zoooo, nog 1 nachtje slapen en dan weet ik hopelijk of het een jongen of een meisje wordt vocht hou ik niet vast maar ik heb wel zwangerschapsallergie, vandaar mijn bloedneus, eczeem, niezen, hoofdpijn en steeds tegen verkouden aan. vooral de eczeem op mijn handen is irritant en pijnlijk. verder geen kwaaltjes hier haha calice gelukkig is alles goed met je! jullie moeten wel rustig aan doen he dames? de een na de ander valt en de gladheid en het vriezen moet nog komen
Juenco, wat gaaf daat je jullie ukkie al zo goed kan voelen . Stabijtje, spannend zeg a.s. vrijdag , ben benieuwd of jullie een jongen of meisje krijgen. Heb nog wel hoofdpijn door de klap tegen die wand en ben misselijk, maar de misselijkheid kan ook door de kwaaltjes komen. Ben wel blij met mijn bejaardenantislipmatje haha, dit gaat me niet nog een 2e keer gebeuren. Gelukkig lande jij netjes op je bips, gek hé dat dit soort dingen altijd gebeuren als je extra op alles let.
Ahaa Dana, jij komt dus als eerste hier schreeuwen wat het wordt Ik voel de beeb ook de ene dag meer dan de andere, of soms ook niet. Bloedverlies is sinds 2 dagen weg, ook wel vaak s ochtends last van bloedneus. Spoedig herstel voor de gekwetste dames (en de andere zieken) voorzichtig zijn hoor!
hey Ellis jij ook weleens bloedneus? ik ook! ja ik moet morgen om 2 uur dus ik verwacht rond een uurtje of half 4 hier te komen schreeuwen
Spannend Dana, ben benieuwd wat jullie krijgen! Gelukkig is het bloedverlies weg Ellis, hopelijk blijft dat zo. Verder geen nieuws hier
Oja, bedenk ik me ineens ik ga morgen een tweedehands wandelwagen van Mutsy kopen: buggy, wieg, voetenzak, maxicosi voor 80 euro. Hoop dat het er nog allemaal goed uit ziet (lijkt wel zo op de foto's). Een wieg heb ik ook al gevonden, een sta/hang wieg van Kindekeklein (ook tweedehands). Daar kan hij zij de eerste 4-6 maand in. Ben er superblij mee! Weten de ervaren mama's hier ook of er een matrashoesje rechtsreeks over het (kale) matras komt of moet daar nog iets tussen?
Stabijtje voor zover ik me kan herinneren volstaat een hoes. Ik legde altijd nog een tetra doek gepreid onder het hoofdje dan moet je niet telkens de hoes vervangen als de baby spuugt. Die bloedneuzen, dat komt ook voornamelijk omdat je een betere bloeddoorstroming hebt waardoor dan je adertjes gevoeliger zijn en dus sneller gaan bloeden. Is eigenlijk hetzelfde als die geknapte adertjes die ik had maar dan in de baarmoederhals.
Spannend Dana!! Ik houd mijn lijstje paraat! Stabijtje: uhm...wij deden voor de wieg altijd: molton, plaszeiltje (ruim onderin, dus niet bij het hoofdje), hoeslaken en dan -als ze nog heel klein zijn- een hydrofiele luier onder het hoofdje. En nog kopen we een nieuw matrasje voor onze tweede, want het matrasje ruikte destijds na die 4 maanden echt een beetje "pissig" Dit heb ik overigens altijd heel vreemd gevonden, want we verschoonden haar uiteraard na elke voeding ('s nachts ook) en hadden dus al die laagjes. Raar. Maar goed. Een nieuwe is ook wel zo fris. Fijn Ellis dat het bloedverlies weg is. Het niet-ongesteld zijn is namelijk één van de voordeeltjes van zwanger zijn. Dat mis jij nu
leuk stabijtje, hopelijk ziet ie er in het echt net zo goed uit als op de foto! ik ben best zenuwachtig voor vanmiddag, voel me net een klein kind ik had brood voor mezelf gesmeerd net (dochter heeft al gehad ik moet half uur wachten ivm medicatie) draai ik me even om zit mijn dochter mijn brood op te eten zeker een groeischeut want dat is haar 3e al!
