meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Robijntje: wat fijn dat er nu een datum bekend is. Nog even volhouden dus. Spannend.
    @Elsie: fijn dat alles zo goed gaat meid.
    @Alessandro: jeetje meid, wat raar zeg. Hier nog nooit problemen met uwv gehad. Ze bellen eens in de 1,5 maand zo'n beetje en vragen hoe het gaat en of het nog steeds om een pnd gaat. Vind het echt rot voor je zeg

Hier gaat het nog niet erg lekker. Ondanks de prednison en puffers wil de bronchitis van geen wijken weten. Blijf benauwd, veel hoesten, koorts en kan niet eens in 1 keer met Aelinn de trap op komen. Gelukkig vind ze het leuk om zelf omhoog te klimmen dus dat doen we dan ook vaak. Al dat niks doen en me niet goed voelen is voor de pnd ook niet echt bevorderlijk dus ben de laatste week flink aan het wegzakken geweest. Gelukkig kon ik mezelf gisteren er een klein beetje uittrekken doordat een vriendin ineens heel lief onverwachts voor de deur stond om me in huis te helpen. Het ziet er dus weer super uit hier en dat geeft wel wat rust in ieder geval en het is gewoon een superwarm gevoel dat iemand dat zomaar allemaal voor je doet.
    Woensdag komt mn man gelukkig weer thuis en dan mag ik donderdag terug naar de huisarts en daarna naar de bedrijfsarts voor het jaar ziek gesprek. Ben benieuwd/benauwd.

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, fijn te lezen dat bij jou nog steeds alles goed gaat! :) Nog gefeliciteerd met de kleine meid.

Robijntje, oh apart haha. Ik nam hem in eerste instantie ook voordat ik op bed ging maar dan stond ik s' ochtends nog te tollen op mijn benen. Toen kreeg ik het advies om hem vroeg op de avond te nemen, dus ik nam hem rond 7 uur. Voelde me dan s' ochtends nog wel een beetje bluh maar niet meer zo erg. Hoop dat je iets aan m'n tip hebt.

Alessandro, uhh :( Nou volgens mij is het niet aan hun om te beoordelen of je wel of geen pnd hebt. Tuurlijk mogen ze een andere mening hebben maar dan lijkt het mij in dat geval sowieso handig dat ze contact opnemen met je behandelaar, dan krijgen ze een duidelijker beeld.

Ik zou het er zeker van de week met je psych over hebben en vragen wat hun mening is en dan de volgende keer als het uwv contact met je opneemt eisen dat ze contact opnemen met je psych.

Sann, klote meid dat het niet aan wil slaan en je je nog niet beter voelt. Wat lief van die vriendin van je, dat ze je kwam helpen in huis! Wat fijn dat je man woensdag weer thuis komt, dan kom jij hopelijk ook weer een beetje tot rust.

-

Hier gaat het ook klote op 't moment. Tja wanneer niet? ;) Maar ik voel me sinds gisteren ineens zo raar, net of ik mezelf niet meer ben en ik niet meer in mijn eigen lichaam zit. Naja ik kan het nog geen eens uitleggen maar het maakt me bang :(

3. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay dames,

Ik zal mij helaas hierbij moeten aansluiten :( heb een trauma aan mijn spoedkeizersnee overgehouden en weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit verwerken moet.

Deze week de eerste EMDR sessie het lastige is dat mn werk echt een druk uitoefent waardoor ik daardoor ook weer gestressed raak had er vanacht zelfs een nachtmerrie over pffff

Hoe uiten die paniekaanvallen bij jullie zich? En het concentratieverlies? heb er namelijk ook erg veel last van maar weet niet wat het precies is :(

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ik weet het niet meer hoor.

Heb vandaag de brief van het UWV binnen en volgens hun kan ik gewoon weer aan het werk en mn uitkering word per direct stopgezet.

Zit er nu echt doorheen weet echt niet meer wat ik moet doen

5. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

Truus: he wat balen dat je je zo rot voelt! wanneer moet je weer naar de psych toe dan?

Rihana: welkom bij ons clubje. bij mij uit het zich door het zweet wat me aan alle kanten uitbreekt, gedachtens die met een rotgang door mijn hoofd gaan en idd niet meer me kunnen concentreren.

