@wenenrich wat super. Ik ben echt blij voor jullie. Eindelijk iets positiefs om naar uit te kijken. @Chivay, wij deden en doen, Veerle niet te vaak in bad en met olie in bad. En 2x per dag en soms vaker met vette zalf insmeren. Op dit moment heeft ze er nu ook veel last van. Ze kan soms zelfs niet slapen en moet huilen van de jeuk. We gaan nu ook maar even niet naar zwemles, want dat verergert het ook. @Kwebbel, leuke foto en wat een lekker kereltje is het.
wenenr: Jeeeeeeej, wat een goed nieuws!!! Dat wordt vast gevierd vanavond bij jullie!!!! Alicia: Jelmer is zeker een tevreden kereltje, af en toe heeft hij zijn fratsen en kan hij ontzettend driftig doen, maar ach, daar had ik als kind ook weleens een handje van
@Jane: Ook hier geen pijnbestrijding. Ik heb er ook niet naar gevraagd. Ik ontken niet dat het niet pijnlijk was, maar wel draagbaar. Ik denk omdat het bij mij heel snel ging! @Wendy: Ohhhh .wat een droppie! @Kwebbel: Rond de tijd dat het babyzwemmen is, is voor Roan meestal de tijd dat hij zijn broek vol maakt! Haha..daarom vraag ik het! En misschien voelt Jelmer zich ook niet helemaal fit en heeft ie daarom zo gehuild @Alicia: Wat goed van Nina..echt een schone slaapster!! Wij hebben de phillips avent (scd525) We hebben er erg veel plezier mee en stoort idd niet! We kunnen als het heel stil zelf de kleine horen ademen We hebben hem dan ook nooit op de hardste stand haha! @Wen&R: Super meid!!! Dat is goed nieuws! Het werken is weer goed bevallen heerlijk even wat anders, maar ook fijn om weer thuis te komen en mij mannetje te knuffelen!!! Mijn duo collega vertelde dat haar man na 28 jaar huwelijk van haar wil scheiden ze is er helemaal stuk van, want dit is niet wat zij wil. Ze lijdt er lichamelijk en geestelijk heel erg onder ik ben benieuwd hoe dat gaat volgend jaar als ik weer ga werken ik hoop dat ik niet te veel in moet vallen! Niet lullig bedoeld hoor ik vind het vreselijk voor haar maar ik kies nu bewust voor een part-time baan!
@ Wenrich, wat een super nieuws voor jullie het is je zo gegund!!! @ Kwebbel, wat een leuke foto vind het een heerlijk ventje om te zien Doen jullie aan kerst? Wij normaal niet maar nu doen we wel wat omdat het onze laatste kerst samen is maar ben nog druk aan het nadenken voor wat leuke cadeautjes
@jeanetjuh, ik weet niet of je van koken houdt, maar misschien kan je een 3-gangen diner maken voor jullie 2 omdat het de laatste kerst met zijn tweeen zal zijn. @Alicia, wij hebben de alecto (dbx-88) ik gebruik hem nog steeds. Er zit een lichtje in de ze aan hebben staan als ze naar bed gaan en soms willen een muziekje als ze gaan slapen. Het handige is dat je door de babyfoon terug kan praten en het licht en geluid op de slaapkamer via het ouder kan aan of uit zetten.
