lekker lang verlof Dana, ook je vakantie er achteraan ? Goed geslapen Mopke ? Ik heb pijn in mn buikspieren, alsof de boel flink moet oprekken. Herkennen jullie dit ?
Dana en Mopke, fijn dat jullie verlof geregeld is. Lekker de zomer thuis idd, nu maar hopen dat we een iets betere zomer wordt dan dit jaar. Ik heb vandaag de VK gebeld, ik maakte me gisteravond ineens best zorgen. Ik wilde graag even bevestiging hebben dat zijn hartje nog klopt, dus ik dacht: "Ik kan altijd even vragen of ik even snel langs mag komen om het hartje te luisteren" Dat mocht! Gelukkig klopte het prachtig! Toch weer even bevestiging. Grr ik kan nu echt niet wachten tot ik mijn kleine kruimeltje in mijn armen heb. Op dit moment geniet ik niet echt van het zwanger zijn namelijk. Hebben jullie al een naam? Wij wel! Ik ga alleen nog niet zeggen welke
Jaahaa, ik ben 27 mei uitgerekend! Weet het pas 2 weken, dus wen nog steeds aan het nieuws, maar kan niet wachten op t voorjaar...
Hartelijk gefeliciteerd Mieke Wat een surprise, hoe kan het dat je t pas 2 weken weet? Fijn Juenco dat je t hartje mocht luisteren. Had je t ook toen je opstond Muisje, die steken ? Straks werken. Ben n beetje down, bij m'n oudste zoon n pak shag gevonden Hij geeft toe dat ie t probeerde om stoer te doen enzegt dat ie stopt .........m'n baby'tje is een domme puber
juenco, balen dat je nu niet kunt genieten meid! wij hebben ook al een naam maar alleen voor een meisje, jongensnamen vind ik echt niet gauw mooi dus dat wordt nog erg moeilijk. gefeliciteerd miekelammetje, ik ben ook de 27ste uitgerekend! mirri, dat drukt je neus wel op de feiten he? die pubers, moeilijke dingen zijn dat altijd. ik heb mijn vakantie niet achter mijn verlof aan gepland maar reken 12 weken na de bevalling ongeveer eind mei en kom dan in augustus uit
Welkom Mieke en gefeliciteerd Wat een lieve foto Calice! Ik blijf als het lukt werken tot midden mei en plak ook nog wat vakantie eraan vast. Zo ben ik nog thuis met de start van het nieuwe schooljaar van de oudsten. Mini gaat naar het kdv vanaf midden september. Voor de rest soms toch nog wat bloedverlies, gelukkig voel ik de kleine af en toe z'n gangen gaan vanbinnen dus dat stelt me dan weer gerust. @Mirri: da's toch best effe schrikken, hoe oud is ie?
Hello ladies, Ben weer aardig bijgelezen, was een klein beetje achterop geraakt Gister weer naar de vk geweest, bloeduitslagen waren allemaal goed, bloeddruk was perfect en hartje gehoord. Volgens de vk duurt het bij mij nog wel tot week 16/17 voordat de baarmoeder meer naar voren/omhoog drukt. Kortom, niks te voelen nog. Ach ik ben altijd al een laatbloeier geweest Hier af en toe lichte steken, maar niet echt heel noemenswaardig. Wel pijnscheutjes in mijn schaambeen en fietsen vind ik echt helemaal niks meer. Dat voelt pijnlijk, net als op een harde stoel zitten bijvoorbeeld. Hey Mirri, dat is wel een teleurstelling wat betreft je zoon. Maar goed dat je er vrij vroeg achter bent gekomen, hopelijk laat hij het nu achterwege. Zo zonde. MiekeLammetje: Welkom en gefeliciteerd! Dus het was een echte verrassing voor jullie, had je dan verder geen kwaaltjes voor die tijd? En heb je inmiddels ook een eerste echo gehad? Geniet er lekker van! Dames die het verlof hebben kunnen vastleggen: wat fijn hè, en het is idd een hele mooie periode zo tegen de zomer aan. Ikzelf moet het nog maar even bedenken hoe ik het ga doen, ben namelijk zelfstandig ondernemer. Heb wel recht op een verlof en uitkering geloof ik, binnenkort maar even uitzoeken.
@calice: wat een leuke foto, ik vind die paardjes zo schattig. @juenco: fijn dat je snel langs mocht komen om naar het hartje te luisteren, ik krijg bij vlagen ook nog steeds een gevoel van onzekerheid, gelukkig mag ik volgende week extra naar het hartje komen luisteren. Fijn dat je dan weer even gerustgesteld bent. Ik geniet ook niet zo als van de eerste, toen was ik veel onbezorgder dan nu. @all: niet zo'n smakelijke vraag, maar wie heeft er ook moeite met ontlasting? Bij mij doet het echt pijn en komt het er heel moeilijk uit... @all: wij hebben al een jongensnaam, nog van de eerste zwangerschap, meisjesnaam nog niet. Liefs tante.
