Goeiemorgen ladies, Ik volg dit topic op de voet maar schrijf zelf heel weinig omdat ik eigenlijk nergens last van heb... of nog niet (buiten de vermoeidheid dan). Gelukkig staat er een druk weekend en week voor de deur dan zal het al snel 14 oktober zijn, de eerste echo. Wij hebben al een een paar leuke namen, zowel voor een jongen als een meisje en.... qua smaak zitten we gelukkig min of meer op dezelfde lijn. We hebben het gisteren ook aan de kinderen verteld (die zijn al 13 en 10) en die vonden het helemaal te gek ook al hadden ze dit niet echt zien aankomen. De 'ik wil een broer/zus discussie' was meteen een feit Aan diegene die misselijk zijn : beterschap! (weet hoe naar het is, ik had er bij de vorige zwangerschappen ook last van)
Ellis72: welkom! Wat leuk zeg, nu nog een kleine verwachten!! Gaaf dat je anderen kinderen zo reageren, echt leuk te lezen. Dus jij hebt ook nog geen verdere symtomen dan alleen moe zijn? Zelfs daar heb ik geen last van op t moment. (behalve als ik op de bank ga liggen, dan denk ik: mm toch wel lekker, even rusten ) Moet wel zeggen dat ik erg twijfel of er wel een beebje aanwezig is in m'n buik, heb nog nooit meegemaakt dat ik echt nergens last van had. Wel zere benen (had ik het gisteren over) maar denk toch dat het spierpijn is, in het ene been is het nu weg nl dus of dat nou echt met de zwangerschap te maken heeft, weet ik niet. Fijne dag allemaal!
Hebben jullie trouwens ook zoveel last van waterige afscheiding? Welkomg Ellis Pff, ben ik niet misselijk geweest. Ben ik nu misselijk omdat ik zo ziek ben.. Bah bah, sorry even klagen
Hi Ellis, Leuk die discussies van je kinderen. Ik hoorde van mijn moeder dat toen ik geboren werd, mijn zus meteen de vraag stelde wanneer ze een broertje kreeg. Het gaat vandaag echt alles behalve goed met mij. Niets blijft binnen, zo'n rotgevoel in mijn maag. Opboeren etc. En tot overmaat van ramp opeens morgen een dubbele dienst en vergadering. Nou dat gaat hem niet worden. Geen vergadering. Want dan ben ik in totaal 3 kwartier thuis en dan weer werken. En kom er ook achter dat ik op het rooster 9 dagen achter elkaar sta! Een rotdag vandaag...
Ik zat zo even te denken he, hebben jullie die luchtige crackers al geprobeerd? Dan krijg je toch wat binnen, als het binnen blijft. Ook al eet je ze zonder iets..
Nee, die heb ik nog niet geprobeerd. Eet altijd meergranen. Zal ze eens gaan halen en kijken hoe het gaat. Beter iets als niets ja.
muisje, op je vragen, ja die luchtige crackers heb ik al in huis en ook gegeten. toch eet ik liever beschuit op het moment. de andere vraag, ja ik heb ook last van waterige afscheiding
Oh ja beschuit kan ook natuurlijk, maar ze stonden voor me neus dus dacht er aan Pff gelukkig, voelde me al zo vies haha
hi ladies, Ik heb ook last van wat meer afscheiding. Het is niet heel waterig, maar juist een beetje plakkerig. Verder krijg ik ook last van puistjes... Dus van die mooise zwangerschapsglow is bij mij geen sprake, haha
Grappig dat de afscheiding nu naar voren komt...wilde er vandaag juist iets over vragen Bij mij is het soms cremerig, soms als vruchtbaar slijm en soms niets, maar ook de kleur varieert ontzettend, van kleurloos tot geel. Komt iemand dat ook bekend voor? Dames die misselijk zijn, sterkte, hopelijk is het snel beter! Hier niet echt misselijk, maar wel onrustig omdat ik trek heb de hele dag, maar niet weet waarin...heel apart gevoel...
