ik snap dat je het erg vind van jezelf, maar kan het me wel voorstellen. ik zou dan denken goh die heeft nu wel lekker rust, dus ja heb daar ook wel bewondering voor. een ander kan idd schrikken als je zo iets dan zou zeggen, mensen denken dan vaak dat je het zelf ook wilt gaan doen. gelukkig dat je er weer wat uitkrabbeld, was de buurvrouw de reden dat het mis ging? heb hier een drukke week achter de rug. 2x naar groningen en daarnaast allerlei voorbereidingen voor mijn verjaardag. tis allemaal gelukt en het was erg gezellig. heb de hele week geen last gehad van rare gedachtens(dingen denken en echt voor me zien) voelde me ook wel goed niet meer zo down. nu is het weer anders, gisteravond toen ik in bed lag zag ik ineens niels zijn grafsteen voor me en het jaartal 2013. zo k**. het stomme is dat het me niks deed in de zin van emoties. wel natuurlijk schrik maar geen verdriet ofzo. zo stom dat zit nog steeds vast, zou zo graag ff alles uithuilen maarja dat lukt niet.
@Robijntje, nog nooit hier gereageerd maar wel heel veel al met jullie mee gelezen. Omdat ik zelf een hele milde vorm van ppd heb gehad. Maar dat jij een goede week hebt gehad is een heel goed teken weet je dat! Je zult straks gaan merken dat, die periodes steeds langer worden en de mindere dagen korter. Ze zullen nog wel steeds aanwezig zijn hoor. Bij mij ging het met vallen en opstaan. Zo dacht ik na een week zo nu ben ik er en dan kwamen er weer van die dagen vreselijk! En na een tijdje worden de sombere dagen minder somber en zullen er langere periodes tussen die nare dagen komen. Ik ben nu een jaar verder en kan nu pas zeggen dat ik nog wel mindere dagen heb, maar dan is het niet meer op de voorgrond maar sluimert het op de achtergrond. Dus meid, ik kan alleen maar zeggen dat je echt op de goede weg bent. Die terug vallen horen erbij en het zal ook echt nog een tijd duren voor je die niet meer hebt maar ik kan alleen maar zeggen dat dat bij mij het keerpunt was en het vanaf toen alleen maar beter ging! Dus wil je even een hart onder de riem steken. @andere meiden, vervelend dat het bij jullie nog niet echt lekker gaat! Ik heb zelf maar een hele milde vorm gehad, dus heb niet dezelfde dingen ervaren als jullie. Misschien hebben jullie iets aan deze site geenrozewolk.nl ik heb er heel veel aan gehad in ieder geval! Succes ook jullie komen eruit! Heb vertrouwen in jezelf en geloof niet alle gedachten die steeds weer omhoog ploppen en niet te stoppen lijken ik weet hoe naar het is. Je kunt echt zelf je gedachten sturen, wat mij echt geholpen heeft en het klinkt misschien raar, maar als ik z'on nare gedachte kreeg dacht ik altijd. Niet naar luisteren, ik ben niet deze gedachte. Ik denk ook weleens dat ik ga stofzuigen en doe het dan uiteindelijk ook NIET dus ook met deze nare gedachte hoef ik niets te doen en me niet te identificeren. Misschien hebben jullie er iets aan meiden!
zo voelt het absoluut niet, ging vandaag nog minder. alles liep tegen en was vreselijk gestressd. moest zo vreselijk mijn best doen om niet boos op niels te worden. hij wilde niet gaan slapen dus ben de gehele dag met hem bezig geweest en heb dus nauwelijks kunnen eten.
