meiden die eind mei zijn uitgerekend: kletsen over de komende tijd?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juenco, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

oh heerlijk!!

2. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    Gaan jullie trouwens ook mee doen aan MvM?

Dana, echt leuk trouwens dat je al een kleine meid rond hebt lopen :D .

3. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik wil ook graag weten wat het geslacht is van te voren:) Wil graag de babykamer er op aanpassen... en ben gewoon te nieuwsgierig!:D
    Wij zullen het dan ook gewoon aan de buitenwereld kenbaar maken of het een jongen of meisje zal zijn.

@Ellis72; Wauw! dat moet wel heel speciaal zijn om nu op de "natuurlijke" weg in een keer zwanger te zijn!

4. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    Cupcake, het enige nadeel van het al weten is dat je dingen niet in 2 voud kan kopen hihi.
    Maar ik wil inderdaad ook gericht wat dingen kunnen kopen.

5. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Zoals de meesten van jullie wel weten doe ik al mee aan MvM.
    Heb nu per dag 1 fles vol. Ben blij dat ik 8 flessen heb. In sommige delen komen ze flessen tekort en krijgen ze er maar 4.

Babykamer pas ik achteraf wel aan ofzo. Buurvrouw gaat meehelpen met een muurschildering. Ik denk dat het de geest van Alladin wordt. Komt ook een tekening van Mickey te hangen. Hebben we 2 jaar geleden meegenomen voor de kinderkamer als die er komt. Dus Disneystijl. Kan ik in november nog wat inkopen doen, als ik weer naar Parijs ga. :)

6. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hallo,

Ik heb me opgegeven via de website voor MvM, maar nog niks gehoord. Hoelang duurde het bij jullie voordat ze contact met je opnamen? Toch een beetje zonder dat er op deze manier kostbare urine verloren gaat zou ik zeggen...

7. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik ben dezelfde avond gebeld, was niet in staat vanwege cursus om op te nemen. Heeft netjes de voicemail ingesprokem en belde de volgende middag weer. Omdat ze nog niets gehoord had.

Er is 0800 nummer, dat zou ik dan gewoon bellen hoor. Ze beginnen vanaf de 6e week en dan 10 keer komen ze de urine ophalen, of je brengt het weg naar het dichtstbijzijnde depot.

Ik ga slapen, ben voor het eerst super misselijk. Denk door de zenuwen. Moet morgen al vroeg in het zkh zijn voor de uitslag van de test van mijn oogzenuw.

8. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    Mopke, dat gaat wel hard zeg een fles per dag!
    Succes vandaag in het ziekenhuis.

Lex, ik had vorige week woensdag gebeld en werd gisteren terug gebeld door MvM.

Phoe toen ik wakker werd dacht ik dat ik me best goed voelde vandaag, maar het kokhalzen is weer begonnen. gelukkig hoef ik (net) niet over te geven.
    Ga zo even de paardjes buiten zetten en voeren en dan weer naar mn werk en vanavond lekker vroeg slapen.

9. Dana

Dana Niet meer actief

Calice, ja het is echt een heerlijk meisje! ben supertrots op haar :D

MvM ga ik niet doen, ik heb nu blaasontsteking en dan is elke keer een klein beetje plassen al lastig genoeg, laat staan in die flessen, daarnaast slik ik medicatie voor mijn schildklier en nu antibiotica tegen de blaasontsteking.

vanmorgen was ik voor het eerst misselijk en trillerig/slap. en sinds gister ook hoofdpijn dus de symptomen komen op gang hier :D

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hoi meiden, kom dit topic ineens tegen! Jullie zijn al en heel eind aan de klets, mag ik nog meedoen?

Ben zwanger voor de 4e keer, we hebben twee zoontjes van net 1 en 2,5 jaar en een vlindertje......dit wordt hopelijk ons 3e gezonde kindje. Ben rond 28 mei uitgerekend, weet het niet precies, moet straks blijken uit de eerste echo.

van harte allemaal meiden, tis zoiets prachtigs!!

