Hallo allemaal, Eindelijk even tijd om een berichtje te plaatsen. Hier gaat het op zich best goed. Jenz houdt zich aardig aan het ritme van het ziekenhuis, alleen 's avonds gaat het mis. Dan huilt hij veel en slaapt bijna niet. De nachten kunnen ook beter, maar ach die slaapt hij tenminste wel. Ook na zijn voeding. De spruw is ook al een stuk minder geworden, alhoewel hij er gelukkig geen last van heeft gehad. Ook niet toen het heel erg was. Vandaag hadden we eigenlijk een afspraak met de Osteopaat, maar hij mag de deur niet uit voor minimaal een week dus die afspraak kon niet doorgaan. Nu komt de hij morgen hier aan huis. Ik hoop dat het iets oplevert. Morgen heeft hij ook zijn gehoortest hier thuis. Dus wordt een drukke dag voor hem. Langzaam maar zeker ben ik weer van hem aan het genieten en krijg ik stukje bij beetje het vertrouwen terug. @Ingie en Ingieman Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Pim. Lekker genieten met zijn 4-tjes! @Missy Ik hoop dat je jullie zoontje vandaag in je armen hebt. Heel veel s6! @san Ik kan me voorstellen dat dit een rot dag is. Heel veel sterkte voor jou en je vriend vandaag. @Banne Ik heb niets gedaan tijdens mijn zwangerschap. Ik vond het allemaal vrij prijzig en heb het ook niet gemist tijdens de zwangerschap en tijdens de bevalling. Qua behang zou ik zelf niet 2 grote muren tegenover elkaar met druk behang doen, eerder 2 muren aan elkaar en 2 aan elkaar wit. Maar da's ook een kwestie van smaak. @Wendy Wat een goed nieuws zeg! Laat de ongi maar snel komen dan. @Alicia Fijn dat het weer beter gaat met het slapen van Nina. En een leuk idee om een doek met haar te beschilderen. Heb ik (of eigenlijk Jenz) ook cadeau gekregen van het dochtertje van mijn stiefzusje bij de geboorte. @Chantal Werkse vanavond, ik ben ook benieuwd hoe het gaat. @Chivay Wat fijn dat je nieuwe werk je bevalt, ondanks de vele info die je hebt gekregen. En uiteraard fijn dat Oona het goed deed om de nieuwe kdv. @babykwes Aahh wat zielig dat hij er zoveel last van heeft. Ik hoop dat het snel weer beter gaat met hem. Jenz heeft het echt heel erg gehad, maar totaal geen last van gehad. Welk middel krijgt hij? @Eveline Wat zielig dat Femke zoveel huilt, enig idee hoe het komt? En Jelle waterpokken, beterschap voor hem. @Pluisje Gefeliciteerd met je goede echo. @Mereli Wat lekker dat de kinderkamer al opschiet. En wat was de grote verrassing van je man? @Eline Leuke foto's van Kim. Hoe was het bij de ha? @Jeanetjuh Hoe gaat het met jou? Voor jou gaat het allemaal ook opschieten... Ow nu hoop ik maar dat ik niemand ben vergeten... Fijne dag allemaal verder! Liefs Wendy en Jenz
@ Wen, fijn dat het zo goed gaat met Jenz. En je het vertrouwen weer een beetje terug krijgt. Hopelijk kan de osteopaat morgen nog wat voor jullie doen. Met mij gaat het goed ben wel erg moe en werken wordt zwaar maar moet morgen nog 1 dagje en dan volgende week nog 2 en heb ik verlof ben daar echt aan toe.
Ik heb toch nog een stukje bij kunnen lezen... Eveline, Had jelle ook al niet de waterpokken toen femke werd geboren? Staat me iets van bij...succes met alle drukte thuis! wen&r, een goede smoes....euhmmmm.....je kunt het natuurlijk op buikgriep gooien, dat heerst ontzettend, maar dan moet je wel hopen dat je geen controleur langs de deur krijgt (kun je altijd zeggen dat je op de wc zat en niet in de mogelijkheid was om open te doen!!hihi) Aan de andere kant, eerlijkheid duurt het langst...of misschien een dag vrij nemen? Eline, Ik zag dat je meedoet voor de baby van de maand....ik heb op Kim gestemd! Ben gisteren voor het eerst weer gaan sporten(volleybal)...zo, mijn conditie is ver te zoeken zeg! Ook mijn snelheid is totaal verdwenen...Ook voelen mijn onderarmen bont en blauw...het lijkt wel of mijn huid veel minder kan hebben na de zwangerschap. Het is heel erg gevoelig. Ook als ik aan het stoeien ben met Roy (hihi) doet hij mij eerder zeer dan voor de zwangerschap. Heeft iemand dit ook of ben ik de enige?
