Liefde en juenco, wat super een goede echo!! Bedankt voor alle reacties. Ik hoop dat het idd zakt met de 12 weken. Dat hoor ik tenminste in mijn omgeving.
juenco kreeg jij een buikecho of een inwendige? ik gewoon een buik.was we l moeilijker om te zien! je zag stevig t hartje kloppen maar voor de rest zag ik moelijk een baby vormpje hihi
juenco gefeliciteerd met je goede echo!! calice, balen zeg dat je de hele dag misselijk was, hopelijk is het vanaf nu weer alleen in de ochtend!
Ik lig al half uurtje op bed. Was opeens helemaal op, maar kan nu niet slapen. Heb buikkrampen, zit niet lekker. Hoop dat het geen voorbode voor morgen is...
@Juenco en Liefde: super, een goede echo! @Liefde: een buikecho op deze termijn is niet normaal hoor! Meestal tot zo'n 10 weken vaginaal. Ze moeten bij mij daar niet mee aankomen. Bij de MA hebben ze het met 8 weken via de buik geprobeerd en zo hard gedrukt dat ik er buikpijn en een bloeding van kreeg. En bedankt... @Lex: succes vandaag! @Mopke: vraag anders om een eerdere echo. Zo lang wachten als je je niet goed in je vel voelt, is niet prettig. Sterkte! @Calice: hopelijk blijft de misselijkheid snel weg!
Tja, de gynaecoloog zei dat het eerder geen zin heeft. Dus wacht wel gewoon geduldig 2 weken. Ik heb alle kwaaltjes van zwanger zijn, dus dat zal wel goed zitten. Merk nu alleen dat ik enorme last van mijn hormonen heb. Emoties zijn wat afgevlakt omdat ik me zo naar voel. Maar ik hoef nu niet over te geven, dus wat heeft het voor nut dan om te bellen. Ik denk dat ze daar toch niets aan kunnen doen hoor. Ik weet het niet. Er zit gewoon iets niet helemaal lekker, last van mijn hoofd. Ik weet niet.
Mopke, Wat naar voor je! Ik was tijdens mijn tweede zws ook zo misselijk, het ging toen beter vanaf de 10de week en helaas weinig aan te doen, je moet zelf een beetje zoeken wat je best wel/niet eet. Ik heb nu vooral last van onrustig slapen, ik ben s avonds uitgeteld, val vroeg in slaap maar tussen 3 en 4 uur wakker en dan de uren aftellen tot de wekker Mooi zo, al die echo'tjes Wij tellen af naar vrijdag 10.00u, ben zo benieuwd....
Ja, klopt. Dat doe ik ook. Lus niet al het fruit meer. Maar eet veel tomaten en komkommer. Daar wordt ik niet ziek van. En soep, dat gaat ook goed. Reuze vervelend zeg, dat wakker worden 's nachts! Zouden homeopatische middelen niet goed werken? Misschien onbewust te veel met dingen bezig als je naar bed gaat... Al die echo's zijn zeker leuk! Ga de mijne echt mee vragen de volgende keer. De vorige mocht ik niet meenemen ivm overleg wat ze moesten plegen.
Na een paar dagen begint de vermoeidheid echt wel door te wegen, vooral in de namiddag zou ik een tukje kunnen doen maar dan vrees ik helemaal de slaap niet kan vatten 's avonds Vooral de onderrug en benen voelen heel rusteloos, raar toch. Ik ga dit vrijdag eens aankaarten bij de gyne.
Mopke: hoe gaat het nu? Kun je iets meer binnen houden? Lastig hoor, als je zo vreselijk misselijk bent! Hier speelt vermoeidheid ook een rol hoor, verder nergens last van. Zondag wel vlaag misselijkheid maar verder niet meer. Ben nu onwijs moe, zou wel kunnen slapen. Maar idd, wat er gezegd wordt: slaap ook onrustig 's nachts. Telkens wakker. Dus blijf nu maar wakker, vanavond verjaardag, en dan hopen dat we een nacht door kunnen slapen! Donderdag echo, ben ik wel aan toe want ben erg onzeker of er wel wat zit. Had vanmiddag in de auto (had boodschappen gedaan) soort stekende pijn in m'n buik. Niet echt grappig. Nu is het wel weer over maar ik hou niet van zulke dingen. Maken me zo onzeker! Hebben jullie dat ook?
Ik kan goed slapen in de namiddag hoor. Heb net ook even een dutje gedaan. Anders lig ik om 20 uur al in bed. Maar snap dat je het helemaal niet durft als je al zo vroeg wakker bent. Dat gevoel is best vreemd. Wie weet kan je gyn erbij helpen. Hoop het voor je.
Cocko, Ik kan het wel binnenhouden maar moet veel opboeren. Niet echt fijn. Ga vanavond boerenkool maken, hoop dat ik het lust en binnenhoud. Onrustigheid is niet prettig. Heb ik wel gehad hoor. Maar ik moet echt slapen in de middag om te kunnen fuctioneren.
