Mirri, shopze!! Judith, en hoe heeft je as het gehad? Wel grappig cadeautje voor jou haha. Juenco, lekker hoor. Wel lief van je dochtertje over je buik. Nou ik ga richting de motorbeurs!!!
Nou, ik zou niet weten hoe hij het gehad heeft.... hij kwam vanochtend pas om 6.00 uur thuis en ik ben er om 7.30 weer uit gegaan, ben nu beneden met mijn zoontje en meneer ligt voorlopig nog wel even te maffen.... dus heb hem nog niet gesproken haha! Maar gezien het tijdstip zal het vast leuk geweest zijn...het thema was soldaten geloof ik.... hij ging in ieder geval als militair op pad zag ik op een foto.... Ja, alles compleet voor de baby zou inderdaad wel fijn zijn, maar ik heb er helaas nog geen seconde naar gekeken. Geen idee of we nog veel kunnen hergebruiken of veel nieuwe dingen moeten gaan halen. Over 2,5 week trouwen en daarna 2 maanden baby-voorbereid-tijd, haha.... dus dan kan ik gaan inventariseren en shoppen en inrichten.... de kraamzorg-intake zal hopelijk nog even op zich laten wachten! Ik voel me sinds gisteravond helaas niet zo lekker. Beetje suf, ook gespannen ofzo en nu ook wat misselijk...hopelijk trekt het bij, want straks slaapdienst.... iedereen fijne zondag!
Judith, oooh wat een boefjes, naja als jullie maar lol hebben gehad Voel je je al wat beter ? hoe laat begint de slaapdienst ? Mopke veel plezier op de motorbeurs Shoppen is gelukt, ma was erg lief en makkelijk; doe die ook maar en die en dat.. zie foto en komende week nog achter een badje en aankleedkussen aan Alles roze,rood en wit o.ja voor paps nog 1 blauw en groen slabbertje, die wil niet alles roze haha pech gehad we hebben 2 x blauw gehad duzze
@Stabijtje: mooie foto's! @Judith: wat een mooi kapsel! Mag ik wat van jouw haar...hier kort haar. Hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt. @Mopke: leuke dag gehad? @Mirri: wow, da's even roze! Voor iedereen een dikke knuff! Begin hier nu flink uit te buiken. Heb er spierpijn van op de meest aparte plaatsen. Gisteren naar de 9-maanden beurs geweest. Hij gaat zo vaak op mijn blaas liggen dat ik niet echt heel lekker meer loop, maar toch in 3 uurtjes de beurs over geweest, maar niet eens alle standjes. Laat staan de HH beurs. Brrrr. Hebben een draagdoek gekocht (hubby mocht passen en testen) en een speelkleed met boog voor 15 euro (normaal 40) dus leuk prijsje. Verder niet zoveel bijzonders. Vandaag verjaardag van ons neefje in Enschede (andere kant NL dus ), was leuk, maar ben het nu flink zat dat heen en weer gesjouw. Wel veel spulletjes meegenomen van hen, dus nu nog matras en aankleedkussen, dan is volgens mij alles compleet.
Haha, knallen hè Kelly  had ik niet verwacht maar ja nu kan t. Als ze 4 is wil ze Miss zelf andere kleurtjes. We moeten t nu meeslepen hè dat extra gewicht, ik had t ook zwaar op de Bree vanmiddag (koopzondag) kleine stukken lopen en de auto dichtbij Lekker gescoord op de 9 maanden beurs Wij moeten ook nog achter matrasjes aan. Deze week met mn moeder nog naarbadje en standaard kijken. Dan alleen nog een maxi cosi.
Lekker geshopped dus! Ik moet ook nog een aankleedkussentje. Zit nog te twijfelen om een nieuw matrasje te doen. Ik heb hem (het wiegje + matrasje) tweeddhands zeg maar. Hij ziet er nog goed uit hoor, maar wat zouden jullie doen? Ik las op een andere site dat een kindje van 26 weken zo'n 700 gram weegt. Mijn kleine man is al meer dan 1000 gram. Dat is dan toch wel erg zwaar zeker? Is dat ook erg? Wat zal zijn eindgewicht dan wel niet zijn vraag ik mij af.
