zet hem op neomi!!! meiden ik schaam mee een beetje verwaarloos jullie een beetje maar ben nog steeds een NIET roker hoor!!! vandaag alweer 2 weken !!
Nou ik ben dan toch maar gestopt voordat de slof op was. We hebben nogsteeds 3 pakjes en ik heb de laatste 4 dagen niet gerookt. Voelt goed en geen probleem.
Palmie Is je moeder pas overleden? Wat erg. Nu vind ik het helemaal knap dat je gestopt bent met roken. Alle nieuwe meiden....zet hem op. De eerste dagen zijn het zwaarst. Ik ben vandaag al 2 weken gestopt, gaat me steeds beter af, maar ik heb ook nog wel me momenten hoor. Merk dat ik snel emotioneel ben. We houden vol.
Halllo! Nieuwe dames, welkom en zet hem op! Hier ook nog rook vrij! 17 dagen op de teller! En plus twee kilo, helaas! Grrr!
zo wij hebben besloten dat morgen onze laatste rook dag word. dus vanaf woensdag roken wij ook niet meer!!!! ik heb gelukkig al veel fruit in geslagen en hopelijk komen de kilo's er niet bij. ik moet zowiezo afvallen. nou ja als jullie nog tips hebben om er af te blijven ik ben een en al oor. voor al de meiden die al gestopt zijn goed hoor hopelijk kan ik jullie voor beeld volgen
Hoi dames... Het gaat goed met iedereen, zo te lezen. Wat knap van ons! Dit is voor mij dag 5..... Dit had ik nooit gedacht, het wordt wel al iets makkelijker, maar af en toe heb ik nog zo'n moment. Gewoon niet aan toegeven. We kunnen het!
Hoi meiden, Ik heb net de huisarts gebeld en ik krijg tabletten voor het stoppen met roken. Voel me sinds gisteren zo erg vervelend en depresief en ben gewoon echt niet meer gezellig. Ik word echt helemaal gek van mezelf en alles is teveel, voel me zoooo naar Sinds mijn schoonzusje weer is begonnen is het eigenlijk alleen maar erger geworden en wil ik gewoon roken, maar doe het niet! Krijg nu tabletten en die schijnen heel goed te zijn, hoop het zo he __________________
Fijn dat je ondersteuning krijgt Palmie! Lastig is hetg he, als iemand anders wel weeer gaat roken, maar heel goed dat jij volhoudt! Hup dames! Nu alweer 16 dagen rookvrij.
Ik kan me zoooooooooooooooooo voorstellen hoe moeilijk het nu moet zijn voor sommigen van jullie, want ik ben in het verleden ook wel vaker gestopt, en dat mijn handen dan begonnen te jeuken, ja... Maar gelukkig gisteren een super-echo gehad, dus we weten weer waar we het voor doen!
Hoi Dames, Gisteren verjaardag gehad... ondanks alle rokers die op visite waren geen moeite gehad. Nog steeds rookvrij!
Palmie...Ben trots op je dat je niet toegeeft ondanks dat je het erg moeilijk hebt. Jij pakt het probleem goed aan door hulp van de huisarts te vragen. De rest van de meiden...zet hem op. Houd vol!!! Waar ik een beetje bang voor ben is dat als ik straks weer ongesteld wordt ik weer wil roken. Ik stop omdat ik zwanger wil worden maar het na 2 jaar nog steeds nooit gelukt is. We lopen al een tijd in het ziekenhuis hiervoor. Vind het zoiezo nog moeilijk hoor. Het wordt steeds makkelijker maar sommige momenten zijn moeilijk. Mis ook de gezelligheid gewoon van een sigaret. Hoop echt dat ik dit weekend erg sterk ben want mijn vriend gaat een weekend weg, ben dus alleen thuis. Dan wordt de verleiding om een pakje sigaretten te kopen toch wel erg groot. Wil het niet maar het is gewoon een soort van spanning die ik voel, zou er zo zin in hebben om dan te roken hahah.
