt ons nu niet aan de orde. Oke, van het weekend was ik echt ver heen maar het ergste van die dip is gelukkig weer over dus nu voelt het voor mij ook niet echt meer als nodig.

Net even een emotioneel gesprek gehad met mijn moeder.. Ze hebben echt het idee dat ze niet meer welkom zijn en dat ik van hun aan het vervreemden ben. Tja dat voel ik zelf natuurlijk ook wel en dat ligt ook gewoon echt aan mij. Vind het zo ontzettend moeilijk om mensen om mij heen te hebben, ook hun.

Maar ook het feit dat ik ze niks vertel en altijd maar zeg dat het wel gaat. Ze zien dondersgoed dat het niet gaat en dat mijn man het ook vreselijk moeilijk heeft. Dus ik ga wel proberen mezelf wat meer open te stellen en wat meer proberen te praten. Dat moet gewoon.

Verder vind ze het ook niet oke dat ik mij zo opsluit in huis en er niet uit kom. Tsja misschien is dat ook wel zo maar ik heb gewoon geen energie om iets te doen en als ik iets ga doen moet ik er gelijk voor boeten wat betreft mijn bekken. En het voelt gewoon het meest veilig. Geen mensen zien is geen vragen krijgen en niet hoeven praten.

Pff moeilijk allemaal. Volgende week even een afspraak maken bij de HA voor mijn bekken want de fysio weet niet meer wat ze met mij aan moet. Het gaat gewoon maar niet beter en ik blijf zo instabiel als de pest. Ben benieuwd of de HA nog een of andere optie heeft..

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus opzich wel goed zo'n gesprek met je moeder! ook voor hun moeilijk om je zo te zien. en je bekken is ook gewoon heel vervelend en snap ook goed dat je daardoor niet veel aandurft omdat je daarna weer veel pijn hebt, hoop echt dat de ha een oplossing voor je heeft. misschien dat de ad wat opgehoogd moet worden, hoe hoog zit je nu?

hier erg verkouden:( keelpijn bah! niet echt helemaal lekker! ga zo nog even een wandelingetje maken met sam moet ook even naar de winkel en dan trek ik een joggingsbroek aan en ga ik op de bank liggen met de tv aan of een film aan!

20. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wat balen dat je alweer verkouden bent! Jeetje dat is nu de tweede keer in korte tijd he? M'n man heeft er ook last van, is het niet de hooikoorts dan is het wel een verkoudheid..

Ik zit nu met de Venlafaxine op 75 mg. Denk dat ie ook wel opgehoogd gaat worden, moet dinsdag weer naar de psychiater.

Deel Deze Pagina