hey ladies, Wen en Girllie van harte gefeliciteerd! Wat een verhalen zeg gelukkig is het achter de rug dus geniet er lekker van dames! Wenenrich wat fijn zeg gefeliciteerd nou dan gaat het lekker opschieten het is jullie gegund! Nou hier wilt me kleine meis niet alleen slapen ze slaapt al 4 wekem bij ons in bed op me borst! zijn er meer dames waarbij hun baby niet alleen wilt slapen? Vandaag slaapt ze ineens heel veel normaal gesproken komt ze overdags om de 2-2,5 uur maar nu om de 4 uur ze heeft geeft geen koorts ofzo weet niet wat het is? hebben meer dames dit? Ben benieuwd of ze vanavond dan eens door zal gaan slapen ze komt nu nog om 22.30 - 01.30- 05.30 tussen 09.00 en 10.00 dus ja zit te wachten tot ze door gaat slapen als ze die voeding van half 4 nou overslaat ben ik al heel tevreden. Liefst laadte voeding om 00.00 en dan de volgende om 06.30 wie weet maar ooit zal het een keer gebeuren haha liefs
@ Mereli.... Doen wij ook... 2 dagen wassen we haar (vind ze 3x nix aan ), dag 3 gaat ze in bad (Wat ze dan ook helemaal briljant vind en trapt zoveel mogelijk water eruit ) We gebruiken nu heel veel lanettezalf.. hebben ook hormoonzalf, dat gebruiken we zo min mogelijk... Is haar huid kapot, zoals nu haar knieholten dan doe ik er bepanthene op.. Ben wel benieuwd wat het gaat brengen.. ze kan steeds beter bewust krabben. Ze krabt vooral op haar buik (als haar romper uit is), haar gezicht en in haar haren doet ze regelmatig nu.. Zwemles verergert het? Hmmm.. wilde gaan babyzwemmen met haar, maar dat is dus niet verstandig? Hoe is het met jou nu? Weten je oudere kids al dat er een brusje aan komt?? Ben benieuwd hoe ze reageren! @ Kwebbel... hahaha zo moeder zo zoon dus Ik ben ook wel benieuwd naar de peutertijd van Oona.. Ik was echt een peuterpuber... driftig tot hyperventileren toe! Gelukkig was Marcel de rust zelve Dus we hebben hoop Hoe is het met je litteken nu? Nog last van?? Ik gebruik nu littkencreme van biodermal, lijkt wel wat te doen al... @ Sammie.. Fijn dat het werken zo goed beviel!! En wat erg voor je collega! Begrijp ook wel wat je schrijft dat je hoopt niet vaak in te moeten vallen! Hoop met je mee.. @ Kerst... 2x hier.. 1ste gaan we naar mijn ouders... (Mijn opa, oma, broer en schoonzus komen ook) Hebben lootjes getrokken... We hebben mijn ouders... Fijn! Ze krijgen samen een canvas met een foto van Oona. Ik heb kleine canvasdoekjes gehaald en trek me van de week met Oona terug op de badkamer met vingerverf... Oona in luier, verwarming aan en een kunstwerkje maken... Dan geven we dat, met een kaart dat ze een foto mogen uitzoeken. 2de kerstdag gaan we naar Marcels ouders (Zijn zus & tante zijn er ook) Ook lootjes.. Ook zijn ouders Dus hetzelfde cadeau-idee! Toen we 5 jaar bij elkaar waren kreeg ik van marcel een ring & hij een horloge... Voor kerst wil ik iets in het horloge laten graveren.. Ws Oona's naam + geboortedatum Wil zelf graag Oona's naam als tattoo gaan laten zetten in januari... ws op mijn enkel of net onder mijn knie... Ligt even aan het ontwerp Meer die graag een tattoo met naam willen van hun ukkie?? @ Lovely me... Hmmm geen ervaring mee hier... Oona lag wel de eerste maanden bij ons op de kamer, maar sliep dan wel goed (in de kinderwagenbak) Hopelijk gaat het snel beter met slapen!
