Groot gelijk Dana, wie weet loopt het allemaal zo'n vaart nog niet, gewoon afwachten. Fijn hé Stabijtje, donderdag hebben wij ook weer controle/echo. Gisteren veel recht gestaan op congres en 's avonds lang aan tafel gezeten en dus laat in bed... dat laat zich vandaag dubbel en dik voelen vanavond extra vroeg naar bed!!
Ik ben er weer!! Alles bijgelezen, sorry te veel om op te reageren... Lief dat jullie om mij bekommeren Het gaat redelijk met mij, gisteren voor het eerst een ochtend gewerkt wat gepaard ging met harde buiken. Wordt nu 's nachts ook wakker met harde buiken. Ze zijn nog steeds erg pijnlijk en ze houden langer aan, vooral 's nachts maar ze zijn niet regelmatig. Daarbij erg veel last van mijn banden, buik begint nu zichtbaar te groeien vooral na die week rust/uitzieken vorige week. Daarom ook last van mijn onderrug en heb een pijnlijke spier in mijn linkerbeen die soms van zich laat voelen... Volgende week op controle bij de vk en ga dit dan zeker allemaal aankaarten. Gelukkig jullie ook aan de beterende hand. Dana, vervelend zeg voor jullie kleine meid. Maar als ze door de operatie minder ziek is, is dat wel een fijne bijkomstigheid. En van je nieren, dat is minder zeg. Hopelijk lukt het zo met uitstellen, maar wat als opname van een paar dagen nodig is? Moet je dan geregeld opgenomen worden? Dat zou helemaal balen zijn zeg. Vanavond heb ik weer zwangerschapscursus. Weer lekker ontspanningsoefeningen doen. Alleen merk dat ik bij mijn harde buiken het niet lukt om ze toe te passen. Dus even tips vragen...
Hey Mopke Die harde buiken zoals jij ze beschrijft klinkt toch wel alsof je het iets rustiger aan moet doen, hopelijk krijg je goede tips vanavond en anders bij de vk. Ach, ik hoef niks, qua werk in ieder geval dus ik ben wel in de positie om een opname zolang mogelijk uit te stellen. Hopelijk lukt het tot einde zwangerschap! Het wordt donderdag en vrijdag mooi weer, zon en 16 graden, yeah
Fijn dat ze je zelf laten kiezen Dana, dat voelt beter. Stabijtje, lekker veel staal  ik zit op 7 Ellis, kon je niet zitten op t congres, lang hè zo'n hele dag.... hoi Mopke, rust helpt hoor tegen harde buiken, Hoe was de cursus ?
Hey Mopke, rustig aan doen hoor, je lichaam spreekt boekdelen. Dana, zou inderdaad fijn zijn dat je opname de rest van de zwangerschap kunt uitstellen. Fijne dag allemaal!
Lekkerrrr, zolang ik menrustig houd geen klachten, voel me daardoor wel beperkt maar liever voorkomen dan genezen Morgen info avond van de vk over bevallen, m'n man vind het onzin omdat ik een natuurtalent ben op dan gebied  Maar ik vind t ook leuk om erover te praten/ luisteren met andere zwangeren. Dus ga denkikwel. Ti's dichtbij dusse. 2 dgn gewerkt nu lekker rustig opstarten, douchen en verder met t nest voorbereiden Morgenmooi weer  merkte helaas maandag dat ik snel rood wordt in de zon dus wel oppassen. En hoe gaat t met jou Dana ?
Liever voorkomen dan genezen inderdaad! Gewoon lekker doen die informatieavond wie weet hoor je nog iets dat van pas komt straks, je weet maar nooit! Heerlijk he? Rustig opstarten, ik heb dat nog nooit zo gewaardeerd als in mijn zwangerschap. Ja heerlijk morgen mooi weer! Ik merk dat ik ook moet oppassen in de zon, afgelopen zondagmorgen in de zon gezeten en ik werd gelijk vlekkerig, gelukkig vd warmte want het is weer weg Met mij gaat het goed, ik kom de 10 weken die volgen wel door denk ik, tenminste, zo voel ik me nu. (komt ook een heel klein beetje door dat lentegevoel) !!
Alvorens op iedereen te reageren, wil ik even een *ik word gek*-mededeling doen!! Over 2 dagen.... jaja 48 uur dus.... ga ik trouwen en wat denk je?? Snipverkouden (ja, alweer ja) en voel me zwaar belabberd.... vannacht maar twee uur geslapen, dus dat maakt het ook niet beter. Zo fijn dat mijn aanstaande mannetje thuis is deze week, kan hij voor ons zoontje zorgen en de laatste voorbereidingen voor vrijdag doen.... ik was zo bang om ziek te worden en dit! gelukkig wel al sinds gisteren en zal de dip vrijdag wel voorbij zijn! Zo balen! Zo'n dag kost al zoveel energie! Zo, dit moest ik even kwijt!
