Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girllie, voor de Etos-doos kreeg ik vorige week (of 2 weken geleden) het afhaalbewijs via de mail, nadat ze me eerst gebeld hadden. (Dus ik kreeg deze niet via de post zoals Alicia)
    Prenatal heb ik nog niks van gehoord.

Missy en Ingie, ik hoop voor jullie dat je niet tijdens de jaarwisseling gaat bevallen.
    2 januari is op zich best oké dan, weet ik uit ervaring ;)
    Dan wordt Jelle 3 jaar :)

He bah Wendy, Jenz alweer opgenomen! Ik snap dat het lastig is hem daar 'alleen' te laten, zeker als ie zo jong is nog. Waarschijnlijk hebben ze toch wel gelijk natuurlijk dat je nu beter zelf even rust kan nemen, maar ja...

Alicia, zichzelf warmhouden kon Femke ondertussen al wel even. Ik temp d'r ook eigenlijk helemaal niet meer, heel toevallig vanmiddag een keer omdat ik toch wel benieuwd was, was 37,4.

2. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy,
    jeetje meid.... Het is niet niks, zo n kleintje in het ziekenhuis. Ik begrijp je gevoel, maar de artsen hebben wel gelijk. Je kunt beter thuis slapen en er voor hem zijn overdags. Als hij weer thuis komt heeft hij niks aan ouders die op instorten staan. En juist door dat te doen maakt je een geweldige moeder! Sterkte met alles en een knuffel voor jenz. Ik hoop echt dat het snel beter met hem gaat.

Eveline
    geen sinaasappelsap meer!!!!

Chantal,
    baby tv is te krijgen bij digitale televisie!

3. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden

Even te druk om hier te komen, veel gedaan, mannetje ook vrij

Eveline fijn dat Femke nu goed groeit

Wen jeetje wat erg dat ie weer opgenomen moest zeg. Knuffel voor jullie

Banne ik heb iets van 15 hydrofiels, ik was om de dag, dus zat voor mij.
    Ook van de hema, die vind ik erg fijn

Jane wat een geweldig filmpje, ze zijn helemaal wild. Kim zit altijd stokstijf te kijken ernaar.

Mijn vader heeft al die delen van babytv gedownload, dus ik heb ze allemaal

Hier is Kim erg onrustig, veel huilen, en vooral als mijn moeder oppast, is het mis.
    Dit is sinds 2 e kerstdag.
    Vasnnacht ook paar keer wakker, en wil savonds niet gaan slapen.
    Denk misschien ook tandjes die door gaan komen, soms heeft ze 1 rode wang, en kauwt echt op alles

xxx

4. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Banne. leuk he dat shoppen. Wat betreft de hoeveelheden:
    -hydofiele luiers:hebben wij van de prenatal,zijn lekker zacht,zachter dan van de Hema vind ik en als je ze meteen opvouwt als ze uit dr droger komen,hoef je ze niet te strijken. We hebben er 20 omdat Nina veel spuugt. Standaard 1 op bed om hoofdeinde,zelfde in de kinderwagen en box en dan nog voor afdrogen en inwikkelen na badje.
    -spuugdoekjes: wij hebben er 9 en die hebben we allemaal gekregen. Ik vind die dingen niet fijn. Je legt ze onder de kin en Nina trekt 'm net zo weer weg,dus daarom liever slabbetjes. Spuugdoekjes vinden wij fijn om in de tas te hebben als je weggaat.
    Hoop dat je heir wat aan hebt.

@Wen75. Ik was benieuwd of je al wat nieuws had. Ik hoop zo dat het goed gaat met jullie mannetje.

-slabbers. Wij hebben er wel 30 vanwege het spugen. Evhjt ideaal voorla bij de Wibra daar hebben ze van die je over het hoofd kunt trekken. Die sluiten altijd mooi aan en krijg je geen lekkage onder de kin.
    -beddengoed. Wij hebben 3 setjes. Bij ongelukken kunnen we dan eens verschonen. Wel allemaal in het wit zodat het goed warm te wassen is,want poep is erg hardnekkig ;)

5. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Eveline... Hoe gaat het nu met Jelle.. is hij al helemaal gewent aan alles wat anders is nu? Krijg spontaan zin in sinasappelsap haha wat erg...