Robijntje, fijn dat het allemaal gelukt is vorige week en dat het ook nog gezellig is geweest. Gefeliciteerd nog! En die nare gedachtes, ik herken het helemaal. Hier is het ook een tijdje wat rustiger geweest wat dat betreft maar ineens weer vol op terug. Probeer te denken dat het je depressie is en dat het niet jijzelf bent die dit denkt! Nee de buurvrouw was niet de reden dat het mis ging, het was daarvoor al mis gegaan. Brett, bedankt voor je woorden en fijn om te lezen dat jij eruit gekrabbeld bent!
hoi!! hier nog steeds alles goed! mijn zusje is nu ook aan de medicijnen begonnen ze was wel al wat duizelig verder heb ik niet echt meer wat gehoord. hoop dat het snel gaat werken bij dr. en hoop ook dat het met jullie allemaal snel beter gaat!
He meiden! Nou ik dacht woensdag een gesprek met de psychiater te hebben kwam ik daar was ze ziek. Achja gelukkig had mn psycholoog afbellers en kon dus bij haar terecht en kon dus lang bij haar terecht. We hebben mn vader besproken en wat voor rol hij in mn leven had en kwam er dus op een hele confronterende manier achter dat hij er dus nooit geweest is voor me. Ik kan me serieus niks leuks bedenken dat ik ooit met hem gedaan heb. Nja in ieder geval de afspraak met de psychiater is verplaatst naar 30 nov. Verder gaat het hier redelijk Sandro gaat 2 dagen naar de gastouder en dan kom ik even tot mezelf heerlijk. Ook heb ik besloten om heel rustig aan weer te gaan solliciteren morgen heb ik mn eerste gesprek en vind het best wel eng aangezien ik al vanaf april thuis zit.
@allessandro wat goed dat je gaat soliciteren! misschien helpt het je om een dagelijks ritme te vinden en dat het dan beter gaat! maar denk goed om je rust en luister naar je lichaam hoor!
Hey meiden! Nou gesprek ging goed zit alleen vanaf gister op telefoontje te wachten Dus zal wel niets geworden zijn morgen ga ik ze maar even bellen. Mijn man heeft gister te horen gekregen dat hij aangenomen is dus dat is al een hele grote zorg minder! Verder is Sandro snot verkouden dus korte nachten lange dagen arm mannetje
Alessandro, wat balen dat je nog op een telefoontje zit te wachten.. Hopelijk krijg je alsnog goed nieuws. Fijn dat je man een andere baan heeft, inderdaad een zorg minder. Beterschap met Sandro. Robijntje, hoe gaat het bij jou? Sann, en bij jou meid? Hier waardeloos nog steeds. Pff word er zo moe van. M'n dag begon wel redelijk maar dat duurde niet zo lang helaas. M'n moeder vroeg of dat ik even meeging naar de winkel en ik dacht, prima zijn we er even uit. Ging wel oke, maar daarna bleef ze ook nog koffie drinken en dat was gewoon weer te veel van het goeie. Dat trek ik gewoon niet. Maar ja, zeg er dan ook weer niks van. Moet echt duidelijker mijn grenzen aan gaan geven maar vind het zo moeilijk Verder hebben mijn HA en psychiater contact gehad en mijn psychiater is niet tevreden over mijn medicijnen. Het slaat te slecht aan. Dus ik krijg waarschijnlijk bij de volgende afspraak er andere medicijnen bij (omdat ik bij deze al bijna op de max zit, kan nog maar 1 keer opgehoogd worden) en ik zal waarschijnlijk meer gesprekstherapie gaan krijgen. Pff.. Ik zie het echt niet meer hoor, ik weet niet hoe dit ooit nog goed moet gaan komen..
hier gaat het redelijk, voel me op het moment wel weer rot. kan weinig hebben zowel van niels als van mijn man. als ik s'ochtends wakker wordt van niels, ben ik nog zo vreselijk duf kan ik voor mijn gevoel nog wel uren slapen. he wat balen dat het waardeloos gaat bij jou, dat is ook moeilijk om je grenzen aan te geven kan me dat wel voorstellen. je wilt haar ook niet kwetsen, maarja je moet ook niet hebben dat ze ten ontechte denkt dat het allemaal goed met jou gaat. ik ken dat gevoel, ik denk ook wel regelmatig dat het niet meer goed gaat komen. maar ik denk dat ook dat wij niet de eersten ter wereld zijn die dit hebben en dat het dus wel goed moet komen. verder denk ik bij mij ook dat ik pas na de operatie van niels echt verder kom, dan is mijn man ook vanwege de winter thuis en kan ik bij tanken.
