Hoi, Ik ben 12 weken geleden bevallen van mijn zoontje en ik was best veel aangekomen. Ik wilde dit zo snel mogelijk kwijt omdat ik eigenlijk altijd problemen heb gehad met mijn gewicht. Ik ben nu 1,73 en weeg 67 kilo, geen idee of dit veel is. Ik heb gewoon maat 38. Maar nu val ik bijna niets meer af de laatste tijd. Ik vraag me dan of ik teveel gegeten heb. Vandaag heb ik 3 crackers met kaas, 1 bord chili en 2 kommetjes melk met cornflakes gegeten. Is dat te veel?
Nee hoor, ik vind dat je helemaal niet veel hebt gegeten. Als je echt nog graag wilt afvallen is het ook belangrijk om erbij te sporten. Maar als jij tevreden bent met je gewicht, kledingmaat en hoe je eruit ziet is het toch prima? Waarom zou je dan nog af willen vallen? Bovendien vind ik dat je een mooi gewicht hebt bij de lengte, echt helemaal niets mis mee.
Ik voel me gewoon dik! Ook al zegt iedereen dat ik nu slank ben in de spiegel zie ik dit toch echt niet. Ik weet gewoon niet wat goed is om te eten. Ik wandel elke dag ongeveer een uur. Sporten heb ik op dit moment nog geen fut of tijd voor.
Mijn eetpatroon is als volgt: Ontbijt Yoghurt met muesli óf cracker met kaas Tussendoor pakje liga óf pakje sultana óf ontbijtkoek óf fruit Lunch 3 bruine boterhammen met hartig beleg beker karnemelk Tussendoor pakje liga óf pakje sultana óf ontbijtkoek óf fruit En dan nog avondeten. Ik denk dat ik op een gemiddelde dag dus meer eet dan jij vandaag hebt gegeten.
Je eet zeker niet teveel maar je hebt nogal een eenzijdig dieet (als dit representatief is voor hoe je meestal eet). Je hebt voldoende melkproducten maar geen fruit en groenten (weet niet of dit in je bord chili zat). Om te vermageren is het vooral belangrijk dat je regelmatig eet en met voldoende afwisseling. Je hebt trouwens een erg goed gewicht voor je lengte! Je hebt een prima BMI dus je moet eigenlijk helemaal niet vermageren! Maar je kan natuurlijk altijd proberen gezond te eten. Kijk eens naar deze link, die geeft een goed beeld van wat je moet eten en hoeveel. Trouwens, als je BV geeft moet je wél meer energie binnenkrijgen! Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.nubel.be/images/voedingsdriehoek_groot.jpg
Ik geef geen borstvoeding. De laatste ben ik wel verslaafd aan melk met cornflakes. Verder drink ik water en koffie. En eet af en toe een druifje.
Als je te weinig eet kom je juist aan ben ik achter gekomen,, gewoon goed eten is veel beter en niet snoepen,, Succes! en je hebt altijd een periode dat je weinig afvalt,, Mijn schema vandaag; ( ik zit op een calorie tellen dieet ) 02-12-2009 O; - 200 ml magere yoghurt met 50 gr natures pleasers van Kelloggs en 1 mandarijn erdoor - 1 glas halfvolle melk - 1 glas water T; - 2 mandarijntjes - 2 glazen water L; - 2 bruine boterham met file american - 1 fjord met sandwich spread - 1 glazen water T; - 1 peer - 2 kopjes koffie met een zoetje en melk A; - 330 gr stamppot boerenkool ( zonder spekjes ) - 1 groentenburger - 1 theelepel mosterd - 1 glas water Totaal kcal vandaag; 1321 Als je minder dan 1000 eet per dag val je idd niks af,, Liefsz 8)
Veel??? Dat is toch hartstikke weinig? Is de chili jouw avondeten? Welke problemen heb je met je gewicht? Dat is echt niet nodig hoor, maatje 38 is toch super?
Als je zo'n moeite hebt met het vinden van een goed eetpatroon is het misschien nuttig om eens naar een diëtist te gaan en je daar hem/haar te laten adviseren.
Ja ik vind het altijd moeilijk om te bedenken of iets nou goed is of niet. Ik zie b.v. staan dat je filet american eet. Is dat dan 'gezond'?
Jah is gezond,, zit heel weinig kcal in ,, ik dacht oowk eerst ongezond maar is juist heel gezond,, Als je er niet uit komt idd even langs de diëtiste heen,, Ik ben in 2 maand 14.1 kilo afgevallen op deze manier,, ik bleef stil staan omdat ik te weinig at en nu ik beter eet val ik oowk meer af,, Liefsz 8)
Je bent net bevallen, gun je lichaam wat rust. er wordt vaak gezegd, 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Je moet niet te veel van je lichaam eisen nu hoor. Je hebt een mooi gewicht bij je lengte. Je lichaam moet weer in vorm komen en dat heeft tijd nodig. Tuurlijk kan je er wel bij sporten dat is alleen maar beter. Niet zo onzeker zijn hoor.
In filet zit wel vrij veel zout en mayonaise dus gezonde zou ik het niet willen noemen, nog afgezien van het feit dat het van rauw vlees wordt gemaakt...
Ik geloof niet zo in dieeten volgen als ik eerlijk ben. zie teveel mensen om me heen die afvallen door een bepaald dieet en daarna net zo hard weer aankomen. Waarom niet gewoon gezond eten, niet snoepen en lekker sporten. Volgens mij is dat de beste manier om af te vallen
Ik heb nog een tip voor je waar ik zelf eigenlijk wel tevreden over ben. Eetmeter - Home Hierin vul je in wat je weegt en wat je lengte is en vervolgens rekent deze dan je BMI uit (onder gewicht/goed gewicht/overgewicht) Vervolgens vul je elke dag in wat je eet, ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. Deze geeft een overzicht hoeveel calorien je dan per dag binnen krijgt, maar ook je vitamines e.d. Zo kun je zelf een beetje een inzicht erin krijgen of je teveel binnen krijgt of dat je gewoon goed eet. Zeker de moeite waart om even te kijken!
Ik zie geen fruit/ tussendoortjes in je eetpatroon.. Je kunt beter 3 kleine porties eten: Voorbeeldje.. Ochtend: Kom melk met cornflakes en 1 cracker met kaas.. tussendoor: ontbijtkoek, fruit, biscuitje Lunch: 2-3 boterhammen met mager beleg ( filet american, ham, 30+ kaas, appelstroop, muisjes.. en een stuk fruit.. Tussendoor: Fruit, cup a soepje, sultana Avondmaaltijd.. 200 gram groente, pasta/aardappels max 150 gram, stukje vlees ( rund) vis of gevogelte.. Daarnaast minimaal 2 liter water drinken..
www.caloriechecker.nl is een site waar je per dag in kunt vullen wat je weegt.. Je ziet of je voldoende vet etc binnen krijgt en het minimale aantal calorieen wat je tot je moet nemen om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen en toch af te vallen.. Ik vul hier dagelijks mijn voeding in..