meiden die in de herfst voor 1e kindje gaan?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BolBuikje34, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    zou het niet stiekum iets anders kunnen zijn mamalicious? ;)

Nee helaas nog geen eitje... waardeloos moet ik zeggen!! Temperatuur ook, dus weet gelukkig zeker dat mijn eitje nog niet geweest is.. de vraag is wanneer deze wel komt!

We hebben met mijn schoonouders/zus en zwagers lootjes getrokken, was erg gezellig vanavond. Morgen begint het normale leven weer.

2. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

He Mamalicious,wel zeggen dat je zwanger kan zijn hé. Dan krijg je speciale antibiotica. Sterkte ermee! Of wie weet is het een zwangerschap ja? Dat zou een fantastisch kado zijn! Blike,jammer dat je nog geen eitje hebt. Wie weet komt ie wel op oud en nieuw. Zou dat een leuke verrassing zijn :D

Ik heb ook veels te veel gegeten en mag weer gaan lijnen. Gelukkig was ik al flink afgevallen doordat ik ziek was. Ben trouwens eindelijk ongi! Door de medicijnen van m'n darminfectie was ik bijna een week overtijd,en chagerijnig dat ik was! Echt geen leuke kerst. Gelukkig wel lieve mensen om me heen en leuke kadootjes.

3. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Haha, ik had zelf nog niet gedacht aan een eventuele zwangerschap maar nu jullie het zo zeggen... ;)
    Vanmorgen minder last met plassen, maar wel steken onderin mijn buik en in mijn zij, wacht morgen nog even af en dan zie ik wel.

Wat voor zwangerschapstesten gebruiken jullie eigenlijk? Heb net voor het eerst besteld bij zwanger en kids. Hiervoor had ik altijd van babyboom shop ofzo, maar die vind ik erg onduidelijk en sommige doen het helemaal niet.. :x

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ik gebruik die van KV, bevallen me erg goed. Gaven me vorige maand twee streepjes, dus ga ze volgende keer weer gebruiken :p
    Maar heb nu die van Zwanger en kids, kreeg ik bij mijn ovutesten... heb er trouwens net weer ééntje gedaan.... ben benieuwd!!

5. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    en en en en......... ;)

6. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    helaas.... :(;)

Was net ff op een ander forum en daar was een meisje die ook een MK heeft gehad. Ze had de eerste cyclus na haar MK vrij donkere ovutesten maar geen eisprong...
    Klinkt precies als mijn verhaal.... waarschijnlijk heb ik deze cyclus dus geen eisprong. Nou maar hopen dat mijn ongi snel doorbreekt!!

7. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Oh kan dat ook nog? Dat wist ik helemaal niet.. :):) (tenminste niet als je normaal gesproken wel een eisprong hebt)
    Nou ik hoop voor je dat je eitje nog komt of dat je idd maar snel naar de volgende ronde mag voor een nieuwe poging..
    Deze dame gaat even lekker douchen en dan hups, naar bed. Ben echt helemaal op.. pfff..

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    haha ja mijn lichaam moet natuurlijk weer iets raars doen :S
    Nouja, volgende maand wordt onze maand!!! :D

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ronde vijf, voor jou dus deze maand ;)

10. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Yes Blike, ronde 5. Van mij mag het dus nu wel een keer raak zijn want ik wordt steeds chagerijniger.. heb vandaag een paar testen binnengekregen en uiteraard kon ik het weer niet laten... :):) Schaam me diep, maar heb dus een test gedaan. Dit had ik beter niet kunnen doen want de test bleef spierwit helaas. (wat ook te verwachten was) maar nu ben ik dus helemaal down!! Ga er al helemaal vanuit dat het deze ronde weer niet raak zal zijn.. :x en ik wil zooooooooo graag mama worden.
    Zondag of maandag moet in ongesteld worden (liever niet natuurlijk) dus ik ben echt veel te vroeg met mijn test. Ik probeer nu te wachten tot dinsdag.. ;)

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ohhh meissie.... tis nog zes dagen...
    Das natuurlijk nog véééél te vroeg om te testen!
    Heb nog steeds hoop voor jou hoor meis!!!

12. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Dank je! Das lief. Ik weet ook dat het veeeel te vroeg is, maar ik kon het gewoon niet laten. Die test lachte mij gewoon toe.. :)

Doe nu niet weer. Ik wacht tot volgende week..

Hoe is het bij jou? Al nieuws over je ongi of je eitje die toch nog langs komt? ;)

13. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    nope... nog niets hier.
    ovutest van vanmorgen was net zo als de rest...
    Denk dat ik gewoon mijn eitje ga overslaan deze maand, schijnt wel vaker te gebeuren na een MK.
    Hoop nu iig dat ik snel ongi wordt! maar voel nog niets aankomen

14. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    He bah wat vervelend voor je :( Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid mag hebben en eventueel snel door kan naar de volgende ronde! ;) We blijven ervoor gaan!!

Hoorde vandaag van mijn collega dat ze naar het ziekenhuis is geweest voor een gesprek over IVF. Dan denk ik OEPS.. Waar maak IK mij dan eigenlijk druk om. (ze zijn zijn 8 jaar bezig)

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    jeetje acht jaar.... dan mogen wij eigenlijk niet klagen hé? Maar waarom na acht jaar pas IVF?

Ja hoop ook echt dat mijn ongi dan maar snel komt... of nog een verlaat eitje natuurlijk, maar dat denk ik haast niet.

16. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Wegens haar geloof hebben ze 8 jaar gewacht. Ze wilden nu toch een gesprek en aan de hand daarvan gaan ze een beslissing maken. Het gaat hen om de bevruchtingen die in de "vriezer" komen en als de zwangerschap een feit is, de overgebleven vruchtjes weggegooit worden. Snap je het nog??! :(

17. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    #397 blike1987, 28 dec 2010
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
    haha eerlijk gezegt niet meer ;)
    Ze gaan nu eitjes in de vriezer stoppen voor het geval dat het straks niet meer lukt? dat ze wat achter de hand heeft? of begrijp ik dat nou helemaal verkeerd?

18. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Haha nou ik doe een poging.

Ik heb mij dus door haar laten vertellen dat bij IVF een zaatje (van haar man) door het ziekenhuis in het eitje (van haar) wordt gestopt zodat er een bevruchting kan plaatsvinden.
    Zodra dit gebeurt is wordt het bevruchte eitje teruggeplaatst in de baarmoeder en dan is het afwachten of de zwangerschap doorzet.
    Omdat dit nogal een kostbare ingreep is, doet het ziekenhuis dit met meerdere zaatjes en eitjes, voor het geval de zwangerschap niet doorzet en ze het dus nog een keer kunnen proberen. Deze bevruchte eitjes gaan zolang in een vriezer en kunnen elke keer weer gebruikt worden als de zwangerschap niet doorzet.
    Maarrrrr... Als de zwangerschap nou wel doorzet, dan zitten ze met die bevruchte eitjes in de diepvries wat dan Embryo's zijn volgens haar. En aangezien dat dus een levend wezentje is willen ze dat niet weggooien. Want dat gebeurt er dus mee als de zwangerschap wel lukt. Zij zien het als een soort van abortus.
    Het ziekenhuis doet niet 1 eitje appart omdat de kans klein is dat het in 1x goed gaat. Omdat er nogal wat tijd in gaat zitten en apparatuur wat ze nodig zijn kost dit voor het ziekenhuis enorm veel geld en daarom doen zij meerdere eitjes in 1x.
    Ik snap ook niet zoveel van IVF en hoop dat me dat eigenlijk ook nooit helemaal duidelijk zal worden;) maar dat is eigenbelang.. :)

Pffff, snap je het een beetje? Probeer gewoon uit te leggen wat zij mij verteld heeft, dus ik hoop dat het zo een beetje klopt..

19. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    jeetje, ik wist helemaal niet dat dat zo ging... ja best raar om gewoon bevruchte eitjes in de vriezer te hebben zitte dan.. die dan weggegooid worden... gek idee..
    Kan me voorstellen dat ze dat een beetje vervelend vind...

20. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ja ik vind het ook een beetje bizar eigenlijk. Komt een beetje raar over zo he? Nou ja, weten we dat ook weer.. hopen dat we nooit voor die keuze komen te staan.. ;)

Deel Deze Pagina