meiden die eind mei zijn uitgerekend: kletsen over de komende tijd?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juenco, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hallo mamma's ik schrijf bij de junimammas maar ben het verste daar omdat ik 1 juni ben uitgerekend.
    Heb een vraag aan jullie hoe het voelt dat je bm banden aan het groeien zijn ?
    Ik heb een drukkend zeurderig gevoel links en rechts van m'n onderbuik, lijkt dat erop ?

Mopke en Calice beterschap.
    Tease, mooie echo's ;)

2. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Ik heb dat ook, nog steeds. En soms krijg ik ineens een steek. Dus denk het wel.

Ik ga straks reageren op de anderen (als die er zijn :p) ben kapot

3. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Cocko, ik voel me inmiddels wel wat beter. Mijn avondeten smaakte goed, was mijn lievelingskostje bloemkool.
    Ze gaan morgen beslissen wanneer ik naar huis mag.
    Ik heb vanmiddag vitamine A en B per infuus gekregen, hier ben ik heel erg van opgeknapt. Die krijg ik morgen ook weer.
    Arts komt meestal rond 9.30 uur met de primperan erbij is het redelijk vol te houden in de ochtend.

Mirri, dat zou weleens kunnen. Ik heb er echt krampen van, echt pijnlijk. Voel nu wel een harde bobbel boven mijn schaambotje.
    Maar 1 juni is een dag later uitgerekend dan ik.

4. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland

5. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige

6. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam

Excuses mopke zoals ik al zei weinig tijd.

Ik ben bruidsfotografe (en andere fotografie) en ik ben hier op het moment zo druk mee dat ik af en toe even spiek!

Wat ontzettend k*t voor je.... ik hoop dat je je snel beter voelt.

Bij de eerste zat ik op het randje van opname en nu bij de 2de ook en toen heb ik die medicatie gekregen en dat ging wel goed. Ik werd echt groen en geel van alles wat ik zag rook of in mijn mond stopte. ook water. en dan gaat het fout.

Ik ben klop het even af *klop klop* sinds 1 week echt stukke minder misselijk merk het alleen als ik echt een lege maag krijg en honger krijg en niet snel genoeg iets eet of drink dat ik weer begin te kokhalzen maar verder! Ik ben morgen 13 weken dus nog even geduld dan zakt het af dan heb je je piek gehad vaak!

sterkte!

7. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ik heb morgen de termijnecho, precies op 10 weken ;)
    Dus misschien wordt de datum wel bijgesteld....

8. stabijtje

stabijtje Actief lid

20 sep 2011
    427
    0
    0
    Vandaag tweede echo gehad. Alles was prima in orde! Over een week of 2 de nekplooimeting en uitslagen bloedtest.
    Hij maakte een vrolijk hupse toen papa wat zei (toeval natuurlijk:D), zo bijzonder, kreeg de tranen in mijn ogen, wauw.

9. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Oh meiden....

Ik heb even de schrik van mijn leven gehad...ik ging naar het toilet en zag bloed in mijn ondergoed. Een beetje maar, maar het was wel helder rood. Toen ging ik afvegen was mijn hele papier vuurrood :$:( Steeds bleef het rood bij het afvegen. Dus ik in paniek de VK bellen en die (een vervangster) reageerde nogal laconiek...maar ik nam er geen genoegen mee...

Dus ze ging bellen voor een echo en gelukkig kon ik in het ziekenhuis terecht voor een echo. We moesten een uur wachten tot we aan de beurt waren...zenuwslopend werkelijk!

Toen ging ze kijken en ik zag dus geen hartje kloppen...maar ze ging inzoomen en zei, JA hoor!!! Er kopt gewoon een mooi hartje.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF Wat een opluchting.

Toen ging ze meten en het lag prima op schema: 4,3 cm nu. Vervolgens gaf de kleine nog een flinke dansshow weg. Heerlijk springen en zwaaien.

De gyn zag niets in de baarmoeder wat kon duiden op het bloedverlies. Ze gaf de navelstreng een kleurtje en je zag het bloed er mooi doorheen stromen. Wat een wonder.

Ik ben zo blij :D Kennelijk dus gewoon een adertje in de bm mond. Tuurlijk ben ik nog steeds wel wat onzeker, maar ja, dat blijft toch wel :)

Liefs!!

10. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mooie echo ook stabijtje! Tranentrekkes die kleintjes, prachtig! Ik zal misschien vanavond even de cho van ons poppie plaatsen. We gaan nu eerst lekker wraps eten ;)

11. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Fijn zo'n snelle echo juenco. Ben je weer gerustgesteld ;)

Echo gehad, alles goed Beebje goed gegroeid. Ben vooruit gezet. 28 meimamma ;)

Tease leuk beroep heb je, maak je ook buikfoto's ;)

12. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Tease, maakt niet uit. Snap het wel.

Mooie echo zag ik voorbij komen! Wow!

Ik ben sinds gisteren gelukkig weer thuis! :D
    Had het zo gehad in het ziekenhuis. Kon amper meer slapen en was het gewoon beu. In de ochtend mocht mijn infuus eruit en heb gesmeekt of ik naar huis mocht. Was eigenlijk vandaag.
    En ik mocht dus!!
    Nu weer regelmatig overgegeven maar geen vocht.
    Veel maagsappen/gal. Voel me wel echt slap, komt vanzelf goed denk ik. Ik slaap thuis ook slecht, man dus ook.
    Ga vannacht maar apart slapen voor hem. Net nog even geslapen maar echt lang lukt niet.
    Heb heel lang moeten huilen vanmorgen iedereen zorgt zo goed voor mij. Was er erg emotioneel van geworden.
    En vanwege het spugen bang om weer opgenomen te moeten wordrn wat ik niet wil. Althans niet zo snel weer iig. Wil laten zien dat het me zelf echt lukt.

