Wat leuk/romantisch om zwanger te zijn met kerst. Van mijn zoon ben ik op 4 december bevallen. Ook bijzonder, kerst vieren met zo'n newborn en dan oud en nieuw. Was echt geweldig. Toevallig moest hij toen precies om 0.00 uur een flesje. Ik zie ons nog zo zitten. In zijn kamertje op de schommelstoel, voor het raam, vuurwerk kijken.... een echt geluksmoment.... maar daarom vind ik het nu zo leuk dat de tweede in een heel ander jaargetijde gaat komen. Lekker zwanger zijn in de lente en de zomer ingaan met een baby.... wandelen.... in de tuin zitten. Onze peuter in de speeltuin spelen en dan met de baby op een bankje toekijken.... ik zie het al helemaal voor me en heb er echt zin in! Nu bijna iedereen hier het geslacht al weet, word ik ook wel erg nieuwsgierig.... nog een weekje geduld hebben.... ook zou ik het fijn vinden de uk te zien bewegen, want voel echt nog niets en ben vandaag precies 19 weken.... ik had echt verwacht dit kind vroeg te gaan voelen, omdat ik de eerste al met 17 weken voelde... wat een geduld heeft een mens allemaal nodig, haha! Nou, ik ben mijn gebabbel weer kwijt.... geniet van de laatste uurtjes kerst en op naar oud&nieuw!!!
Gefeliciteerd, leuk een jongetje Een pretecho op eerste kerstdag? Bijzonder. Vermoeiend hè de feestdagen, wel gezellig
Leuk dat je verschillende seizoenen meemaakt Judith Ik ben benieuwd, ben van beide jongens bevallen toen het stormde, echt geen weer om de deur uit te gaan in maart en september. Welk weer zal het deze x zijn ? Heb trouwens m'n bevallingsverhalen vanmiddag ingeklopt bij t bevallingsforum voor wie t leuk vind om te lezen o_0
Hoi meiden, ik spring er weer in...soms lees ik wel, maar kan ik me niet genoeg focussen om te schrijven...sorry... Hopelijk heeft iedereen heel fijne dagen gehad? Hier was het leuk, maar merk ontzettend dat ik geen zin heb om op te zitten en pootjes te geven...op een gegeven moment ben ik het zo zat dat iedereen eigenlijk weggetoverd moet worden en ik zo hup op de bank kan hangen... Leuk al die jongens! Hebben onze meiden nog wat te kiezen Mirri! Judith, hier voel ik de kleine ook nog niet heel veel hoor. Af en toe een plopje, maar niet overdreven veel. Maar mijn bm is flink gegroeid en we moeten met de Angelsounds nu ook echt zoeken en ook de VK was haar kwijt van de week. Dus hebben nu gewoon veel ruimte om te zwemmen. Voel af en toe wel een soort golfslagbad in mijn buik. Raar gevoel. Gisterochtend lag ik overigens op mijn rug in bed en toen lag ze volgens mij met haar rugje richting boven, want daar zat een heel dikke harde bult, echt heel apart. Daarna was het weer weg. Gaan jullie het trekken met Oud en Nieuw. Wij doen nooit veel bijzonders (moet ik nl al helemaal niet aan denken), maar gaan gewoon bij mijn ouders met mijn broer en tante spelletjes doen en tv kijken. Maar ben heel "bang" dat ik het om 10 uur al spuugzat ben, maar dat vind ik dan weer lullig voor mijn hubby. Ga daar dan maar op bed tv kijken ofzo... En hebben jullie ook zo'n no-touch gevoel. Normaal knuffel ik wel vaak met mijn moeder en mag ze ook mijn hele lichaam aanraken enzo, maar nu brrrrr....en toen kwam 1e kerstdag mijn schoonmoeder binnen en gelijk d'r hand op mijn buik...oef ontplofte bijna! Netjes verteld dat ik er nu niet van hou als mensen aan me zitten (zoenen gaat net) en dat ook mijn moeder dat nu niet mag, maar toch een beetje beledigd denk ik...nou jammer dan maar. Maar hebben jullie dat ook? Overigens gaan wij hier in februari beginnen met de cursus Samen Bevallen. Doen jullie een cursus? En ik weet niet wie het vroeg, maar onze kleine noemen we nu Vijgje. Is een NL verbastering van de beide namen.
Vijgje klinkt leuk, ben heel nieuwsgierig naar de namen dan Op m'n werk hou ik wel ruime afstand van iedereen hoor Mykelti, dat herken ik wel en mijn schoonmoeder is n schat, ze mag het wel maar ze is niet zo aanrakig Maar ik herken wel dat assertieve stuk, kom eerder voor mezelf en Baby op Zullen de hormonen zijn Luister naar je lijf en spreek v tevoren met je hubby af wat jullie doen wanneer je t niet trekt en licht de Fam. V tevoren in danken het alleen maar meevallen.