hey ladies, wen wat fijn dat het toch wel wat beter gaat en dat jij er weer vertrouwen in krijgt! sammie mijn conditie is ook een heel stuk minder haha gaat snel he. gewoon lekker doorgaan merk je strx niks meer van! liefs
San, een jaar geleden alweer... ja, dat blijft natuurlijk nog heel lang moeilijk, en je zal er elk jaar wel aan denken op die dag. Femke is vandaag (tot nu toe) supergemakkelijk. Vanochtend om 9 uur wakker, en ze slaapt steeds zonder problemen tussen de voedingen. Vanavond is ze vast een stuk onrustiger (om te compenseren ), maar ach. Ze huilt op zich niet superveel, maar wil gewoon steeds drinken, en valt dan in slaap als ze net een paar minuutjes bezig is. En als ik d'r dan in bed wil gaan leggen ofzo wordt ze meteen wakker en wil weer drinken. Ja, hij had toen een stuk of 10 plekjes, waarvan 1 maar echt een goed blaasje werd. Twee weken eerder had ie met z'n neefje gespeeld, die een dag later onder de waterpokken zat. Dus tja, wij dachten dat Jelle het toen ook had, zou anders wel heel toevallig zijn geweest. Maar nu hebben ze echt wel doorgezet, hij zit nu van top tot teen onder de vlekjes en blaasjes.
dames die borstvoeding en flesvoeding geven geven ( weet niet of iemand dat doet) ik heb ff een vraag. Ik geef volledig bv maar Zulay drink nu wel uit de fles dus wil graag gaan combineren maar hoe kan ik dit het beste doen zodat zij ook niet al te veel last krijgt van darmkrampjes. eerst beetje bij beetje proberen dus niet gelijk 180+6 of maar de helft en de rest weer borst? of maakt dat niks uit? Snappen jullie het een beetje hihi liefs
dames...de mexicaanse griep heerst ook weer. Passen jullie goed op jullie kleintjes? Vooral jij Jane...jij zit midden in nijmegen. Moet er niet aan denken dat één van onze kindjes het zou krijgen. Heel veel handen wassen met antibacteriële zeep of gel!
@Banne. Wat betreft het behang. Ik heb dezelfde mening als Wen. Ik zou geen twee muren tegenover elkaar met druk behang doen. dan eerder twee muren naast elkaar. Al zou ik zelf een muur met dat behang doen en de rest gewoon wit. De witte muren kun je dan leuk kleuren met schilderijtje of iets leuk van Lief. Dan heb je overal wat kleur en toch een rsutig kamertje voor jullie dochter. Nina ligt veel naar de muur te kijken waar Woezel en pip op staan. We zijn blij dat de andere muren gewoon creme zijn,dan kunnen we haar altijd draaien mocht het nodig zijn. @Wen. Wat fijn dat je weer van Jenz kunt genieten. Hopleijk gaat het nu elke dag iest beter. @Sammie. Ik heb het ook gehoord. Vooral de kindjes op de kdv's opletten. Daar haal je meestal veel ziektes vandaan omdat je daar et heel veel kinderen in aanraking komt. @lovelyme. Ik geef borst en kunst voeding. Wij zijn begonnen met de tweede voeding erfa te halen. Nina kreeg toen nog maar 90cc in de fles,dus hebben we 'm helemaal vervangen door kunstvoeding. Ik kolfte op dat tijdstip dan ook om de diepvries te vullen. Er word geadviseerd om je kindje daar drie dagen aan te late wennen voor je er nog een wilt vervangen. Ik zou als ik jou was niet meteen de volledige fles gaan vervangen. 180cc Is best veel om aan te wennen in een keer. Ik zou 90 cc kunstvoeding geven en haar daarna de rest bij jou laten drinken. Het maagje kan moeten wennen aan nieuwe voeding en ook de darmen moeten daaraan wennen. Wil je helemaal over of wil je een veoding vervangen? @Eveline. Fijn dat Femke het vandaag geod deed. Wat raar dat ze telkens wil drinken en als ze het krijgt maar 'n paar slokjes wil. Hoe vaak geef je haar de borst nu?