Liefs makkie

11. Dana

Dana Niet meer actief

gefeliciteerd en welkom Makkie :)

12. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hi ladies,
    Maak me toch een beetje zorgen. Ik lees hier dat bij velen de kwaaltjes echt zijn begonnen. Ik heb nergens last van! Heb zelfs het idee dat mijn borsten weer kleiner en minder gevoelig worden enzo...
    Pff, ik hoop zo dat het nog gewoon goed gaat!

13. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    @Makkie, gefeliciteerd en welkom!

@Lex, niet iedereen heeft volgens mij last van veel kwaaltjes op het begin. Ik denk dat je maar blij mag zijn dat je niets merkt!

@hier:
    Terug uit het ziekenhuis. Was goed nieuws maar achteraf wel schrikken waar ze aan gedacht hadden... Bij veel jonge vrouwen beginnen deze klachten met ontstekingen in de oogzenuw en is een teken van beginnende MS. Gelukkig werkte mijn oogzenuw normaal en is er niets aan de hand. Hoef dus niet meer naar de neuroloog toe.
    Vanmiddag weer terug naar het ziekenhuis maar dan naar de gynaecoloog. :)

14. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    #194 Doetie, 27 sep 2011
    Laatst bewerkt: 27 sep 2011
    Heej meiden,

Wat een spannende tijd!
    Ik ben als het goed is vandaag 6 weken en 6 dagen.
    De voorlopige datum is 16 mei 2010..... Donderdag gaan we voor het eerste naar de VK toe. Het is ons eerste kindje dus allemaal heel nieuw en dan komt er veel op je af.

Hebben jullie al een eerste afspraak bij de VK gehad?

15. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    @Mopke: wat een fijn nieuws!
    Succes bij de gyn vanmiddag!

@Doetie: welkom!
    Spannend is het zeker! Daarom is het ook zo fijn dat we hier lekker met elkaar kunnen kletsen over van alles.
    Wij gaan 19 okt voor de intake bij de vk.

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

Mopke, wat een geruststelling zeg!! Vanmiddag naar de gyn ivm de zwangerschap, krijg je een echo?

Lex, de kwalen kunnen er al op en top zijn, maar hoeft echt niet! Snap je onzekerheid, heb ik net zo ivm de miskraam.... vertrouw op je lijf meid!

Doetie, ik heb 18 okt de eerste echo en 26 okt de intake.

17. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Hey dames,

Nou ik heb toch een echo gehad, een inwendige echo. Je kon maar weinig zien, je zag dat mijn baarmoeder wat vergroot was.

Ik ben wel iets opgeluchter. Ik heb de medicatie zo vroeg in de zwangerschap geslikt dat er een kleine kans is op schade aan de vrucht. Maar dit kunnen ze pas zien bij de 20 weken echo. Deze wordt dan uitgebreider voor mij en is erg belangrijk.

Met 9 weken moet ik terug komen bij de gynaecoloog en daarna mag ik in het normale traject bij de vk. Dat vind ik erg fijn, scheelt nogal wat reizen. Heb wel folder van prenatale onderzoek gehad en de 20 weken echo. We moeten beslissen of we dit onderzoek willen en er is gevraagd of mijn man mee komt bij het volgende bezoek.

18. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Hallo meiden,

Ik ben ook eind mei uitgerekent lijkt me gezellig om met jullie te kletsen en natuurlijk heel veel over onze zwangerschap kletsen :d

Groetjes

19. Dana

Dana Niet meer actief

welkom en gefeliciteerd trotse mama :)

jammer dat je maar weinig kon zien mopke, wel goed dat het extra in de gaten gehouden wordt!

20. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige

Tja, met nog geen 6 weken valt nu eenmaal erg weinig te zien...
    Ik vind dat ook een erg geruststellende gedachten. Maar na de 9 weken controle zal ik denk ik iets geruster zijn.

Deel Deze Pagina