ben jullie niet vergeten hoor meiden, loopt alleen allemaal niet zo lekker ff. @Truus: meid, wou dat ik met mn toverstokje kon zwaaien en het allemaal wat beter kon maken voor je. Ik weet zo goed hoe je je voelt wat moedeloosheid en moe van de situatie zijn betreft. Lastig he je grenzen aangeven. @Elsie: wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat. Ben echt heel blij voor je. @Robijntje: kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om aan jezelf toe te komen zolang Niels nog niet geopereerd is. Dat staat dan nu toch op de voorgrond he. Gaat hier niet erg lekker. Ben sinds vorige week ziek. Ging afgelopen vrijdag naar de dokter omdat ik nogal heftig hoestte en ook veel last van benauwdheid had. Laat it ivm astma altijd maar ff checken dan. Bleek tegen een longontsteking aan te zitten en heb dus een antibioticakuur mee gekregen. Morgen moet ik de laatste pil nemen maar het heeft niks geholpen en heb alleen maar meer last inmiddels. Raak bij de kleinste dingen al volledig buiten adem en hoest me helemaal gek. Wilde gisteren zonodig zelf mn boodschappen doen terwijl de buurman op de meiden pastte en werd midden in de ah niet lekker en zakte door mn knieen. Schaamde me dood. Voelt inmiddels alsof mn ribben gekneusd zijn van al dat geweld. Morgen dus weer terug naar de huisarts en mn moeder komt morgen om met wat dingen te helpen, want het lukt me niet eens om de meiden in bad te doen. Dit alles is niet echt bevorderlijk voor mn stemming. Voel me zo vreselijk somber en verdrietig.
Ik ben terug naar de huisarts geweest en blijk een hele zware acute bronchitis te hebben. Heb nu 2 puffers, ventolin en flixotide, en er een voorzetkamer bij gekregen. Daar sluit je de inhaltor op aan, spuit het gas met medicijn in die kamer en dan kan je via het mondstuk rustig alles inademen. Veel fijner want met mn normale puffer redde ik het niet goed om diep in te ademen. Heb ook nog een stootkuur prednison er bij en moet volgende week weer terug komen. Had er vannacht gelukkig al wel profijt van dat ik een stuk minder gehoest heb. Alleen overdag als er van alles gedaan moet worden ben ik niks waard. Daarbij lijkt Aelinn ook weer ziek te worden dus moet eerlijk bekennen dat ik het allemaal niet goed meer kan bolwerken. Het is de ene ellende na de andere. Als dit het nou is dan vind ik het maar niks
Huh Ik had gister een heel stuk getypt en nou issie niet geplaatst :x Sann, jeetje meid! Dat is niet niks. Fijn in ieder geval dat je vanacht er al profijt van had en dat je een stuk minder gehoest hebt. Hopelijk is het snel over nu en blijft de ellende dan even weg want dit soort dingen zijn echt niet bevoordelijk voor de pnd.. Knuffel! Robijntje, wat balen dat jij je ook weer zo rot voelt. Dat duffe wakker worden herken ik, dat had ik ook heel erg toen ik nog Seroquel slikte. Nu geen last meer van alhoewel ik me s' ochtends alsnog mijn bed niet uit kan slepen. Hoe laat neem je s' avonds je Seroquel in? En nee we zijn inderdaad niet de eerste met een pnd en we zullen helaas ook niet de laatste zijn maar het is zo moeilijk om hoop te houden.
ik neem de serequel in als we op bed gaan, we gaan eigenlijk nooit gelijk slapen dus vandaar. vanmorgen mocht ik lekker even blijven liggen, niet dat echt langer ben blijven liggen maar kon wel even lekker rustig aan doen.
