Ik heb een redelijke nacht gehad... Ondanks dat ik 24 uur nuchter moet blijven toch over moeten geven. Nu is er afgesproken dat ik mag proberen om wat te eten. Heb dus vla en een beschuitje staan. En thee en water. Mag pakken waar ik zin in heb. Avondeten voor morgen al in moeten vullen en vrijdag. Zuurkoolstamp en erwtensoep. Ieuwww. Daar heb ik nu echt geen zin in!! Maarja ik moet iets proberen van ze. Zetpillen zijn opgehoogd naar 4 x dgs en krijg vanavond vitamines via het infuus. Dus denk dat als ik vandaag en morgen goed doorkom ik weleens weer vrij snel naar huis mag.
Ah bah, mag je man zelf niks mee nemen van thuis? Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen vorig jaar, en toen mochten mn ouders zelf dingen mee nemen. Maar ik was toen zo koppig dat ik alleen de toetjes at omdat het eten daar naar plastic smaakte en ik ook niks van thuis wou Achja Ik hoop ook voor je dat je snel naar huis mag, maar alleen als het beter gaat he, anders niet
Ik ga het proberen. Want heb zelf bloemkool uitgezocht en dat is mijn lievelingseten! Als het niet smaakt laat ik ze wel iets meenemen. Mischien fruit of sap ofzo als ik meer mag. Ik voel me echt nog niet top en ik weet zeker dat ik nog een nachtje moet blijven. Voor morgen nog even kijken. Maarja, als ik mijn avondeten door moet geven... Weet niet of dat standaard is. Het is weer etenstijd voor de kleintjes. Ze zijn zo verdrietig...
Volgens mij is dat gewoon standaard hoor. Want ik kwam daar ook op vrijdag, en ik kreeg het eten van diegene die weg was Dat had die dus ook ingevuld
Dan krijgt diegene iig lekker eten. Urine is net gestickt en was goed! Maar voel me echt belabberd nog steeds. De vpk zegt ook al, het is kijken wat je lust en kleine beetjes blijven eten. Beschuit komt er nu uit, maar de vla blijft binnen. Lees bijna niet en verveel me ook echt niet. Gewoon in bed liggen is ook lekker. Wilde vanmorgen douchen maar ze vonden mij nog te zwak. Dus lichtjes opgefrist en met pyjama weer in bed.
Mopke, fijn dat ze voorzichtig met je zijn en goed voor je zorgen, maarre...erwtensoep en zuurkoolstamp voor iemand die niet eens een beschuitje binnen kan houden?! Je zou toch verwachten dat ze je iets licht verteerbaars als een soepje voor zouden zetten en geen zware erwtensoep...niet te geloven...
Aiaiai...zuurkool en erwtensoep zeg...dat lijkt me niet zo goed , net wat Mykelti zegt. Maar verder zorgen ze wel goed voor je zo te lezen. Meid, meid, ik hoop dat het nu echt bij je werkgever doordringt dat je niet kunt werken, als je zelfs te zwak bent om even te douchen. Nou, ik ben blij dat je gewoon lekker ligt en je niet verveelt. Heb je wel een TV? Hoe zit je trouwens op internet? Via je gsm? Lig je trouwens met meerdere zwangeren daar? Op welke afdeling lig je eigenlijk? Op verloskunde?
Tja, dat had iemand besteld. Heb nu zelf de lijsten in mogen vullen voor morgen en vrijdag. Licht verteerbaar soepje en groentes etc. Heb vanavond boontjes gekregen met rijst. 4 boontjes op en ontzettende buikpijn! Het gaat niet zo geweldig... Lig op de afdeling voor moeders die om medische redenen langer moeten blijven. Kindjes die te vroeg geboren zijn en die een slechte start hebben gehad. Geen idee hoe ik dat samenvat... Hihi. Ik heb gewoon tv kijk vanavond voor het eerst. En internetten via de telefoon, onbeperkt. Lig trouwens alleen op een 2 persoonskamer. Denk niet dat ze bij mij op de kamer willen liggen als ik continu moet braken.
Aha... En 4 boontjes? Blijven ze wel binnen? Misschien heb je buikpijn omdat je lichaam weer moet wennen aan eten? En nee, echt gezellig is een brakende kamergenoot niet. Ze trokken zich er bij mij echter niet zoveel van aan... Ik was aan mijn amandelen geopereeerd (eruit gehaald) en moest een nacht blijven. Eerst lag ik alleen, maar toen kreeg ik een buuf. Die was aan haar neuasschotje geopereerd. We moesten beiden overgeven, maar ik was er in één keer vanaf omdat ik zoveel water moest drinken. Buuf daarentegen...heeft er de hele nacht over gedaan Ze smeekte me elke keer half brakend om op het knopje te drukken. Ik heb dus toen geen oog dicht gedaan.
