Nou een ding ik krijg contractverlenging en vast contract. Maar omdat ik vorig jaar 3 maanden ziek ben geweest krijg ik maar een contract voor 24-28 uur. Ik schrok met rot. Heb altijd full-time gewerkt. Hoor dit nu 5 dagen voor afloop contract. Baal als een stekker. Heb enorm aan de telefoon zitten huilen. Ze voorzien problemen als ik zoveel uur blijf werken met een kindje. En daarbij mijn ziekzijn het afgelopen jaar. Ik snap het wel, maar het is zo oneerlijk. Ik wil werken en wordt nu in deze positie gedwongen. Ook al vind ik waarschijnlijk geen werk in de zorg nu ik zwanger ben. Ik ga wel verder kijken, vind het echt slecht van het werk. Valt zo rauw op mijn dak dit...
Balen Mopke, zouden jullie rondkomen van wat je met die uren verdient? Hoeveel wil je werken na je verlof? Sterkte ermee, het feit dat ze je wel een vast contract willen geven toont wel vertrouwen in je professionaliteit
Tja, ik ga zo'n 500 euro erop achteruit. Dat spaarde ik normaal iedere maand, soms iets meer. Dus dat betekent dat ik tijdelijk niet kan sparen, niet echt handig... Ik wilde na mijn verlof 28-32 uur gaan werken. Maar in de thuiszorg op dit werk is het gewoon erg lastig om dan aan je uren te komen met minder dagdelen. Dus dan bleef ik eigenlijk hetzelfde werken. Nu zou ik 1 dag minder gaan werken met mijn contract. Maar omdat ik niet echt blij was met het late nieuws, heb ik dit heel erg laten weten. Ze hebben nu er iets op gevonden. T/m einde verlof werk ik 36 uur, na mijn verlof krijg ik een contract voor 24-28 uur. Dat laatste wat je zegt Dana klopt helemaal. Eigenlijk iedereen die langdurig ziek is geweest kreeg geen verlenging en ik krijg een vast contract. Ze gaf ook aan dat ze mijn deskundigheid wilde houden binnen het team. Maar toch, ga ik verder kijken. Op het werk heb ik het naar mijn zin hoor. Maar 4 dagen in de week 8 uur werken is makkelijker met een kindje dan 7 keer 4 uur werken met soms 2 diensten op een dag. Dit alles zie ik nu in vooral omdat het werk gewoon te laat is geweest met dit te regelen. Echt super vervelend.
Mopke, 500 is best veel en die 2 dagdiensten lijken mij ook niet erg praktisch. Maar je hebt ondertussen werk en kan je op je gemakje uitkijken naar iets anders. Heb mezelf vanmiddag platte rust opgelegd geen maag/buikpijn meer en geen koorts maar voel me toch een beetje slapjes. Vermoedelijk geen buikgriep of laat ons hopen dat het geen voorteken is.
Ellis, ja dat is best veel. Ga uitkijken naar werk in de buurt. Waar ik op de fiets heen kan. Ik kijk rustig aan, zodra er iets komt reageer ik snel. Voordeel in de buurt werken is minder km's rijden. Vond het eerst niet erg, maar hoe beter ik erover denk hoe meer dat mij zal gaan bevallen denk ik. Mooi dat de bedrust geholpen heeft. Ik voel me ook wel wat beter na een middag vol met huilen, het is losgekomen. Ohja manlief is geslaagd vanmiddag. Weer een diploma op zak!
Hey meiden, allemaal een dikke knuff van ons. Even snel, want moet zo weer naar het werk. Ben vanaf vanaaf weer weekend weg, pfff, komt geen einde aan...schoonouders gaan verhuizen, dus hubby mag tillen en ik ga lekker in een hotel en af en toe wat aanwijzingen geven... Zie/spreek jullie zondag in de loop van de dag/avond weer.
Fijn weekend Mykelti! Mopke je hebt groot gelijk, lekker solliciteren in de buurt, 500 euro is echt veel inderdaad. Ellis niet ziek geworden? Ik hoop het voor je! Fijne dag dames, ik ben een beetje dizzy van de medicatie dus ga even liggen op de bank.
Proficiat voor je hubbie Mopke! Ga jij maar lekker hangen Dana... Groot gelijk Mykelti, een prima gelegenheid om je niet schuldig te voelen dat je niks doet Voel me vandaag al iets beter, gelukkig geen griep Gisteren ons meisje nog gezien op de echo, ze weegt nu 730gr en alles ziet er prima uit. Ook suikertest en bloed was goed dus we zijn weer gerust. Geen mooie echofoto deze keer maar op 1 maart de 3D Geniet allen van het weekend!
Mmm dat scheelt bijhoorlijk wat geld Mopke, vervelende situatie zit je in. Mykelti: geniet van je weekendje weg Ellis ben je weer wat opgeknapt? 730 gram alweer de kleine, wat gaat dat hard zeg! Mooi dat de suikertest goed was, toch weer fijn! Dana: rust lekker uit, hopelijk went het wat de medicatie. Ik ga vandaag aan de klus, totaal geen zin, maar het moet even, het zijn de laatste loodjes... Gister een eind gewandeld en ik had zo'n zere buik op het laatst. Dat begint nu steeds sneller, ik hou mijn buik nu vast om de stappen op te vangen. Maarja, ik moet nu echt gaan inzien dat niet alles meer zo makkelijk kan ook al heb ik er in eerste instantie geen last van.
lekker geklust vandaag Stabijtje? gefeliciteerd voor je man Mopke! zo meteen spaghetti maken, zin in!
