@werk.... hoe je het ook doet, als gezin, het is voor de buitenwereld toch nooit goed. Werkt je man fulltime, dan zet hij zich te weinig in voor zijn kinderen, werk je als vrouw fulltime, dan ben je ronduit een slechte moeder, stop je als vrouw met werken, dan ben je een luilak, ga je als man minder werken, dan ben je een loser.... en werk je allebei parttime, dan vragen ze zich af hoe je dan rond moet komen.... ieder moet het gewoon regelen zoals het binnen dat gezin het beste is. Mijn man is fulltime blijven werken en dan blijft hij na de geboorte van de tweede ook doen. Hij had eerste 2,5 papadag per maand, maar dat kostte ons 400 euro per maand, belachelijk! Dus nu doet hij dat niet meer, maar neemt hij wat vaker een vrije dag op om bij kind(eren) te zijn en neemt hij wat minder lange vakanties op dan eerst.... omdat ik vooral in de avonden en de weekenden werk, hebben we nauwelijks opvang nodig. Gemiddeld één dagdeel per week gaat hij naar mijn schoonmoeder, op vrijdag komt mijn moeder altijd, of ik nu moet werken of niet, gewoon voor de gezelligheid en de rest kunnen wij zelf invullen. We hebben wel een gastgezin, maar daar gaat hij tegenwoordig alleen nog af en toe een dagje naar toe, zodat ik even rust heb, maar nog nauwelijks voor mijn werk....heerlijk hoor! Ik heb nu een contract van 23 uur en dat houdt in soms 40 uur werken en soms 8, maar gemiddeld 23 uur en ik vind het heerlijk! En inderdaad, ook aan mijn wordt vaak gevraagd wat ik 'met mijn hoge opleiding bij die gehandicapten doe....' pfff....alsof iedere hoogopgeleide persé manager moet worden! Leuk Juenco...wij trouwen ook als ik 7 maanden zwanger ben, wel redelijk groot, maar wij zijn dan ook al vanaf begin sept aan het voorbereiden. Voor mij was een plechtigheid, een drankje en een etentje ook goed geweest, maar mijn mannetje wil het graag wat grootser....ach, prima hoor, als er ook maar naar mijn voorwaarden geluisterd wordt. We doen bijv alles op één lokatie, plechtigheid, borrel, foto's en etentje en feest. Zodat ik met mijn logge lichaam niet van hot naar her hoef te rennen. En om 0.00 uur is het feest klaar, want dan ben ik echt kapot...ik ben nu elke avond om 21.00 al op, laat staan dan en na zo'n dag! Mopke, wij wonen zo'n beetje in het Tweestedenziekenhuis, maar omdat ik van de vorige in het Elisabeth ben bevallen, mij dat goed is 'bevallen' en ik toen ook begonnen en geëindigd ben bij gynaecologie daar, wil ik graag weer daar bevallen. Mijn schoonouders wonen zo ongeveer in dat ziekenhuis, dus wel handig dat als ik er met weeën naartoe moet wij ons zoontje daar kunnen droppen.... Enne Mopke.... niet eigenwijs zijn of je schuldig voelen....dat deed ik bij mijn vorige zwangerschap ook, werkte toen nog fulltime en de groep was toen heel pittig en ruim een maand voor mijn verlof, dus 11 weken voor de uitgerekende datum belandde ik in de ziektewet.... dat ben ik nu niet van plan, dus luister naar je lichaam! Ik wilde op nog veel meer dingen reageren, maar ben het even kwijt haha. Oh ja, dana beterschap met je dochter.... ik ken hier het probleem...volgens mij moeten alle kids daar meerdere malen doorheen, zo zielig! Mijn zoontje had het voor het eerst toen hij 3 maanden oud was....in center Parcs....erg prettig in zo'n zwembad.... Nou, nog ff relaxen, zoonlief slaapt en dan lekker zwemmen, wel in Eindehoven, want in Tilburg zijn de zwembaden bagger en voor je het weet krijg je ene geluidbox op je hoofd, hihi... (wat was dat vreselijk....hebben jullie dat meegekregen? Kindje van 9 maanden overleden door een geluidbox op haar hoofd...in dat zwembad zwem ik altijd met mijn zoontje...brrrrr)