Dan zijn er toch ook heel wat zonder pijnbestrijding en idd met een thuisbevalling kan je niet anders. Ik vond de weeen vanaf 11.00 tot 18.45 echt verschrikkelijk pijn doen vanaf 19.00 uur met persen deed het een stuk minder pijn maar dat komt denk ik omdat je daar iets mee kan. Chivay knap hoor van je meisje! Zo lang zonder eten! Hier krijgen ze om 20.00 uur laatste fles en om 08.00 uur smorgens weer. Als ik moet werken om 07.30 uur omdat ik het anders niet red. Hier was Naomi de afgelopen twee dagen niet in haar hum, 38,5 koorts. Gelukkig vandaag weer wat beter maar vind het maar niks hoor, moest er ook een paar keer snachts uit omdat ze wakker werd maar dat doe ik graag voor haar. Alicia wij hebben de alecto dbx 99, ik vind het een hele fijne Morgen en zondagavond komt er hier visite, dus druk weekend....verjaardagsvisite want had geen zin om mijn verjaardag doordeweeks te vieren. Verder ff geen puf om te reageren, ff bankhangen want ben weer eens uitgeteld
Meiden, Kim is niet goed. Vanmiddag om 16.00 viel mijn mobieltje uit mijn hand, op Kim haar hoofdje, echt dom Ze zat op schoot. Ze huilde niet. Half uur daarna ging ze met hoofd raar schudden van links naar rechts, heel snel, wel 15 sec. Dit is nog een paar keer gebeurd, ook met ogen wat draaien, en armen bewogen mee in zelfde ritme. Dit doet ze nooit. Heb de ha post gebeld, ze zegt kan niet van mobiel, maar doet hun denken aan epilepsie. Moet haar vannacht wekken, en als het morgen nog is naar het ziekenhuis. Mijn man denkt dat ik me aanstel, en dat er niks is. Ik heb gejankt, en ben bang xxxx
WenenR, dat is geweldig nieuws, nu komt het echt lekker snel dichtbij! Zeker met de feestdagen ertussen is dat zo voorbij Babyfoon: wij hebben de Alecto DBX85 (voor Jelle) en DBX88 (voor Femke). Allebei zijn ze goed, het voordeel van de 88 is dat je ook de temperatuur op de babykamer kan aflezen, en zoals mereli al zei wat dingen vanaf beneden kan regelen, zoals lichtje en muziekje (maar dat gebruiken wij tot nu toe nog niet). LovelyMe: Femke heeft ook een week of 2 alleen maar de eerste helft van de nacht bij ons in bed willen slapen. Het ging ineens wel goed vanaf het moment dat we haar gingen inbakeren, dus misschien zou je dat eens kunnen proberen? Eline, jakkes, ik snap dat je er niet gerust op bent! Hij viel toch niet toevallig op het fontanelletje ofzo, waar nog niet echt bot zit? Met de kerst gaan we 1e naar mijn ouders, en 2e komen mijn schoonouders hier en gaan we gourmetten.
jeetje eline snap dat je bang bent, zou ik ook zijn!goed dat je ha gebeld hebt!! en denk dat je man je probeert gerust te stellen(zou die van mij ook zo doen)en stiekem zelf ook ongerust is! gewoon aantal x wakker maken en kijken hoe en wat...drinkt ze nog wel goed??? Veel sterkte en succes!!en vertrouw op je moeder gevoel, beter teveel bellen/langs gaan als in onzekerheid zitten! @weeën vond ze ook erg heftig,geen pijnbestrijding gehad,maar douchen hielp bij mij heel erg!' en persweeén is anders want dan mag je wat doen...pijn voel je meer daarna van het uitdrijven van je ukkie... @wenr SUPER GEFELICITEERD!!!!!!!een goed begin van 2011!wordt helemaal jullie jaar! @sneeuw hier ook zo'n 4cm nu, ben benieuwd wat er nog bijkomt dit weekend! @kerstkadootjes, manlief krijgt nieuwe trui, en ik heb mezelf ugg pantoffels kado gedaan(voor de helft vd prijs in outlet!) en sofie heeft ook babyugg balerina's (ook vd helft!) en mn eindejaarsuitkering heb ik aan nieuwe kleren besteed mooie foto van sofie hebben m'n ouders van mn oom gehad, die heeft vorig weekend denk k er wel 100 gemaakt, is sinds paar jaar zn nieuwe hobby, en zal er nog genoeg van sofie maken...(makkelijker en geodkoper dan prof fotograaf ) gister voor t laatst naar vk geweest, hb was goed, bloeddruk erg laag 85-65, dus die ga ik deze week goed in de gaten houden, heb gelukkig nog meter van t werk! daarom nu ook maar slapen, manlief heeft kerstborrel in t cafe hier in de straat...ben benieuwd hoe laat die thuis is!!!! fijn weekend!! x miek
