Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    #2681 Chivay, 11 jan 2011
    Laatst bewerkt: 11 jan 2011
    Nog even de 2de namen ;)
    (Oona) Marthe - 7x
    (Lyanne) Dylana - 22x
    (Zulay) Aaliyah - 47x
    (Bjurn) Nick - 339x

Met Oona gaat het lekker snotterig..
    Wordt regelmartig wakker nu omdat haar neusje dicht zit.. maar de koorts valt gelukkig weer mee.. dus beetje op en af vandaag... Soms heel zielig soms een beetje zichzelf..

Is zijn roepnaam trouwens alleen Bjurn? of echt Bjurn Nick?

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Heb ook Jelmer's 2e en 3e naam opgezocht.

Willem 331x
    Cornelis 186x

Vernoemd naar beide opa's.

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nageltjes knippen doen wij ook voor de tv, dan is hij idd lekker afgeleid.

4. girllie23

girllie23 Actief lid

2 nov 2009
    344
    0
    0
    @chivay
    Gelukkig dat het iets beter gaat betere kant op dus..!

Jah zie je wel Nick hoor je zoveel laatste tijd..!
    Zijn roepnaam is gewoon Bjurn dat gaat toch snel zo he of je moet echt namen aan elkaar hebben :D..

Vanaf wanneer kan je nagels knippen/vijlen?

5. Alweer een ziek kindje... beterschap voor Naomi!

Banne, wat een mooie foto zeg, zo gaaf om zo'n gezichtje zo al te kunnen zien.

Hihi Sammie, dat heb je goed bekeken; klussers in alle vakgebieden zo'n beetje :)

Chivay, had je tijd over joh, even alle namen opzoeken :p
    Femke's zijn er toch nog best wel veel.

Ik heb echt 's middags en 's avonds amper tijd hoor. Lees tussendoor even snel dit topic door, nu ligt Femke even hier op de bank, maar zometeen wil ze wel weer drinken. Vanavond is iets rustiger dan normaal, ik heb straks eens geprobeerd om een flinke fles te geven, in plaars van de borst. Want anders ligt ze echt de hele avond bij mij (aan de borst, of aan de borst in slaap vallen en weer wakker worden zodra ik teveel beweeg).
    Ik heb nog een volle wasmand strijkwas staan, en moet nog allerlei andere dingen doen... ik ben al blij als ik even m'n handen vrij heb. En dan is Femke volgens mij nog niet eens zo extreem lastig, maar met Jelle ben ik gewoon veel te veel verwend destijds, zo gemakkelijk als die was...

6. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Zo, kraamverzorgster de deur uit. Nu kan het gewonen leven weer beginnen. Zal eerst eens vertellen hoe mijn bevalling ging.
    Om 18.00uur zijn mijn vliezen gebroken en direct kwamen de weeen opzetten. Eigenlijk direct al om de 5 min. Vk gebeld om 19.00 ze zat nog bij een andere bevalling, maar zou er met een uurtje zijn. Weeen namen in alle heftigheid toe. Kon me gelukkig goed ontspannen door de yoga oefeningen. Die hebben me echt super geholpen.
    Toen om 20.00 de vk kwam had ik al 4 cm ontsluiting. Toen lekker even onder de douche. Volgens mij wel bijna een uur onder gestaan. Tegen 21.00 op bed. Bijna 10cm ze zou proberen het randje weg te masseren. Nou dat is echt geen pretje hoor. Nog even op mijn zij om het laatste stukje op te vangen. Toen kreeg ik toch echte persdrang. Tegen 21.30 mocht ik mee persen. Ging allemaal super totdat de hartslag van Pim naar beneden ging. Dus er moest snel gehandeld worden. De kraamverzorgster moest dus meehelpen door op mijn buik te drukken. Ging eerst niet helemaal goed. Toen is ze aan de andere kant op bed geklommen. Daarna hoefde ze nog maar een keer te drukken en toen was onze kleine man er. 22.06uur is hij geboren. Hij huilde direct en alles was helemaal goed. De vk zei nog wel het had niet veel langer moeten duren.
    Maar ze heeft super goed gehandeld. Pim was bij de geboorte 50cm en 3540gram. Ze hebben me alleen wel moeten knippen, maarja dat zijn we al weer vergeten. Heb ik de vorige keer ook wel gehad.
    Verder gaat alles super goed hier. Hij drinkt goed. Alleen heel erg traag. Neemt er echt de tijd voor. Zit met een fles echt wel bijna 3 kwartier. Maar dat geeft niet. Kan ik er nog even lekker van genieten. Pim komt 's nachts om ongeveer 3uur en dan moet ik hem 's morgens om 8uur wakker maken. En de laatste fles krijgt hij om 22.30uur ongeveer. Dus we mogen echt niet klagen.

