meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Pff nou indd dan had ik dit toch echt niet gehad en ook geen griepje hihi

Vertellen jullie trouwens wel alles wat je denkt/voelt aan je vriend/man??

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nee ik niet. Ben best gesloten en vind het best moeilijk om erover te praten omdat het voor mij echt voelt als een soort van falen en ik schaam mij er voor. Ondanks dat mijn man het zo goed mogelijk probeert te begrijpen en er niet van schrikt als ik weer eens rare gedachten heb ofzo omdat hij het vertrouwen in mij heeft dat ik geen gekke dingen doe. Soms hebben we echt even een praat momentje en dan hebben we het er wel over maar dat komt dan omdat hij het vraagt. Uit mezelf zal ik er niet zo snel over beginnen..

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh gelukkig.

Ik doe het namelijk ook niet. En weet ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
    Van de week vroeg hij wat ik dacht en voelde als ik weer eens bang werd in de winkel.. Ik weet dan gewoon niet hoe ik het moet uitleggen. En denk inderdaad dat het een stukje schaamte is. Vind het best lastig ook om te vertellen wat ik denk omdat ik bang ben dat hij me echt gek vind en dan weggaat ofzo:)

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja het is ook moeilijk uit te leggen inderdaad, vooral je angst want meestal snap je hem zelf niet. Tenminste, dat heb ik dan. Ik heb eens gehad dat ik absoluut de keuken niet meer in durfde omdat daar messen lagen en ik zo bang was dat ik mezelf wat aan ging doen terwijl ik dat nog geen eens wou.. Ja en dan de volgende dag is er niks meer aan de hand, leg dat maar eens uit en zie dat maar eens te snappen :(

Wat ik heel fijn vond is dat mijn man regelmatig bij gesprekken aanwezig was toen ik nog de psychiatrische verpleegkundige thuis kreeg. Hun namen ook echt de tijd voor hem om het uit te leggen en dat het dus niet ik was die dit dacht maar dat het echt de depressie was/is.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Jaa nou dat heb ik dus ook.

Leg dat maar eens uit.
    Oh en ik heb dat dus ook he dat ik bang ben mezelf wat aan te doen. Vanmiddag een heel scenario gehad dat ik mezelf van t balkon wilde gooien terwijl ik dit eigenlijk ook niet wil. Echt heel vreemd allemaal.
    Als ik straks mn intake heb gehad ga ik ook vragen of mijn man een x mee wilt zodat ze hem het uit kunnen leggen. Vind ik ook makkelijker.

6. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik vertel ook niet alles, ook idd uit schaamte maar ook net als jullie zeggen hoe leg je het duidelijk uit.

ik vertel hem bv niet elke keer dat ik dagen achter elkaar denk dat niels dood gaat, ik dan denk te horen dat hij stikt. het stomme is dat ik dan niet gelijk overeind vlieg naar hem toe:) stom he en dat terwijl ik hem echt niks wil aan doen.
    ik vertel hem bv ook niet dat ik hele senario's weer in mijn hoofd heb en dan echt denk dat hij bij me weg gaat of boos de deur uit gaat ik het alleen even moet zien te redden met niels.

ik denk op zich wel dat hij er iets van begrijpt, maar niet helemaal. dat kan ik merken aan zijn reactie.
    hij wil mij ook graag begrijpen maar ik kan het hem gewoon niet altijd goed uitleggen.

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Het is voor mensen gewoon heel moeilijk te begrijpen die zelf niet in dit schuitje zitten. Mijn man is in het verleden wel eens depressief geweest dus weet enigszins wel wat ik doormaak maar ook weer niet helemaal. Dat hoeft ook niet, als ie maar naar me luisterd als ik mijn ei kwijt moet en me niet veroordeelt.

Alessandro, ik vind het echt een aanrader om je man mee te nemen naar de psycholoog. Ik zou hem zelfs meenemen naar de intake. Ik heb dat destijds ook gedaan en mijn man is mij toen veel beter gaan begrijpen omdat ik op dat moment ook alles uit moest spreken naar de hulpverlener toe, dingen die mijn man op dat moment nog geen eens wist.

Robijntje, heel herkenbaar. Ik heb ook regelmatig dat ik ervan overtuigd ben dat er iets met Sem is of dat ie dood gaat/is. Het enige verschil is dat ik wel gelijk naar hem opvlieg om te gaan kijken, zelfs midden in de nacht. Daar word ik ook gek van want er is geen reden om te denken dat ie dood zou zijn, maar dat schiet dan ineens door mijn hoofd heen.

Elsie, hoe is het meid? Leuke verjaardag gehad vandaag? Heb je er van kunnen genieten?

Sann, hoe is het bij jou?