Beurs is erg leuk geweest. Ben nu toch wel moe hoor, nou zo'n druk maar leuk weekend! Echt ik kan jullie echt aanraden om naar Wicked te gaan. Zo'n gave musical!!! Judith, werkze. Hopelijk een rustige slaapdienst voor jou. Mirri, zo das duidelijk voor een meid haha! Mykelti, ik heb ook last van een groeiende buik op dit moment. Erg pijnlijk aan de banden. Goede koopjes gescoord dus en nog wat spullen mee kunnen nemen van je neefje. Erg fijn hoor. Nog gefeliciteerd. Stabijtje, ik zou een ander matrasje kopen. Hij kan er van buiten goed uitzien, maar van binnen zitten allerlei bacteriën. Ze zeggen dat je nooit een matrasje mag hergebruiken, maar daar verschillen de meningen ook weer over. Maar ik zou het niet doen. Op aanraden van de buurvrouw van mijn ouders ga ik een aerosleepdekje halen. Dit is een topper voor op het matras, dan hoef je geen molton te gebruiken. Werking is dan wel 'minder' volgens het bedrijf. Maar het gaat mij om het feit dat je dat uit kunt wassen dat het vocht/vuil hierin trekt. Maar even wachten op de mama mazzeldagen bij de prenatal, want dan krijg je extra korting. Vakantie zit erop. Het is super snel voorbij gegaan en ben echt wel uitgerust. Heerlijk zeg een weekje rust. Maar nu weer druk, druk, druk. Ach in mijn weekje rust heb ik niet echt een dag rust gehad maar even aan iets anders denken dan aan werk is ook wel lekker.
Mirri, wow! mooi zeg die heb je binnen en inderdaad lekker roze doen nu! Mopke, jammer dat je vakantie erop zit! Hoe voel je je nu dan? Wel iets fitter? Stabijtje, mijn kindje weegt volgens de gyn nu bijna een kilo en zei dat dat perfect is voor deze termijn, geen zorgen dus!
@Stabijtje: Dirkie woog van de week ook bijna een kilo, maar het gewicht vliegt er nu aan natuurlijk. En mss is jouw kindje nu wat flinker en groeit hij straks langzamer. Je kunt er helemaal niets van zeggen. Ik zou ook een ander matrasje kopen. Is het nou van je eigen kindje, zodat je weet wat er mee gedaan is, a la, maar je weet ook niet of het vaak genoeg gelucht en gedraaid is e.d. @Mopke: hier geen aerosleep. Wordt afgeraden door zowel kraamzorg als door VK. Vind ook de prijs niet opwegen tegen de beweerde voordelen. En alle matrassen tegenwoordig zijn van "ademende" stof. Bovendien ligt je kindje op zijn rug, dus dan heeft de AS ook geen nut. Maar ieder voor zich natuurlijk. Super dat de beurs leuk was!
Aaaaah Mykelti  nog 13, ik zit m'n man al op te jutten. Voor hem nog veel minder om de kamers af te maken..... Krijg nu al nesteldrang. Well fijn dat jullie kamer af is, hier was n heuse verbouwing nodig. Deze week gaat de oudste naar zolder en eindelijk beginnen aan de babykamer  Matrasje wieg, had k nog niet over nagedacht, ik krijg m van kennissen waarvan ik weet dat t nette mensen zijn, hij ligt daar nog netjes in plastic. Als ik m heb opgehaald Ff beoordelen of we die gebruiken of n nieuwe halen bij Ikea.
Ik denk dat de groei van t kindje ook nog enorm kan variëren. Ben benieuwd of ze met de 30 wkn echo een beetje inschatting van t geboortegewicht kunnen maken en of dat klopt  Heb maar n paar pakjes mt 50 en dan 50/56 hopen dat t past. Woensdag weer naar de vk 
Ja jullie hebben gelijk, beter toch een nieuw matrasje. Zit gelijk wat te kijken hier en daar, maar jemig wat is daar ook weer een keuze in!! Verwarrend zeg. Van goedkoop tot heel prijzig.. mmm, maar even zoeken nog. Wat zag ik daar trouwens een hele lading mooie babykleertjes op de foto, is me gisteren ontgaan denk ik, lief hoor! Maar jij krijgt nog een 30 weken echo Mirri? De groei zal vast wel goedkomen inderdaad, hij houdt gewoon net zoveel van eten als zijn papa en mama We zagen hem nog vruchtwater 'kauwen' op de echo hihi, zo'n lollig gezicht was dat. Ik heb trouwens het geboortemutsje met naam opgedrukt ontvangen. Ziet er heel mooi en lief uit! Heb hem maar goed verstopt voor nieuwsgierige (schoon-)moeders die tussen de gekochte babykleertjes sneupen.
