Welkom mamavj! Ik krijg ook geen groei-echo standaard, maar bij mijn dochter heb ik die wel gehad. Ze vonden toen dat mijn baarmoeder niet goed gegroeid was (was rond 34 weken dacht ik), maar alles was in orde toen. Stiekem hoop ik dat ik nog wel een echo krijg hoor...ik vind 12 weken wachten nog zo lang! Calice....wow mooie buik joh. Best flink al toch? Zeker voor de eerste. Dana: dat zou balen zijn als je je baan verliest Deze tijden zijn zo onzeker bah!
Mykelti, dan hebben we denk ik niet dezelfde naam . Juenco, heb inderdaad al een flinke buik voor de eerste. Vorige week disndag gaf de VK ook aan dat ik al flink wat vruchtwater heb + een grote beeb en dat verklaart mijn grote buik waarsch ook.
Welkom Mamavj! Ik krijg dus ivm overgewicht wel standaard een groeiecho bij 30 en bij 34 weken. Maar omdat de kleine achterligt op de groei volgens de 20 weken echo was dit ook nog eens een indicatie voor een extra echo. Nu doet de echo wel mijn vk, zij heeft een speciaal spreekuur waarin zij echo's in het ziekenhuis kan doen. Praktijk heeft zelf geen apparaat. Dana, balen zeg van je baan... Er zit denk ik idd niets anders op dan solliciteren. Ik heb al flink brieven geschreven maar aangezien het werk (buiten mijn leidinggevende om) zo goed meewerkte ga ik nu niet meer actief op zoek. Heb nu tenminste wel een vast contract op zak. Calice, mooie buik zeg! Echt een bolleke. Ribben zijn hier niet gevonden maar wel mijn blaas. Zo fijn....! Mykelti, je hebt groot gelijk dat je een rolstoel meeneemt! Als je klachten hebt moet je die zeker serieus nemen. Hier: Met mijn moeder is alles goed gegaan gelukkig! Ze zijn wel langer bezig geweest dan de planning, over 2 weken moet ze op controle dus ben benieuwd wat ze dan zeggen. Vanavond de eerste les van de cursus gehad. Vooral een voorstel avondje en zeer nuttige tips. Hoe de bekkenbodemspieren juist aan te spannen bij zitten, lopen etc. Ook hoe ik vanaf nu het bed in en uit moet komen. En het is dus echt een fabel dat je niet op je buik mag slapen, je mag het je hele zwangerschap. Alleen je spant je buik misschien onbewust aan wat je kleintje voelt en die komt dan in opstand. Het vruchtwater en de banden beschermen je kindje voldoende. Ook een tip gekregen hoe voortaan naar de wc te gaan, ook voor de stoelgang. Erg apart zeg. Nooit over nagedacht hoe slecht het kan zijn voor je bekkenbodemspieren. Waardoor je dus bi kan ontwikkelen. Degene die de cursus geeft is bekkenbodemtherapeut. Dus die helpt normaal vrouwen met bi en andere bekkenklachten. Veel dames uit de buurt, ben een van de jongste haha, oudste is 35. Halverwege de cursus maakt ze een lijst met alle mailadressen en telefoonnummers. Ze zegt dat we elkaar vast veel te vertellen hebben, erg leuk vind ik dat. Nu zaten we wel een beetje onwennig in de zaal, op het einde gedanst dat was weer wel erg leuk.
Ik heb sinds zondag een helse verkoudheid, hoofd vol snot, slecht slapen en sinds gisteravond het gevoel dat er sinusitis zit aan te komen, ik heb enorme druk boven m'n ogen. Langs de HA vanmorgen en buiten voldoende spoelen met fysiologisch water weinig aan te doen. Mocht het flink gaan doorzetten dan zal ik toch aan de antibiotica moeten. Wacht nog even af tot na 't weekend. Even wat minder reactie vanuit België momenteel dus, lees wel af en toe mee.