Oooow Judith, balen  Ok; nycileen van vsm Grogs Veel vitamine C Veel slaPen Stomen en uitzweten. Nog 2 dagen, zet m op meis Het wordt in elk geval mooi weer   Ik duim voor je Oja grog nonalcohol tuurlijk 
Bah Judith, dat is enorm balen!! En je kunt er zo weinig aan doen, maar rust uit en raak niet in paniek (makkelijk gezegd hè), komt vast goed allemaal. Beterschap!
oja, ik heb ook maar even een goeie zonnecreme gehaald, wil ook geen risico lopen op een zwangerschapsmasker, dus factor 50 in huis gehaald.
Oh Judith, ook van mij veel beterschap gewenst.... je zult ook altijd zien dat het zo ongelegen komt. Goed uitzieken en zoals al gezegd, het wordt een stralende dag vrijdag! Hier een beetje een zwarte dag : vannacht de Belgische busramp in Zwitserland waarbij 22 (12-jarige) slachtoffers zijn gevallen en vanochtend het slechte nieuws dat een vriendin reeds voor de 3de keer hervalt van borstkanker... grrrrrrrr, het leven is soms zo oneerlijk!!
Beterschap Judith! Dat kan je nou net niet gebruiken 2 dagen voor je bruiloft!! Factor 50 heb ik nog in huis oor mijn dochtertje dus dat ga ik ook maar op mijn gezicht smeren morgen .
Judith, balen zeg!! Maar meestal als je je verzet komt het eruit... Ik was ook verkouden maar op de dag zelf opeens nergens last van. En vrijdag wordt het heerlijk weer!!!!! Rust nemen, tja. Daar ben ik erg slecht in. Maar kan je zeggen dat na het werken meteen naar de stad en markt voor kleine boodschappen is nu erg vermoeiend. Wat kom ik mezelf tegen zeg pffff.... Kan nu ook opeens die 6 trappen niet meer vlot oplopen bij de 3e loop ik te hijgen alsof ik geen conditie heb. Dus pak maar wat vaker de lift nu. Harde buiken zijn wel wat minder maar ben nu wel gewoon super moe. Zit ook uitgeteld op de bank nu. Zonnebrand, ik voelde het al wel gloeien zondag maar heb zoveel mogelijk met mijn gezicht uit de zon gezeten. Factor 50 heb ik in huis voor mijn man, die ziet na een straal rood. Dus ga ik ook maar gebruiken voor de zekerheid. Cursus vind ik nu reuze interessant. We leren letterlijk met puffen hoe te ontspannen. Dat leren we door een tennisbal onder de rug te leggen, dat doet enorm pijn en oncomfortabel maar is te vergelijken met een wee. We moeten dan leren ontspannen en na 5 minuten voelde ik de bal niet echt meer. Dat gaan we nu iedere week herhalen. Manlief wil al niet meer met de partneravond mee haha. Wil absoluut niet puffen maar er is beloofd dat hij dit niet hoeft te doen. Ze zegt dat de man heel rustig is tijdens de bevalling, nou zei ik dan ken je mijn stesskipje niet! Had ik niet moeten zeggen haha. Nou kennen alle meiden hem als stresskip... Edit: Ellis, wat vervelend zeg van je vriendin. Die busramp, vreselijk, echt geen woorden voor...
Bedankt voor jullie medeleven mama's. Vriendin heeft al de zwaarste chemo gehad dus ik hoop dat de wetenschap ondertussen zo gevorderd is dat ze haar nog kunnen helpen. Ze heeft moed en dat scheelt natuurlijk weer. Och ja, positive thinking.... Ik ga deze keer niet naar de prenatale cursus. Helaas (of mss beter gezegd 'gelukkig') gingen vorige bevallingen zo snel, werd een beetje (veel) overspoeld door weeenstorm en erg vroeg persweeen dus ik zie het wel hoe het nu zal komen.... kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren wat mijn toenmalige partner deed was zo met mezelf bezig! Ik hoop van het een beetje bewuster mee te gaan maken maar op dat moment heb je't zelf niet echt in de hand
Ja mijn conditie is ook tot beneden de nul gedaald merk ik Mopke! Ellis, vreselijk voor je vriendin! Ik hoop ook dat ze haar goed kunnen helpen! We hebben de bevalling inderdaad niet in de hand, je weet nooit hoe het loopt en dat vind ik best lastig, ik ben namelijk een control freak en hoe! de bevalling is iets dat ik echt moet loslaten, moeilijk moeilijk!