@juenco: plaszeiltje mocht toen ik bevallen was niet, ivm evt. lekken van de kruik, dan kan het kokend water niet weg. Groetjes tante29
Jaa ik heb de kinderwagen binnen hoor, helemaal happy ermee. Wat een boel spullen zeg! En het zag er allemaal op wat kleine gebruikersporen na heel goed uit! Dank voor de tips wat betreft het matrasje! Enen Dana, ben je alweer thuis?
Heee dames, Pff heb weer even de tijd om te zitten en te reageren... Calice, leuk behangetje zeg! Fijn dat het nu weer wat beter gaat. En niet meer uitglijden!!! Tante, grappig zeg een buurtgenoot! Ik woon echt 5 minuten ervandaan, met de auto dan. Fiets is 10 minuten. Stabijtje, dat is niet veel voor alles zeg! Scheelt toch weer in de aankoop. De rest weet ik het even niet meer, sorry!! Ik ben dit weekend vrij dus tijd om te reageren. Vanavond weer werken, ben best moe want heb vanmorgen ook al gewerkt. En ben vanmiddag naar de verloskundige geweest. Manlief is meegeweest, hartje gehoord en alles was goed! Mijn rhesusfactor is trouwens negatief, dit is nu nog niet erg. Word met de 27 weken extra bloedgeprikt om te kijken of ik geen antistoffen aanmaak. Pas bij een ongeluk waardoor de placenta scheurt of een 'trauma'bevalling heeft dit pas schade. Bij mijn evt. 2e kindje maak ik wel meteen antistoffen aan en dat vergt een andere aanpak. En we hebben van de week de babykamer besteld. Toch een andere geworden dan we eerst wilden. Deze kamer was boven ons budget maar was nu echt belachelijk veel goedkoper. Dus meteen gaan bestellen. Eind januari wordt hij geleverd. Dat kan makkelijk want de eerste laag verf zit er al op!
fijn dat alles goed is mopke! nou wij weten het geslacht nog niet, kind lag de hele tijd op zijn/haar buik met de benen opgetrokken, ze heeft een kwartier langer geprobeerd maar kon er echt niks van maken, mag morgen weer bellen voor een gratis extra afspraak. hopelijk zien ze het dan wel
Ha, was je me net voor! Maar wat jammer dat jullie t nog niet weten... Moet je nog langer in spanning blijven! Hoop dat je snel weer terecht kunt en dat kleintje dan meer zin heeft om mee te werken!
ja was ook best teleurgesteld maar goed, gelukkig is het kindje gezond voor zover we konden zien, maagje gevuld, blaasje gevuld, dat werkt dus allemaal. ik mag niet klagen maar baal wel een beetje
Ooh nee Dana, balen inderdaad! Die kleine zit je gewoon te pesten hoor Gelukkig is alles verder goed, hopelijk kan je gauw weer terecht. Zou me niks verbazen als die van mij er ook niet ideaal bij ligt, echoscopist zei al eens eerder dat het een dwars kind is haha, nou ja, ik hou jullie op de hoogte morgen!
Stabijtje, super zeg van de wagen , ook een mooi koopje! Dana, wat jammer dat jullie uk de beentjes strak bij elkaar hield, misschien kunde hij/zij jullie nog een keer extra kijkplezier . Snap wel dat je het jammer vind. Mopke, wat leuk dat jullie het hartje hebben gehoord en de babykamer hebben besteld! Ik ben vandaag toch maar even bij de huisarts geweest omdat de hoofdpijn steeds erger werd. Heb een hersenschudding door de klap dus moet me een beetje koest houden en paracetamol nemen tegen de pijn. Owja en we hebben de kerstboom in huis! een van bijna 2,5 meter. Heb ook een hele berg rode kerststerren gekocht dus ga de boel even opfleuren hier haha.