hoi meiden, hoe is het? goed weekend gehad? hier was het best een vol weekend dus geen tijd gehad hier te schrijven! vanmorgen de boodschappen gedaan en veel was opgevouwen tussen de middag even een uurtje geslapen, lag gister laat in bed want was naar de bios geweest dus 7 uur was wel vroeg vanmorgen! net lekker gewandeld met sam en mijn moeder, en nu is sam lekker aan het spelen.
Takhen, en hoe is het gisteren gegaan met de meiden alleen? Sann, hoe gaat het bij jou? Elsie, hier ook een druk weekend gehad. Naar welke film ben je geweest? Zaterdag hebben we gebbqd en zondag zijn we uit eten geweest, wokken. Allemaal erg gezellig en leuk maar ik ben blij dat het voorbij is, veel te druk allemaal. Dat resulteerde in dat ik vanacht geen oog dicht heb gedaan en vanmiddag weer behoorlijk in paniek en angstig was. Daarbij ook nog eens flink in mijn pink geknipt, denk eigenlijk dat ie gehecht moet worden maar durf niet Heb maar een strakke pleister er om gedaan maar hij schiet steeds weer open.
@truus ben weer naar harry potter geweest balen dat je weer paniekerig en angstig was! hoe kan dat nou in je vinger knippen?
@Elsie: weer? hoe vaak ben je al geweest? Ik moet bekennen dat ik ze super vind die films dus zou ook wel vaker willen @Truus: het gaat. De meiden hebben zich best goed gedragen maar ik was helemaal kapot aan het eind. De hele dag zat ik eigenlijk te wachten tot het fout ging (stomme hersenen ook)
Nou toch maar even met mijn pink naar de huisartsenpost geweest want hij klapte steeds open en nu hebben ze het met hechtpleisters dicht geplakt. Was toch een beetje te diep om zo te kunnen dichtgroeien. Elsie, haha alweer Harry Potter dus. Ach ja, als het maar leuk is Ja ik was iets te ijverig aan het tuinieren en toen zat er ineens een pink in de weg. Dus ja, tsjakka.. Takhen, wat goed dat het toch gelukt is! Logisch dat je helemaal kapot was aan het einde van de dag, hoort erbij. En dat wachten tot dat het fout gaat, heel herkenbaar hoor! Ik heb nu een paar 'goeie' dagen en zit ook gewoon op het moment te wachten tot het fout gaat omdat ik zeker weet dat het weer fout zal gaan en omdat ik mij niet kan voorstellen dat ik mij zo redelijk blijf voelen.
@truus goed dat je toch even naar de post bent gegaan! dan groeit het in iedergeval mooi dicht. ik zit ook nog weleens te wachten van wanneer heb ik weer een mindere dag ofzo.. maar dat gebeurt eigenlijk niet. wel dat ik gewoon erg moe ben na een slechte nacht maar dat is niet gek natuurlijk! dan doe ik gewoon rustig aan en gaan we niet weg enzo en dan ga ik s'middags als sam slaapt ook lekker liggen hoor.
Dat is wel fijn Elsie dat jij daar geen last van hebt! Hier vandaag wel weer een wat mindere dag, kan niks hebben en heb een heel kort lontje. Ook weer erg in paniek geweest vanmiddag maar ik kon het in de hand houden gelukkig.
@truus fijn dat je het in de hand kon houden! ben je al bij de huisarts geweest voor je bekken? hier naar de verjaardag van opa van mijn vriend geweest, pff wat is het daar toch altijd warm in dat verzorgingshuis! niet normaal meer. sam ligt net in bed maar hij moest erg huilen, hij heeft ook last van kiezen en vanmiddag beetje verhoging! hoop dat ie zich morgen beter voelt.
Elsie, aah wat zielig voor Sam. Ja kunnen ze flink last van hebben he, die kiezen. Hopelijk is het snel over. Nee ben nog niet bij de HA geweest voor mijn bekken, best man is op vakantie tot 2 September Vanochtend nog wel even naar fysio geweest, ze denkt dat ik maar even met de revalidatiearts moet gaan babbelen. Dus afwachten maar tot de HA er weer is. Denk wel dat ik daar naar toe doorgestuurd word want dat wou de HA de vorige keer al.
Vanmorgen naar de ha geweest voor een verwijskaart voor GGZ (dan kan ik mindfulness training krijgen die vergoed word ) Begint het mens te vertellen dat ze twijfelt of ik wel pnd heb Omdat ik niet huilend binnen kwam :x Hebben jullie dit nou ook steeds? Dat je moet verdedigen dat je echt ziek bent?
@takhen ik had dat tegenover mijn vriend idd totdat de ha op huisbezoek kwam die hem vertelde hoe en wat! en ook tegen vriendinnen, heb veel minder contact nu maar ook gelukkig een paar nieuwe vriendinnen!
Takhen, oh nou leuk is dat zeg.. Nou dan zou ik ook geen pnd hebben want ik ben ook niet jankend binnen gekomen toen Lekker krom zeg. Maar ben je uiteindelijk wel doorgestuurd door je HA?
Ach wat zielig Elsie.. Maar zal toch niet dat die daar nu nog last van heeft? Lijkt mij eerder van doorkomende kiezen dan, wat je zelf al eerder zei. Anders een paracetamol geven misschien?
Ja ze heeft een verwijziging naar het ggz gestuurd en die nemen dan contact op Ze geloofde me uiteindelijk ook. Vooral toen ik zei dat ik ook niet continue huil, het is meer alsof al mijn gevoel weg is Voel me zo.....vlak @Elsie, de prik zou niet meer mogen hoor, misschien inderdaad kiezen? paracetamol geven?
Hier inmiddels 11 maanden geleden bevallen. (wil niemand afschrikken) maar ondervind nog erg veel hinder van mijn PND. het begon eigenlijk al gelijk na de bevalling, de eerste maanden heb ik alleen maar gehuild... nu zijn me tranen zo goed als op. ik kan niet meer huilen... ik voel de pijn, de ellende, maar huilen lukt me gewoon niet meer. hier in december gestart met therapie, januari ging het weer goed mis..therapie gestaakt, nu sinds juli weer in therapie. Slik een kleine dosering Prozac en heb een spiraal laten zetten, merk dat ik door (beide) of een van beide wat meer rust heb. Ik kan nu nog op zien tegen dingen die ik de volgende dag moet doen.. of nou ja moet, meer mag doen. De deur uit enz. Heb wel me werk voor 4 uur per dag opgepakt... van het thuis zitten ben ik letterlijk doorgedraaid. Heb er een shopverslaving aan overgehouden en agressieve buien. Nu ik weer aan het werk ben, heb ik een uitlaatklep. ik kan me kleine beetje energie er in kwijt. heb zelfs 2 zelfmoordpogingen gedaan..... in de afgelopen 11 maanden. Me dochtertje wordt volgende maand alweer 1 jaar oud en vraag me dagelijks af wanneer hier nou een einde aan komt. Sterkte allemaal.
sam viel uiteindelijk pas om 22.00 in slaap in zijn campingbed bij ons op de kamer, had hem idd een zetpil gegeven maar had niet echt het idee dat ie daar nou rustiger van werd. denk idd dat het gewoon de kiezen zijn, er komen er volgens mij een paar tegelijk door! @glimlachje jeetje meid dat is niet niks ook! praat je ook met een psycholoog ofzo?