@Tante: wat goed dat je echo weer prima was! Hier gaf de gyn idd ook aan dat de kans op misgaan nu nagenoeg geweken was. Het kan natuurlijk altijd, maar je hebt eigenlijk ook pas zekerheid als je je kindje in je armen hebt. Ik blijf hier mama vitamines slikken en ook nog andere vitamines. Heb meerdere tekorten nl en spuit ook wekelijks B12. @Calice: nee, ik draag een soort van AH Brah's, dus die zitten heerlijk en groeien prima mee! Wat een verademing! Dat afvallen is idd wel een mooie bijkomstigheid van niet lekker zijn. Ik kan het ook missen, maar ben ontzettend gevoelig voor bepaalde voedingsmiddelen (o.a. brood) dat ik normaal niet eet en nu wel in beperkte mate en gelijk kilo's erbij... Ach, ik was vooraf 25 kilo afgevallen, maar die hoeven er niet alle 25 weer bij! Mooi buikje trouwens! @Mopke: blijft een rare gang van zaken hoor... Je houdt al een tijdje bijna niets binnen en dan laten ze je nog een paar dagen lopen... Hopelijk doen ze woensdag iets voor je! Echo deden ze hier in het ziekenhuis nog gewoon inwendig hoor. Lekker makkelijk, want dat gedruk op mijn buik vind ik helemaal niets. Inwendig is zo gepiept...hmmm beetje rare uitdrukking... Wel raar dat je werk je blijft bellen. Goed dat je even contact opneemt. Dit is mijn buikje gisteren. Die bovenste richel is van mezelf, maar daaronder begint het zachtjes wel wat dikker te worden, maar gaat gewoon niet snel, zoals ik in het buiken topic wel eens bij anderen zie.
Hebben jullie ook dat je de ene dag erg trek hebt in X en de andere dag een moord doet voor Y? Echt heel erg hier...
Ik vind het ook erg raar. Achteraf gezien want vertelde de assistente ook dat ik al ruim een week niets binnen kan houden. Moest maar een verwijsbrief vragen en dan kon ik terecht. Heb gewoon geen puf om uit bed te komen.. Hoofdpijn, dorst, misselijk en gewoon nog steeds erg moe. Vk praktijk zei tegen mij dat bedrust het beste was dan nog van alles proberen te doen in huis. Ik heb ook gewoon echt geen zin om iets te doen. Zelfs niet om te werken terwijl ik dat het liefste doe. Ga dus dadelijk de huisarts maar weer bellen voor de verwijzing. Calice en mykelti mooie buikjes al hoor. Volgens mij is er bij mij nog niets te zien ondanks dat ik positiebroeken draag.
Even een update vanaf hier.... Het water/drinken blijft eruit komen, eten gaat met kleine hapjes er weer uit. In het HG topic om advies gevraagd en daarom de vk gebeld. De wilde zich vanwege de afspraak die ik morgen op de poli gyn heb staan zich niet mengen in de procedure. Mocht het zkh bellen, dit gedaan. Ze hebben overlegd en mag om 17 uur langs komen. Ik moet nl. voor de zekerheid vervoer regelen als ik opgenomen moet worden. Ze gaan mijn urine nakijken en evt de medicatie aanpassen. En misschien heb ik een infuus nodig. Ik barstte in tranen uit toen ik het ziekenhuis moest bellen. Schaam me zo voor mezelf nu dat ik het niet zelf op kan lossen.
He mopke, Ik lees je verhaal, maar je moet je absoluut niet schamen hoor meid! Jij kunt hier toch helemaal niks aan doen? Je kunt geen eten binnen houden, en drinken ook niet, maar dat doe je toch niet bewust? Dus geef je over aan de medische zorg en het komt vast allemaal weer goed. Natuurlijk is het balen dat je het zelf niet kunt oplossen maar probeer daar vrede mee te hebben/krijgen en laat de medici dit voor je oplossen. Als dat lukt, ben je straks weer happy ondanks dat je dan misschien moet worden opgenomen. Ik begrijp je gevoel wel, ik heb dat met m'n andere twee kindjes gehad om andere redenen, en ik had het gevoel dat ik faalde en dat het mijn schuld was. Maar echt, je kunt hier niks aan doen. Hou je daar aan vast en geef het over. (het klinkt misschien makkelijk maar zo bedoel ik het niet. bedoel het echt goed) Ik ga heel hard voor je duimen en ik hoop echt voor je dat het snel goed komt. Sterkte!
Thx cocko voor de ondersteunende woorden! Ik weet dat ze daar meer voor me kunnen doen, want zie het zelf gewoon echt niet zitten. Ik ben nu al een beetje blij dat de verloskamers mij wel serieus nemen en naar mij willen kijken. Want dit gevoel had ik bij de poli even niet. Ik zit nu te wachten totdat manlief komt en barst van de zenuwen. Ga nog maar even proberen met de hond te wandelen. Hoop natuurlijk dat ik vanavond weer thuiskom. Maar je weet het nooit natuurlijk... Neem iig maar alvast een boek mee en mijn telefoon. Want daar kan ik op internetten, geen idee of dat daar mag. Zit te twijfelen of ik al dingen als pyjama etc mee moet nemen. Ik ga het iig dadelijk wel even klaarleggen op bed. Zodat als het nodig is mijn partner het thuis zo op kan halen.
Pufpuf meid, het is echt niet leuk zo! Ik zou idd wel wat klaar leggen, of in de auto zetten zodat het er vast staat. Kan je man het altijd even halen. Rijdt tenslotte gratis mee. Maar je zult al wel weg zijn. Ik hoop ook voor je dat je vanavond weer thuis bent! Hoop het beste voor je!