Zo nu ga ik eens een poging doen om alles bij te lezen.
    Ga niet op iedereen reageren hoor. Maar dat begrijpen jullie vast wel.

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ingie: Wat een prachtig mannetje! Dus wel even spannend geweest, gelukkig doet hij het zo goed. En wat slaapt hij al lekker 's nachts!!!

8. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Sammie. Oh de vorige eigenaar was dus iemand die dacht dat hij zelf geod kon klussen maar er dus niks van bakte,hmm. Dat zijn altijd fraaie dingen. Wel verstandig dat jullie het dan meteen geod aanpakken,dan is het ook metene naar je zin en je gaat ook geen jaren meer klussen in het weekend nu je Roan hebt. Hopelijk heb je het allemaal af in maart,want de tijd gaat best snel en jullie moeten veel doen.

@Girllie. Ik heb ook zp'n stolsel verloren. Mijn kraam had me er al voor gewaarschuwd. Ik schrok me kapot toen. Het was zo groot,heb mijn vriend geroepen en gezegd dat er een naaktslak op de badkamer lag ?? Tja,je roept dan weleens wat he ;)
    Ik heb met 6 weken nacontrole gehad bij de gyn ivm met de vacuum bij de geboorte. Zij heeft de knip nagekeken. Ook is het hier normaal om met 6 weken nacontrole bij de vk te hebben. Zij maken dan een praatje met je heo het je allemaal bevallen is,of je tevreden over hun was en hoe het nu allemaal bevalt. Zij kunnen ook nog even van onder kijken als je wilt,maar dat heb ik niet gedaan omdat ik toch naar de gyn was geweest.

@Babykwes. Is inderdaad ook vermoeiend dat gehijg te hele tijd. kan me voorstellen dat hij nu vel slaapt. Gaat het al wel wat beter met hem?

@Banne. Fijn dat alles er goed uit zag,toch altijd een opluchting na zo'n echo. En mooie foto hoor.

@Sammie. Wat leuk dat je vriendin zwanger is. Hun kindje zal straks dan niet zoveel met Roan schelen,dat is leuk. Een oud collega van mij,die ondertussen een vriendin is geworden is ook zwanger,zij is uitgetelt op de 24 augustus,de verjaardag van Nina.

@Eline. Hoe is het met Kim gegaan?

Ik krijg zo een oud collega op visite. Leuk dat ik daar nog steeds contact mee heb na al het gezeur op het werk toen. Onze mannen kunnen ook met elkaar opschieten,laatste met z'n drieen gewokt en binnenkort komen ze hier. Erg leuk en nu is zij ook weer zwanger,dus ook leuk voor de kids straks.

9. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Jane. Oh nar het ziekenhuis met Naomi. Hoe gaat het nu? Beterschap met haar.

@Chivay. Leuk he dat ze aan hun beentjes zitten. Nina kan niet bij haar voetjes. Ze is echt stijf,haha,maar dat heeftz e niet van een vreemde. Ik vraag me fa of zij haar teen bij har mons kan krijgen.
    Hmm we zijn dus niet erg orrigineel met de naam Nina. Ik hoor die heir namelijk helemaal niet veel en dat vonden wij juist wel leuk. Ach ja.

@Ingie. Wat een lief mannetje en kijkt ook al zo mooi rond. En wat en snelle bevaling,4 uur. Ik ben jaloers op je. Hoe lang deed je over de eerste?

10. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Hallo allemaal. Tijdje niet geweest. Onze computer kreeg een check up:D

Jane hoe gaat het met je meisjes? Hopelijk al een stuk beter:)

Chivay wat zielig voor Oona dat ze alweer ziek is:( Hopelijk is ze snel weer beter en komt ze weer wat aan.

Ingie wat een mooi kindje zeg! En goed dat de verloskundige zo snel handelde.

Sammie spannend een nieuw huis. Zo he je moet wel veel klussen. Zou niet aan mij besteeds zijn. Ik vond ons huis verbouwen destijds al een regelrechte ramp. Terwijl mijn man het juist geweldig vind. Veel succes en plezier in ieder geval.

Evelien lijkt me best vermoeiend als Femke zo de hele avond bij je ligt. Hebben jullie wel tijd met zijn tweetjes dan? Ik weet nog dat toen Liz s'avonds naar bed ging ik het heerlijk vond om weer een avond met zijn 2'tjes te zijn.

Nou ik weet niet meer wat iedereen getypt heeft. Sorry als ik iemand vergeten ben.

Gisteren een echo voor de heupjes van Liz gehad. Linker heup was prima. Rechter twijfelden ze over. Dus later nog een foto laten maken. Vrijdag kan ik bellen of ze nu wel of niet wat met de heupjes heeft. Ik hoop het niet. Verder bevalt het werken wel weer goed. Dit weekend voor het eerst drie lange diensten achter elkaar ben benieuwd hoe dat gaat.

11. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Ingie, wat een mooi mannetje:D

@ Chivay, grappig dat je de namen hebt opgezocht. Leuk om te zien:)

Hier gaat het even niet zo lekker:( zit even in een soort dipje. Heb ik eigenlijk nooit maar het gaat allemaal niet zoals ik zou willen en voel me zo moe. Alles is nu gewoon even te veel wil rust en geen mensen om me heen. Hopelijk gaat dit snel weer over want wordt er niet echt vrolijk van zal wel door de hormonen komen....

Liefs

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Nou... Lekker op en af hier...
    Behalve liters snottebellen ging het wel ok gisteravond en vanmorgen... Maar net weer een heel heftige hoestbui..
    Ben met haar op de badkamer gaan staan om te stomen.. maar duurde weer een kwartier voordat ze fatsoenlijk kon ademen, en viel ook direct op mijn arm in slaap.. Hup bedje in dus... eigelijk moest ze een flesje, maar dat komt zo wel weer...
    Echt zielig, t komt nu allemaal zo los, stroomt uit haar neusje en ws dus ook zo haar keel in...

@ Girllie... Officieel mag je vanaf 6 wk de nageltjes knippen..
    Ik ben dat wel pas later gaan doen.. Afbijten kreeg ik als tip van de kraam, en dat werkte heel goed bij Oona in t begin..

@ Eveline.. haha met de zoekfunctie had ik dat binnen 5 min opgezocht ;) Dus dat viel wel mee ;)
    Volgens mij is dat ook wel het verschil van 1 en 2 kids? Zit hier niet veel bij de pc... maar vaak tussendoor even paar minuutjes 'pauze'

@ Ingie.. Wat een lekker mannetje is Pim! Wel even spannend geweest.. Fijn dat hij het zo goed doet!

@ Alicia... denk dat het ook heel omgeving gebonden is.. Ik ken er bv met jou Nina erbij 4..... maar er zullen ook een hoop plekken zijn waar je de naam weer bijna niet hoort... Oona komt bv in belgie weer meer voor..

@ Chantal... spannend zeg met de heupjes van Liz.. Hoop met jullie mee dat het gewoon goed blijkt!
    Succes met je 3 lange diensten!

@ Jeanetjuh.... Vervelend dat je je zo voelt! Hopelijk is het idd alleen een dipje en voel je je snel weer wat prettiger... Ik heb het zelf ook gehad een paar keer... Begreep toen idd dat het een hormonen ding is.. soort verplicht rust pakken..

13. Lovely Me

Lovely Me Bekend lid

6 nov 2009
    506
    0
    0
    Rotterdam
    Hey ladies,

@ nameb leuk om te zien hoeveel kindjes nou de zelfde naam hebben als je eigen kind!

Alicia wat leuk die taart en wat leuk dat nina haar voetjes probeerd te pakken

Chivay hoop dat oona zich heel snel weer beter voelt

Eline leuke wagen!

Jane hoop dat alles goed gaat met naomi!

Sammie wat leuk verbouwen in je nieuwe huis!

Ingie wat is pim toch schattig snelle bevalling

@ na controlle hadden wij ook vond het wel fijn ze heeft nog ff alles na gekeken met die ruptuur alles was goed genezen. Het is idd normaal om stolsels te verliezen soms heel weinig soms wat groter gaat gelukkig snel weer over

@ buikfoto mooie buik na 5 weken bevalling. Ik paste na me bevalling grwoon weer in me spijkerbroeken.

Banne moooie echo!

Hoop dat ik niemand vergeten ben hrb het ff uiy me hoofd gedaan.

Ik heb nog ff een vrrag wat zouden jullie doen.

Ik werk 40 uur per week ik wil ouderschapsverlof op nemen van 20 uur voor de maand febr mijn cintract loopt af 1 mrt.
    Wat zouden jullie kiezen 3 dagen werken op m.dag en di.dag werken van 13 tot 21 en za.dag van 13 tot 16 of 5 dagen werken van 13 tot 17?

Liefs

14. Lovely Me

Lovely Me Bekend lid

6 nov 2009
    506
    0
    0
    Rotterdam
    Jeanetjuh komt door de hormonen had ik ook last van komt allemaal goed het is voor jezelf gewwon niet fijn om je zo te voelen

Chantal ik hoop ook met jullie mer dat alles gewoon goed blijkt te zijn

Wenenrich hoe gaat het nu met je?

Wen hoe gaat het met jenz?

Liefs
    Liefs

15. girllie23

girllie23 Actief lid

2 nov 2009
    344
    0
    0
    @inge prachtig mannetje !! super wat schatje ook al z'n heerlijke slaper snachts hier ook :D
    4 uur bevalling idd ben ook jaloers..
    gelukkig is alles goed gekomen..