alicia ik wil gewoon een voeding vervangen zodat ze de nacht door gaat slapen moet zeggen dat ze dat toch al wel doet van 22.30 tot 06.00 soms komt ze om 4 uur maar dat geeft dan niet hihi. wil wel gewoon borstvoeding blijven geven tot 6 maanden. ben zo weer terug kleine wilt ff eten. liefs
Ik begrijp het niet helemaal. Wil je de laatste voeding vervangen door kunstvoeding? En je zegt dat ze al doorslaapt?
Missyf ben je al bevallen....ben erg benieuwd! Chantal hier is ons schema als volgt....wij doen ook overdag om de 3 uur behalve de ochtend omdat ze daar vaak nog veel slapen. 07.30/08.00 uur eerste fles 180+6 09.30 uur fruithap (alleen als ze dan wakker zijn meestal slapen ze nog tot 10.30 uur) 11.00 uur 2e fles 180+6 14.00 uur 3e fles 180+6 17.00 uur 4e fles 180+6 18.30 uur groentehap 20.00 uur 5e fles 180+6 en naar bed Verder zijn ze overdag veel wakker omdat ze de nacht en de ochtend best veel slapen, tussendoor doen ze wat hazeslaapjes. Ben bezig om ze van 15.00 tot 17.00 uur in eigen bed te krijgen maar dat wil nog niet echt lukken. Nu slapen ze meestal wel in de kinderwagenbakken overdag of in de schommelstoelen maar ze huilen eigenlijk bijna niet alleen voor de voeding dus ik ben allang blij dat ze sowieso zo'n 17 uur per dag slapen. Vind het wel gezellig dat ze overdag wat meer wakker zijn. Sammie ik moet er idd niet aan denken die mexicaanse griep Alicia leuk zeg die canvassen Lovely me, ik heb geen idee.....ik ben heel snel overgestapt naar flesvoeding maar ze hebben het wel gecombineerd gehad en dat ging goed zonder krampen
haha ja nu ik het zo lees klopt het niet helemaal. Ze slaapt idd al door soms word ze nog wakker en dan heeft ze toch nog heel erg honger dus ik dacht als ik haar laatste voeding dan vervang doorkunst voeding dat ze dan beter doorslaap? en ze komt overdags toch nog om de 2 uur om te eten soms eerder dus dacht met kunstvoeding dat ze er langer tusssen laat zitten? zit op 1 dag ongveer aan de 9 a 10 voedingen. Als ik straks weer ga werken dan will ik 2 voedingen vervangen en de rest borstvoeding geven denk ik. Ik moet ff kijken wat voor mij en haar in de praktijk werkt. Hoeveel voedingen heb jij vervangen? nou zulay heeft vandaag een ik wil alleen mamadag want ik kan me kont niet keren of ze begint te huilen of ze is heel erg onrustig bij haar vader hihihi. liefs
@sammie bedankt voor je tip maar dat gaat hem niet worden... Ik moet straks op cd 3, en 10 naar t ziekenhuis dat staat vast. Maar als het goed aanslaat..moet ik om de dag of iedere dag terug komen... het kan ook zijn dat ik na cd 10 elke x terug moet komen... zucht. De echo's zijn tussen 9 en half 12... en ik werk van 7 tot 11. Dus daar baal ik zwaar van! Hoorde wel dat een ziekenhuis in zevenaar ( totaal niet favoriet ivm slecht aangeschreven) het de hele dag door doet... ik zou dus de 12de kunnen vragen of ik daarheen mag voor de echo's....hoop ik dan maar of. Ga hun eerst vanmiddag bellen of ze fm's smiddags doen... het zou van de gekke zijn dat ik hierdoor mijn baan verlies..