Ja lekker geklust, morgen nog wat opruimen en dan zit mijn taak erop. Heb met manlief afgesproken hierna niet meer te klussen. 1 dagje klussen is 3 dagen een zeer lijf, dus ik vind het wel welletjes. Laat mij maar lekker de babydingetjes regelen dat gaat me beter af. Was de pasta lekker Dana? Ik ga ook nog even wat knabbelen, en dan mn bedje in.
Mykelti, fijn weekend!!! Eliis, gelukkig geen griep idd. Maar wat groeit jullie meisje goed. En gelukkig de testen goed. Dana, gaat het al wat beter met de medicatie? En lekker hoor spaghetti. Stabijtje, dan moet je wel uitrusten ja en niet meer klussen idd. Thx voor de felicitaties van manlief. Hij kan het zelf niet geloven haha. Hij heeft de opleiding in 1 1/2 jaar gedaan ipv 3 jaar. Echt knap. Vanavond de kinderwagen besteld.Komt over 3 weken al. 2 weken geleden was het nog 8 weken levertijd. Dus nu alles op voorraad gelukkig. Maxi-cosi Mura 4 Ik voel mezelf al veel beter, rust doet echt wonderen. Scheelt dat manlief ook thuis is, die zet mij gewoon op de bank.
Mooie kinderwagen Mopke, mooi kleurtje ook! Oja, ook van mij nog gefeliciteerd, wat goed van je man, 1,5 jr ipv 3: die heeft er hard aan getrokken dus! Fijne dag allemaal!
pasta was heerlijk! medicatie helpt (nog) niet echt jammer genoeg. ik heb er tot nu toe alleen bijwerkingen van. groot gelijk Stabijtje, dat je nu klaar bent met klussen! mooie kinderwagen Mopke, ziet er degelijk uit! fijn dat je opknapt nu! fijne dag allemaal
Hallo allemaal. Heb te weinig energie gehad om alles terug te lezen. Wel wat gelezen en dan zie ik dat ik niet de enige ben die af en toe last heeft van harde buiken. Ik heb eat deze week verschillende keren gehad. Gelukkig heb ik nu een week vakantie en kan ik even bijtanken. Ik vind het net als jullie ook spannend dat de tijd nu begint te korten. Gisteren hebben we een definitieve keus gemaakt voor de naam, dat is een prettig idee. Woensdag gaan we boven op onze slaapkamer en de babykamer de muren schoonmaken. en zo wil ik nu toch wel elke week iets af gaan werken. Voel lme sinds gister niet helemaal fit, k zal wel een virusje onder de leden hebben, er zijn zoveel mensetn ziek. Sorry voor de type fouten. Maar moet nog wennen aan mijn smartphone hi hi . Fijn weekend allemaal. Liefs van tante.
Thx Stabijtje en Dana, wij zijn er ook erg blij mee. Dit vonden we ook mooier dan zwart. En erg knap ja van mijn man, hij heeft vroeger nooit zijn best gedaan op school en is dit nu dubbel en dwars aan het inhalen haha. Jammer van de bijwerkingen Dana. Hopelijk wordt het snel minder. Hier, ik heb super slecht geslapen. Net een stuiterbal in mijn buik zeg! Ik lag tot 1 uur wakker, een tip van de vk met half uur van tevoren dat je wilt slapen naar bed gaan. Dat werkt dus niet. En om 5 uur was ik alweer wakker door onze stuiterbal, pffff. Dat wordt nog wat de komende weken hihi.
hopelijk voel je je snel wat beter tante! een en al herkenning die nachten Mopke knap van je man om dat in te zien en er alsnog voor te gaan!
Ik slaap 's nachts ook slechter. Sinds deze week is ons ventje ook vooral 's nachts actief. Dat was bij mijn dochter niet zo, maar ja toen kon ik het overdag een stuk rustiger aan doen dan nu. X
Tante, jij ook een weekje vakantie! Ik ook namelijk. Hopelijk wordt je niet ziek, maar ik heb ervaren rust doet wonderen. De hele avond last van harde buiken, bah. Ik heb nu gelezen dat het de voorbereiding is op de bevalling. Nou hoop niet dat het te vaak komt zo'n avond met pijn. Morgenvroeg om 9 uur pas beginnen. Luxe. Hebben ze bewust gedaan voor mij erg fijn. En toevallig al 2 leuke vacatures gezien in de buurt. Maandag als het kan even informeren per wanneer. Ben benieuwd. Het gaat dan om 32 uur, maar aangezien het 8 uursdiensten zijn is dit dus meer haalbaar dan gebroken diensten op dit moment. Ik ga maar proberen om te slapen. Hopelijk nu een rustige nacht.
fijne vakantie voor degenen die vakantie hebben nu fijn dat je om 9 uur kan beginnen mopke, spannend die vacatures, klinkt wel goed! ga je in je verlof solliciteren? of nu gelijk?