Euh ok Voor de Brabo's onder ons dan Wel mooi wonen Brabant, we hebben er plezierige vakanties gehad Maar ik kan de kust en zee toch niet lang missen hoor
Jeetje Mopke wat een gedoe op je werk, dat is ook niet lekker beginnen zo. Ellis, wat een mooie buik heb jij! Dana, goed je rust houden hé, harde buiken zijn niet fijn. Ben je al begonnen over het overwerken? Judith, super dat alles zo goed gaat met jullie kleine! Wij wonen tegen brabant aan, nog net op het randje boven de rivieren. Hier ook een keiharde woei, ben nog wel fietsend naar de paarden gegaan om ze te doen maar de terugweg werd wel een stuk zwaarder dan ik dacht. Merk dat balen hooi tillen ook niet meer echt gaat, dus dat laat ik maar aan mijn vriend over haha. Nog 3 weken wachten en dan heb ik pas mijn 20 weken echo, het lijkt nog zo ver weg haha.
De kust dichtbij is ook wel erg fijn. Mis het om met de hond uit te kunnen waaien langs de kust. Maarja, dat kan ik hier nu ook, uitwaaien. Nee, van mijn werk was het zeker niet leuk... Maar ze hebben ervan geleerd, krijg nu zelfs het rooster binnen terwijl ik niet hoef te werken. Dan weet ik het ook zeker hihi. Calice, dat lijkt me zeker zwaar fietsen tegen de wind in. Hooibalen zijn ook zwaar ja, dat snap ik dat dat minder gaat. Die 20 weken echo komt vanzelf dichterbij hoor! Ik moest vanmiddag iemand van 2m, 100 kg mee omhoog helpen. Daarom heb ik last van mijn rug... Au
Haha Mopke met een hond kan je nu vliegeren aan het strand Oei, zwaar tillen is niet goed hoor, het UWV heeft online een folder; zwangerschap en werk, rechten&plichten. Daar kan je goeie info uit halen
net vandaag over begonnen en het is me niet in dank afgenomen, ze gaan het bij de manager neerleggen gelukkig staat mijn man achter me, die zegt als ze daar geen rekening mee willen/kunnen houden dan wil je daar toch niet werken? dat is ook wel zo maar het is echt een leuke baan met toekomst op vast en dat wil ik liever niet kwijt, maar mijn kindje gaat voor. dat is een feit. het is ook niet zo dat ik niet wil werken, juist wel, maar overwerken gaat niet meer en daar krijg ik weinig begrip voor helaas.
Thx Mirri! Maar ach als ik daar ben ga ik niet een andere collega optrommelen om dhr overeind te helpen. Dan moet dhr minimaal een half uur wachten... Dana, raar zeg dat het werk geen rekening met jou houdt. Ik hoop dat de manager wel begrip toont voor de situatie. Ben blij dat hier niet is gebeurd wat er tegenover aan de hand is... Nieuwbouwwoningen 51 stuks staan er nu anderhalf jaar. Wij hebben nergens last van, overbuurvrouw mist het halve dak!! Aan de bovenkant alle pannen weg van 4 huizen en van hun huis is aan de voorkant het halve dak weg en daarbij 100 pannen gescheurd/kapot. Dakgoot lek, dak lek. Zolder staat blank, bedden nat. En door de kapotte dakgoot loopt het water in de spouwmuur... Pfff.
jeetje mopke hebben jullie even geluk dat jullie schadevrij zijn! hier alleen een container omgewaaid, verder geen schade wel takken en bomen op de weg. hahah, stroopwafels, jammie
Ja we hebben echt geluk gehad ja! We krijgen 2 bussen omdat we 2 loten hebben. Eet de laatste tijd veel stroopwafels dus komt goed uit. Komen nog hier uit de buurt ook en die zijn lekker!!!
Fijn Judith dat alles goed was! Wanneer gaan jullie het briefje met daarop het geslacht openmaken dan? Tijdens een etentje? Mopke: wat een toestand op het werk en jeetje, dat er zoveel kapot gewaaid is bij jullie! Hier in het hoge noorden zou het echt stormen, maar veel meer dan hard waaien deed het hier in elk geval niet. Oh ja, van harte met je stroopwafels! Maaruh, misschien een ongevraagd advies: eet je er niet teveel van? In stroopwafels zit veel kaneel. Er wordt afgeraden om veel kaneel te eten wijdens de zwangerschap. Mocht je dit al weten of mocht je denken: "mens bemoei je er niet mee..." sorry Dana: hmmm overwerken is niks, hopelijk worden ze sneller soepeler! Ellis: wauw, wat ben jij slank zeg! en wat een mooi buikje, pfiew... Zo, nog een paar nachtjes slapen en dan hebben Mykelti en ik de 20 weken echo. Spannend! Ik ga echter ook vragen of ze even naar een plek naast mijn baarmoeder willen kijken. Ik ben vandaag namelijk bij de dokter geweest vanwege aanhoudende scherpe pijn aan de rechterkant (onder) van mijn buik. Hij kon zeggen dat het geen ontsteking was en bandenpijn leek hem ook onwaarschijnlijk. Ik moet het een week aanzien en dus hopen dat ze vrijdag even naast de bm wil scrollen
Nou Mopke, bof jij even met je stroopwafels.... wij hadden 110 euro gewonnen in de oudejaarsloterij van de staatsloterij. Een vriendin van mij woont in Breda in de miljoenenwijk van de postcodeloterij. Zij hoort vrijdag wat ze gewonnen heeft, zo spannend! lastig al die werkgevers die niet goed meewerken als je zwanger bent of dat je werk te zwaar wordt door de zwangerschap. Ik ben blij dat het bij ons goed geregeld is en ik vind dat je man gelijk heeft. waar ze zo weinig rekening met jou houden, terwijl jij zo hard werkt, daar wil je niet werken....maar als de baan heel leuk is, snap ik dat dat makkelijk gezegd is door een buitenstaander. We wachten nog even tot 12 januari met het openen van de envelop. We hebben dan nog een echo en willen het dan ook zelf even bekijken. Nu weer even GTST bekijken
Juenco, klopt van de kaneel. Maar ik had gelezen dat je een heel potje per dag moet eten wil het pas schadelijk zijn. Dus ik kan lekker eten! Dat is minder van die pijnlijke plek. Hopelijk wordt het snel beter! Judith, mijn man had 50 euro gewonnen. (1/2 lot) en die had hij gekregen. Maar super van je vriendin!!! Ik vond het alleen jammer van het bejaardenhuis dat gewonnen had. De kinderen zullen wel blij zijn maar zelf kunnen ze er niets meer mee.
