Dankje Elsie!! Ja ergens ben ik bang, maar ook weer niet. Het heeft me een tijd tegengehouden om voor een tweede te gaan. Maar weet nu dat ik gelijk na de bevalling weer duphaston krijg, omdat anders de kans op herhaling vrij groot is. Ik dacht 75 %... en mijn omgeving weet het nu dus het zal nooit zo gaan als de vorige keer. Maar goed dat is allemaal rationeel dan kun je er nog wel beetje bang voor zijn.. Ik ga wel proberen te genieten van mijn zwangerschap in ieder geval!! Mijn vorige zwangerschap verliep eigenlijk ook heel goed. Nou fijn dat dit clubje er is zal regelmatig hier even kijken en meekletsen!!
krijg je het gelijk weer die medicijnen? is het trouwens ook ad? mijn huisarts zei dat je dan niet gelijk de medicijnen krijgt maar als je zelf het gevoel hebt dat het nodig is.
Duphaston is geen antidepressiva, maar hormonen. Er zit progesteron in een hormoon wat je ook maakt tijdens je zwangerschap. Na je bevalling daalt de waarde hier enorm van, vandaar dat het fijn is om het dan langzaam af te bouwen door na de bevalling nog te krijgen. Duphaston word ook gebruikt bij dreigende miskramen of juist om een cyclus te herstellen bij vrouwen. Ik stond ook niet onder behandeling van de huisarts, maar bij Eileen Engels. (wel met goedkeuring van de huisarts) Voor meer info heeft ze ook een site en een boek geschreven "Kraamtranen.' Zij gaf aan dat wanneer je dat niet doet je 75 % kans hebt op herhaling aangezien je dus niet tegen die hormonale schommelingen kunt. Maar goed er zullen ook wel andere manieren zijn...dit is de manier die mij heeft geholpen. Denk ook dat ieder daar zijn eigen keus in moet maken. Ik heb wel een tijdje ad geslikt voordat ik met de duphaston begon, maar ik werd daar helemaal geprikkeld van... dus dat paste niet bij mij. Maar geloof ook zeker dat het voor een ander zeker kan werken gelukkig. Zo een heel verhaal, maar wilde het even goed uitleggen..hoop dat dat gelukt is!
ja dat boek hebben wel meer mensen inderdaad..was voor mij toen wel fijn eindelijk erkenning en herkenning!! Wat fijn dat de ad je geholpen heeft. Heb je dat nu nog of niet meer?? Ik heb bijna een jaar duph geslikt ben er nu al aantal maanden vanaf.. moest ook wel als ik weer zwanger wilde worden. Dus tot nu toe gaat allemaal voorspoedig. Merk wel dat ik weer emotioneler ben en snel verdrietig of boos kan worden, maar goed dat hoort bij de eerste maanden zwangerschap dus komt goed!!
Ok nou dat duurt nog wel een periode...wellicht dat je zelf tegen die tijd ook al voelt dat je ermee kunt stoppen. Dat had ik tenminste wel bij mijn duphaston gebruik.. Zal vast goed gaan!! Hoe gaat het met iedereen verder?? Het is rustig hier...
truus is op vakantie en sann geen idee!! de huisarts zei dat het niet verstandig is om tegen de winter te gaan afbouwen en daar ben ik het wel mee eens, en wil natuurlijk ook niet te snel stoppen. en durf het nu ook nog niet.
@Eiland: welkom hier. Hd je vooral last van onrust/spanning dan dat je oxazepam hebt gekregen? @Juffie: welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Kan me voorstellen dat het spannend is. Wel fijn dat je die hormonen dan gelijk weer krijgt. Kan je anderhalf jaar na je bevalling dan nog steeds hormonaal van slag zijn? Hoe kwamen ze er bij jou achter dat het daar aan lag? @Elsie: het klinkt alsof het allemaal wel lekker gaat bij jou. Ben ik blij om. In de winter afbouwen is idd niet verstandig. Tja, hoe gaat het hier. Nog steeds met vallen en opstaan waarbij ik soms zo hard val dat opstaan niet lukt en ik dus een poos blijf liggen. Onderhand ben ik het wel een beetje zat. Voel me zo'n giga last momenteel.
hoi meiden!! hoe is het? hier goed! alleen belde mijn zusje gister huilend op, ze heeft waarschijnlijk een burn out, maar de klachten komen best overeen met pnd! kan haar dus wel goed steunen en met haar praten. ohja laptop is stuk
Hallo Dames, Ik zag dit topic en wil me hier ook melden. Ik heb gister te horen gekregen dat ik een PND heb icm een angststoornis. Ik moet 24 oktober naar de psych en vind het best wel eng omdat ik niet weet wat me te wachten staat
@Elsie: he wat naar voor je zusje. Wel fijn dat jullie elkaar kunnen steunen. Balen van je laptop. Hier is ie toevallig ook stuk. @Allesndro: welkom hier. Wat rot joh dat je ook een pnd hebt. Das niet hoe je je de eerste tijd met je kleintje voor stelt. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Heel veel succes alvst. gister een erg volle dag gehad. Ivy heen en weer naar psz, de pit kwam, toen kwm mn moeder zodat ik naar therapie kon, daaarna boodschppen en koken en toen bleef mn moeder nog s tot 9 uur. Ik was kapot en ben er nu nog erg moe van. Zit nu te wachten tot Aelinn wakker wordt zodat we kunnen eten en boodschappen doen.
@ Elsie nee nog niet die krijg ik waarschijnlijk wel de 24e @Sann inderdaad dit was totaal niet wat ik verwacht maar helaas ben in iedergeval blij dat na 4x bezoek oude ha ( die vond dat er niks aan de hand was en het erbij hoorde ) Naar een nieuwe HA ben gegaan die me gelijk doorgestuurd heeft. En er nu na 2 mnd wat aan gedaan kan worden
@truus leuke vakantie gehad? zag op hyves dat je weer thuis bent! ben je een beetje opgeknapt? en hoest met je BI?
Hallo allemaal! Pff even van me afschrijven hoor.Waarom geloven mensen me niet als ik zeg dat ik een PND heb?! En waarom heb je volgens mensen dan totaaaal geen zin om een keertje weg te gaan? En waarom moet je dan perse volgens anderen niet naar je kind om kijken?! En waarom weten mensen het altijd beter als doktoren. Neem aan dat mn arts en psych dit niet voor hun lol zeggen toch?! Vind t zo irritant als je dan uitlegt wat je hebt/voelt dat ze dan zeggen Ohhhh jaaa maar dat hoort erbij hoor als je jong en net moeder bent
@allessandro klopt mensen weten het altijd beter! er zijn best veel symptomen van een pnd en je hoeft ze dus niet allemaal te hebben.
Klopt Elsie dat probeer ik dus ook uit te leggen. Maar omdat ik gister een "goede" dag had en er dus even lekker uit wilde was dat raar want met een PND wil je blijkbaar alleen maar binnen zitten En dan deze opmerking: Je moet jezelf niet zo makkelijk wat aan laten praten:x
@allessandro idd je hebt ook je goede dagen en daar moet je dan gebruik van maken idd. die opmerkingen kunnen zo'n pijn doen he mensen zeggen maar wat om wat te zeggen te hebben.