Mopke, gelukkig ben je nu in goede handen en hopelijk sterk je snel weer wat aan. Een eigen kamer is misschien ook wel lekker, kan je even bijkomen en goed je rust nemen zonder dat je een hele bups met kwekkende miepen om je heen hebt.
Helaas het eten is niet binnen gebleven. Rust is wel lekker ja. Ga nu proberen om te douchen, ben benieuwd hoe het gaat. Ik vannacht wederom vanwege de buikpijn slecht geslapen. Mag sinds gisteren ook primperan zetpillen zonodig 1. Heb gisteravond en vanmorgen gekregen. Maag is er wat rustiger van geworden zodat ik een paar slokken thee en een beetje yoghurt met ranja op heb. Alleen het nadeel ik viel om 7 uur pas in slaap... Tja vanaf 8 uur begint het hier echt binnen te lopen met schoonmaak, ontbijt etc. Dus vanmiddag nog maar even slapen denk ik.
Ben net weer bij de huisarts geweest omdat het echt niet goed gaat. Moet over een half uurtje in het ziekenhuis zijn want ben met spoed doorgestuurd. Mocht van de huisarts nieteens meer zelf naar huis fietsen dus hij heeft me net met de auto thuis gebracht. Blijk erge last/pijn bij mn linker eierstok te hebben dus de Gyn. gaat het verder onderzoeken.
calice en mopke sterkte beiden! hopelijk valt het mee calice! mopke goed dat je nu in het ziekenhuis bent, ik zie dat je nog steeds moet spugen, balen zeg! hopelijk knap je echt snel op. ik denk aan je!
Ben net weer terug en heb een echo gehad. Met dirkie gaat alles gelukkig super, weer mooi gegroeid en een super hartslag.Mijn eierstok zag er gelukkig ook goed uit dus het probleem lijkt meer bij mn darm te zitten. Moet goed rust nemen en als ik het niet vertrouw direct naar de huisarts gaan. Heb net mijn supervisor gesproken en hij was echt heel aardig en vind dat ik eerst goed moet gaan opknappen en aansterken.
Net 12 weken echo gehad was al 12w6d morgen 13 weken maar maakt niet uit ! Hier 2 fototjes via het NUB topic te horen gekregen dat het hoogstwaarschijnlijk een jongen is maar dat gevoel had ik al! Ik heb de aankomende paar weken super hectische weken en wil hier heel graag lezen maar dat lukt echt niet! Hoop snel wat meer rust te krijgen om ook op iedereen te reageren! @mopke van jou zag ik wel steeds staan nog steeds erg ziek/misselijk! Ik had dit ook regel via je je huisarts die antibraakmedicijnen! Emasefenen of esamefenen.... dat werkt fantastisch! En gewoon echt om zeuren! suc6
Oeh ik las eerst je eerste berichtje en dacht nee geen bbz.... dat heeft vriendin van mij gehad ontdekt rond 9 a 10 weken.. eierstok eruit, maar waarschijnlijk waren die doemscenarios al door je hoofd geschoten... ik lees dit berichtje en ben heeeeel blij dat het okay is en dat je eierstokken schoon zijn! Wow... wat een spanning! Wat betreft darmen! ik steek mijn hand op ik hem regelmatig zulke krampen vaak 1 kant en dan dubbel van de pijn!! Heel vervelend beste is klinkt stom rustig in donker op de wc gaan zitten en proberen zoveel mogelijk via je je buik te ademen. helpt mij altijd! Heb spastische darm heel annoying niks ernstigs en als ik zwanger ben heb ik er vaker last van! Wat me ook helpt is elke dag een yakultje! je kunt ook een ander dingetje doen van actimel of wat ever. werkt voor mij perfect! succes en beterschap!
Gelukkig Calice dat er niets ergs is! Tease, vind het lief dat je me adviseerd maar die gebruik ik al. Ben inmiddels in het ziekenhuis beland waar ik sinds dinsdagavond lig. Heb net lekker 1 1/2 uur geslapen. Heerlijk! Wel een beetje duf nu.
Mopke: je ligt dus nog steeds in het ziekenhuis. Al enig idee wanneer je weer naar huis mag? Ben je nu een beetje 'blij' dat je daar bent of valt het je tegen??? Kun je al iets binnen houden inmiddels? Calice: tsjonge zeg dat was ook flink schrikken!! Gelukkig dat het wrs alleen je darmen zijn. Idd ff goed rust houden!! Tease: die echo's zijn mooi!! Wow.. echt al heel duidelijk te zien, zo'n klein beebje! Schattig! Fijn dat alles goed was. Is bij jullie de misselijkheid al over of heeft iedereen er nog steeds last van? Groetjes! (ps ik stuur niet zo vaak een berichtje maar ik probeer het wel bij te lezen hoor..)