18 weken al 0_0 Over ruim 2 weken de20 weken echo en zondag zijn we in t geboortejaar van onze Baby's
Mykelti, het afstandgevoel ken ik wel, heb het zelfs naar mijn vriend. Als ik me niet lekker voel dan moet hij écht niet aan me zitten want dan word ik boos op hem haha. Verder kan ik me ook irriteren aan het moop opzitten, ben dingen vaak na een paar uurtjes zat en wil dan lekker in een makkelijk kloffie op de bank hangen. Liefde, wat leuk zeg! ook een jongetje . Mopke, Hoe gaat het nu met jou? heb je nog last van harde buiken? De rest ben ik een beetje kwijt, mijn hoofd is een beetje een zeef haha. Onze kerst was trouwens erg gezellig, we hebben leuke cadeautjes gehad, ook voor "Dirkie" . Ben net weer bij de VK geweest, en hebben het hartje weer gehoord , was weer erg gaaf. Ik moet alleen wel in het ziekenhuis bevallen, vorige keer is er urine op kweek gezet. Bleek toen een lichte blaasontsteking te hebben maar dat maakt niet uit. Wel heb ik een bacterie in mn blaas die mogelijk op "dirkje" overgedragen kan worden tijdens de bevalling en dat hij dan ook een blaasontsteking krijgt als klein beebje. Dus krijg tijdens de bevalling een infuus met continu antibiotica zodat "dirkie" er geen last van kan krijgen . Ergens ook wel fijn om in het z'huis te bevallen, dan heb je toch net wat meer med. zorg als het nodig is dan thuis.
Hee ladies! Kerstdagen overleefd? Ik heb t superfijn gehad, maar vermoeiend was t wel! @Liefde88, welkom in de lijst met jongetjes-mamaas! Gefeliciteerd! @Judith, ik vond t ook wel een romantisch idee om zwanger te zijn met kerst. Weet niet meer hoe vaak er op mijn buik geproost is, maar wel leuk dat je voor t eerst het gevoel hebt dat er iemand extra bij is. @Mirri, ik hoop op echt lenteweer! Wel warm, maar zacht en niet te heet, zonnetje en blauwe lucht. Heerlijk! Alhoewel storm ook wel lekker dramatisch is bij een bevalling! Ik ga trouwens je verhalen eens lezen. Ben benieuwd, wat dit is mijn eerste, dus moet me er toch een beetje op voorbereiden... @Mykelti, wij gaan ook Samen Bevallen doen! Heb er hele goeie verhalen over gehoord, dus heb er wel zin in! Is het ook jullie eerste kindje? Trouwens, Vijgje, leuke bijnaam hoor! Klinkt wel lief!! En Mirri inderdaad, 2012 komt eraan... ONS JAAR!!! Mooi jaargetal ook trouwens!
Calice, goed dat ze dat al weten in dit geval is het fijn om in t Zh te zijn Leuk Mieke, ik heb de 2e bevalling er ook bij gezet voor je Haha, na de storm toen ik na 2 dgn weer naar buiten wilde scheen het zonnetje hoor we gaan het mooie weer tegemoet. Mykelti, dat golfslagbad en harde stukje is je Beebje hoor Zo voelt t bij mij ook, ze worden steeds sterker.
Wat een schattige koosnaam 'Vijgje'.... tijdens de eerste zwangerschap heette de uk 'Nijntje'...we noemen hem soms nu nog zo.... later werd het Pli Pla Pluis.... toen was hij 8 maanden oud of zo en dat is nu weer afgekort tot Pli en zo heet hij nu structureel, haha. Het kind nu noemen we Kloemf....helemaal geen lieve naam, maar is ontstaan, omdat ik het in het begin over Het Klompje cellen had en dat is toen kloemfje geworden, haha. Wat een jongens hier, dan vind ik dat het bij mij een meisje moet zijn, haha. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 5 maanden aan een stuk blaasontsteking gehad. Heb 5 antibioticumkuren geslikt en niets hielp. Mee gestopt 3 weken voor de bevalling, maar verder hebben ze er toen niets aan gedaan. baby had nergens last van en een dag na de bevalling was mijn blaasontsteking verdwenen. Nu heb ik ook al één blaasontsteking gehad, maar die was wonderwel weg na één kuur. Dus vk's en zhuizen gaan er dan blijkbaar toch anders mee om...of misschien ligt het aan de soort bacterie.... Ik heb sowieso nooit heel veel behoefte aan aanrakingen, maar inderdaad, nu nog minder, vooral als mijn vriend mijn borsten nadert, dan mopper en gil ik al 'nee, haha. Als je buik straks echt heel groot is, word je publiek bezit, iedereen, ook vreemden denken dan dat ze aan je buik mogen voelen. bewoners op mijn werk (werk met jongeren met een verstandelijke beperking) denken ook te pas en te onpas aan mijn buik te mogen zitten, maar helaas, daar steek ik een stokje voor..... Mijn vriend en zijn vader en broer zijn met een grote verbouwing bezig boven, bah bah, die zooi en dat lawaai....hopelijk zijn ze snel klaar!!! Ik heb ons huwelijk (16 maart 2012) als ultimatum gesteld haha. doei doei
Hi meiden, Lig uitgeput in bed, maar nog een snelle reactie. Mirri, zal je verhalen eens lezen. Volg het topic een beetje, kan ik me voorbereiden... Calice, vervelend van die bacterie maar wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden. Wel apart hoor een ab tijdens de bevalling, dat dit zo goed doorwerkt op dirkje. Maar dan ben je in zkh beter af dan thuis. Liefde, gefeliciteerd in de lijst met jongens! Nu moet ik wel een meisje krijgen haha! Harde buiken gelukkig nog maar een keer gehad. Maar vandaag komt al mijn eten er weer uit... Verse jus blijft binnen en water. Beter vocht wel dan niets he. Heb totaal geen energie, morgen drukke werkdag. Zie er best wel tegenop. Cursus: ik had gekozen voor yoga maar nog niets gehoord... Zou toch over 3 weken kunnen starten. Ga er maar even achteraan morgen.
