meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Met mij ging het gelukkig al snel weer veel beter.
    Direct na de bevalling voelde ik me al meteen niet meer mezelf en dit werd in de eerste twee weken steeds erger.
    Heb wel meteen ingegrepen omdat ik in het verleden al eerder last heb gehad van paniekaanvallen.

    De HA heeft mij een "lichte" variant AD voorgeschreven en ook psychische hulp geregeld.
    Ik denk wel dat door snel ingrijpen de situatie niet volledig uit de hand is gelopen en ik me daardoor ook weer sneller "beter" voelde. :)

    Dat echte sombere gevoel waarbij alles je teveel is en je als een berg tegen de dag opziet heeft bij mij ongeveer een maand geduurd.
    Daarna merkte ik dat het elke dag een klein beetje beter ging en er ook steeds meer goede momenten bijzaten waarbij ik ineens genieten kon van mijn kleine jongen.

    Nu ben ik ruim 4 maanden verder en durf ik zelf wel te zeggen dat het voor 80% achter de rug is. :)

    Maar nogmaals.......ik ben nog steeds in gesprek bij een psycholoog wat mij heel veel helpt hoor! Heb nog altijd mijn paniekmomenten en angsten...maar dat hele sombere gevoel is gelukkig wel verdwenen.

    Volhouden meid, het gaat echt een keer over!!!!!
     
  2. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    fijn als je zo snel kan ingrijpen en je huisarts je gevoel ook serieus neemt!!

    even klagen hoor ik word soms zo gek van mijn schoonmoeder!! ze weet altijd alles beter, morgen zou ik met vriend op stap gaan en sam bij haar logeren, maar heb een beetje het gevoel alsof ze er geen zin in heeft ofzo. toen ik het vroeg deed ze al moeilijk want ze had een afspraak staan en morgen moeten we dan rond 4 uur weer terug zijn want dan heeft ze weer een afspraak. nu smste ze vanmorgen over hoe ik me voelde omdat ik gister heel beroerd was. vraagt ze of ik nog met vriend morgen op pad ga want anders hoeft sam niet daar te logeren kortom:( mijn ouders zijn helaas op vakantie anders had ik gevraagd of ie daar mocht.
     
  3. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dus ook als jij je weer goed voelt mag je niet met die vriend op stap gaan?? Dat heeft toch niets te maken met het wel of niet oppassen? ;)

    Tja, schoonfamilie......mijn schoonouders zijn superlieve en goede mensen die dol zijn op hun kleinzoon.
    Maar ze hebben ook heel duidelijk hun eigen leven (helemaal niet erg natuurlijk) waarbij dingen als hun werk of uit eten gaan ook heel erg belangrijk zijn.
    Komt er in ieder geval op neer dat ik hun ook nog nooit heb gevraagd om op te passen....onbewust krijg ik wrs. ook het gevoel alsof daar "geen tijd" voor is denk ik...
     
  4. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    sam gaat ook meestal wel naar mijn ouders, maarja die zijn op vakantie. ik wil gewoon even eeen dagje met mijn vriend, lijkt me ook niet zo gek! ze is gek op sam hoor, maar volgens mij had ze verwacht dat ik niet zou gaan als ik me zo rot voelde, maar gaat vandaag al weer beter en zal morgen ook alweer een stukje beter gaan denk ik.
     
  5. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Goh, hier is ook al heel lang niets meer gepost..
    Gaat het goed meiden? :)
     
  6. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    het loopt idd niet zo hard dit topic.

    Hier gaat het nog niet zo goed medicatie is alweer verhoogd. Ik krijg nu extra thuis begeleiding.

    Verder heb ik effe 3 maanden rust van het uwv das wel fijn. Over 3 maanden weer terug. Hoe is het met jouw dan?
     
  7. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Met mij gaat het op dit moment nog steeds echt goed. :)
    De angst voor een terugval is ook steeds minder maar ik heb ook nog altijd medicatie en therapie.
    Op dit moment mag ik de medicatie nog niet afbouwen maar daar heb ik ook nog geen behoefte aan. :)
     
  8. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    fijn dat het een stuk beter met je gaat!!

    hopelijk kan ik over een paar maanden ook zo denken
     
  9. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    hier gaat het goed, ben blij dat ik van de medicatie af ben en voel me nog steeds prima.
     
  10. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dames,

    Ik ben ook cold-turkey weer van de medicatie af!

    Reden...........ik ben opnieuw zwanger!!! :)

    Heel onverwachts maar we zijn er toch blij mee hoor!
    Maak me wel veel zorgen over de periode na de bevalling....daar zie ik echt als een berg tegenop.....:(

    Hebben jullie allemaal 1 of 2 kindjes? En hoeveel zwaarder is het met een tweede!
    Ben voor eind januari uitgerekend dus mijn kindjes schelen straks maar 13 maanden! :$


    Tja...........heel veel gemengde gevoelens dus! Maar gelukkig (nog) niet tov het kindje..hij of zij is erg welkom. :)

    Ben dus vorige week wel direct gestopt met de AD omdat dit beter was.
    Ben heeeeeeeeeeeel er vermoeid geweest maar dat begint langzaam weg te trekken. Wel nog steeds last van een soort schokjes door m'n hoofd, vooral als ik loop.
    Komt dat iemand ook bekend voor?
    Tot nu toe gaat het gelukkig wel goed en is het goed te doen. :)
     
  11. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    gefeliciteerd!!! het is wel vlug idd en ik snap dat je je zorgen maakt. Maar ik denk dat je het goed aan je vk moet doorgeven die spelen er vaak goed op in. volgens mij kun je ook extra kraamzorg krijgen als je al eerder een PND depressie hebt.

    Hier het tweede kindje maar ja het gaat niet lekker dus voor mij is het wel drukker. vooral die eerste maanden.

    Hopelijk krijg je er niet weer last van maar probeer nu maar lekker te genieten
     
  12. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dankjewel :)

    Ik probeer ook echt de positieve kanten te zien en ben gelukkig nog altijd onder behandeling bij de psycholoog.
    Zij kan me wel goed helpen om bepaalde angsten wat te relativeren.

    Het leven laat zich niet plannen, dat blijkt nu wel weer! ;)
     

Deel Deze Pagina