Alles goed nagekeken en goedgekeurd Ze is nog steeds een meisje ! Ff snel t goede nieuws, reageer later verder...-<3
Werk: ik werk nu full-time (36 uur) en wil denk ik 28 uur gaan werken. Leidinggevende had het over een min/maxcontract maar dat wil ik echt niet. Manlief verdiend veel minder dan ik, het liefst stopt hij met werken. Maar ik moet echt blijven werken om alles te kunnen betalen, waaronder opvang. De ouders gaan 2 dagen in de week oppassen maar met onregelmatig werk blijft het lastig. Ik heb al gezocht op de site van uwv maar daar vind ik alleen de standaardregels die allemaal niet echt van toepassing zijn op mijn werk. Dus ik ga maandag even bellen met ze voor advies. Trouwen: Juenco, erg leuk op Vlieland. Ben ik ook een paar keer geweest, mooie sfeer en natuur. Ik zou voor jurken het internet afspeuren, ik heb geen tips sorry. Judith, op dezelfde locatie is zeker fijn zover in de zwangerschap. Dat was bij ons niet mogelijk, vorig jaar hadden we niet veel keus binnen de gemeente zonder er echt nog meer voor moeten betalen. Zwembad Tilburg, ja heb dit zeker meegkregen. Echt te erg voor woorden. Dit gebeurde net toen ik ook opgenomen moest worden. Daarom weet ik het nog erg goed. De kleine voel ik volop. Ben de hele dag wel bezig dus dan slaapt hij/zij veel. Maar zodra ik ga zitten pfff. Druktemakertje! Weet niet of ik het al verteld had... Babykamer kan pas eind februari geleverd worden. Kregen we gisteren bericht van. Eerder als de kamer staat kan ik niet echt inrichten en nu kan ik nog zoveel. Baal wel, maar ben erg blij dat ik op tijd ben geweest met bestellen!
Hey Mopke, wanneer je man minder werktspaar je geld uit voor kinderopvang, die keus hebben wij gemaakt, eerlijk delen Ik heb 24 u gewerkt met 2 kleintjes toen paste m'n schoonouders 1 dag op en man de rest Wij wilden geen kinderopvang...Nu weer niet.
Ja, hou daar rekening mee hoor Judith, je wilt wel maar ik was 27 en 7 mnd zwanger toen we trouwden en was ook kapot s'avonds, is funest voor de huwelijksnacht o_0 las rustpauzes in en lekker op 1 plek, goede voorbereiding is t halve werk. Succes. Mopke goed dat je voor info gaat bellen zet m op
Hihi Judith, er zijn altijd wel mensen die commentaar hebben iedereen doet t lekker op z'n eigenwijsheid
Mirri, dat is het hem. Mijn man mag niet minder werken van zijn werkgever. Want dat kan in de autobranche niet. Anders hadden wij dat ook erg graag gedaan. Komen net van babydump vandaan. Nooit meer op zaterdagmiddag, pfff. Wat was het druk zeg!! Moest 30 min wachten voordat ik af kon rekenen. Maar heb wel een mooie klamboe voor boven het ledikantje. Die niet te duur is iig. Want 90 voor een paar maanden vind ik echt te duur.
Jammer Mopke zo'n spelbreker werkgever Pfft zaterdag en babywinkel, dramaaaa, hier ook vorige week niet bij stilgestaan, dat doen we niet meer.....
Fijn Mirri dat alles goed is met de kleine dame! En ach, die huwelijksnacht...die was van oudsher toch bedoeld om een kindje te maken.... dat hoeft niet meer, dus lekker slapen haha.... en natuurlijk ben ik kapot....maar gelukkig blijft ons zoontje het hele weekend bij een vriendin! vandaag lekker gezwommen, maar wat ben en was ik moe....pffff....ik ga errug op tijd naar bed vanavond!