@ Eline... wat jammer dat Kim nu zo onrustig is... Hier gister een meisje met buikpijn, beetje huilerig... zielig hoor.. Hopelijk is het snel over... en tandjes.. ja ik ben ook steeds aan het voelen, maar kan nog niets ontdekken..

@ Alicia ;)
    Die slabbers van de Wibra zijn idd heel fijn! Heb er ook een hoop
    Wij doen het eigelijk vaak heel dubbelop.. Ondans het randje onder haar kin krijgt ze het toch voor elkaar in haar nek te kwijlen. Dus slabje.. en zo'n dun prenatalmonddoekje nog tussen haar hals..

Lachen zo dat iedereen dat anders ervaart.. Ik haal de hydro's ook meteen uit de droger, maar pfff die van de prental blijven hier als een gek kreuken.. die gebruik ik voor afdrogen, spelen... & de hema's blijven mooi breed, dus die onder haar hoofd in het ledikant, kinderwagen, box..

Zoo...
    Mijn kleine slaapkop ligt alweer 40 minuten in bed...
    Wat slaapt ze de laatste tijd toch enorm veel! Anderhalf uur smorgens wakker, en daarna alweer terug
    Ze slaapt gewoon gemiddeld nu 3x 1.5 uur... vaak nog wel langer... terwijl ze eerst vaak 2/3x een half uurtje/3 kwartier sliep!

Vandaag is ze alweer 5 maanden
    Wat vliegt de tijd!
    Kan me amper voorstellen dat ik 5 maanden geleden rond dit tijdstip richting de OK gereden werd!

6. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Chivay Kim sliep ook een periode heel veel, overdag wel 4 uur ofzo.
    Snel he 5 maanden alweer

Ik heb een kinderstoel van mijn vader gekregen, van Chicco.
    Even een paar fototjes

7. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    En de hele stoel

8. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Chivay. Hihi jij ook slabbers van de Wibra. Het zijn de goedkoopste maar wel de beste vind ik en ze kosten daar ook niet veel. Ik vind slabbers best duur bij de Hema,prenatal of een andere winkel.
    Gefeliciterd met de 5de vermaandag van Oona. Wat gaat het toch snel he.Kleine babys zijn het nu niet meer.

@Eline. Leuk cadeau vanb je vader. Kim zit er als een prinsesje in,leuk hoor. Wij zijn ons een beetje aan het orienteren voor een kidnerstoel. Wij willen graag een tripp trapp. Wij hebben een vrij hoge eettafel en Nina kan daar niet goed bij tot ze minstens 8 jaar is dnek ik. Vandaar de tripp trapp die groeit mee en die kan ook zwaardere kinderen en zelfs volwassenen hebben. dan zijn we in een keer klaar met de stoelen aan tafel. We wachten af tot er weer een leuek aanbeiding of korting is bij een prenatal of andere winkel.

Hier vanochtend vuurwerk gekocht ZIet er niet uit zo'n kleintje in zo'n winkel ;)
    Ik koop nooit zo veel,altijd wat samen met mijn vader. Vind het leuk om wat af te steken maar niet zo veel. Gaan er nog meer afsteken?

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Alicia: Bij de oktober-mama's heeft er eentje goed gezocht waar de tripp-trapp het goedkoopst is. Zij is uitgekomen bij http://www.skandic.de.
    Ze had hem binnen 2 dagen in huis.

Mijn man is lekker met 2 vrienden naar de sauna, dus ik ben alleen thuis met Jelmer.
    Die ligt nu lekker te slapen, dus heb ik even wat tijd voor mezelf.
    Had van mijn mannetje de nieuwste cd van Take That gekregen. (Was ik vroeger helemaal fan van). Dus ben nu lekker aan het luisteren.

Vanmorgen even naar het tuincentrum geweest voor een nieuwe (kunst)kerstboom voor volgend jaar. Die ik heb staan heeft zijn beste tijd gehad, dus die gaat na nieuwjaar de kliko in.
    Nu waren alle bomen 50% afgeprijsd, dus we hebben een mooie uitgezocht.