He meiden hoe is het hier?? Hier gaat het helemaal *** moest vandaag naar het UWV toe gesprek met de arbo arts. Ze vind dit niet zwangerschapsgerelateerd en vind mij psygisch in orde om te gaan werken. ( terwijl ik nog steeds niet alleen naar buiten kan ivm angst en paniek aanvallen ) Ik zie het allemaal niet meer zitten Wanneer word ik nou een keer serieus genomen? Straks moet ik gaan werken en dan? Dan word ik na een maand al ontslagen ivm bepaalde dingen dat kan toch niet? En hoezo niet zwangerschapsgerelateerd?? bah bah bah
Nou daar ben je mooi klaar mee Alessandro.. Pff jeetje zeg. Ik wist dat ze er alles aan doen om het niet op de zwangerschap te gooien omdat ze dan 100% uit moeten betalen ipv 70% maar dat ze je gewoon aan het werk sturen, hoe zien ze dat voor zich dan als je nog geen eens naar buiten durft? En nu dan, ben je uit de ziektewet gegooid? Ik zou hun contact op laten nemen met je behandelaar. Robijntje, ah ik neemde hem om een uur of 7 s' avonds al in omdat ie dus 12 uur lang werkt en ie een piek heeft na een uur of 6. Werd ook aangeraden door mijn psychiater trouwens om hem vroeg op de avond te nemen.
@allessandro pff jeetje meid! daar ben je mooi klaar mee... hier nog steeds alles goed! van het weekend de verjaardag van dochter van mijn vriend gevierd 4 jaar word ze! gisterochtend ook een verjaardag gehad dus lekker druk. vanmorgen naar de tandarts geweest alles was weer goed.
nou daar ben je klaar mee! idd contact op laten nemen met je behandelaar want dit kan niet! het zal idd wel iets te maken hebben met het uitbetalen. hoop dat er iemand is die je hierbij kan helpen zodat je niet uit de ziektewet wordt gegooid. ja dat is nog wel een idee om hem eerder in te nemen, zal dat eens gaan proberen. jij bent trouwens de eerste die dat zegt, geen arts ofzo heeft het hier ooit over gehad. hier goed nieuws, naja goed maar wel heel spannend nieuws., ik heb vanmorgen gebeld met het opname bureau van het UMCG. de voorlopige datum is bekend. niels wordt mits er niks tussen komt, 21 december opgenomen en 22 december geopereerd aan zijn buikje. een dag of 10 van te voren is het een definitieve datum. dus ik ga volgende week vrijdag gewoon weer bellen om te vragen of het idd 22 december is geworden. voor de gene die ff mijn verhaal kwijt is , niels heeft een open buikje. hier wordt hij dus aan geopereerd, ze hopen alles te kunnen sluiten in 1 keer anders komt er een matje in.
Nou ze moet het nog beoordelen. Maar ze zei er duidelijk bij acht de kans groot dat je weer aan het werk moet. Ik word al eng bij het idee dat ik continu afgewezen word op sollicitaties. Het idee dat ik alleen weer het bomvolle OV in moet en in de drukte zit Ze zei ook van ja wij hebben een ander beeld bij een postnatale depressie als de behandelaren etc. Wat moet je dan?! Voelde me een beetje goed maar dat is na vandaag weer helemaal naar beneden gegooid Woensdag moet ik weer naar de psych en dan ga ik het ook melden. Als ik de ziektewet uit moet/ga dan moet ik dus WW aanvragen en ben ik verplicht om zeker 4 sollicitaties per week te doen. Die verplichting is te veel! En dan leuk moet ik mijn werkgever vertellen dat ik bij een psych loop en dan dan word ik al niet aangenomen. Als ik 4x per week compleet in paniek raakt zullen die mensen ook wel denken raak ik mn baan kwijt en dus ook mn recht op WW. Pff