Mopke, hoe gaat het nu met je? over afscheiding, ik heb er geen last van verder dus kan er geen ervaringen over delen met jullie. Had vandaag lekker een dagje vrij, heb even van mijn rust genoten. Mijn ouders zijn nog even langsgeweest en mijn vriend en vader hebben een opslag voor het hooi bij de paarden gemaakt terwijl mijn moeder en ik hebben staan strijken en opruimen. Vandmiddag nog even langs mijn schoonouders geweest en vervolgens nog even behang gekeken bj de praxis. Mijn schoonzusje is trouwens ook zwanger, ze is 10 dagen na mij uitgerekend, dus mijn schoonouders worden voor het eerst opa en oma en ineens van 2!
Bij mij is het gewoon kleurloos vind het wel heel irritant, want het voelt gewoon niet lekker. Sorry voor de details Wat leuk Calice! Weten jouw schoonouders het eigenlijk al? Ik weet het niet meer. Als ze horen dat jullie samen zwanger zijn zullen ze wel te gek vinden
Kan wel begrijpen dat het vervelend is, ookal is het doorzichtig. Ik merk wel dat mn urine anders ruikt dan eerst, echt vaag en niet uit te leggen welke geur hahaha. Ja zij weten het al , ze zijn ook helemaal overdonderd hoor hahaha, wij hebben het verteld voor hun op vakantie gingen en nu ze net terug zijn hebben mijn zwager en schoonzusje het verteld.
Ha dames, Moest ff zoeken! Calice, wat lief dat je ernaar vraagt! Het gaat in de avond beter met me. Mijn avondeten (krootjes, oftewel bietjes misschien beter bekend voor jullie) is erin gebleven. Eet eigenlijk alleen maar groentes en had er zowaar zin in. De kiwi's blijven er ook in. Maar in de ochtend ben ik tot 15 uur echt belabberd. Blijf ook nog steeds opboeren/kokhalzen. Drinken gaat erg slecht omdat ik door het volle gevoel niet durf te drinken. Dus MvM heeft een slechte aan mij deze week. Het werken valt me daardoor ook vies tegen. Alle klanten waren thee aan het zetten en beschuitjes aan het smeren omdat ik me zo beroerd voelde. Echt super lief! Ze weten nog niet dat ik zwanger ben en wil ik ook nog even zo houden. Alleen ik kreeg geen hap door mijn keel, bang dat ik naar het toilet moet rennen tijdens het werken of nog erger onderweg in de auto opeens niet goed wordt. Maar zolang ik 's avonds nog eet is het goed lijkt mij en binnenhouden... Dit ritme als gevolg betekend 3 kwartier eerder opstaan, eten, wc, eten, wc. Ga morgen mijn manlief vragen om eten op bed te brengen, volgens internet werkt dit. Hij is er niet zo blij mee. Maar ik misschien wel. Hij was vanavond maar alvast de kast uit de kamer aan het halen. De hele kast is nu dus kapot! Bagger kwaliteit, dat wisten we al van tevoren maar het was de ideale maat die we nodig hadden. Dus nu liggen mijn kleren overal en nergens op de slaapkamer. Daar kan ik dus echt niet tegen, tegen rotzooi. Calice, Lekker hoor een dagje vrij , (ik heb hem helaas volgende week pas) En ook super leuk dat je schoonzusje zwanger is!! Afscheiding heb ik ook last van, crème-achtig. Verschilt ook soms van kleur. Goh wat leuke onderwerpen hihi. Ik ga nu slapen, morgen weer om 5.30 uur op!
Gelukkig heb je wel wat kunnen eten vanavond en blijft dat binnen. Heb je al contact met je huisarts gehad om te vragen of ze je eventueel iets kunnen geven tegen de misselijkheid? dan kan je misschien net wat makkelijker de ochtend door komen. Wat bij mij sochtends helpt is om een paar biscuitjes (knappertjes) te eten en een paar slokjes water te nemen voor ik uit bed ga. Op het moment dat ik dat niet doe dan loop ik aan een stuk kokhalzend door het huis. wel super lief ze dat alle klanten zo voor je in de weer zijn met thee en beschuit! hopelijk helpt het om een ontbijtje op bed te krijgen en rustiger op te kunnen starten sochtends. Las trouwens dat je een rooster hebt van 9 dagen achter elkaar! is het niet mogelijk om eventueel een dagje tussendoor vrij te krijgen of te ruilen met een collega? Je hebt dus nog een opruimklus voor de boeg, hebben jullie al een nieuwe kast gekocht? Ik heb net de toekomstige babykamer op staan ruimen, mijn ouders hebben vandaag nog een leren bankje gebracht welke van mij was, we kregen hem alleen niet naar zolder omdat de draai te krap is dus we hadden hem midden in de babykamer gezet. heb hem nu even een plekje gegeven en de strijkplank enz ook verplaatst en de boel opgeruimd. Hebben jullie dat ook dat jullie soms ineens een opruimwoede hebben? Ik ga maar eens lekker naar bedje toe, morgen weer een dag werken en dan weekend.