10. Lovely Me

Lovely Me Bekend lid

6 nov 2009
    506
    0
    0
    Rotterdam
    Eline wat ziet kim er blij uit in haar stoel leuk van je vader! Wat groeit ze snel zeg.

Chivay gaat snel he het zijn idd al bijna geen kleine babys meer hihi

@ kinderstoel wij wilde graag de bloom kinderstoel dus nog ff wachten tot ze 4-5 maandjes is hihi

@ weer kindjes ik betrapte me er van de week op dat ik zei nou ik zou er best weer aan willen beginnen me vriend keek me aan zo van ja ik ook maar toen zeiden we toch maar laten we nog maar ff wachten tot zulay 2 jr is lekker genieten van ons kleine meisje!

liefs

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wow, Jelmer krijgt nu al tanden, hij is nog geen 3 maanden! Hij is al een week ontzettend aan het kwijlen en sinds vanmorgen een hele rode wang aan 1 kant en is al een paar dagen niet in zijn hum.
    Dus ik voelen en ja hoor, voel in zijn onderkaak 2 bobbeltjes waar zijn voorste tanden moeten komen.
    Vind het wel erg vroeg. Mijn moeder zei vorige week al dat ze dacht dat zijn ondertanden eraan kwamen en toen zei ik nog, nee joh, dat kan helemaal niet.

Eline: Leuke kinderstoel!

Ik mag van de gyn het eerste jaar niet zwanger worden ivm de keizersnede. Mijn man wil na dat jaar wel graag gelijk voor de tweede gaan.
    Ik wil ook niet te veel leeftijdsverschil tussen de kindjes, maar ik heb zoiets van, kijk wel wat mijn gevoel tegen die tijd zegt.
    Maar de kans is er dus wel dat wij in oktober weer gaan proberen.
    Mijn broertje is ook nog geen 2 jaar jonger dan ik en wij hebben een hele hechte band, veel meer dan met mijn zusje, die 7 jaar jonger is. Met mijn zusje is de band pas sinds een paar jaar wat hechter, terwijl mijn broertje en ik echt samen zijn opgegroeid.

12. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Kwebbel. Bedankt voor de tip. Ik ga zo even kijken. Ik vidn het best prijzige stoelen,maar Nina kan er wel jaren in en dat scheelt dan weer.
    Weinig leeftijds verschil kan inderdaad erg leuk zijn. Al heeft mijn vriend een neef en nicht en die schelen 1,5 jaar en leven zowat in constante staat van oorlog:(dus dat gaat dat niet altijd op. Ligt denk ik ook wel aan de karakters,maar die twee zijn wel heel erg;) Je moet doen waar jullie je goed bij voelen.

@lovelyme. Hoe heet jullie dochter nu? Zulav of Zulay? Je schrijft net Zulay maar in je banner staat Zulav,dus ik was benieuwd.
    Kan me voorstellen dat je wel weer voor een kleintej wil gaan. het is natuurlijk ook helemaal leuk een eiegnm kindje,maar eerst even genieten is ook wel fijn. Wij hebben hetzelfde. Bij ons zit 4 jaar tussen onze broer en zus en dat zouden wij ook geen probleem vinden. Ik ben alleen nu 32 jaar en dan nog 4 jaar wachten vind ik wel erg lang. dan krijg je ook weer meer kand op een kindje waar wat mee is,dus wij gaan geen 4 jaar wachten en je moet natuurlijkk ook maar afwcahten of je weer zwanger kunt worden. Ik ken ookz at mensen die graag een tweede wilden maar dat dat niet gelukt is.

13. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @kwebbel, ja dat is ons goal ook, mede omdat het bij ons natuurlijk niet zo makkelijk gaat hebben we besloten de kindjes ook zo snel mogelijk na elkaar te willen. het kost ons sowieso geld als we een 2e willen van dezelfde donor.

