Calice, ook voor die beestjes is het aanpassen aan de kou maar ben er zeker van dat ze boffen met zo'n baasje als jij
Ellis, Bij de standaard controle bij de VK hebben ze bij mij tot nu toe mij gewogen, bloeddruk gemeten en vervolgens even naar het hartje luisteren van de kleine. Standaard worden inderdaad 3 echo's vergoed, de 8,12 en 20 weken echo. Als ze op med. indicatie een extra echo maken dan worden deze ook vergoed . Ahhh het doet me echt goed dat je dat zegt . Het is een beetje passen en meten nu met de kou en kijken waar ze het beste op reageren.
@Calice: dat is idd een flinke klus met deze kou, je paardjes happy houden. Hebben ze een inloopstal? @Ellis: hier pas 1x gewogen. Verder vragen ze hoe het gaat, geven nog wat info over bijeenkomsten of anderszins en voelen de groei van je bm en luisteren het hartje. Hebben jullie al harde buiken gehad? Heb er wel bij iemand over gelezen... Vraagje daarover: gisteren heel drukke dag op het werk, daarna naar de osteopaat die op mijn hoofd en zenuwstelsel werkte. Daar kreeg ik harde buiken van en dat kan. Thuis schrok ik me suf, want ik leek een bloedspatje op mijn wc papiertje te hebben. Bij volgende toiletbezoeken niet meer. Nu heb ik ook weer erg last van mijn darmen en daar kreeg ik in het verleden ook bloedinkjes van, maar schrok wel. Kan van een harde buik een bloedvaatje knappen? Zou zeggen van wel, maar kan er niets over vinden helaas. En het leek ook net of ik wat spierpijn had na die harde buiken. Herkennen jullie dat? Overigens ook flut geslapen. Hubby had een feestje en doet zijn best om dan niet zoveel te drinken, maar ja, lukt niet altijd...:x kwam om 1 uur thuis. Hij slapen en ik klaarwakker met harde buiken zodra ik op mijn rug ging liggen. ZUCHT Vanochtend nog veel erger: hij was al een tijdje niet helemaal 100% en dit was de druppel, dus om 6 uur stond ik het beddengoed te wassen. Gaan vanaaf een weekendje weg, naar limburg, dus gaan even de sneeuw opzoeken.
Mykelti, ik heb best vaak harde buiken ondanks dat ik rustig aan doe. Aan de vk gevraagd, de bm is een spier als die samentrekt voelt dat als n harde buik. Je mag er 10 per dag hebben ? Zei ze. En ik had gister toevallig spierpijn na n harde buik. Rotgevoel, net kramp 0_o Mopke nog gefeliciteerd met je moeder En Dana, fijn dat je moeder weer beter wordt. Heb wel meegelezen hoor, maar beetje drukke tijd met de voorbereiding enzo. Strax zwemmen voor ontspanning Fijn weekend in de sneeuw Cu
Hier bij de VK wordt ook de bloeddruk gemeten, even een praatje, naar het hartje geluisterd en gevoeld hoe groot en ver de bm nu is. Wegen houd ik zelf een beetje bij. Verder kan er ik altijd terecht bij klachten en/of onzekerheden. Hier weinig last gehad van harde buiken. Alleen als ik druk ben inderdaad en bij veel bewegingen zoals bukken en opstaan. Daar krijg ik ook een spierpijn gevoel bij. Calice, dat is wel even een extra zorg die paarden, ze zullen je erg dankbaar zijn denk ik. Krijgen ze dan ook zo'n paardendeken om?
goedemorgen, straks de sneeuw in om naar mijn werk te gaan, ik zie er best tegenop en helemaal de terugweg, hoop dat ik op tijd weer thuis ben om mijn dochtertje op te halen ivm het verkeer en de gladheid. normaal doet me dat niet zoveel maar met die sneeuw/gladheid/zwangerschap combinatie is het nu even slikken. voorzichtig aan allemaal dit weekend en geniet in Limburg van je weekendje weg Mykelti!
Oooh hebben jullie sneeuw Dana? Hier voorspellen ze sneeuw vanavond, ik zit er echt niet op te wachten hoor maar als het dan toch moet.... Harde buiken zijn me onbekend, heb dat bij de vorige zws ook niet gehad. Aan iedereen een fijn (winters)weekend!
Hier ligt al een flink pak inmiddels, net nu mijn zoontje 3 dagen bij oma logeert...kunnen we nog niet sleeën.... en ik wacht al zo lang haha. Morgen met mijn aanstaande mannetje (haha) weekendje naar Mechelen, heerlijk! Ik heb harde buiken op mijn werk als ik veel heb moeten lopen en vaak de trap op moet, thuis eigenlijk nooit! kan inderdaad weinig kwaad, maar het voelt erg onprettig. Mykelti, een druppel bloedverlies is altijd schrikken, maar kan meestal weinig kwaad. Kan door hard poepen komen, door seks, en zelfs door een paar keer hard niezen of snuiten! Dus als het bij een paar druppels blijft, geen stress! Bezoeken aan de vk zijn hier in Nl inderdaad weinig bijzonder...ik ga vooral voor het hartje luisteren, dat geeft toch altijd een soort van bevestiging! Nou, ik wens iedereen een fijn weekend!
och ik heb zo'n lief pakje gekocht voor de kleine! Probeer helemaal te visualiseren hoe het eruit zal zien. Wel moeilijk trouwens die maten. 50 leek me toch zo extreem klein, dus tegen beter weten in toch maar een maatje groter gedaan. Kan altijd een mouwtje omslaan natuurlijk
oooh stabijtje ***smelt*** wat schattig! net thuis uit mijn werk, wat een chaos op de weg, ik ben 2 keer bijna de berm in gegleden, met zwetende handen en kramp in de kuiten toch heen en weer naar mijn werk gegaan, wat ben ik blij dat het nu weekend is zeg, in tijden niet zo opgelucht geweest dat ik lekker veilig thuis was ik hoef ook lekker niet weg dit weekend, heerlijk! fijn weekend allen!