Mopke, ik heb ook de aerosleep, maar dan wel met een soort van hoeslakentje eromheen. Is een hoeslaken vol met gaatjes. Want ik had de ervaring dat als hij met zijn wang op het matrasje lag er allemaal putjes in zijn wangen zaten en de wangen ook erg rood werden, met dat hoeslakentje is dat minder. ja, en als ze pas geboren zijn heeft het nog weinig zin maar wel vanaf het moment dat ze gaan draaien. wat ik ook fijn vond, was dat ik het bijv mee op vakantie of uit logeren nam. Kon je dat op het matrasje leggen, maakte je niets vies van een ander en ook hygiënisch voor je eigen kind in bijv een center parcs bedje.... Leuke roze kleertjes zag ik voorbij komen! *jaloers*.... zit ik weer met dat eeuwige blauw haha Ja, ik heb lang gespaard om zulk lang haar te krijgen...groeit bij mij niet erg lang, maar wist dat ik binnen een paar jaar zou trouwen en wilde dan graag lang haar hebben...en daarbij sta ik niet echt goed met kort haar, word ik wat mannelijk van. Vandaag 28 weken en vanmiddag naar VK. Er wordt bij ons in de stad, aan het ziekenhuis vast, waar ik wil bevallen een nieuw kraamhotel gebouwd, zou begin mei af zijn en dat leek me wel wat, heeft de bouw vertraging opgelopen en zijn ze pas half juni klaar en voor mij te laat, helaas. Dus ga ik maar gewoon thuis kramen, heeft ook zijn voordelen. Vorige keer eerste dagen in ziekenhuis en de rest thuis, maar leek me nu handig met een tweede, om alle partijen wat rust te gunnen in een kraamhotel te vertoeven, een dag of vier.... maar dat andere kraamhotel hoort bij een ander ziekenhuis en daar wil ik liever niet bevallen... ach ja, thuis is ook wel lekker!
ben nog steeds benieuwd hoe je vriend het heeft gehad Judith gefeliciteerd met je 28 weken en succes bij de vk straks! Mirri, ben ik het mee eens, groei van je kindje zal de ene week harder gaan dan de andere
Judith: is je vriend al wakker? Hihi! Jammer van het kraamhotel, was wel gaaf geweest. Mirri: sowheeee, wat een boel mooie meisjeskleertjes!! Gaaf! Stabijtje: ik zou echt niet weten hoeveel ons mannetje weegt, dat meten ze hier niet. Hoe meten ze dat bij jou/jullie dan (ik las dat meerderen weten hoe zwaar het kindje is) Bij mijn dochter voelden ze alleen vanaf de buitenkant en deden ze een grove schatting. Maar pas echt op het laatst en één VK zat er toen zelfs 1 kilo naast (ze zei 6 pond, het waren er 8 ) Maar ik denk dat 1 kilo nu heel goed is hoor! Matrasje: nieuwe kopen. Wel zo fris en dat zijn ook echte "do's" wat betreft veilig slapen. Wij hebben de matrasjes van de prenatal, met 20% korting scheelt dat een slok op een borrel! Ons zoontje krijgt ook gewoon een nieuw matras hoor, die van mijn dochter doen we weg. (en geen aerosleep trouwens, schijnt echt flauwekul te zijn, een vorm van schijnveiligheid ) Oh en het vocht is weer weg Nou ja, gelukkig maar...
Juenco, bij mij heeft de gynaecoloog het gemeten en uitgerekend dmv een echo. Fijn dat je vocht weer weg is, ik heb het meestal alleen 's avonds en 's ochtends is het dan weer weg. Judith, hahaha, klinkt wel alsof hij flink in de maling is genomen! Ben ook benieuwd naar jouw feest zaterdag.
Ik kan nog goed merken dat mijn meisje een tikkie heeft gehad hoor, ze is net naast me in slaap gevallen op de bank, niks voor haar, ik laat haar lekker even liggen.
Dana, ik ben nu wel uitgerust hoor. Kan met frisse moed verder. Aerosleep, ik schaf hem ook niet aan voor als het een buikslaper wordt. Ik vind dat zo'n onzin. Maar advies van de buurvrouw was dat zo'n topper wel fijn is zodat er niets in je eigen matrasje trekt. Aangezien je geen molton met plastic onderlaag mag gebruiken. Judith, klinkt als een super leuke dag voor hem! Skydiven is erg leuk, maar niet voor mij. Haha. Wel jammer van het kraamhotel, wist niet het elisabeth er ook een kreeg. Ik ga mijn kraamtijd ook niet doorbrengen daar. Voor mij is het puur bevallen. Succes bij de vk! Juenco, gelukkig is het vocht weg. Ik ga oma weer even bezoeken. Vanavond mag ik weer op controle bij de vk.