meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    oei geloof dat ik echt te lang niet hier geweest ben want zie een boel nieuwe namen.
    Heb hier in een paar rare weken gezeten. Merkte wat verbetering waar ik superblij mee ben, eindelijk eens een vonkje na bijna anderhalf jaar. Alleen mn werk en de bedrijfsarts doen hun best om me weer onderuit te maaien. Vandaag te horen gekregen dat ik vanaf volgende week ook daar wordt verwacht als mijn man niet thuis is en vanaf de week er na zelfs 2 keer per week. Wat nou rustig opbouwen. Ach ja u hebt een pnd he, tja u moet toch weer een keer gaan beginnen hoor, met alleen op de bank zitten komt het niet goed. Als ik verdorie alleen maar op de bank zit. Dat had ik gezegd dat me dat wel s gebeurde nog op een hele slechte dag maar dat we nu verder heel druk bezig waren met reactiveren. Maar goed, ik heb er geen ene sodemieter over te zeggen en het niet werken advies van ggz hebben ze ook schijt aan. We gaan het dus maar proberen.

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Robijntje: heel veel sterkte met de operatie morgen.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik zit vandaag alweer op dag 5 van de medicatie en de klachten nemen op dit moment alleen toe....maar ik probeer toch echt door te zetten!!
    Heb van meerdere mensen al gehoord dat dit toch vrij normaal is en je daar even doorheen zal moeten.

@Foxter: ik herken het wel dat je jezelf het liefst wilt opsluiten in je eigen huis. Ik moet mezelf ook echt dwingen om eruit te gaan...naar de winkel lopen is al een hele opgave.
    Ook wil ik eens proberen iets meer voor mezelf te gaan doen want ik zit alleen maar met die kleine thuis en de muren komen soms toch wel op me af. Ik heb alleen op dit moment nog teveel last van de bijwerkingen van de AD dus autorijden zit er even niet in vrees ik....
    En helpen die Reiki behandelingen eigenlijk?? In elk geval succes vandaag!!

@Sann: ja, helaas weer een paar nieuwe namen erbij....
    Zo te zien ben jij ook al een tijdje bezig? En nu moet je dus weer langzaam op gaan bouwen op je werk?
    Als ik eerlijk ben kijk ik ergens er wel naar uit om weer aan de slag te gaan...puur om weer even uit deze omgeving te zijn en me meer mezelf te voelen. Maar wie weet........mss stort ik juist weer helemaal in als ik eenmaal daar ben.. ;)

Wat doen jullie eigenlijk allemaal om je zo positief mogelijk te voelen door de dag? En waar knappen jullie echt een beetje van op?

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Nou had ik vandaag best een redelijke dag.....en nu slaat het ineens weer om!! :(
    Weer paniekerig en piekeren.....

Bah....ik ben dat zoooo beu!!! :x
    Zo, dat moest ik even kwijt....

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    dat is wel vrij normaal inderdaad die bijwerkingen. Ik heb heel veel verschillende ad gebruikt voor we er eentje vonden die wat deed en had bij vrijwel allemaal flink wat bijwerkingen variërend van misselijkheid en sufheid tot de neiging mezelf wat aan te doen. Het hoort er helaas bij. Geef het even de tijd, het gaat over.
    Ja, ik ben inderdaad al een flinke tijd bezig. Mijn dochter is van augustus 2010 dus inmiddels bijna anderhalf jaar. Ik vind het op zich ook wel fijn om even er uit te zijn en dat deed ik ook al in de weken dat mijn man thuis is. Alleen de weken dat hij aan boord zit moet ik alles alleen doen en dan is het me eigenlijk gewoon nog veel te veel. Hebben we eerder geprobeerd en uiteindelijk liep ik helemaal vast. Maar goed, er zit lichte vooruitgang in dus wie weet gaat het goed.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden :)

De reiki behandelingen, ik weet niet of ze helpen, maar ik lig in ieder geval een uur ontspannen op tafel :)

Verder gaat het nu redelijk, ben vanochtend alleen thuis geweest met de kinderen, en heb niet gehuild :) (oke, mn man had niet nog een half uur langer weg moeten blijven, maar toch :) ) En net heb ik de halve action leeg gekocht, ook fijn. Tot zover dus een goede dag!

Veel sterkte weer allemaal vandaag!

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ik ben er vandaag ook uit geweest met m'n moeder! :)
    Ik kan me daar nog niet echt op verheugen maar merk wel dat de middag zo voorbij vliegt en ik minder angstig ben als ik afleiding heb.

Hebben jullie trouwens ook meer last van jullie "kwaaltjes" in de ochtend en middag?

Iedereen alvast een fijne avond gewenst!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, in de ochtend is het het ergst bij mij, de thuiszorg komt daarom ook om 7 uur sochtends al, om mn paniek aanvallen onder controle te houden..

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Gebruik jij eigenlijk nog iets voor de paniekaanvallen op dit moment?

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee nog niet, omdat ik nog borstvoeding geef. Maar over anderhalve week moet ik terug en als het dan nog net zo erg is krijg ik er wel wat voor.
    Ik krijg wel nog 3 maanden minimaal thuiszorg, hopelijk heb ik het tegen die tijd wel onder controle..