Hallo allemaal, Wij hebben ook stroopwafels gewonnen hahaha. Vandaag extra naar het hartje luisteren, omdat ik de baby maar weinig voel (vooral vergeleken bij mijn eerste, die voelde ik al vanaf 15 wkn heen en weer stuiteren), zo zie je maar weer dat echt elke zwangerschap anders is. Iedereen met 20 wkn echo's: succes, wij zijn komende woensdag aan de beurt, ben echt aan het aftellen. Liefs tante
Bedankt hoor, op de foto ziet mijn buik er heel bescheiden uit vergeleken met de werkelijkheid, vind ik zelf Pfff het blijft hier maar stormen, sinds vanmorgen ook nog hagelbuien en onweer... waar blijft de winter? @ Dana: ik duim voor je dat het goed komt met je werk, zou echt zonde zijn om zo'n leuke baan te laten gaan. De dames met de stroopwafels : smakelijk!!
thnxx meiden ik heb zometeen een afspraak bij de vk. heerlijk een dagje vrij vandaag alleen jammer van het weer maar je kan niet alles hebben. op diverse plekken in NL is er dreigende wateroverlast, hier ook. hoe is dat bij jullie?
Hee meiden! Heb haast, want moet zo weg, maar wil toch even posten! Heb een bizarre nacht gehad vandaag. Misschien had de storm wel invloed op mn dromen maar t was echt ZO RAAR!! Eerst droomde ik dat ik een oude vriendin van mij tegenkwam. Zij vertelde dat ze bevallen was van een zoontje die ze Saskia had genoemd (???). Maar nu had ze hem verkocht om voor haar te werken, zodat hij geld opleverde... Vervolgens droomde ik dat een andere vriendin ook zwanger was, maar t pas net wist. En toen ze dat vertelde, begon ik onwijs te bloeden!!! Bij mij ging het dus mis. Toen ben ik naar de groenteboer gegaan (die had totale leegverkoop) en heb ik een granaatappel gekocht... Weet niet waarom, maar moest t echt even kwijt. Wordt soms zo in de war wakker van mijn dromen! Terwijl het nu, als ik dit typ en teruglees, eigenlijk best grappig is... Nou, ik moet gaan werken, maar ben het iig kwijt!
wat een bizarre droom zeg! ik droom ook heel raar door de hormonen hoor, echt soms gewoon beangstigend en inderdaad de volgende ochtend kan je het pas relativeren. hopelijk heb je er verder niet teveel last van vandaag want het gevoel kan soms redelijk lang blijven hangen.
Wateroverlast, gelukkig hier geen last van. Heb wel heel de dag een badhairday... Dat heb je als je continu naar buiten moet he. Het waait behoorlijk, gelukkig is het nu wel droog sinds een uurtje. Mieke, jeetje wat een bizarre droom zeg! Hopelijk heb je er geen last van! Ik droom normaal ook de gekste dingen. Maar nu valt het mee. Toen ons nog in aanbouw was droomde ik dat wij het huis opgeleverd kregen zonder dak... Ben benieuwd wat ik nog ga dromen!
Vriendin van mijn zus is vandaag bevallen. Was 31-1 uitgerekend van de eerste. Echt ze heeft een voorspoedige zwangerschap gehad en nu ook de bevalling. Ze mocht vanaf zondag pas thuisbevallen, maar onder de douche kreeg ze buikpijn. Vk gebeld en man. Had 5 cm ontsluiting dus op naar het ziekenhuis. Daar aangekomen was het 9,5! Ze had niet echt weeen maar wel meegeperst, 1/2 later was de kleine er. Pffff. Hoe wordt mijn bevalling dan wel niet...?!
Nou, ja Mieke >_< wat een gekke droom Ik droomde dat ik inpakte vanwege de wateroverlast vertrokken we naar de boot, toen werd ik wakker van een hoosbui.......0_o Haha Mopke, ook al last van "coupe windhoos" We hebben even op t strand gekeken, nu zit t zand in mn bh >_< ieeeh