@vuurwerk, jaja wij gaan het morgen ophalen. we vieren oud en nieuw bij mij zus, zwager kersverse neefje en nichtje. Mijn ouders komen daar ook heen en we horen net dat een goede vriend van mijn zwager/inmiddels ook een vriend van ons ook komt. We halen allemaal iets van vuurwerk, alleen hou ik er zelf niet zo van. Ik ga wel mee naar buiten maar daar is alles ook mee gezegd :)

14. Lovely Me

Lovely Me Bekend lid

6 nov 2009
    506
    0
    0
    Rotterdam
    Ze heet Zulay maar door die ticker valt net het stukje van de y weg hihi.

Zulay krijgt ook al voortandjes! echt vroeg dus ze moet echt aan de fles anders word bv geven een pijnlijke bedoeling! En dat willen we natuurlijk niet hebben.

Het is idd leuk als er niet zo veel leeftijd verschil in zit dus wie weet hebben we allemaal heel snel weer een kindje. Mocht het zo zijn het in namelijk niet van zelfsprekend allemaal.

liefs

15. mereli

mereli Actief lid

17 dec 2009
    223
    0
    0
    Pijnacker
    Ik kom mij ook maar weer eens melden. Sinds donderdag ziek, donderdag nog wel gewerkt (was mijn laatste werkdag), maar ik was ook wel op aan het einde van de dag. Vrijdag had ik een beetje koorts. Sinds gisteren gaat het gelukkig weer beter. Ik ben veel aan het stomen want het zit allemaal erg vast. Gisteren bij de verloskundige geweest. Alles was goed, het hartje van de baby heel goed kunnen horen. Toch altijd fijn om het hartje weer te horen. Ik ben nog wel altijd bang om hem/haar te verliezen. Sinds 2-3 weken voel ik hem/haar ook bewegen dat is ook erg fijn.

@wen, ik schrok heel erg toen ik je bericht op hyves zag staan dat Jenz weer was opgenomen. Ik hoop dat ze er snel achter komen wat er met jullie mannetje aan de hand is. Heel veel sterkte.

@Jane, leuk filmpje van jullie meiden. Het is ook eens leuk om bewegend beeld te zien dan alleen maar foto's.

@weer kindjes, toen Veerle onze oudste was geboren hebben we gewacht tot ze 1 jaar was en toen de pilstrippen op gemaakt en toen was ik snel zwanger van Floris. Ze schelen precies 2 jaar en 12 dagen. Toen onze zoon net 1 was of nog niet eens 1 was ik al weer zwanger alleen dat ging snel mis. Toen kreeg ik een andere baan en hebben we even gewacht tot Floris 1,5 was en toen ging het ook weer mis mij 9 weken van daar dat er nu 3 jaar verschil is. Ik ben uitgerekend rond de verjaardagen van mijn andere kinderen. Ik zou graag een groot gezin willen allemaal kort na elkaar. Waarschijnlijk zal dit mijn laatste zwangerschap zijn, maar zeg nooit nooit.

@oud en nieuw, ik ga niet zelf vuurwerk afsteken, ik kijk er liever naar. Maar mijn vader en mijn man zullen wel vuurwerk afsteken. Dit jaar vieren we eindelijk weer eens oud en nieuw met mijn ouders. Dat is al zo'n 6 jaar niet gebeurd. Wij blijven daar als het goed is slapen. Mijn man is allergisch voor huisdieren en mijn ouders hebben een hond. Hij neemt daar wel iets voor in alleen dat helpt niet altijd, dus als de medicijnen niet helpen gaan we thuis slapen.

@Eline, lekker grietje is Kim. Volgens mij voelt ze zich echt groot in die kinderstoel.

@Banne, al weer bijna op de helft he. De tijd gaat echt snel. Over 3 weken krijg ik een echo en weten wij hopelijk ook wat het wordt en kan ik alle oude kleertjes van mijn zoon en dochter gaan uitzoeken en wat ik niet meer wil op marktplaats zetten.

Vandaag zijn we bezig met het opruimen van de kamer wat de babykamer moet worden. Maar ik moest even een pauze nemen, vanwege de pijn in mijn buik/banden. Kon ik mooi eens even reageren. Ik moet nu weer even aan de slag anders wordt het allemaal zo laat.

16. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Wen, ahhh wat schrikken meid. Je bent zeker geen slechte moeder je doet het hartstikke goed. Ik vind het juist knap dat je luistert naar de arts en even aan jullie zelf denkt. Als Jenz straks weer thuis is heeft hij meer aan uitgeruste ouders maar je gevoel is er ook nog he. Hopelijk komen ze er snel achter wat er allemaal aan de hand is met jullie mannetje. Het is toch niet niks zo'n klein mannetje dat zich niet goed voelt. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

@ Chivay, wie weet maar heb het gevoel dat wij een jongetje krijgen:)

@ Banne, heerlijk dat shoppen ik krijg er geen genoeg van haha. En ook ik heb wel 30 hydrofiel luiers en een stapel spuugdoekjes.

@ Eline, vervelend dat Kim zo slecht slaapt. Misschien idd haar tandjes heb je er druppeltjes voor? Wat een lieve foto. Wij hebben ook zo'n soort kinderstoel:D

En toen wist ik het even niet meer sorry.

Liefs

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wen: Wat bedoelen ze eigenlijk precies met "resetten"? Zorgen ze er dan voor dat hij in een ritme komt ofzo?
    Hopelijk is hij snel weer lekker thuis bij jullie!!

Hydrofiele doeken: Ik heb er 15, greep gisteren mis. Gebruik ze ook erg veel, in de wieg, in de wagen, in de luiertas, op het verschoonkussen, 2 voor het badderen. Jelmer spuugt de laatste tijd erg veel, dus ze vliegen er doorheen. Had ze dus gisteren alle 15 in de was haha. Binnenkort nog maar een paar bijhalen dus.
    Spuugdoekjes gebruik ik maar af en toe, vind een grote hydrofiele doek gewoon makkelijker en als hij een keer voeding uit een flesje krijgt krijgt hij een slab om.

18. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @all Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal. We zijn vandaag weer bij hem geweest en gaan zometeen weer naar hem toe. Hij is zo moe dat hij alleen maar aan het slapen is tot nu toe, uiteraard wel de voedingen tussendoor. Vanmorgen heeft hij voor het eerst Lactulose gekregen, het is even afwachten hoe hij daarop gaat reageren. Per dag worden er nu afspraken gemaakt en kijken we hoe verder. Vandaag is de pedagogisch medewerker ook langs geweest en die heeft een dagprogramma gemaakt voor Jenz. Blijft allemaal dubbel qua gevoel en mijn verstand staat ook lijnrecht tegenover mijn gevoel momenteel. Gelukkig krijgen we goede begeleiding in het ziekenhuis.

@Alicia Ik weet niet waar ik precies aan moet denken bij "iets anders", maar in ieder geval gaan ze kijken of hij toch geen last heeft van een reflux.

@Kwebbel Met "resetten" bedoelen ze idd hem weer in het goede ritme te krijgen. Deze is nu helemaal van slag en het schijnt niet makkelijk te zijn om die terug te krijgen. Vandaar dat ze het in het zkh doen.

Liefs
    Wendy

19. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Wendy wat verschrikkelijk dat Jenz weer is opgenomen:( Heel veel sterkte meid! Het komt allemaal weer goed:)

Eline leuke foto's van Kim in de kinderstoel:D

Kwebbelsnoes nu ik jou zo de kenmerken van tandjes hoor opnoemen denk ik dat Liz ook begint. Ze heeft sinds gisteren vuurrode wangen (maar geen koorts) en slaapt ontzettend veel. Ik dacht dat het nog veel te vroeg voor tandjes was. Straks toch maar even kijken in haar mondje.

Morgen is het dan toch echt zover. Ik begin weer met werken. Zie er vreselijk tegenop ook vooral door de woorden die ik gehad heb met mijn leidinggevende, maar ik geef niet toe bij haar .Wil alleen nog maar op een zakelijke manier met haar omgaan en voor de rest kan ze de pot op:D Fijne avond allemaal!

20. missyf

missyf Bekend lid

14 nov 2009
    646
    0
    16
    fff snel ik kon niet gestript worden:( heb wel 1 cm ontsluiting volgende week naar gyn.
    ze schatten de kleine nu op 8 pond:$

lees later bij

veel liefs

Deel Deze Pagina