Laten we wel wezen; wat dat betreft zijn we nét kleine kinderen; Alles wat niet mag/verboden is, is dan juist 10 x zo leuk en aantrekkelijk, hihi...
|Ik herken dit heel erg! Ik ga even een heel verhaal hier plakken dat ik laatst in een andere draad had gepost. Wij zijn in mei 2009 gestopt met roken. In oktober gingen we proberen en meteen de eerste ronde raak. Met 12 weken heb ik een miskraam gehad en toen was ik zo boos/verdrietig op mijn lijf dat het roken er weer in geslopen is. Eerst heel af en toe een shaggie draaien, af en toe een pakje, dan weer drie dagen stoppen, dan toch weer eentje bietsen enzovoorts. Toen gingen we verhuizen, veel stress en klussen in het nieuwe huis (echt klussen als in verbouwen ) dus toch weer veel gerookt. Toen van de zomer weer geprobeerd te stoppen en toch weer begonnen. Nu zijn we sinds het begin van het nieuwe jaar gestopt (nu bijna twee weken). Wat ik wil zeggen is dit: ik wéét van mezelf dat ik geen gelegenheidsroker kan zijn. Er zijn echt heel weinig mensen die dit kunnen zonder dat de verslaving langzamerhand toch weer naar boven komt! Ik heb het mezelf al zo vaak wijsgemaakt maar elke keer trap ik er weer in en ga ik geleidelijk meer roken totdat ik om 7 uur s morgens ontbijt met een peuk en me rot schaam. Dus nu zijn we weer helemaal gestopt. Het belangrijkste is denk ik dat je moet bedenken waarvoor je het wil doen. Het is natuurlijk zo dat 1 sigaret per dag echt geen drastische effecten op je vruchtbaarheid heeft, maar je maakt het jezelf zo moeilijk door een beetje te blijven roken, omdat je lichaam blijft verlangen naar (meer) nicotine! Toen wij de eerste keer stopten was ik zo tevreden en vastberaden om mijn lichaam helemaal gezond te maken voor een eventueel kindje in de toekomst. Het heeft lang geduurd (we zijn nu bijna 16 maanden bezig vanaf die eerste zwangerschap) voordat ik dat gevoel terugkreeg. Ik zie mijn lichaam als een tempel (sorry, ik bedoel dit niet vaag of religieus ) en als je er goed voor zorgt en lief voor bent krijg je daar iets voor terug. Niet direct 1 op 1 supergezond leven=een zwangerschap, maar meer het gevoel dat je het goed doet, dat vermindert ook je stress en frustratielevels, het "boos zijn op jezelf" (ik weet niet of je dat hebt), enzovoorts. Lief zijn voor jezelf is belangrijk en uiteindelijk hoort niet roken daar voor mij ook bij (terwijl ik lang het gevoel had dat roken een soort beloning was omdat ik het zo zwaar had). Ik heb echt de knop moeten omzetten van "roken is een beloning die ik mezelf mag geven omdat alles zo tegen zit" tot "Niet roken is juist een beloning omdat ik daarmee het goede doe voor mijn lichaam". Moraal van dit verhaal: Stop met boos zijn op jezelf en word lief voor je lijf. Sorry voor het zweverige gedoe.
Meiden ... morgen heb ik mijn afspraak bij de HA en dan mag ik me officieel bij jullie aansluiten ... Ik ben vast beraden om te stoppen en de begeleiding is denk ik net het laatste duwtje die ik nodig heb om er voorgoed mee te kappen na veel mislukte pogingen in 2010. Meadra, ik vind je verhaal helemaal niet zweverig, het is gewoon zoals het is. Ik herken mezelf er ook wel in. Gisteren stond er toevallig in mijn horoscoop. Neem geen halve maatregelen, tenzij je liever blijft dromen, dan recht op je doel af te gaan ... En zo is het ook. Palmie, hoe is het nu met je? Meiden, ik vind het echt super knap waar jullie mee bezig zijn.... Ik ga jullie voorbeeld opvolgen hoor!