O, das fijn Judith dan hebben jullie t weekend om samen Te genieten Heerlijk zwemmen had ik vrijdag ook gedaan maar wat voelde m'n lijf zwaar toen ik uit het water kwam ! En ik weeg "maar" 65kg o_0
Ik ben niet echt 'in' het water geweest. Zoonlief wilde alleen maar rennen en ballen en glijden in de peuterbadjes.... tot aan de knieën in de golven geweest, maar nee 'bal' en huppatee, weer terug.... dus ik heb dat zware gevoel niet echt ervaren.... alhoewel, dat voel ik ook wel als ik niet ga zwemmen, weeg wel iets meer dan 65 kilo haha! maar ben dan ook 1.81 lang.....
fijn dat alles goed is mirri!! mopke, zoek idd goed uit wat je rechten zijn mbt je werk, je werkgever klinkt nou niet echt als een begripvolle werkgever. blijf voor jezelf opkomen! mijn dochter heeft vandaag voor het eerst geen koorts meer, ze eet weer en ze drinkt weer, gelukkig!! ze heeft nog wel hele waterige oogjes en je kunt zien dat ze wat achter de rug heeft. mooie dag vandaag! we gaan zometeen denk ik maar eens lekker wandelen. mijn man en ik willen er nog een weekendje uit voordat de kleine komt, iemand nog tips qua plaats in NL en hotel?
0_0 ik 1,65 oei, naja ander postuur dan Thnx Dana, fijn dat je dochter beter wordt Brabant is heel gezellig, of de andere kant op; waddeneilanden.
Dana, fijn dat het met je dochter al weer beter gaat. Wandelen hebben we al gedaan, het is heerlijk weer ervoor! Vakantietips, waddeneilanden bijv. Texel. Kun je lekker uitwaaien! Richting cocksdorp is het niet zo duur en je zit vlakbij de vuurtoren. Maar eiland is ook niet zo groot dat scheelt. Maar Brabant schijnt ook mooi te zijn, maar aangezien ik er al woon ga ik liever iets verder weg. Of combi met de Efteling in Bosrijk.
Bah brandend maagzuur....Ff melk drinken en dat gaan we ook in de zon wandelen T lijkt wel voorjaar, in Mei meiden dan kunnen we onze baby's vasthouden ! Hoe bijzonder is dat ? Wij zijn nog steeds ondersteboven dat t een meisje wordt. We weten hoe t met jongetjes werkt maar dit is allemaal anders
@ Dana Jaa, lekker hoor, een weekendje weg! Ik zou ook een eiland opzoeken, ben zelf gek op Terschelling, omdat je daar alles hebt. Strand, duinen, heide, bos, dorpjes, weilanden, dijkjes, echt het beste van Nederland vond ik. En wat betreft een leuk hotelletje: wij zaten daar in een superleuke Bed&Breakfast: 'Altijd Wad'. Enthousiaste vrouw die dat runde en elke dag een uitgebreid ontbijt zelf maakt, of een picknickmand om uit te gaan fietsen... Daar is t misschien nu t weer niet voor, maar ik heb er erg genoten. Alles was netjes en op orde. Wat t ook wordt: geniet er erg van!!
Mirri, ik vind het erg bijzonder en nog steeds een beetje onwerkelijk dat er een klein mensje in mijn buik groeit. Zeker weer na het zien van mijn kersvers nichtje, het blijft onwerkelijk. Heb wel enorme zin in de echo dinsdag. Hopen dat alles gezond is. Even bij de prenatal geweest, hebben een badje gekocht in dezelfde stijl als de luieremmer en rest van spullen. Staat nu in de kamer, kan de hond er even aan snuffelen. Ik kan merken dat beebje kan horen. In de auto Guus hard aangezet en kreeg een protestactie te voelen. Beebje schrok ervan. Gaat leuk worden want eind maart ga ik naar een concert van Guus in de 013. Ik had ook kaarten voor in het Philips stadion maar daar kan ik niet heen denk ik zomaar... 15 juni. 30 juni ga ik wel naar de TT, mag oma oppassen.