Jeetje eline snap dat jje bang bent gewoon naar dokter of z.huis gaan als je het niet vertrouwd. Doen waar jj je het beste bij voelt. Inbakeren hebben we geprobeerd maar mevrouw beweegt zich in allerlei bochten net zo lang tot haar armpjes los zijn tja dan heeft het ook geen zin denk ik dan hihihtja ga gewoon proberen om haar naast mijin slaap te laten vallen kijken hoe dat gaat moet ergens beginnen. @ween heb ook geen pijnbestrijding gehad vond het ook absoluut niet nodig! Maar kan me heel goed voor stellen dat sommige het wel nodig hebben ben in ieder gevalbluj dat het er is want toen ik gehecht moet worden kreeg ik wel een ruggeprik moet er niet aan denken dat ze dat zonder verdoving zouden doen bij een totaal ruptuur! Ladies ikga lekker in bed liggen met me meisje voice of holland kijken Lief
@ wenrich jeahhhh gelukkig dat jullie twee keer op de lijst stonden. het is jullie van harte gegund. @ eline ow jee hoop dat het maar 1 malig is geweest bij kim, morgen haar anders gewoon laten onderzoeken. knuffel voor jullie!
Eline wat eng zeg! Ik zou ook de huisartsenpost gebeld hebben. Voor hetzelfde geld heeft ze wel wat. Beter te vaak dan niet bellen in zulke situaties. Miekje die van mij had ook een kerstborrel en kwam vannacht om drie uur thuis Vind ik niet erg. Hij heeft het hele jaar hard gewerkt en af en toe stappen is dan ook wel fijn. Hij ligt nu lekker zijn roes uit te slapen, dat is dan wel weer wat minder, omdat ik vandaag veel dingen wil ondernemen Jippie Liz heeft vannacht van elf tot half zes geslapen. Heerlijk dat ze nu s' nachts niet meer zo vroeg komt. Loveley me dan helpt het inbakeren ook niet. Het is dan wel een druk en beweeglijk meisje of niet Net wat je zegt dat je er nu mee begint om haar naast jou in slaap te laten vallen.
goedemorgen meiden, @eline jeetje schrikken zeg ik zou ook de dokterspost gebeld hebben hoor ze zeggen het zelf ook beter teveel dan 1 keer te weinig bellen! hoe is het vanacht gegaan?? @chantal wat goed van liz zo lang slapen! lekker he als je zelf ook weer ff een nachtje kan slapen geniet er van! @alicia wij hebben ook de avent babyfoon vind het een super ding! @chivay zo dat is een lange ruk van oona knap hoor!!! @Lovely Me slaapt ze ook niet als je haar naast jouw bed zet in een wiegje ofzo? misschien een doekje of iets met jouw geur er aan misschien wil ze gewoon dicht bij mama zijn julian wilde savonds ook niet alleen slapen was iedere keer huilen hij ligt nu bij ons in bed nog steeds maar dat kan ook heel goed zijn omdat ik dat fijn vind hoor liefs
@lovely me: Roan slaapt ook pas sinds een maand of twee de nachten door. Het is volgens mij heel normaal dat een baby van 2 maanden oud snachts nog om een flesje kan komen. Roan wordt soms wel wakker maar dan heeft hij aan het speentje voldoende en valt meteen weer in slaap. En van dat alleen slapen herken ik niet, wij hebben roan in de tweede week al laten wennen om op zijn eigen kamertje te slapen. Misschien dat Zulav nu zo gewend is om tegen jou aan in slaap te vallen dat je dat weer af moet gaan bouwen. Misschien voor het slapen gaan flink knuffelen en als haar oogjes bijna dicht beginnen te vallen in haar eigen bedje leggen. Je kunt ook een shirt met jouw geur in het bedje leggen zodat ze toch het vertrouwde van haar moeder ruikt. En je zou haar ook gewoon even kunnen laten huilen tot ze in slaap valt .babys zijn echt al heel slim en weten precies dat als ze huilen mama komt en je er misschien wel even uithaald!! Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt succes! @Kerst: Jaaaa deze kerst zijn we met zn drieën!!! Op kerstavond ga ik met mijn vader naar de kerk (Mijn moeder zingt in het koor) daarna zullen we wel bij ons thuis wat drinken. Roy blijft dan thuis bij Roan. Eerste kerstdag gaan we naar de vader en moeder van Roy, zijn broer komt dan ook met het gezin (we zullen wel weer gaan gourmetten net als ieder jaar!!) Tweede kerstdag gaan we naar mijn ouders, dan komt ook mijn broer en de buren (die tevens ook onze vrienden zijn!!!) Mijn broer gaat samen met de buurvrouw een kerst diner verzorgen! @Eline: Jeetje..lijkt me ook schrikken! Ik hoop dat je vriend gelijk heeft en dat je je zorgen maakt om niks! Wel goed dat je de HAP gebeld hebt .je weet immers maar nooit! @Chantal: Een hoeraatje voor Liz!!!! Lekker hé als je weer een redelijk normale nacht door kunt tukken?!?