-

Nou pff morgen weer naar de psychiater.. Ben benieuwd wat ie ervan gaat zeggen dat het nog steeds kut gaat en of ie weer de medicijnen op wil gaan hogen. Ben ook benieuwd wat ie wil gaan doen aan het slechte slapen.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ Truus,

Ik had al gevraagd of hij mee wilde maar hij krijgt geen vrij van zijn werk helaas :(
    Hier weer een down dag vandaag ik ben zo verschrikkelijk moe en heb dus niks gedaan in huis.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@truus leuke verjaardag gehad hoor, had een ontbijtje op bed gekregen van vriend en we gaan een keer lekker uit eten! verder geld gekregen dus ik kan even mijn eigen kleding kast klaar maken voor de winter:D

ik zei ook niet altijd alles hoor tegen mijn vriend, het was idd gewoon lastig te vertellen, wel vroeg ie ook vaak wel dingen zoals wat gebeurt er dan tijdens een paniekaanval, en toen ik het uit gelegd had kon ie me daarna ook beter rustig krijgen en er voor me zijn gelukkig. nu gelukkig geen paniekaanvallen meer:D

en maandag ging het boodschappen doen ook gewoon weer goed en gister weer naar die winkel geweest waar ik het zo warm kreeg en niks aan de hand:D was bij de hema en heb leuke regenlaarsjes voor sam gekocht:D

10. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Truus: ben benieuwd wt je psychiater gt zeggen. Schiet niet op zo he.
    @Elsie: ben je jarig geweest? (zg Truus dr vrg)
    @Robijntje: wel heel herkenbr denken dt je kind dood gaat. Ik durf dn soms gewoon niet te kijken.
    @Alessndro: vervelend zo'n off-day. Hopelijk trekt het snel weer wt bij.

Hier er weer s aardig doorheen gezeten. Het zt ook alleml tegen. eersgisteren werd Ivy ziek en spuugde zichzelf, mij en de bnk onder. Heel lekker. Gisteren ging het lweer een stuk beter maar ws ze ontzettend dwrs en ws zo slim om xdr beker drinken op de bank te zetten en die viel ntuurlijk om. Nog een hoes vn de bnk dus en wssen. Door het stressen ontzettend veel last vn mn maag gehd. Af en toe ben ik bng dt ik een maagzweer kweek door alle stress.
    Dat aan jerzelf iets aandoen denken heb ik ook alleen dan niet bij vlagen. Het zit elke dag wel in mn hoofd en moet er voortdurend tegenin gaan om de gedchte weg te duwen. Heel vermoeiend en ook eng omdt ik toxh altijd bang ben. Tis ook zo lstig dat het deel van mij wt moe is en moedeloos omdt het al zo lang duurt het stiekem wil, maar de mama in mij wil het bsoluut niet wnt wil mn meiden dt niet aan doen. Heel lstig.
    Morgen evaluatie in de therpiegroep want volgende week is alweer de ltste keer. Lijkt me toch sterk dt ze me nu weer aanrden om nog een keer mee te draaien. Ze geven me mr andere therpie wnt dit doet niks. Ga alleen wel 2 mensen missen wr ik het goed mee kn vinden.

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Elsie: gefeliciteerd!!!!

Ik vertel mn man niet alles. Vind dt soms gewoon te moeilijk. Hij weet wel wt het is om depressief te zijn mr heeft toen die Anthonie Kamerling zelfmoord pleegde heel duidelijk gemaakt dt ie het een laffe klootzk vond en hd er geen enkel begrip voor. Dt houdt me dus tegen om dr open over te zijn.
    Ga Aelinn s uit bed halen. Over een uur komt de pit. Begin het zelfs bij hr vervelend te vinden om iedere keer mr te moeten zeggen dt het bleh gaat.

12. robijntje1982

ja dat herken ik ook wel, dan denk ik wel eens dat ik dan niks meer hoef te voelen. maar goed dat kan ik mijn man en zoontje niet aan doen. wil het ook niet echt hoor, maar denk het wel eens.
    zou gewoon graag wel eens lekker rust willen in en om mijn hoofd.

ik ben gister bij de psycholoog geweest, heb sinds kort een ander en merk dat ik tegen deze toch meer vertel en makkelijker vertel.
    heb dus ook voor het eerst verteld over al die gedachten in mijn hoofd, zij benoemde dit als angsten. klopt ook wel denk ik.
    ze vroeg me ook waarom ik dacht dat ik niet bij niels ga kijken als ik denk dat hij dood gaat of het al is. ik denk dat dat komt omdat ik ergens wel weer dat het niet zo is.

vandaag ff weer een baal dag, voel me erg down.
    probeerde gister dingen te vertellen aan mijn man over wat ik allemaal besproken had bij de psych.
    hij was denk ik moe ofzo, want er kwam wel wat reactie maar voor mijn gevoel niet veel. weet dat hij ook wel zijn dingen heeft door de hele situatie, maar hij heeft het er weinig over. dan voelt het gewoon alsof zo'n gesprek over hoe het gaat enzo alleen van mijn kant komt.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Goeiemiddag!

