Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zou het met Missyf zijn....?

Wen&r:
    Jeetje….dat zijn veel zkh bezoekjes…nee, dan kun je niet aankomen met een smoes als buikgriep! In jou geval zou ik het zkh in Zevenaar proberen en als je daar geen goed gevoel bij hebt het gewoon eerlijk tegen je baas zeggen. Zoal Alicia al schreef, als hij het niet weet kan hij je ook niet helpen…ik weet niet of je baas een meelevend type is?

Voeding:
    Wat krijgen jullie kindjes al veel voeding…ik zag dat Liz zelfs al 4 x 210+7 krijgt. Roan krijgt sinds een week 2x 180+6 en 3x 150+5. Hij doet het er goed op al denk ik dat het niet lang meer duurt voordat we al zijn flesjes moeten verhogen naar 180+6. Ik ben altijd zo bang dat hij veel te veel krijgt en een dikkerdje wordt!

Slapen:
    Roan krijgt zijn laaste fles nog steeds om 23.30u. Ik ben bang dat als we hem eerder zijn flesje (180+6) geven hij weer midden in de nacht wakker gaat worden. (daar heeft mama niet zo’n zin in!) Hoe ging dat bij jullie?

Mereli:
    Wat een leuke man heb jij…die je zomaar verwent met een gezellig avondje + overnachting!

Banne:
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap aan zwangerschapszwemmen gedaan. Erg ontspannend en toch nog lekker om in beweging te zijn. Dat gym en yoga is niks voor mij…veel te zweverig voor mijn gevoel!
    Wat je kamertje betreft zou ik het houden op één muur met druk behang. De andere muren zou ik rustig houden en allemaal dezelfde kleur geven. Het blijft natuurlijk een slaapkamertje waar jullie meisje straks lekker moet gaan rusten en niet al te veel prikkels moet krijgen! Succes!

Ik heb het cb verzet naar een ander dorp. Wij konden alleen op de maandag en dinsdag ochtend, niet handig want dat zijn mijn werkdagen. Ik wil natuurlijk wel zelf met Roan gaan. Nu moet ik op donderdag, dat komt mij beter uit! Al duurt het even voor we terecht kunnen pas 3 feb hadden ze een gaatje. Schijnt niet erg te zijn voor de prikjes. Wil wel kijken of ze daar een inloop spreekuur hebben om Roan nog een keer te wegen!

2. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Merili, wat leuk van je man:D en ook fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.

@ Missy, ben erg benieuwd of jullie prinsje al geboren is.

@ Wen, hoe gaat het met jullie?

Liefs

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Jeanetjuh Hier gaat het best goed, op een paar kleine dipjes van Jenz na. Maar mogen niet klagen. Vandaag heeft hij de gehoortest gehad en is geslaagd. Daar waren we eigenlijk ook niet bang voor hoor. ;) Ook is de osteopaat geweest en die denkt te weten wat er aan de hand is, dus die is vandaag begonnen met de behandeling. Woensdag komt hij weer om verder te gaan.

@Babykwes Fijn te horen dat het weer beter met hem gaat.

@Mereli Wat een leuk cadeau van je man!

@Sammie Groot gelijk dat je het nu verplaatst hebt. Je moet tenslotte doen wat voor jou het beste uitkomt.

@Gewicht Jenz groeit wrs te hard. Hij is vorige week in 7 dagen bijna 400 gram aangekomen. :$ Het zkh houdt het nu in de gaten of het eenmalig is of dat hij zo hard blijft groeien. Geen idee wat ze er anders aan gaan doen. Veel voeding krijgt hij niet, dus daar kan het niet aan liggen...

@Slapen Pfff wat zou het lekker zijn als hij de nacht door zou slapen, of in ieder geval 5 uur er tussen zou laten zitten. Hij laat er nu 3 a 4 uur tussen zitten maar. Zal nog even geduld moeten hebben, ben ik bang. :D

Fijne weekend allemaal!

4. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Wen, fijn dat het goed gaat. Heb je ook alweer wat meer vertrouwen? Ja dat is wel veel zeg 400 gram maar hopelijk is het eenmalig. Fijn dat de osteopaat denkt te weten wat er aan de hand is hopelijk helpt zijn behandeling. En jammer dat hij jullie niet een nachtje door laat slapen. Kun je in het weekend niet een nachtje afwisselen met je man jij een nachtje en hij een nachtje?

@ Babykwes, fijn dat het beter gaat met julian.