oh jee Mopke, heb echt medelijden met je, wat een ellende! Ach manlief heeft dat toch wel voor je over, ontbijt op bed Ik ben wat dat betreft een vreetmonster aan het worden, krijg straks niet alleen een dikke buik maar ook een dikke kont. Ik moet er dus echt om denken gaan nu! Sinds gister zijn bij mij de symptomen/kwaaltjes weer terug, dus dat stelde me al gerust. Ik ga over 1,5 week naar een echoburo voor een echo, wil graag weten of het hartje klopt en dan gaan we het daarna vertellen aan de familie Dat zal misschien een inwendige echo worden, wel spannend, er kan niets misgaan dan toch? Voor de rest zitten mijn spijkerbroeken echt niet lekker meer, dus 's avonds is al gauw de joggingbroek aan. BH's zitten ook strakker en strakker, dus ik zal al gauw naar andere kleding moeten overstappen, dat wordt dus shoppen .
Zou het kunnen zijn door de inname van vitamines dat de urine anders ruikt, ik heb dit ook al opgemerkt. Het was me sinds enkele dagen opgevallen dat mijn (.)(.) wel heel erg warm voelen. Ik heb dit vanmorgen even gevraagd aan de HA en die zei dat dat het gevolg is van de aanmaak van extra bloed, 'good news' dus....
Nou het gaat vandaag weer een beetje beter. Niet naar de wc hoeven rennen. Maar wel kotsmisselijk. Wat eten op bed maakt voor mij geen verschil eigenlijk. Voel me nog steeds beroerd. Mijn man heeft het niet klaargemaakt, heb het zelf bij het naar bed gaan meegenomen. Ik heb vanmiddag soep op, dat gaat nog steeds goed, dus maar veel soep maken denk ik. Heb zowaar net een koekje opgedurfd!! Ik heb de huisarts niet kunnen bereiken, dus maandag maar weer bellen. Mijn rooster is lastig... We hebben veel collega's maar weinig verpleegkundigen. Ze kunnen amper ruilen, het is best strak. Fijn een klein team, maar niet bij ziekte etc. We hadden nog geen nieuwe kast. Want manlief dacht deze kast te kunnen verplaatsen in z'n eentje. Al gekeken voor een andere kast, maar wordt waarschijnlijk weer dezelfde. Vind andere indelingen niet fijn. Dus eerst een nieuwe kast en dan verder met opruimen. Vind het verschrikkelijk maar we hebben geen tijd van de week om er een te gaan kopen en laat staan in elkaar zetten. Nu even rusten en straks weer werken. Vanmorgen was ik wel om 10.15 uur thuis. Maar alweer met leerling gaan zitten. 2 uur, pfff.
hey meiden! Hoe gaat het met jullie? Mopke, hoe gaat het nu met je misselijkheid? Gisteren ben ik een dagje mee gaan winkelen in frankrijk met mijn ouders.Mijn vader vertrekt a.s. vrijdag voor 5 maanden naar Afghanistan en die vroeg of ik het leuk vond om mee te gaan. Heb lekker in de auto liggen slapen en wat franse dingetjes gekocht. Gisteravond had ik wel hoofdpijn dus ben vroeg gaan slapen en vandaag een niks dagje ingpland. Afgelopen vrijdag ben ik smiddags van het werk naar huis gegaan omdat ik helemaal was opgebrand, heb toen 3 uur liggen slapen en was toen weer wat bijgetankt. Nog even en dan hebben we de echo, het word nu wel spannend hoor .