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Wat knap dat je het al die tijd zo vol hebt weten te houden! :$
    Ik weet niet of mij dat wel was gelukt hoor....:)
    Ik geef geen BV dus het was voor mij ook wat makkelijker om medicatie te nemen.
    Maar op dit moment maakt dat de klachten alleen erger....tja,...ik zal er even doorheen moeten ben ik bang.
    Over een week zou ik wel de positieve effecten moeten gaan merken vlgs de HA dus dat wacht ik dan nog maar even af. :)

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat komt ook omdat ze er bij de couveuse afdeling echt op hamerden dat borstvoeding beter is voor prematuren. Mijn dochter is niet sterk genoeg om uit de borst te drinken dus ik kolf me suf :)

Ik ga duimen dat je volgende week echt positieve effecten hebt, lijkt me moeilijk hoor om die dingen in te nemen als je weet dat het daardoor eerst erger wordt.. Sterkte hoor!!

13. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ik heb gisteren het boek gelezen van Brooke Shields over haar PND....een feest van herkenning!! Iemand anders die dit boek toevallig ook heeft gelezen?

En ik ben nu toch op zoek gegaan naar een psycholoog bij mij in de buurt want ik heb echt het gevoel dit niet alleen met AD aan te kunnen.....:(:(

Elke ochtend word ik misselijk van de zenuwen en angst wakker....krijg er zelf diarree van!
    Hebben jullie hier ook zo'n last van tijdens paniekaanvallen? :(

Iedereen weer veel succes vandaag!

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik moet soms overgeven tijdens een paniek aanval.. Diarree heb ik niet.
    Vanochtend weer nieuwe ab kuur gekregen, mn wond gaat weer ontsteken.. En doorslapers heb ik gekregen, ik ben benieuwd. Van maar 3 uur slaap per dag word je ook knettergek zei de dok..

Goed van je dat je naar een psych gaat!

15. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Pfff...steeds moeten overgeven van de misselijkheid is ook heftig hoor...
    Ik heb dat toen voornamelijk bij mijn angstsstoornis gehad.
    Nu heb ik gewoon heel erg veel last van dat zenuwachtige buikgevoel.

En wat ik ook niet snap....het ene moment kan ik me dus heel erg angstig voelen en het volgende moment denk ik de wereld weer aan te kunnen........om vervolgens dus weer angstig te worden. Slopend is het.

Ik hoop echt dat ik ergens snel terecht kan en een psych (in combinatie met de AD) me hiermee goed kan helpen! :)

Ik hoop voor je dat je de komende tijd eens goed kan doorslapen!! Van te weinig slaap ga je je idd ook steeds beroerder voelen....schijnt zelfs een PND in de hand te kunnen werken.
    In elk geval al succes voor vannacht gewenst! :)

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Goedemiddag meiden!

Pff ook een lange tijd niet geweest hier ben heel druk en minimaal 4 dagen per week van huis voor therapie.

Mijn medicatie is vorige week verhoogd van 1 naar anderhalf tablet. En ga vanaf volgende week ook aan de slag bij de angst/paniek afdeling.
    Verder nog steeds 1x per week bij e psych en 1x in de 2 weken bij de psychiater.
    Kortom het gaat hier nog steeds niet op en top.
    Vandaag moest ik weer bij het uwv komen en hoef nu pas in april terug pfieuw.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Goed nieuws, vannacht dankzij de slaappil 8 uur achter elkaar geslapen! Van 20 tot 4 uur :) En mijn oudste is een dagje knutselen bij mn zwager, waardoor ik alleen maar voor de kleine hoef te zorgen. Ik voel me echt top vandaag! Morgen zal het wel weer minder zijn, maar dat geeft niet, vandaag pakken ze me niet meer af :) Ik ben voor het eerst sinds weken weer eens langer dan een uur alleen, zonder een paniek aanval te krijgen.
    Hopelijk volgen er meer van dit soort dagen.

Ik hoop dat jullie vandaag de dag ook een beetje door komen, we zijn in ieder geval al weer op de helft :)

18. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Wat super Foxter!!!
    Wat kan zo'n nachtrust goed doen he? :)
    Slapen gaat bij mij eigenlijk wel redelijk (ik geef ook geen BV) maar desondanks ben ik door de dag heen continu erg angstig.

Maar ik ben vandaag ook wel redelijk optimistisch want ik heb een afspraak staan bij de psycholoog en kan de 23e terecht.
    Ben blij dat ik straks met iemand hierover kan gaan praten! :)

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Weten dat er iets gaat gebeuren geeft al rust he. Dat heb ik ook, al ben ik wel nerveus voor dinsdag, dan moet ik naar de psychiater. Ik hoop dat hij niet al te zware medicijnen gaat voorschrijven.. Daar ben ik niet zon fan van..

20. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    @Foxter

Ben benieuwd of je vannacht weer zo goed geslapen hebt....? :)
    En het geeft zeker een stukje rust om er straks over te kunnen praten...ik ben dat onrustige/angstige en zenuwachtige gevoel zoooo zat!!! Het vreet energie en ik durf overdag niet eens een uurtje te rusten/slapen als mijn mannetje in z'n bedje ligt...:(
    Maar ik heb goede hoop dat alles weer goed komt en dat moeten we maar voor ogen houden...toch? :)

Iedereen weer veel succes vandaag!!

Deel Deze Pagina