5. Babykwes

Babykwes Bekend lid

17 nov 2009
    672
    0
    0
    hey meiden

kwam even snel kijken of er al babynieuws was maar helaas

@chantal
    julian woog op 6 december 5580 dus wel iets lichter als liz denk maar het is ook wle een klein mannetje
    ze vond het nog te vroeg om naar 4 flessen te gaan zei ze maar ze zeggen allemaal wat anders volgens mij maar joh als liz het goed doet heerlijk toch wat meer tijd er tussen:D

gister heeft julian het wel op 4 flessen van 180 gedaan omdat ik hem gisterochtend om 10 uur maar wakker heb gemaakt anders kwam het hele ritme in de knoop en ik wil toch echt die laatste fles wel rond 21.30 geven
    alleen gaat hij dan toch gelijk weer meer spugen dus ik hou het nog wel op 2x 180 en 3x 150

@alicia
    vind het altijd knap de mensen die zo crea zijn k heb het zelf helemaal niet vond knutselen op school vroeger al erg
    taarten bakken vind ik wel leuk had met de kerst een chocolade cake gemaakt heeerlijk
    maar idd heel veel vullingen kan je doen weet je al welke je gaat nemen? ben benieuwd
    ja gelukkig is de spruw al bijna weg alleen nog een beetje schor t is net een zeehond haha

@wen
    zo jenz groeit zeker hard! misschien had hij even wat in te halen?
    alleen wel jammer dat hij om de 3/4uur komt dat is best vermoeiend dus lekker overdag je rust nog pakken nu het kan!
    gelukkig gaat het wel goed thuis fijn voor jullie zeg

@jeanetjuh
    zag net dat jij ook alweer 32 weken bent schiet lekker op zeg
    spannenddddd:D

@mereli
    wat een lieverd die man van jou
    fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben kan je er weer even tegen aan he

@sammie
    jullian krijgt hetzelfde als roan 2x180 en 3x150
    zn laatste fles zit nu op 22.00 maar ik probeer hem steeds eerder te doen alleen slaapt hij steeds zo lang smorgens dat ik het ritme er niet in krijg
    misschien kan je ook de flessen om de 3uur ongeveer geven zodat je steeds iets vroegr uitkomt savonds
    als ze overdag genoeg krijgen slapen ze snachts ook door werd mij verteld

zo ga nu ff de voice verder kijken en straks nog even kijken of missy al bevallen is

fijne avond meiden
    liefs

6. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hey hey allemaal...

Zo.. weeeekend :) Fijn fijn..
    Ma, di en vandaag gewerkt.. wo & do lekker rustig aan gedaan samen met Oona..

Woensdag zijn we een keer extra naar het cb geweest.. Extra wegen omdat ze 2x buikgriep gehad heeft... Ze is in ruim een maand maar 170 gram aangekomen.. Niet veel, maar wel helemaal te verklaren door de buikgriep... dus geen reden tot zorg, maar wel even iets extra's...

Oona zit sinds een tijdje op 4 flesjes van 180+6... 's avonds wakker maken lukte niet echt meer (sjaggie, verslikken, en gewoon echt geen honger)... Flesjes verhogen gaf ook verslikken.. Dus vanaf morgen starten we met fruithapjes!
    De rijstbloem is weer uit de fles... (toch weer veel moeite met haar poepluiers)... en sinds ze de rijst niet meer krijgt komt ze weer voor een 5de flesje.. Niet echt officieel ;) maar ze wordt iig weer wakker.... komt niet verkeerd uit omdat ze dus mooi wat extra's weer krijgt...

Ons meissie dus even beetje in de gaten houden of ze niet voor een modelmaatje wil gaan ;) haha... want ze was wel 2cm gegroeit!

@ 4 flesjes..
    4 flesjes mag vanaf 5 maanden officieel... (Moet dan wel 180+6 zijn)... Oona zat iets eerder op die 4 flesjes.. ben dat uit gaan zoeken bij een voedingsdeskundige en t CB.. of dat mocht..
    Omdat Oona al best wat gewicht en lengte had, en vrolijk en alert was was het geen probleem wat eerder...
    Tja ;) Dat ze dan meteen daarop ziek wordt en niet genoeg aankomt.. dat staat er even los van!

Nog even spammen...
    en dan ga ik lekker slapen!

Bekijk bijlage 119710
    Oona met haar eerste haarspeldje :D
    Haar haren groeien nu echt heel snel!

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Bekijk bijlage 119711
    Mijn kleine vrolijkerd tijdens 1 van haar favoriete bezigheden...
    Owow wat geniet ze van het badje.. spetteren, eendje afsabbelen, bekertje waarmee we haar haren uitspoelen afsabbelen, nog meer spetteren, op het water slaan, ons natspetteren, proberen het water te pakken... :D Echt genieten!

8. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hoe zou het met missf gaan?

9. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ben ook heel benieuwd!

Chivay wat een leuke foto

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hallo dames,

Ingie: Gefeliciteerd met jullie zoon Pim!!! :D

Missyf: Ben ook erg benieuwd!!!!

Ik heb wel bijgelezen maar het was zoveel, dat ik niet op iedereen reageer, sorry!

Dennis heeft Jelmer gisteravond de fles gegeven, 180 cc, helemaal schoon op :D Kan ik vanavond hem iets geruster hem achterlaten bij mijn ouders.
    Vanavond feestje van mijn man zijn werk.

We zijn weer terug uit Drenthe, we hebben het leuk gehad. Helaas zat het weer niet erg mee.
    Donderdag naar de dierentuin in Emmen geweest, waren alleen niet zoveel dieren buiten vanwege het weer helaas.
    Veel dieren kon je wel binnen zien. Jelmer was helemaal onder de indruk van de giraffen :D

Gistermiddag mijn werk maar weer gebeld. Ze willen zo graag dat ik de woensdag kom werken dat ze aanboden om te kijken of er nog ergens op 1 van onze dagverblijven een plekje was voor Jelmer en dan geheel kostenloos. Alleen heb ik gezegd dat ik het alleen wil als hij op een babygroep komt.
    Nou is er op de babygroep op de nieuwe locatie maar plek tot april en ze hebben wel een plek voor hem op een verticale groep (0 tot 4 jaar). Ik werk zelf op een verticale groep en ik merk dat er dan vooral veel tijd en aandacht naar de grotere kinderen gaat en niet naar de baby's. Die krijgen wel gewoon op tijd hun voedingen en schone luiers, maar echt tijd om even lekker te kroelen is er niet. Daarom wil ik hem persé op een babygroep omdat ze daar die tijd wel hebben, plus dat hij dan bij een vriendin van mij komt, die ik volledig vertrouw.
    Dennis wil dat ik die plek op die babygroep bij die vriendin neem tot april in de hoop dat er in de tussentijd daar nog een plekje vrijkomt zodat hij misschien dan daar kan blijven en als dat niet is, dan vanaf april naar de verticale groep (ook andere locatie), want dan is hij wel weer een paar maandjes ouder.
    Vind het zo moeilijk! Mijn man heeft wel een punt, maar dan moet Jelmer na een paar maandjes weer helemaal opnieuw ergens anders wennen.

11. Babykwes

Babykwes Bekend lid

17 nov 2009
    672
    0
    0
    goedemorgen meiden

begin nu wel heel benieuwd te worden naar missy

@chivay
    wat een super leuke fotos van oona zeg geweldig dat speldje in dr haar:D
    mag ik vragen waarom er nog een hydrofiele luier in het badzitje ligt?
    julian zit sinds vorige week ook in zo'n zitje hij vind het helemaal geweldig heeft nu alles vrij om te bewegen en daar neemt hij flink gebruik van want mn hele douche is nat haha

@kwebbel
    zijn jullie ook in centerparcs geweest?
    jammer dat het weer niet zo mee zat maar gelukkig hebben jullie het wel leuk gehad
    moeilijk die plekjes maar is het niet zo dat die kleintjes snel wennen? als het mij ooit lukt om julian naar het kdv te brengen gaat hij ook naar een verticale groep en dan is mijn zus leidster dus hoef ik niet bang te zijn dat hij aandacht te kort krijgt haha

liefs

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    babykwes: Wij zijn naar een park van Landal Greenparcs geweest ;)
    Ze wennen idd wel snel als ze zo klein zijn, moet er gewoon nog even over nadenken, even laten bezinken allemaal.

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
  14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
  15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
  16. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Ook heel benieuwd hoe het met missy gaat.. kwam weer even gluren..

@ Babykwes...
    De eerste keer in het zitje waren Oona's billen een beetje stuk... daarom de hydrofiel als extra bescherming tegen schuren.. Ze gaat zo tekeer met haar beentjes.. ;) en meteen handig met wassen... kan mooi bij haar billen zonder te klooien met een washandje...

