Kabauter Klus, welkom en gefeliciteerd, tja dan weet je wel waarvoor je het doet he! Meiden hoe gaat het vandaag?
Voor mij dag 2. Op dit moment vind ik het even heel erg moeilijk. Maar het moet!! Net bij de winkel geweest en kon wel de verleiding weerstaan om ze te kopen. Maar nu op dit moment wel ff moeilijk. Maarja, ff volhouden. Begin ook smoesjes te verzinnen. Groetjes
Smoesjes verzinnen mag, als je maar niet gaat roken hahaha flauw he, hou vol meid en bedenk dat we het allemaal wel moeilijk hebben dus je bent niet alleen
goeiemorgen allemaal! gaat goed hier maar ja dat is meestal als ik aan het werk ben (ja ik dacht ik kom ff spieken hier ). voor mij ook dag 2 en ik had dus gisteravond wel steeds de neiging om naar buiten te gaan maar ja ik probeer nu steeds overal een voordeel achter te plakken 'hoef ik tenminste ook niet meer buiten in de kou te gaan staan met zo'n stomme stinkstok' het scheelt ook dat ik wat verkouden ben, ik denk dat het dan ook makkelijker gaat! ben wel erg benieuwd hoelang je die drang houdt om er toch 1 op te steken?! fijne dag en succes!
Niet gaan roken hoor Palmie!!! Ik heb ook nog steeds niet naar mijn smoesjes geluisterd en eht er erg zwaar mee vandaag... Heb zelfs een zere tong van het niet roken haha. Je kan aftes enzo krijgen he, hopelijk blijven die me bespaard. Je kan het palmie!!!! Jij bent veel sterker dan die vieze rommel. Denk aan je longen hoe ze nu elke dag mooi aan het opknappen zijn. De energie die je straks heb, niet meer buiten staan, niet meer stinken etc. Je bent al zo ver!!
Twintig minuten na het stoppen worden de hartslag en bloeddruk weer normaal. Na acht uur is de hoeveelheid nicotine en koolmonoxide de helft minder. De hoeveelheid zuurstof in het bloed is weer normaal. Na twee dagen is er geen nicotine meer in het lichaam. Na twee dagen is het smaak- en reukvermogen aanzienlijk verbeterd. Tussen de twee en 12 weken verbetert de bloedcirculatie in het lichaam. Na één dag stoppen daalt de kans op een hartaanval al, en na een jaar heeft u de helft minder kans op een hartinfarct. Stoppen met roken geeft u een beter vooruitzicht op herstel na een hartinfarct. Na een jaar is er 50% minder kans op herhaling van het infarct. Na een jaar is er 40% minder kans op overlijden. Na 15 jaar heeft de stopper een vergelijkbaar risico op een hartaanval als iemand die nooit heeft gerookt Na één dag is alle koolmonoxide uit het lichaam. Het zuurstofgehalte van het bloed verbetert. Vooral mensen met ernstig COPD kunnen dit goed merken. Zij kunnen zich na het stoppen met roken makkelijker inspannen dan eerst. Na één dag beginnen de longen met het opruimen van slijm en andere resten van het roken. Na een paar dagen gaat het ademhalen gemakkelijker, u krijgt meer energie. Tussen de drie en negen maanden verminderen klachten als hoesten, piepen en benauwdheid. De achteruitgang van de longfunctie stopt en kan licht verbeteren. Na tien jaar daalt het risico op longkanker met de helft vergeleken bij mensen die blijven roken. genoeg redenen om ze niet meer aan te raken haha wat een lijst he en ik vond een blog waar je ook een soort banner aan kan maken waar je precies ziet hoeveel sigaretten je al hebt laten liggen en hoelang en hoeveel je al bespaard hebt; stoprokenblog.nl leek me wel handig om bij te houden ook! kom op dames we kunnen het! de eerste weken zullen het zwaarst zijn en daarna kunnen we erom lachen!
We moeten dit maar heel vaak doorlezen hahaha! Wat ik al wel merk is dat mijn conditie al aanzienlijk is verbeterd ja ja nu al
De nicotine krijg ik natuurlijk nog wel met de pleister. Maar de zuurstof verbetering etc en de longen die schoon worden maak ik natuurlijk wel evengoed door. Wel fijn om te lezen. Alleen merk ik nog helemaal niks. Ben moe, futloos, hoofdpijn en heb een zere tong. Hopelijk moren een betere dag.
woehoe heb me er op me werk door heen geslagen!! maar 1 collega die rookt! en de ander was ook gestopt dus we hadden heel veel steun aan elkaar!!!
Hier gaat het nog steeds goed! Natuurlijk wel eens een momentje dat ik "zin heb", maar het is geen hele sterke behoefte ofzo. Hoe is het met jullie snaai-gedrag, dames????? Misschien een ideetje om tips voor gezonde snaai-snackjes hier neer te zetten? Ik zat gistermiddag bv. op de fiets, en inene kwam er een sterke drang naar pindakaas opzetten, haha.... Dus vanaaf bij de tv lekker bammetje pindakaas!!!
snaaigedrag? net een panini met ham kaas en pesto uit de oven naar binnen geslagen en daarna wel ff gewiit..
Ha, ik kom hier ook even buurten, ben nu sinds zondagavond gestopt. Ik slaap wel slecht hoor (maar weet niet of dat door Clomid komt). Tips voor snackjes: klein stukje kaas,worteltjes en augurkjes!
He meiden....we zijn weer (bijna) een dag verder en hebben niet gerookt toch? Ik iig. niet...4 rookvrije dagen achter de rug. Had vandaag weinig moeite. Ben wel bang voor het weekend zeg, 2 dagen thuis, ga maar veel afleiding zoeken en me huis flink schoonmaken. Succes weer en volhouden he.
Oh en over het eetgedrag....ik merk dat ik ook meer trek heb. Maar wil echt niet dik worden...dus probeer niet meer te eten dan normaal! Merk dat ik behoefte heb aan thee, dit dronk ik normaal zelden.
Mijn snaaigedrag is ook veranderd dat wil zeggen de hele dag door hahaha moet ook echt wel oppassen enne ik drink ook ineens heel veel thee met als gevolg snachts elke keer eruit pfffff Ik had het vandaag extreem moeilijk, heel veel moodswings en vanavond 2 giga huilbuien gehad sjee zeg ik vind het echt heel erg zwaar maaaaaaarrrrrr ik heb niet gerookt!! Succes meiden en zet hem op!