@Lovelyme. Oke ik snap wat je bedoeld. Ik zou de laatste dan een flesje van 90 cc eerst proberen en dan de rest borstvoeding. Ik zou dat dan even een paar dagen aan kijken,omdat je soms weleens ziet dat kindjes moeite met poepen krijgen als ze andere voeding krijgen of krampjes. Daarom zou ik het geleidelijk aan proberen. Je ziet dan zelf wel heo het gaat en dan kun je het ophogen. Poeh best veel voedingen 10 op een dag. Ik vond ook dat je met borstvoeding heel druk bent. Ik vond het wel fijn dat we ook kunstvoeding gingen geven,dan heb je de handen iets meer vrij. Al ben ik ook wel heel blij dat ik Nina nog steeds borstvoeding kan geven. Daarom vind ik een combi ideaal. @Wendyenr. Veel ziekenhuisbezoekjes zeg. Ik vind ziekenhuis zevenaar erg fijn. Veel fijner dan bijv Rijnstate. Ik vidn het veel persoonlijker en niet zo'n fabriek. Ik ben daar bevallen en zou dat zo wer doen. Helaas moeten we binnenkort naar rijnstate dus daar ben ik minder blij mee. Je hebt altijd mensen die iets negatiefs hebben,maar misschien bevalt z'huis Z'naar jullie wel heel geod. Ik zou dat gewoon proberen,zeker omdat het ook met je werk heel geod uit zou komen. En als je dat niet zou willen zou ik het eerlijk tegen je baas zeggen. Waarschijnlijk kan hij je eerlijkheid wel waarderen en kun je je werktijden misschien wel met hem erop aanpassen. Als hij het niet weet,kan hij je ook niet helpen. Succes ermee. Wat een vies weer hier. Wil zo even naar de winkel. Heb foto's voor de opa's en oma's bijbesteld, dus die wil ik even ophalen. Moet een deegroller hebben,ga het weekend 'n taart bakken met marsepein. Is eens wat anders en ik heb zulke mooie taarten gezien op internet,lijkt me erg leuk om te doen. Kan ik vast oefenen voor de eerste verjaardag van Nina. Kan dan mooi een taart met een verdieping maken,lijkt me erg leuk.
Alicia mooi zijn die taarten he Mijn zusje heeft er ook eens 1 gemaakt echt heerlijk en heel goed voor de lijn Evelien wat zielig dat Jelle waterpokken heeft. Heeft hij er veel last van? Fijn dat Femke een goede dag heeft. Wendy ik zou het gewoon eerlijk tegen je baas zeggen. Net wat Alicia zegt misschien dat hij je werktijden wel wil aanpassen. Jippie hier heeft Liz tot half negen geslapen. Wel even twee keer de speen gegeven, maar goed. Nu krijgt ze vier flessen op een dag van 210 met zeven schepjes. Ben benieuwd hoe het bevalt anders ga ik zo weer terug naar vijf van 180+6. Mijn late dienst ging gister goed. Vandaag nog 1 en dan ben ik het weekend vrij. Heerlijk genieten van mijn meisje
Goedemorgen meiden zo de rust is weer een beetje terug gekeerd hier in huis gelukkig, zalfje voor julian werkt heel goed en hij is er nu bijna vanaf zo te zien. nu alleen ik nog een beetje opknappen voel me nog steeds of alweer beroerd @wen fijn dat jenz het goed doet en je nu ook eindelijk kan genieten zo hoort het! hopelijk blijft hij het gewoon goed doen nu het zalfje voor de spruw is daktarin werkt echt super! hij heeft er 1 dag echt flink last van gehad woensdagavond aan het huilen geweest was bijna niet stil te krijgen maar dat zal niet alleen van de spruw geweest zijn denk ook dat hij krampen had mja ze kunnen het niet vertellen helaas dus gister een beetje tegen principes in een zetpil gegeven want ja als die pijn heeft is niemand blij @alicia ji vroeg laatst of julian zn prikken al had gehad die heeft hij in december gehad daar had hij wel meer last van als van die andere had nina dat ook? hoe is het nu met slapen met nina werken je oplossingen? best raar dat ze ineens niet zo goed gaat slapen anders zou je ook nog savonds een badje kunnen doen worden ze altijd lekker suffig van en wat ben je crea zeg! leuk die canvas doeken en lekker de taart ben benieuwd! moet je maar ff een fotootje van spammen dan @chantal goed van liz zo goed slapen op de 4 flessen je kan trots op je meisje zijn! en dat het cb dat zelf zei begin steeds minder vertrouwen in het cb te krijgen ik belde een paar weken terug op om te vragen of julian 4 flessen kon voor het ritme en toen mocht het niet van ze dat was nog te vroeg en hij is al 4 maanden @wenri jeetje wat een hoop zh bezoeken zal niet meevallen allemaal maar het zal het vast allemaal waard zijn! hopelijk kan je wat regelen op je werk ben nu 3 keer naar boven gelopen omdat julian ligt te huilen maar hij gaat niet meer slapen dus ga er maar weer snel van door sorry meiden liefs
Babykwes hoeveel weegt Julian dan? Liz was voor vier weken geleden al 11 pond en dat is inmiddels ook wel iets meer geworden neem ik aan. Ze zit ruim boven de gemiddelde lijn, dus vandaar dat ik wle mocht proberen om naar vier flessen te gaan. Ik ga het eerst proberen, mocht het niet werken gai k zo weer terug naar vijf flessen.