Net zijn we voor het eerst met Oona gaan zwemmen..
    Ze liet het allemaal heel kalmpjes over haar heen komen.. keek haar ogen uit naar al die andere kindjes, de lichtjes, het water... Ze hing rustig in onze armen.. totdat ze haar beentjes net zoals in bad los had ;) Dan begon ze te trappelen haha..
    Onder water gaan vond ze heel spannend... ze keek ons echt aan van 'Wat was dat nu weer?!'
    Tijdstip was helaas niet ideaal... 09.00 - 09.30... Oona slaapt vaak op dat tijdstip, daarom misschien ook zo kalmpjes in t water en ging dus helemaal K.O in de maxi op de terugweg :D

Kwam ook 2 meiden van de zwangerschapscursus weer tegen... Leuk dus! echt voor herhaling vatbaar :D

@ Kwebbel.. Leuke foto's van Jelmer... Blijft zo leuk om alle kindjes zo met elkaar te kunnen vergelijken!

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chivay: Hier is babyzwemmen ook van 9:00 - 9:30, idd niet ideaal, Jelmer slaapt ook altijd alweer voor we in de auto zitten, helemaal uitgeteld.

18. Babykwes

Babykwes Bekend lid

17 nov 2009
    672
    0
    0
    @chivay
    ok vandaar misschien dat ik dat ook ga doen is wel slim;) al moet ik er geloof ik mee oppassen want gister dacht meneer ik zal is ff in het water poepen dus lekker dat zitje onder hij bleef nog ff lekker wiebelen met zn kont voor ik het in de gaten had haha

@kwebbel
    leuke fotos zeg van jelmer dat wordt ook alweer een hele bink!
    echt geweldg hoe hij er bij zit op die bank:D

19. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Chivay. Wat een leuke foto's weer. Ligt Oona netjes stil in dat zitstoeltej of glijd zij ook weg. Nina draait namelijk op haar zij en laat zich dan onderuit glijden via een beengat. Beetje apart,maarz e heeft wel de grootste schik.
    De luier doen wij er ook onder alleen weet mevrouw het nu voor elkaar te krijgen om de luier er onderuit te halen en vast te pakken:Ddus heeft het weinig zin meer nu ze dat door heeft.

@Babykwes. Ik ga banketbakkersroom gebruiken en aardbeienjam. Niet te ingewikkelt voor de eerste keer. Later maak ik wel iest meet werk van de vulling.

@Kwebbel. Wat geod dat hij zijn fles helemaal leegdrinkt., Dus bij jouw man is het toch gelukt?
    Moeilijke keus. Ik ben zelf wel heel erg voor een verticale groep ook ivm het verhuizen naar andere groepen. Maar wat je man inderdaad zegt;misschien is er in april wel een plekje vrij en het si voor jou ook best goed om het werk aan te pakken,gezien alle bezuinigingen en ontslagen de laatste tijd.
    LEuke foto's van Jelmer. Lekkere bolle toet heeft hij:)

@Chivay. Wat leuk dat het zwemmen zo geslaagd was met Oona. Hoe ging het met haar exceem?

Hier alle kerstspullen aan het opruimen. Boom eruit,alle lichtjes buiten uit de boom./ Wat een klus. Nu nog eeven de grond dweilen en dan is hetw eer netjes. Nina zit als een koningin erbij in de wipstoel,in de box. Af en toe laat ze even wat horen,hihi. Wel gezellig zo samen.

20. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Kwebbel...
    Op dinsdag zijn de tijden andersom... de grotere eerst en de kleinste als laatst (ergens rond 11 uur geloof ik) Maarja :) Op dinsdag kunnen we wel vaak weer met 2en, dus dan is het wel haalbaar die 09.00 uur..

@ Babykwes
    Hihi wat een boef.. wat een bende zal dat gegeven hebben!

@ Alicia...
    Ik pak een grote hydro die ik om het zitje klem.. Dus ze moet hard trekken ;) Dan ben ik haar dus altijd voor..
    Ze blijft wel netjes zitten.. enige waar we goed op moeten letten is dat ze soms zo uitbundig ligt te trappen dat ze niet over het 'bobbeltje' heen wil met haar billen ;)

Met haar eczeem ging het goed.. hadden haar voor het zwemmen goed ingesmeerd met vette zalf... Maakte het niet makkelijk voor ons want ze glibberde alle kanten op... Huidje was nu iets droger dan normaal, maar geen opvlammend eczeem.. even kijken hoe het er morgen uitziet nog..

Oona heeft net haar eerste hapjes fruit op! Zo leuk..
    Eerste hapjes heeeel klein gedaan.. echt puur proeven..
    Wat vond ze dat lekker zeg! Trok het lepeltje uit onze hand..
    Grotere hapjes gaven de leuke vertrokken gezichtjes ;) Dat was nog wel even wennen.. Maar gaat helemaal goed komen dus.. Peer vind ze iig al lekker!

Deel Deze Pagina