Allessandro: als het goed is kan je in beroep gaan tegen de beslissing, dat zou ik gelijk gaan doen. en ik zou gelijk naar je behandelaar bellen en dit gaan melden. laten zij je hier maar bij gaan helpen.
    wat je qua geld nog zou kunnen doen is kijken of je recht op bijstand hebt en dat evt gaan aanvragen.
    sterkte.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ Robijntje,

Ik ga t idd aanvechten heb de brief al opgesteld. Morgen naar mn psych en die gaat helpen.

Ik heb helaas geen recht op bijstand ben getrouwd en heb een koophuis en dus eigen vermogen dan vervalt je recht op bijstand.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zo ben ik weer.

Vandaag gesprek met psychiater gehad.

Uitgelegd van UWV en mag absoluut niet werken.
    Als ik ga werken is de kans op herstel heel klein!
    Heb nu ook medicatie gekregen. Zoloft? en nog iets om me rustiger te maken voor t slapen.

Heb ook een brief mee gekregen waar in staat hoe of wat voor mn bezwaar van het uwv!

Ben benieuwd.

8. robijntje1982

hartstikke mooi!! gaat je psych je ook verder helpen met de strijd tegen het uwv? bedoel als het weer in behandeling wordt genomen gaan ze dan wel aangeven dat je echt niet kan werken.

ik werd gistermorgen gebeld door het uwv, ze vroeg mij ook of het wel zwangerschap/bevalling gerelateerd is.
    ik heb aangegeven dat dit het gevolg is van zwangerschap en bevalling. vind het niet normaal dat pnd niet gewoon in alle gevallen wordt geaccepteerd.
    ik heb denk ik het geluk dat ik wel bij een werkgever een contract heb, dus bij mij hebben ze het oordeel van de bedrijfsarts voor hun neus liggen. maar goed het zou niet zo moeten zijn dat mensen die echt niet kunnen werken aan het werk gestuurd worden. en dat terwijl er genoeg mensen zijn die echt wel kunnen maar gewoon niet willen.
    een (ex)kameraad van mijn broer komt 1x per 2 jaar naar nederland voor zijn gesprek met het uwv ter beoordeling van zijn arbeids ongeschikt zijn. hij zegt gewoon dat hij in deze maatschappij niet wil werken, dat wordt geaccepteerd en hij vertrekt weer voor 2 jaar naar india enz. om daar flink aan de drugs te gaan. laten ze dat maar eens flink aan pakken ipv mensen die echt niet kunnen.

maar ik ben blij voor je dat er weer hoop is.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ze heeft er een brief bij gedaan waar in staat wat ik heb dat het aan het eind van mn zwangerschap begonnen is ( de klachten dan ) En zich dat na de bevalling heeft geuit tot een PND.

Ook staat er is met een GAF score?? Die is bij een normaal mens tussen de 70 en 90 en bij mij 35-45. Dat houdt in dat ik totaal niet goed functioneer in alles! Dus werk thuis etc etc.
    Met haar naam stempel en de hele rompslomp.
    En ik moet van haar ook zeggen dat ik hierdoor ( dus door het UWV ) Aan de medicatie moest omdat ik daardoor helemaal in elkaar gestort ben.

10. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Robijntje, ik moest dinsdag weer naar de psychiater toe, kwam ik daar was ie weggeroepen voor een spoedgeval. Kan gebeuren natuurlijk (maar vervelend is het wel) dus kreeg een nieuwe afspraak maar nu kan ik pas over 2 weken terecht! :$

Rihana, welkom. Wat vervelend dat je werk druk uitoefend, dat kan je er echt niet bij hebben he? Hoe oud is je kindje? Mijn paniekaanvallen uitten zich echt ineens plotseling, ik word dan ineens zo bang. Bang om dood te gaan, bang om gek te worden, bang om mezelf of mijn zoontje wat aan te doen.

Alessandro, wat fijn dat de psych achter je staat en dat ie niet wil dat je aan het werk gaat! Lijkt mij dat het UWV dan niet zoveel in te brengen meer heeft. Wat die gaf score is, geen idee heb er nog niet eerder van gehoord.