Mopke, je kan toch niet werken als je niks binnenhoud........ Als een auto zonder brandstof gaat rijden draait de motor in de soep.... Jij hebt ook je brandstof nodig om dingen te kunnen doen, zonder brandstof minder energie. Hoop dat je wat te eten binnenkrijgt of kiest om thuis te b;lijven Succes
mopke, wat balen dat je weer misselijk bent! mirri heeft gelijk, zonder brandstof kan een auto niet rijden! meiden we zijn al weer bijna op de helft vd zwangerschap!!! sommigen zijn al op de helft, dat gaat echt hard nu ineens! de laatste weken zullen wel langzaam gaan net als de eerste gok ik zo wij hebben de kerstdagen overleefd, gister hele dag gewerkt en vandaag vrij. ben erg moe op mijn vrije dagen, dan merk ik echt pas dat ik extra moet uitrusten. heb ik al die plannen naast mijn werk maar er komt niks van omdat ik te moe ben op mijn vrije dagen.
Haha hier ook kerstdagen overleefd, heb deze week vrij genomen. Heb m'n energie echt voor de Baby nodig. Lig nu ook op de bank, met alle rust die ik neem zal t een flinke meid worden Ben smorgens actief en maak daar ook gebruik van. Smiddags administratie of wat anders rustigs en daarna voor de maaltijd. Vanavond lekker simpel boerenkool
Hey meiden! Mopke wat vervelend dat je nu toch weer misselijk bent, rustig aan waar het kan, Mirri heeft helemaal gelijk wat betreft de energie. En nog een jongen in het verschiet las ik, wow! Ik ben afgelopen week naar de VK geweest. Hartje gehoord, klinkt goed en ze heeft mijn bm gevoeld. Die is nu eindelijk gekanteld en groeit goed mee. Een opluchting dus weer: ook al voel ik de baby nog niet, alles gaat voorspoedig. De echoscopist zei ook al dat de placenta gunstig ligt, dus dat betekent dat als ik iets voel dat dan ook de baby is waarschijnlijk.
Meiden, jullie hebben gelijk hoor. Maar ik kan moeilijk al die cliënten laten zitten. Als ik me ziekmeld moet mijn route verdeeld worden. Ik had vandaag een route tot 12.30, 15 cliënten die dan allemaal te laat geholpen worden. Ik kan dat niet over mijn hart verstrijken. Vanmorgen ging het weer goed, wel misselijk maar ik hou alles binnen. Ik ben niet zo van het ziekmelden, ik werk liever dan ik thuiszit. Maar zal straks wel veranderen als mijn buik groter is. Dan gaat bukken niet meer makkelijk en kan ik niet werken. Vanmiddag weer een lading fruit gehaald op de markt. Ben weer dol op mandarijntjes, die ik eet ik wel 6 per dag. Dana, het gaat erg snel ja! Morgen alweer 18 weken!
Snap ik wel Mopke als je daarna maar je rust neemt, je ziet t we letten wel op je Goed dat je fruit wel binnenblijft, voor de vitamines.
Mirri, ja ik merk het. Dat is wel fijn hoor! Soms wil ik niet luisteren naar mijn man... Krijg ik daarna de reactie van 'zie je wel!'. De vitaminetabletten gaan steeds meer tegen zitten. Slik kruidvat vitaal zwanger. Maar moet ze nu met vla innemen terwijl dit eigenlijk beter is van niet. Althans niet met melkproducten. Dus maar veel verse jus en mandarijntjes en groentes eten.