Beterschap Ellis! Mopke, fijn dat alles goed is met je moeder! Ja zo'n cursus schept wel een band denk ik
Beterschap Ellis! Welkom, mamavanj.... ik krijg met 35 weken ook een groeiecho, maar dan alelen om de omvang van het hoofd te meten. De eerste had een extreem groot hoofd, met nog nauwelijks fontanel (en dat met 38 weken) en een arm over zijn hoofd, waardoor de bevalling bijna verkeerd afliep. Er gaat nu in de gaten gehouden worden hoe groot het hoofd van de tweede is. Te groot, wordt keizersnee. normaal formaat, dan moet ik het makkelijk zelf kunnen. Mopke, bij vorige zwangerschap deed ik aan gym. Niet om de gym, maar om mensen te leren kennen, heb er een echte vriendin aan over gehouden en wat losse contacten, echt heel leuk. je loopt exact op hetzelfde moment alle fases door, zowel in de zwangerschap als na de geboorte.... erg nuttig en leuk vind ik. En wat je op de cursus meekrijgt is altijd mooi meegenomen. Nu ga ik yoga doen, omdat dat juist niets is voor een down to earth iemand zoals ik... uitdaging! Dana, wat vervelend van je baan! Succes ermee. Ja Calice, flinke buik, maar wat geeft het, ziet iedereen het tenminste! haha! Mijn buik is juist wat kleiner dan gemiddeld.... maar ook niet zorgwekkend hoor, had ik vorige keer ook en toen kwam er toch ook een kind van 3900 gram uit! Maandag bij vk geweest, alles goed, allee de bloeddruk te laag.... heb ik ook wel beetje last van. Snel hoofdpijn, slap, suf en als ik stil sta ga ik zwart zien voor mijn ogen... kijken of het snel beter gaat worden! Gisteren de trouwjurk definitief gepast en groter gemaakt, nu niet meer teveel groeien de komende twee weken!
Beterschap Ellis! Judith, dat is wel het voordeel van zo'n cursus ja, dus ben benieuwd. Yoga leek mij ook enorm leuk, maar één cursus is wel voldoende lijkt me. En daarbij yoga is hier op maandagavond en kon mijn vrije avond niet veranderen die nu op dinsdag is. Vervelend van je bloeddruk, weet het maar al te goed helaas. Je hoeft iig niet zoutloos te eten en appelstroop! Als je dat lust. Mooi dat je jurk nu klaar is, het is te hopen dat je buik niet te hard groeit. Het gaat nu snel voordat het gaat gebeuren he. Ik riep altijd we hebben nog een jaar! Maar het gaat zo snel voorbij...
Mopke: fijn dat het goed ging met je moeder. Leuk dat je gaat gymmen. Ik heb bij mijn dochter haptonomie gedaanl, was ook wel nuttig. Wel individueel, dus ik heb geen mensen leren kennen. Judith: fijn hoor je jurk! Ik heb dus een jurk die mee moet rekken, dus ik kan nog flink uitdijen Welke datum ga je nou ook alweer precies trouwen? Wij de 20e. Ellis: beterschap! Ik heb laatst dus ook bijholte-ontsteking gehad, echt geen pretje. brrr...hopen dat het snel over gaat! Uiteindelijk hielp bij mij de AB wel. Hier: een klein buikgriepje denk ik, bah. Mijn vriend voelde zich gister beroerd en vandaag ik. Diarree en wat misselijk en heeel moe. Niks aan. Ik dacht vandaag: netto nog maar 5 weken echt werken!!! Tenminste, als ik 6 weken van tevoren met verlof ga. Ik twijfel daar nog wel over. Ik vind extra verlof aan het einde ook wel fijn. MAar ja, ik denk dat ik de rust van tevoren ook wel kan gebruiken, zeker met een kleintje die hier al rondloopt.