Aaaah Stabijtje....so cute.... ik heb eergisteren ook een schattig blauw pakje gekocht...zo'n aan één stuk voetenpakje.... sweet! Oh ja Mykelti, wat ik nog vergeten te zeggen.... mijn vriend drinkt niet, maar snurkt wel.... vind ik normaal al vervelend, maar nu helemaal, nu ik zoveel slaap nodig heb... vandaar ons logeerbed op zolder... we beginnen meestal samen in één bed en halverwege toog ik naar mijn nestje op zolder, waar ik van niemand last heb. Misschien een tip, als jij vooraf al weet dat je man lawaai gaat maken na een feestje... als mijn vriend naar een feestje gaat, gaat hij na afloop zelf altijd al op zolder liggen.... hoeft hij niet te sluipen en word ik niet wakker, heerlijk! Dana, ja spannend altijd, dat rijden in de sneeuw.... ik vind sneeuw geweldig om te zien, om te sleeën, om er doorheen te banjeren, maar in de auto, vreselijk! krijg je het wel lekker warm van hihihi...gelukkig ben je weer thuis.... ik hoop dat wij morgen onze weekendje-weg-bestemming kunnen bereiken!
nieuwe kamertje voor dochter is af, ze kan er in slapen, nu alleen nog even opleuken kan ze daar mooi vast wennen voordat de kleine komt anders hebben we dat straks tegelijk. nu lekker een luie zondag! ik hoop dat de weekendjes weg gezellig zijn ondanks de extreme kou!
Hey meiden, Drukke dagen gehad, ben echt super moe. Mocht continu de weg op de sneeuw in om te werken. Is me alles meegevallen! Ik hoefde de beruchte vrijdagavond niet te werken dus dat scheelde enorm. Nu lekker slapen en morgen heerlijk uitrusten. Sorry, maar heb de puf even niet om te reageren. Ga morgen op mijn gemakje teruglezen.
Mogguh mamma's 24 weken vandaag ! Drukke zaterdag gehad dus zondag relaxed gedaan  Vermoeiend hè die sneeuw Vandaag weer werken Werk ze en voor de thuisblijvers; relax 
mogguh vanmiddag maar eens naar de kapper met mijn dochtertje, wordt drama want ik mag haar haar nog niet eens borstelen zonder drama maar het moet even. het is wel vermoeiend die sneeuw inderdaad maar gigantisch mooi weer zo met dat zonnetje fijne dag allemaal.
Hoi dames, we zijn weer terug! Ons neefje van bijna 3 gedroeg zich vreselijk dit weekend ...zo kennen wij hem helemaal niet en zijn ouders ook niet. Lang leve de peuterpubertijd! Voor de rest wel leuk geweest, lekker weer gehad. Ook nu is het weer zo super! Mirri, jeej 24 weken! Nog steeds weinig buik te bespeuren hier, als ik op mijn rug lig nog het meeste. Nu ben ik breed in de heupen, dus denk dat hij diep ligt. Zou ook de gevoeligheid van mijn darmen wel verklaren denk ik. En denk dat ik daarom ook continu door dirkje geattendeerd wordt op mijn houding...voorover leunen resulteert al in een schoppenserie. Kan me dat ook wel voorstellen als hij geen kant op kan. Als je eenmaal een dikke buik hebt, kun je niet meer zo naar voren, maar ik kan nog alles. Overigens woensdagavond onze eerste cursusavond van Samen bevallen. Ben benieuwd!
Dana, toen mijn zoontje 10 maanden oud was, ging ik voor het eerst5 met hem naar de kapper, jaja, flinke bos haar. Dat ging perfect, maar hoe vaker we gingen, hoe groter het drama werd. Nu hebben we een thuiskapper en dat is geweldig. In zijn eigen kinderstoel, met eigen boekjes, puzzels en dvd's.... hij sputtert nog wel wat, maar doet niet moeilijk. Dus misschien een tip? Weekendje Mechelen was heerlijk. Wel erg koud om twee dagen door een stad te drentelen, maar gezellig en gewoon vaak in cafeetjes gaan zitten. Wel zaterdagavond/nacht een vreemde ervaring. We waren naar de bios, 22 graden in de zaal. 2,5 uur gezeten, dus wat suf geworden, vanuit de zaal bijna direct buiten, -12 graden en daar ging het mis. Het leek wel een soort shock. Mijn hele lijf werd één grote kramp. Rug en buik verkrampten helemaa, mijn handen gingen shaken en ik had het gevoel weinig lucht te krijgen, echt heel gek. Ik kon mijn lichaam niet meer ontspannen krijgen. ben snel in de auto gaan zitten, verwarming aan, dekentje van mijn zoontje over me heen en toen ging het snel weer goed, maar het was best wel eng. Misschien veroorzaakt zwangerschap zoiets wel om je waarschuwen voor de kou.... ik ga even GTST kijken! En morgenavond een pretecho!
Dan schrik je je ook rot Judith!! gelukkig ging het snel over. bedankt voor de tip, ik ga eens kijken naar een thuiskapper in de buurt veel plezier met de echo morgen!!
Ik was in Mechelen BE.... zaterdag dan, daar overnacht en toen zondag naar Antwerpen, omdat dat op de route was naar mijn moeder, die woont daar net over de grens en daar logeerde ons zoontje....en mechelen is op zondag een beetje uitgestorven...