Elis en cocko wat rot dat jullie zo slecht slapen zeg , dan ben je snel extra moe inderdaad. Mopke, gelukkig hou je soep en fruit wel binnen, trek je het nog met je dienst van 9 dagen? Mn misselijkheid gaat vandaag iets beter, wel ben ik echt doodop, net of een paar nachten flink heb doorgehaald. Net een buikfoto gemaakt, collegatje vond mn buik echt hard gaan ineens. http://www.mijnalbum.nl/Foto-VZS6KDC6.jpg
Hoi dames, Ook ik reageer weer even. Heb net al jullie stukjes weer even gelezen. Wat fijn dat de eerste echo's eigenlijk allemaal goed zijn. Lijkt me heel bijzonder om te zien. Ik moet wachten tot maandag. Bij mij zijn de kwaaltjes ook echt toegeslagen. Veel last van misselijkheid en dan vooral in de ochtend. Ik probeer op bed wat te eten en dat is ook hetgene wat er dan weer uitkomt. Gedurende de ochtend zakt het weg en vanaf 11.00 uur ongeveer kan ik wel weer "gewoon" eten en krijg ik weer eetlust. Soms heb ik echt zin in iets ongezonds en daar geef ik me dan ook maar aan toe. Ik heb gelezen dat alles wat je nu binnen kan houden goed is. En natuurlijk eet ik daarnaast zo gezon mogelijk. Ook mijn (.)(.) zijn zeer gevoelig. Maar toch nog onzeker he tot die eerste echo. Veel succes allemaal die deze week weer een echo hebben!
Calice, ik begin af te brokkelen van mijn lange reeks. Maar met een dutje erbij gaat het. Wel smste een collega net of ik door omstandigheden zijn ochtenddienst over kon nemen op mijn vrije dag donderdag. Echt niet! Dan moet ik 11 dagen werken incl de vrijdag dan. Zo, jou buikje is zichtbaar ja! Ik heb een foto van toen ik het net zeker wist. Moet van de week maar eens een foto maken. Mijn broeken zitten echt niet lekker meer.
Kimsel, wat balen dat je zo beroerd bent zeg . Mopke, zijn ze helemaal gek, goed dat je nee hebt gezegd. je hebt je vrije uurtjes/dagen hard genoeg nodig. Ik deed net even een spijkerbroek aan die ik normaal altijd naar de paarden aan deed, en kreeg de knoop niet meer dicht hihi, had hem eerst vast gewurmd maar binnen een paar stappen weer los gedaan, dus ga ook maar even een goedkope positiebroek scoren voor naar mn paardjes.
trouwens over die beroerdheid, rond 6 weken gaat je hcg ineens heel erg snel omhoog om vervolgens rond 10 weken te pieken en dan weer iets af te nemen. dus heel logisch dat de meeste kwaaltjes na 6 weken de kop op steken.
Pff minne dag weer vandaag. Dan misselijk, dan weer enorme trek (in crackers met kaas!) en nu enorme kramp in mijn darmen. Grrr. Zo, dat is er uit! Haha
@Liefde: ik kreeg een buikecho. Ze kon dus wel iets zien, maar ik kon er ook geen kindje van maken hoor. Het was een heel langwerpig dingetje. Bij mijn dochter zag ik echt een klein klompje liggen, heel duidelijk. Maar ja, dat was wel een inwendige echo. De echoscopiste vroeg nog of ik ook nog inwendig wilde kijken, mwah...ik had gezien wat ik moest zien. Inwendig vind ik niet zo'n pretje @Mopke: ik vind jou een echte bikkel hoor! Zoveel werken en zo beroerd...ga er maar aan staan. Respect. En ging jij nou boerenkool maken...owwww wat heb ik daar zin in!!!! Deze week maar eens maken!! @Calice, Kimsel, Stabijtje en Beertje: ook flink beroerd lees ik...bah! Sterkte. @Calice: inderdaad, best al een buikje! Hier ook al wel hoor...ben benieuwd hoe lang ik hem nog verborgen kan houden, ik denk niet lang meer. Strakke jurkjes kunnen echt al niet meer, dan weten mijn collega's gelijk dat ik zwanger ben... @Lex: en??? Hoe was je echo? Vandaag had je hem toch? @Cocko: hm, ja, bij mijn eerste zwangerschap had ik dat wel, nu (nog) niet. Ik weet nog dat ik toen heb gebeld naar de VK, die stelde me gerust en idd, een paar dagen later een mooie echo. Met goede moed op naar donderdag dus!! @all, ik wil graag een foto plaatsen van mijn wurmpje, maar ik heb de puf nog niet echt. Hier nog steeds een ziekenboeg. Vandaag heb ik me ziekgemeld, ik trok het echt niet. Rotgriep. Het gaat hier echt rond.