@chivay aaaah wat een goed idee afbijten goeie tip dat ga ik ook proberen .. hoeft het nu nog niet wnat ze zijn niet heel lang..

@alcia Jaah ik schok me kapot heb wel 6 stolsel van ongeveer 2 naakslakken zo groot voelde ze er gewoon uit floepen ahhaha.. gelukkig dat het normaal is.. maar omdat het bloeden bijna over was schrok ik zoo na 5 weken pas nog zulke stolsel..!! haha..
    Maar is nu beetje bloed nog erg weinig hopelijk ben ik er nu vanaf..!

@chantal.. hopelijk niks ernstig met liz der heupje.. !

@jeanetjuh rustig aan meid!!

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey meiden,

ik heb eieren voor mijn geld gekozen en ga vandaag alleen naar de prikinstructie. Rich is nogsteeds niet lekker :(

Wordt even bikkelen en het lijkt me doodeng mezelf te moeten prikken, al zal dat ook wel loslopen! ik heb hem om half 3 en vertrek zo al...parkeren is meestal een ramp, dus voordat ik er ben en geparkeerd ben ben ik wel 3 kwartier verder....

blegh mijn maag draait zich om van de zenuwen...

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wenenr: Jeetje, wat spannend. Kan me goed voorstellen dat je misselijk bent van de zenuwen en dan ook nog in je eentje moeten.
    Succes meid!!! Hou je doel voor ogen, dan komt het helemaal goed!

18. Alicia78

Alicia78 Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.509
    0
    0
    @Girlie. Hier werd ook gezegd dat je de nageltjes zelf af meost bijten of met je eiegn nagel eraf vijlen,wat dan neer komt op schuren. Ik heb het er de eerste keer op CB met de arts over gehad en die zei dat we het gewoon mochten knippen. Zij zei:wat hebben ze jullie dit keer aangeraden. Zij stond daar heelmaal niet achter en vertelde dat dat elke keer weer verandere,maar zij raadde knippen aan. Wij hebben dat toen dus vanaf 4 weken gedaan. Met bijten en schuren worden de nagels er ook niet beter op. Zo zie je maart weer,overal word iets anders gezegd.

@Lovelyme. Ik zou voor drie keer werken kiezen. Het lijkt mij een hele belasting om je kindje elke dag dag weg te moeten brengen. Je hebt dan tenslotte een heel andere ritme dan wanneer je thuis bent. Als je voor de drie dagen kiest,neem ik aan dat je vriend op zaterdag thuis is bij de kleine. Dan hoef je maar 2x in de week de kleine weg te brengen en heeft de kleine ook rustige dagen,lekker thuis. Dat zou mijn keus zijn.

@WEndyer. Oh spannend. heb je geod dat je het door laat gaan. Als je man moet werken,neem ik ana dat je ook zelf gaat spuiten,dus nu kan alles mooi doorgaan. Gaat je lukken hoor!

Zo de visite is weer weg. Die collega heeft een leuk dochterje van 3 jaar. Nina vodn haar helemaal geweldig en bleef haar in degaten houden. Nina had wel de knollen op,ligt nu al 3 te slapen,dus was blijkbaar wel vermoeiend voor haar. Wij vinden hetw el belangrijhk voor haar dat ze in contact komt met andre kinderen,zeker omdat die er niet zijn in de familie en ze ook niet naar de kinderopvang gaat,

19. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    Fijn om te horen dat het heel normaal is;) hoop dat het maar snel over is kan nu wel de hele dag slapen. Net al van 11 tot half 1 geslapen en ben nu weer zo moe dus ga nog maar een dutje doen.

@ Chivay, Wat zielig voor Oona.

@ Lovelyme, Ik sluit me bij het antwoord van Alicia aan.

@ Wenrich, Succes!!!!

20. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chivay,
    leuk die namen...roan komt nog best vaak voor...dat had ik niet gedacht.

Jeanetjuh,
    het idd heel normaal....na de bevalling zal je ook nog geregeld last van hormonen onder vinden. Gelukkig is voor jou het einde in zicht!

Jane,
    hoop dat alles goed is met Naomi.

Vamorgen met roan naar de ha geweest. Gelukkig waren zijn longetjes nu schoon (heeft het kuurtje toch geholpen) maar hij is nog wel verkouden. Dus we blijven smeren met luuf, neuspray en stomen in de douche.
    Ook heb ik hem naar roans heupjes laten kijken, hij dacht niet dat er is mis was. Hij heeft erg gespierde bovenbenen en daarom dacht hij dat ze dat bij het cb verwarde. Ik ben benieuwd wat ze 3 feb bij het cb gaan zeggen...

Voorlopig nog even niet babyzwemmen.... Ik vind het super jammer, maar roans gezondheid gaat voor!

Deel Deze Pagina