@eline, och dat zal schrikken zijn geweest! Ik hoop dat het bij deze ene keer blijft! @all, ja ik ben zooooo blij!!! We hebben het niet gevierd, mijn man is lekker nuchter eronder haha.
@ Eline, wooow dat is schrikken. Hoe gaat het nu? @ Wenrich, jammer dat je het niet hebt gevierd en hij er nuchter over is. @ Chantal, heerlijk dat liz zo goed heeft geslapen. @ Chivay, leuk idee van dat horloge Hier weer een dik pak sneeuw bijgevallen, bij jullie ook?
@Kwebbel. Hihi,heeft hij nu al fratsen. Ik vidn het heerlijk als er al pit in een kleintje zit. Ik moet daar altijd zo om lachen. @Sammie. Fijn dat hetw erken je goed beviel. Wat erg van je collega. Na zo'n lnag huwelijk,dat is niet niks en zker als je het zelf niet wilt. KAn me wel voorstellen dat je niet vaak wil invallen,je werkt niet voor niks parttime,anders had je ook wel fulltime kunnen blijvben werken. @Eline. Jeetje wat schrikken. KAn me voorstellen dat je geschrokken bent en de arts hebt gebeld. Hoe is het gegaan met wakker maken? Ik zou ook wat iemadn anders al zei je moederinstinct volkgen en als jij denkt dat het niet geod is,gewoon naar de huisartenpost gaan. @Lovelyme. Ik kan je geen tips geven. Nina sliep practisch meteen door. Mischien heeft ze moeite om alleen te zijn. Ze heeft 9 maanden jouw hartslag gehoord en dat voelt denk ik vertrouwd. Ineens alleen op 'de grote wereld' is misschien beangstigend. Wat een ander al zei,misschien eerst naast je neer leggen en dan langzaam afbouwen. @Chantal. Gartstikke fijn dat ze zo geod heeft geslapen. Je gat jullie met kerst uit laten slapen :-D badankt voor jullie reacties over een babyfoon. Ik heb de merken nagekeken en vind de Avent wel een goede. Nu hoeft er van ons niet veel aparts op te zitten,zoals met die lichtjes. Wij willen 'm alleen gebruiken als ik bijv de auto aan het wassen ben of als Nina bij andere in huis slaapt. Ik zag ook een mooie korting als je nu een Avent koopt dus zal morgen eens met mijn vriend achetr de pc gaan zitten en hem laten zien wat ik wat vind. Heb net alle kerstkaarten geschreven. We zijn een beetje laat dit jaar en vraag me ook af of ze aan gaan komen. Waarcshijnlijk op 3 januari of zo. Na ja,ook een beetj raar als je mensen niet terug stuurt. Zo ff de kaarten in de buurt in de bus gooien. Dan zou een babyfoon ook wel handig zijn,want Nina is nu in diepe rust.