11. robijntje1982

GAF-score - Wikipedia
    hier staat een uitleg

12. robijntje1982

nou daar ben je klaar mee, hadden ze niet eerder plek voor je?
    ik heb dat trouwens al twee avonden geprobeerd met de serequel, ben s'ochtends idd fitter, maar s'avonds? pfffff moet echt mijn best doen om het vol te houden tot kwart voor 10

13. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Haha Robijntje, ik kon ook nooit goed wakker blijven s' avonds en ging dan altijd maar gewoon op tijd naar bed. Ik vond het s' ochtends fitter zijn belangrijker omdat ik dan alleen was met de kleine.

Nee de psychiater had niet eerder plek, raar he? Ik snap dat ie weggeroepen kan worden maar ik verwacht dan niet dat ik ruim 2 weken moet wachten op een nieuwe afspraak.

Maar goed, de psycholoog van de psychotherapie gaat in ieder geval van de week contact opnemen met de psychiater, misschien dat die wat kan doen. Want het is wel duidelijk dat ik nog steeds ontzettend ver in de depressie zit en zo heeft de cognitieve therapie ook niet echt nut..

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Die cognitieve therapie heeft hier ook nog weinig nut.. Ga dat woensdag ook aankaarten.

15. robijntje1982

hoe is het met jullie?

hier is het helemaal mis, zo ineens.
    zie als een berg op tegen niels zijn operatie. gaat het wel door?, gaat alles goed enz
    daarnaast moet er dan elke dag iemand bij hem blijven, wat betekend dat ik of thuis alleen ben of in het ziekenhuis.
    ben zo bang, kan het ineens ook niet meer aan om voor niels te zorgen. morgen gaat mijn man weer aan het werk maar ik zie er als een berg tegenop.
    bah voel me zo vreselijk rot, kon weken lang niet mijn emoties tonen nu moet ik moeite doen om het binnen te houden.
    eetlust is ook ineens weg:(
    weet gewoon niet meer wat ik ermee aan moet, durf eigenlijk gewoon niet eerlijk tegen mijn man te zijn over dat ik er tegenaan zie dat hij morgen aan het werk gaat. ik weet dat hij dan thuis blijft maarja dat betekend dat hij zich ziek moet gaan melden en dan krijgt hij niet betaald(uitzendkracht)

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Robijntje, wat balen dat het helemaal mis is bij jou. Logisch dat je zo op ziet tegen de operatie van Niels, dat kan ik me heel goed voorstellen. Dat is ook niet niks allemaal natuurlijk. Heb je nog tegen je man verteld dat je er zo tegen op ziet dat ie weer ging werken vandaag?

Alessandro, balen dat bij jou de cognitieve therapie ook (nog) geen nut heeft. Ben benieuwd wat je psych ervan zegt woensdag. Ik denk gewoon, tenminste in mijn geval dan, dat het te vroeg is dat we eerst de depressie eens wat onder controle moeten krijgen.

-

Hier gaat het momenteel wel een beetje. Ben benieuwd voor hoelang want vrijdag moet ik weer naar de revalidatiearts voor de bekkeninstabiliteit en daar zie ik als een berg tegenop dus dat zal zich waarschijnlijk in de loop van de week wel weer gaan uiten.

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

meiden wat vervelend dat het met jullie nog steeds niet lekker gaat!:( ik hoop voor jullie dat het snel een beetje opknapt hoor!

@truus nog steeds dus de BI, gaat het wel iets beter al?

18. robijntje1982

nee niet verteld, hij is wel thuis gebleven vandaag. had weer migraine en had ook in de gaten dat het ging lukken.
    hij is ondertussen bij de ha geweest en ze gaan proberen hem binnen 2 weken bij lentis te krijgen en hij krijgt fysio.
    werken is er even niet meer bij op advies van ha dus voorlopig is hij bij huis.
    zit nog in twijfel of ik naar lentis moet gaan bellen, hoef pas volgende week dinsdag weer heen namelijk.

19. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, nee helaas nog steeds niet.. Word er echt wel moedeloos van dat het zo lang duurt.

Robijntje, ai migraine, das niet zo lekker. Waarom moet hij naar Lentis? Omdat het hem ook even allemaal te veel is geworden?

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus jeetje dat duurt idd erg lang! daardoor ga je je natuurlijk geestelijk ook niet beter voelen:(

Deel Deze Pagina