13. stabijtje

stabijtje Actief lid

20 sep 2011
    427
    0
    0
    @juenco dat was behoorlijk schrikken dus, gelukkig is alles goed!

@mopke kan me voorstellen dat het fijn is om thuis te zijn, wel vervelend dat je behalve de vochttoename, niet echt bent opgeknapt. Je wordt er op het laatst ook moedeloos van natuurlijk, toch hartstikke fijn dat je zo goed wordt opgevangen.

Hier verder geen nieuwigheden, behalve dat ik gewoon alweer zin heb in de volgende echo. Dat zal dan voorlopig wel de laatste zijn, jammer zeg! Denk wel dat ik zo'n doppler setje ga kopen, af en toe even naar het hartje luisteren lijkt me zo gaaf.
    Apart hè, vroeger was dat allemaal niet, echo's, doppler setjes, dan was het gewoon echt afwachten en maar zien hoe en wat er uitkomt. Nu weten we al zoveel, fijn is dat!

14. Dana

Dana Niet meer actief

juenco, gelukkig is alles goed!

mopke, nog steeds veel sterkte, als het niet anders is dan moet je eraan toegeven hoor, hoe harder je er tegen vecht, hoe erger het wordt en als je thuis toch ook slecht slaapt......

hoe dan ook ik begrijp ook goed dat je liever lekker thuis bent ;)

15. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    @juenco: zo dat is schrikken!! Fijn dat je meteen mocht komen voor een echo en gelukkig was alles goed.

Hier slaat de moeheid ineens in alle hevigheid toe. Gistermiddag kon ik gewoon niks. Verder alles prima. Soms wat steekjes richting kruis: hebben jullie dat ook weleens?

Groetjes tante

16. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    Wow wat een mooie echo foto's :D .

Juenco, dat moet wel heel erg schrikken zijn geweest zeg, gelukkig is alles goed en werd er een showtje weggegeven door de kleine!

Mopke, wat fijn dat je weer lekker thuis bent :) , rust goed uit en laat je goed verzorgen.

Ik ben nogsteeds erg weinig waard op het moment, red het net om even te douchen en moet dan meteen weer gaan liggen. Wou net even helpen met de boodschappen opruimen die mijn vriend had gehaald maar sta dan meteen bijna over te geven. Dat is op het moment de reactie van mn lichaam bij alles wat ik wil doen.

17. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    @Mopke, fijn dat je thuis bent, maar houd vinger aan de pols hè? Goed naar je lichaam luisteren!

@ Stabijtje: Kan me voorstellen dat je alweer zin hebt in de volgende echo, ik ook alweer ook al heb ik er net één gehad. Inderdaad vroeger moest je maar afwachten. Tijden veranderen en dat is in dit geval maar goed ook ;)

@Calice: oh meid, bah. Werken lukt dan zeker ook niet meer? :(

@Tante: nee geen steekjes, wel echt buikpijn. Een zeuren menstruatie-achtig gevoel. Na dat bloedverlies ben ik hier niet gerust op. Maar ja, gewoon maar denken dat de gyn zei dat alles goed zit met de zwangerschap.

Hier gaat het ietsjes beter. Net ietsjes minder misselijk, net iets minder moe. Maar het is nog niet voorbij. hOpelijk over een weekje ;)

18. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ik heb ook alweer zin in de volgende echo, de 18e
    Durf er nu ietsje meer vertrouwen in te hebben, zie er minder tegenop.
    Ik heb t idee dat m'n lijf al went aan de hormonen, ben ook iets minder misselijk en kan meer eten ;)
    Mopke en Calice, weer beterschap, hoop dat jullie snel aan de hormonen wennen.

19. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    Juenco,ben inderdaad thuis van mijn werk. Moet zowel van de huisarts als de Gyn goed rust nemen en mag pas weer gaan werken als ik beter ben en meer energie heb.
    Iets wat er op het moment nog niet in zit vrees ik want het overgeven is sinds gisteren begonnen als ik wat wil doen dus mn lichaam begint me harder op de rem te trekken.
    Maarja ben heel blij dat het met dirkje allemaal goed gaat en dan heb ik het er nog wel voor over om me niet op en top te voelen.

Hopelijk trekt jou misselijkheid in de loop v/d week weg en kan je lekker gaan genieten :D .

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hey meiden, allemaal een dikke knuffel. Kom net terug van een weekendje weg en ben erg warrig de laatste dagen, dus reageer even niet op iedereen persoonlijk, maar ik hoop dat iedereen zich heel snel beter voelt! Dikke knuffel!

@krampen: hier sinds een paar dagen steken en krampen aan de zijkant. Goed teken volgens mij. Juenco, ik heb ook meermaals bloedverlies gehad en bij mij voelt het dan een paar dagen rauw ofzo van binnen.

@Angelsounds:
    Hier de AS net uitgeprobeerd en we hoorden het hartje! Moest wel even goed zoeken en toen hoorden we in de verte een snelle stoomtrein...ook even een bloedvat van mezelf gehoord, ook grappig, maar die kleine is toch leuker! ;):D

Deel Deze Pagina