Zo ik ben weer terug van weggeweest. Mijn man had een dinnershow arrangement met overnachting gereserveerd. Ik heb heerlijk gegeten en genoten van de show en het was gewoon heerlijk om er even tussen uit te zijn. Net de kindjes opgehaald en die liggen nu lekker te slapen, kunnen ze vanavond een beetje langer opblijven. @Banne, ik heb bij mijn eerste zwangerschap zwangerschapyoga gedaan, en ik heb er niet veel aan gehad. Ik vond het ook niet echt leuke lessen. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik niets van gym oid gedaan en ik denk dat ik dat nu ook niet ga doen, misschien eens een keer zwangerschapszwemmen als het fietsen naar mijn werk niet meer gaat en toch een beetje in beweging te blijven. @Pluisje, fijn dat de echo goed was en dat de kleine naar jullie gezwaaid heeft. Die wist waarschijnlijk dat jullie naar hem/haar aan het spieken waren. Ik duik zo ook even mijn bedje in voor een middag dutje. Het is gisteren erg laat geworden en ik wil toch wat aan mijn vrijdagavond hebben met mijn gezinnetje.
@Babykwes. Nina had niet mee last van deze prikken vergeleken met de vorige twee. Zij was door de feestdagen wat later met deze prikken. Eigelijk had ze de dag voor kerst gemoeten,toenwas ze 4 maanden. Maar ik vond het zo wsel best,dan had ze er ook geen last van met kerst. Ik vind het altijd leuk om creatieve dingen te doen. Op het werk was ik ook altijd met de kids aan het knutselen en nu kan ik dat mooi met Nina doen Taarten en cakes bak ik altijd best veel. Ook voor familie als die verjaardagen hebben. Nu wil ik eens wat anders proberen. Heb net het marsepein binnen gekregen dus die ga ik op de taart verwerken. Heb verschillende vullingen opgezocht voor tussen de lagen in de taart. Echt niet te geloven wat je allemaal kunt maken; advocaat met boerenjongensvulling of chocolade mud,ik krijg er nu al zin in. Als de taart een beetje mooi gelukt is zal ik een foto plaatsen. Het schijnt de eerste keren nog wel wat tegen te vallen Fijn dat bij jullie iedereen aan de beterende hand is. Gelukkig Julian ook weer wat beter,altijd zielig die kleintjes als ze ziek zijn. Het gaat beter met het slapen van Nina. Een voorverwarmd bedje en haar knuffeldoekje doen wonderen lijkt het. Ik hoop dat dit zo blijft. @Mereli. Wat leuk dat je man dat geregeld heeft. Heerlijk even met z'n tweetjes weg. En ook alles voor de kidneren geregeld,echt lief. Hoe voel jij je? Alweer bijna op de helft. @Chantal. Tja,inderdaad minder goed voor de lijn,maar af en toe best lekker en moet kunnen vind ik. Liz vorige maand al 11 pond? Poeh,best veel zeg. Nina woog vorige week pas iets meer dan 12 pond. Nu is zij ook wel een slanke dame moet ik zeggen. Wij waren vroeger ook allebei erg smalletjes,dus dan kan het ook niet anders he. Hoe waren jullie vroeger als baby?