Mopke, mooi dat het goed gaat met je moeder. Ik ben me vergeten op te geven voor een zwangerschapscursus. Heb nu wel nog iets gevonden wat 3x is als voorbereiding op de bevalling. Ellis, beterschap Juenco, Jij ook beterschap . Hier ook een buikgriepje ofzo, gisteravond waren mijn darmen ineens van slag en heb vanacht amper geslapen omdat ik steeds helemaal klam van het zweet wakker werd en was echt super misselijk. Gaat nu nog niet echt beter dus hou me ook maar even koest.
Dana, lief dat je het vraagt . Heb vandacht een stuk beter geslapen en ben al aardig opgeknapt. Mijn vriend heeft vanochtend de paarden al even gevoerd zodat ik lekker rustig aan kan doen, dus komt helemaal goed. Jij ook een fijne dag!
Hier ook al zwaar verkouden, geen oog dicht gedaan, bah. Beterschap meiden, ik ga nog even de rust in.
Oei een beetje een ziekenboeg hier... Beterschap!! Ik ben ook weer verkouden en keelpijn. Ga dadelijk weer naar mama en oma even bezoeken. En vanmiddag naar de kapper mijn haar is echt te lang. Hangt voor mijn ogen hihi.
Goed om te horen Calice Beterschap Stabijtje! Het gaat echt rond nu zeg! Je kunt elkaar via een forum toch niet aansteken?
Mopke, beterschap, ook voor je moeder en je oma! Leuk, de kapper, wordt ik altijd vrolijk van als mijn haar weer goed zit!
Dana, thx. Ik wordt er ook erg vrolijk van ja. Maakt mijn dag goed hihi. Zie nu mijn banner staan dat je baarmoeder 7cm boven je navel kan zitten. Bij mij is dat nu 3. Dus zal hij wel goed op lengte zijn, vk zei dat alles goed was.
Hoi mamma's Beterschap voor wie t nog nodig heeft. Wel meegelezen maar weet nix meer 0_o Hier druk, oudste heeft vannacht voor t eerst op z'n zolder geslapen. Helemaal blij, nu eerst 13 e vjaardag morgen. Jaja idd 2 grote pubers hier, die hun moeder goed kunnen helpen Dus druk druk, en dan de babykamer wordt tijd want ik krijg de kriebels. Veel plezier allemaal, zie wel wanneer ik weer bij kan kletsen. 
Heel veel beterschap voor alle zieke meiden. Jakkes, daar zit je nu gewoon niet op te wachten. Mopke, is de kapper lief voor je geweest? Hier geen idee hoe hoog mijn bm zit. De laatste keer konden ze hem niet voelen omdat mijn maagstreek heel hard is. Maar voel hem nu flink ver boven mijn navel, dus zal ook wel ok zijn. Mirri, veel plezier morgen en gefeliciteerd! Klus ze in de babykamer binnenkort. Hier matrasje besteld bij Leenbakker, type Fenne, zo'n binnenveringsmatrasje. Zijn nu in de aanbieding. Heeft iemand hier ook BI? Ik weet niet of ik het heb, hoop het eerlijk gezegd niet, maar sinds een week links tussen mijn benen pijn, soort extreme spierpijn, dus dacht spiertje verrekt. Daarna dacht ik aan bandenpijn, maar het wordt steeds erger. Nu doet rechts ook zeer en vooral opstaan en de eerste stappen en draaien doet zeer. Trekt ook naar mijn schaambot door nu. Morgenochtend maar even de VK bellen....jakkes....
Ja mykelti, klinkt als je bekken.... echt BI heeft maar 4% van de zwangeren, al wordt het al snel zo genoemd.... ik heb precies wat jij ook hebt, vorige zwangerschap ook. Mijn linkerdeel van het schaambot doet zo'n pijn... alsof ik scheef ben, zo voelt het, zakt af en toe zelfs even door.... erg vervelend.... maar had gisteren bijvoorbeeld meer last dan vandaag.... misschien ligt het aan hoeveel je beweegt op een dag.... ik moet vanaf morgen 4 dagen werken en mijn vrijgezellenfeest vieren, dus zal ook vermoeiend worden! 16 maart is de bruiloft.... iedereen beterschap met alle griepjes en verkoudheidjes!!!