Ja, sinds kort heb je als onderneemster recht opmverlof en een uitkering Stabijtje, fijn hoor. Wat doe je voor werk ? M'n puber is 14 Ellis, ik was zelf ook die leeftijd maar ben voor hem gestopt. Gelukkig valt er wel met m te praten. Hoop dat ie wat meer voor z'n eigen keus gaat staan ipv meedoen. Ik had t niet van hem verwacht maar beiden kinders doen me toch wel ns verbazen, gelukkig
Hey Tante, goed drinken en vezels eten voor een betere ontlasting. Vraag anders bij een reformwinkel iets ter ondersteuning wat mag tijdens zwangerschap. Ik had colon-clean poeder aan t eind van m'n eerste zs werkte prima. Nu (nog) geen last, drink genoeg en eet genoeg vezels en weinig koffie, helPt ook. Succes
Gefeliciteerd MiekeLammetje! Welkom Mirri, nee ineens op de brommer, maar reed wel op van die rot steentjes, ik weet het ook niet. Weet wel dat echt echt zeer deed, was er ook maar 1. Tante, ja... Sorry voor de details dames, maar het is zo hard. Pff Ik ben morgen trouwens 18 weken Gaat snel zeg
Dank voor alle welkom en felicitaties! @ Mirri Je had t misschien al geraden, maar deze zwangerschap zat niet in de planning.. Ik heb zelfs gewoon de pil gebruikt en ben steeds ongesteld geworden, tot 3 weken terug. Toen heb ik maar eens getest en bleek ik zwanger. De volgende verrassing kwam drie dagen later, toen ik bij de echoscopiste hoorde dat ik al 12 weken 5 dagen was!!! Even omschakelen en nu zijn we héél blij! Dit kindje is echt een wondertje, hij zou er niet moeten kunnen zijn, ook omdat ik een schildklierafwijking heb en dus moeilijk of niet zwanger zou moeten kunnen worden. Maar daar heeft dit kindje zich niets van aangetrokken en ook niet van de pil, dus ik blijf me maar verwonderen... @ Dana Fijn! Samen vooruit kijken... @ Stabijtje Nergens last van gehad, geen misselijkheid of wat dan ook... Alleen van pijnlijke borsten, maar aangezien ik ook aan de pil was, kon het daarmee ook te maken hebben. Dacht niet aan zwangerschap omdat ik dacht dat dat onmogelijk was. Eerste echo is dus al geweest (ben stiekem verliefd op het echofotootje) en kan niet wachten tot mn vriend met week 20 ook mee kan en we het geslacht kunnen vragen... Weet dat t geen pretecho is, maar tis toch altijd heerlijk om je ukje weer even te zien?
Even wat teruggelezen Mirri, ja heerlijk geslapen. Maar ik merk dat ik na het werken ook weer plat moet om het bij te houden. Dus vanmiddag met de hond een dutje gedaan. hihi. Minder van de shag, ik heb nooit gerookt maar mijn moeder als een ketter zelfs tijdens de zwangerschap van mij. Mijn man rookt, dat vind ik niet altijd leuk. Hij probeert binnen te roken maar heb hem al gewaarschuwd dat de kraamverpleegkundige hem buitenzet. Juenco, fijn dat je het hartje hebt gehoord! Alleen minder dat je er niet zo van kan genieten. Ik geniet ook niet alle dagen om eerlijk te zijn. Mijn buik is nog niet echt zwanger voel me net gewoon wat dikker... En door dat overgeven zit ik sterk te twijfelen of ik het hier maar bij hou... Onvoorstelbaar, ik zou juist blij moeten zijn maar soms lukt het gewoon niet op deze manier. Welkom Mieke! 27e is een mooie datum We zijn dit jaar namelijk getrouwd op de 27e. Namen: Wij hebben al super lang een meisjesnaam, maar die jongensnaam erbij wil maar niet lukken. Ontlasting: Gelukkig, helemaal geen problemen mee.
Ondertussen ben ik vergeten het vuur van de aardappels zachter te draaien. Nu zijn ze bijna gebakken....
Miekelammetje, welkom!! Tante, er zijn speciale zakjes met vezels welke je op moet lossen in een glas water en dan op kan drinken, hoorde de VK er afgelopen week ook weer over praten en dat schijnt erg goed te helpen voor een soepele stoelgang. Wat trouwens ook helpt (tip heb ik ooit van een fysio gehad) is een theelepeltje olijfolie eten, is niet heel lekker maar dan krijg je een mooi glad laagje om je ontlasting (oh klinkt lekker fris als ik het zo typ haha) Juenco, wel heel fijn dat je zo snel bij je VK terecht kon en het hartje nog hebt gehoord. Hopelijk kan je snel echt gaan genieten . Dana, gelukkig voel je je al wat beter! Mopke, echt rot dat je zo blijft overgeven, hopelijk word het snel wat minder en kan je ook echt gaan genieten. Muisje, wat gaat de tijd snel zeg! wow! Vandaag ben ik bij de arbo arts van het UWV geweest. En het is gelukkig 200% meegevallen, een super aardige man die oor had naar het verhaal. Hij heeft alles genoteerd en belt half januari weer even op om te vragen hoe het gaat. Zoals het er nu naar uit ziet mag ik tot na mijn bevalling thuis blijven. Hij ging mn bloeddruk ook nog even meten en die was 160/80 dus hij is het met de VK eens dat ik rust moet houden.
Wij hebben al wel een meisjesnaam, al een tijdje. Maar de jongensnamen zijn bij ons ook een stuk moeilijker. En dat terwijl ik toch echt denk dat we een jongetje krijgen... Nog 6 maanden om het uit te vechten!
Owja wij hebben trouwens al een hele leuke jongensnaam , en stiekem ook al een leuke meisjesnaam. echt namen die bij ons passen al zeg ik het zelf.
Wat gaaf Mieke zo'n sinterklaas surprise Lekker dat je de spanning van de eerste maanden niet mee heb gehad. Moest je schildkliedmedicatie nog verhoogd dan? @naam...........weten we voor beiden nog niet0-o wordt nog zoeken. Calice, fijn dat de arbo arts meewerkt, dan maar rustig aan doen, heb je al een kalmerende hobby, breien of haken ofzo? (vind ik zo bij zwangerschap passen