Sterkte mopke, en als ze je daar houden is het zeker niet voor niks. Ben een paar dagen niet in dit topic geweest en hoopte dat het nou wat beter met je ging Niet dus. Nogmaals heel veel sterkte. Ik heb sinds gister een hele rare kriebel in mn buik, alleen aan de linkerkant. Heel vervelend eigenlijk want je kan het niet weg krabbelen
Hey meiden, Even update, nou ja veel nieuws is er niet. Zit al een uur in de wachtkamer te wachten... Fijn, voor niets mijn maan eerder uit het werk laten komen. Hadden net zo goed later kunnen gaan. Jullie horen nog van me! Bedankt voor de steun, ik hoop ook dat het snel beter gaat.
Jeetje Mopke, ik vind het echt ronduit schandalig hoe ze je behandelen. Hopelijk zijn ze je nu aan het helpen en krijg je de rust en de tijd om op te knappen die je nodig hebt . Mykelti, een mooi buikje hoor al , had je andere foto's ook in het buikentopic gezien en er is duidelijk verschil! Muisje, haha dat gekriebel lijkt me echt grappig/byzonder .
Er was een spoedgeval én bevalling. Half uurtje geleden ben ik geprikt, hele onduidelijke echo gehad ach het hartje klopte. En ik moest plassen een heel klein bodempje, maar beter iets als niets! Ik gaf al aan niet te willen blijven maar gaf al toe dat zelfs slokjes water niet helpt. Het hoeft niet voor lang te zijn. Ik moest ongeveer 3 kwartier wachten op het bloedonderzoek, voor de verandering naar het restaurant gegaan. Want die kleine wachtkamer doet geen goed voor je gesteldheid. Kan manlief ook wat eten...
Hihi ja dat is het ook wel Ja die bloedonderzoeken duren zo lang. Ik hoop echt dat ze je kunnen helpen. En mooi dat het hartje klopte, toch nog even gezien he!
@ Tante: super joh! Met zo'n mooie echo gaat het heus goed hoor. Beetje vertrouwen hebben mag nu hoor meid! Je kleintje doet het hartstikke goed! Ik ga door met vitamine tabletten slikken, vitaal zwanger van de kruidvat. Daar zit ook foliumzuur in, dus dat slik ik gewoon nog een tijdje mee @Calice....buikieeeeeieieiie!!! Ik wil binnenkort ook een foto plaatsen! Leuk! @Mykelti: oh leuk, dezelfde dag! Hmmm, weet eigenlijk niet of ik zenuwachtiger word. Ja en nee. Aan de ene kant vertrouw ik er wel op dat het goed zit, maar ik houd toch een slag om de arm. Er kan zoveel mis gaan in dat kleine lijfje. Maar één troost, als op de 12 weken echo alles goed is, dan hoef je minder bang te zijn voor de 20 weken echo. Ze kunnen met 12 weken ook al zoveel zien! Over het eten: nee, dat heb ik nu niet zo. Bij mijn dochter wel. Nu lust ik alles wel en alles niet...vreetkicks heb ik niet. Bij dochter: RADIJS!!!! Ik deed er een moord voor idd (en babi pangang en zalm....) @Mopke: Hoe is het nu? Zit je nog te wachten? Ik snap dat je baalt zeg, wat een toestand zo. Maar toch hè...ik denk dat het wel goed voor je is. Ik heb al eerder gezegd dat ik je een onwijze bikkel vind, die zich nu misschien maar even moet laten verzorgen. Als je een infuus krijgt zul je zien dat je aansterkt. Je zit nu denk ik in een vicieuze cirkel, doordat je maag zo van streek is houd het niets mee binnen. Ik duim dus stiekem dat je moet blijven, sorry, maar denk echt dat het eventjes heel goed is. Zet 'm op hè!!!!! @all: gister en vandaag behoorlijk beroerd gevoeld. Moe. Maar toen ik in de auto terug zat voelde ik me ineens beter...zal het beroerde gevoel op zijn retour zijn? Ik hoop het echt. Met mijn dochter werd het minder met 11 weken, nou ben ik ook bijna 11 weken! Verder: kleding crisis. Er komen hele dure maanden aan en eerlijk gezegd ben ik niet van plan veel geld uit te geven aan zwangerschapskleding. Toch moet ik wel wat hebben. Donderdagavond toch maar even shoppen...
reageer even snel, ben erg moe van mijn werk sorry daarvoor. Mopke, laat je verzorgen! echt meid, je zult zien dat je ervan opknapt!! sterkte met wachten.
Hey meiden! Ik ben opgenomen. Ik mocht kiezen en had samen met mijn man besloten dat het beter is om opgenomen te worden. Krijg ook hulp van een dieetiste. Dit omdat er werd gesproken over 6 (!) maaltijden per dag. Het vocht loopt er nu flink in. Nu al bijna een 1/2 liter binnen.
Goedzo Mopke, het is niet leuk maar echt wel beter. Voel je je ook niet beter nu door de vocht? Denk ik wel toch? Heb je trouwens geen hoofdpijn gehad, als je zo weinig vocht binnen houd?
Ja hoofdpijn heb ik nog steeds. De zak met vocht is nu op, wachten op de vpk nu. Ik heb al een iets minder droge mond en minder droge ogen. Dus het doet wel iets ja. Het is hier wel ontzettend koud. Lig onder een deken en nog heb ik kou...
Ja dat is zulke vervelende hoofdpijn Maar als dat alleen door het vocht komt zal dat wel snel over zijn. Dat je het koud hebt kan ook komen omdat je nou ineens een boost vocht krijgt he. Maar gelukkig gebeurd er wat meid