Elsie nog gefeliciteerd met je verjaardag
    Robijntje fijn dat je bij je nieuwe psych meer kwijt kan! Is toch ook wel belangrijk voor je herstel denk ik.

@ San indd dat heb ik ook mijn man vind mensen die uit het leven stappen ook laf.. Ja ga hem dan meer eens vertellen dat je die gedachten soms hebt.

Vandaag mezelf weer letterlijk uit bed gesleept en mezelf moeten dwingen om wat in huis te doen. Gelukkig in mijn man onverwachts vrij tot maandag kan hij me mooi even helpen.

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Alessandro, oh dat is wel balen dat ie geen vrij kan krijgen. Dan houd het op toch. Wat klote dat je een slechte dag hebt vandaag maar wat heerlijk dat je man vrij is de rest van de week, zal je vast goed doen :)

Elsie, fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad en lekker verwend dus! Leuk dat je laarsjes voor Sam hebt gekocht, ik vind dat zo schattig bij die kleintjes staan!

Sann, hoe is het gesprek met de pit gegaan? Ben benieuwd hoe de evaluatie morgen gaat en wat ze je gaan adviseren, want inderdaad zo kan het toch niet langer..

Robijntje, wat fijn dat je met deze psycholoog een betere klik hebt. Is inderdaad makkelijker om te praten dan, ervaar ik zelf ook zo! Goed dat je je gedachten uit hebt gesproken! Wat shit dat je een down dag hebt vandaag en dat je niet echt het idee hebt dat je je ei kwijt kon bij je man.. Vervelend is dat.

Hier, vanochtend naar de psychiater geweest. Hij gaf in eerste instantie aan dat ie de medicijnen niet op wou hogen omdat ik al bijna op de max. zit maar hij heeft toch besloten het te doen. Dus ik zit nu op 187,5 mg Venlafaxine. Nu kan het nog 1 keer opgehoogd worden.. Hij stelde ook nog voor om er een andere AD aan toe te voegen maar omdat je daar de kans weer bij hebt dat je vreetbuien krijgt hebben we eerst afgesproken te kijken of deze ophoging wat gaat doen. Verder moest ik bloed laten prikken omdat ze daaraan blijkbaar kunnen zien hoe de AD aanslaat en werkt in je lichaam. Dus daar zal ik de volgende keer wel de uitslag van krijgen.. Ben benieuwd.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ Truus

Hoop dat je medicatie gaat helpen nu ze omhoog zijn gegaan!
    Ipv mijn man gaat nu mijn moeder mee vind ik ook wel fijn dat er gewoon iemand is.

16. robijntje1982

@ truus hoop voor je dat de medicatie goed aan slaat. want die vreetbuien dat wil je ook niet.

@alessandro fijn dat er toch iemand met je mee kan, datr scheelt heel erg.

@hier. gister goed gesprek gehad, hij was idd moe. maar gaf ook toe het soms moeilijk te vinden hoe vinden hoe hij moet reageren.
    naja iig goed gepraat en heb hem dingen uitgelegd, hij snapte me wel gelukkig.

17. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Alessandro, ja dat kan ik me voorstellen, ik vond/vind die gesprekken best wel heftig en zeker zo'n eerste keer dat is erg confronterend.

Robijntje, wat fijn dat je een goed gesprek met je man hebt gehad. Het is natuurlijk voor hem ook erg moeilijk om jou zo te zien worstelen met je pnd en ja zie daar dan maar eens wat zinnings op te zeggen.

Bluh.. 'T is niet mijn dag vandaag dus daarom hebben de kleine man en ik maar een pyjama dag ingelast. Sem slaapt nu dus ik ga ook maar even liggen.

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier vanmorgen verstandskiezen laten trekken:( heb nu best wat pijn, al is het dragelijk hoor gelukkig door de pijnstilling.

19. robijntje1982

@ truus dat is ook wel een keertje lekker een pyjama dag, hoop dat je een beetje bij getankt hebt.

@elsie he bah dat doet idd erg pijn als ze eruit zijn, sterkte ermee

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@robijntje doet idd best pijn, voelt heel stijf me wang en kaak maarja hoort erbij! nu ff cup a soup eten ff wat warms en zout naar binnen, ben ook gewoon erg moe omdat de spanning er nu uit is! vandaag verder rustig aan en vanavond lekker in bed tv kijken denk ik maar.

Deel Deze Pagina