Meiden die in oktober 2009 gestopt zijn met de pil deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Het babyzwemmen was geweldig. Ze is helemaal munt en slaapt nu:D Zeker voor herhaling vatbaar. Ik denk dat ik woensdagochtend weer ga.

Banne leuk geboortekaartjes uitzoeken:)

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen dames,

Mijn eerste werkweekje zit er weer op en je raad het nooit!
    Ben gelijk ziek :( Deze week ook een hoop kindjes met koorts naar huis gestuurd, dus zal wel aangestoken zijn.
    Dikke keel, hoofdpijn, koude rillingen en tot overmaat van ramp werd ik gisteravond ook nog ongi!

Gisteren op mijn werk ook een wat minder leuk gesprek met mijn leidinggevende gehad.
    Er zijn blijkbaar een aantal ouders die aangegeven hebben dat ze het vervelend vonden dat ik terug kwam.
    Die vonden dat ik te vriendschappelijk met ze omging en dat vonden ze niet professioneel genoeg. Ze willen dus een zakelijkere overdracht.
    Vind dit zelf best apart, ik zorg voor hun dierbaarste bezit, het lijkt me dan toch belangrijk dat je op een "leuke" manier met elkaar omgaat.
    Het enige wat ik altijd deed, was ook een gesprekje aanknopen van, goh, hoe gaat het met jullie, nog wat leuks gedaan op je vrije dag enz. enz.
    Maar goed, als ze zakelijk willen, kunnen ze zakelijk krijgen.

Voor de moeders die hun kindje naar een kdv brengen, hoe staan jullie hier tegenover?

Sorry voor mijn klaagpost, maar het zit me echt dwars allemaal.
    Leidinggevende zei ook dat als ik hierin de komende maanden geen verbetering laat zien, dat mijn contract ws niet verlengd wordt!

3. mereli

mereli Actief lid

17 dec 2009
    223
    0
    0
    Pijnacker
    @Kwebbelsnoes, vervelend dat de ouders zo klagen. Ik vind het juist leuk als de leidsters vragen over hoe het gaat met de zwangerschap enzo. En volgens mij is het belangrijkste dat er goed voor de kindjes gezorgd wordt en dat ze zich thuis voelen op het kdv en bij de leidsters. Het lijkt mij ook dat de leidsters dan met de kinderen over dingen kunnen praten die thuis zijn gebeurd of als zie iets bijzonders hebben gedaan in het weekend.

@Pluisje, jammer dat je contract niet wordt verlengd. Hoe gaat het verder met je.

@Banne, het geboortje kaartje zou ik bijna helemaal vergeten. Ik ga ook gelijk maar even op zoek.

@Nbroen, het lijkt me heel erg als er iemand in je huis is geweest en het is begrijpelijk dat het tijd nodig heeft om te slijten. Probeer het rustig aan te doen, want je kleine in je buik gaat voor alles. Leuk een geslachtsbepaling heb je iets leuks om naar uit te kijken.

@wen, vervelend dat het nog niet zo lekker gaat met Jenz. Hopelijk gaat het beter nu hij de andere voeding krijgt.

Verder weet ik het even niet meer.

Ik had gisteren heel erg pijn in mijn onderbuik, maar gelukkig is het vandaag al weer wat minder. Waarschijnlijk zijn het mijn darmen geweest ofzo. Heb gisteren een beetje rustig aan gedaan. Vandaag maar wat huishoudelijke klusjes doen.

4. mereli

mereli Actief lid

17 dec 2009
    223
    0
    0
    Pijnacker
    Jeanetjuh - 22 juni - ronde 8 - 1e kindje = ZWANGER uitgerekend op 28-02-2011
    Mereli - 29 augustus - ronde 4 - 3e kindje = ZWANGER uitgerekend op 28-05-2011 (Meisje)
    Banne77 - 19 september - ronde 10 - 1e kindje = ZWANGER uitgerekend op 28-05-2011 ( Meisje)
    Nbroen - .... - ronde... - ... = ZWANGER uitgerekend op 18-06-2011
    Pluisje1985 - 17 nov - ronde 3 - 1e kindje Clomid 100 mg = ZWANGER uitgerekend op 29 juli 2011
    Kirin - 30 november - ronde 4- 1e kindje = Clomid 100 mg = ZWANGER uitgerekend op 8 augustus 2011
    San84- time out tot maart 2011 i.v.m. huwelijk .
    Wendyenrichard - Vanaf jan 2011 puregon spuiten, 14 febr 2011 intake KID

Geboren:
    eline1984 - 21 juli 2010 - Kim - 3190 gram en 50 cm.
    Chivay - 29 juli 2010- Oona Marthe - 3394 gram en .. cm.
    Jane1983 - 3 augustus 2010 - Elize en Naomi - 1890 en 1780 gram en 45 cm en 44 cm.
    Alicia - 24 augustus 2010 - Nina - 3822 gram en 52 cm.
    Mamanouk - 25 augustus 2010 - Lyanne Dylana - 3630 gram en 52 cm.
    Babykwes - 26 augustus 2010 - Julian - 2820 gram en 47 cm.
    Sammie81 - 1 oktober 2010 - Roan - 3566 gram en 51 cm.
    Magic - 5 oktober 2010 - Anouk - 6 pond en .. cm.
    Kwebbelsnoes - 6 oktober 2010 - Jelmer - 4280 gram en 54 cm.
    Chantal1234 - 8 oktober 2010 - Liz - 3280 gram en 49 cm.
    Lovely me - 14 oktober 2010 - Zulay Aaliyah - 2963 gram en 49 cm.
    Eveline Thijssen - 3 november 2010 - Femke - 2720 gram en .. cm.
    Miekje28 - 6 november 2010 - Sofie - 2930 gram en ?? cm.
    Girllie - 6 december 2010 - Bjurn Nick - 3265 gram en 50 cm
    Wen- 14 december 2010 - Jenz - 3340 gram en 50 cm
    Ingie - 4 januari 2011 - Pim - .... gram en .. cm
    Missyf - 6 januari 2011 - Jovi - 3720 gram en 51 cm

Vlindertjes:

Wendy - 9 weken (26-12-2007*)
    Kwebbelsnoes - 5 weken
    Jeanetjuh - 5,5 week
    Ingie - 5,5 week
    Wen1975 - 6 weken
    missyf - 6,5 weken
    Mereli - 9 weken

Buddy's:
    Banne77 - San
    Jeanetjuh - Wendy
    Alicia - Banne77

5. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden

Banne, en had je je proefdruk? Hoop dat het goed was.

Kwebbel wat raar zeg, het lijkt me juist fijn als je je kindje naar iemand brengt die niet alleen zakelijk is, maar ook erg betrokken is. Echt vreemd zeg

Chantal fijn dat het zwemmen leuk was

Wendy ben benieuwd hoe het gaat met de voeding

Hier een half dagje gewerkt.
    heb nutrilon omneo gehaald, en ze krijgt nu 1 schepje daarvan, en 5 pepti in de fles.
    We gaan vanmiddag wandelen door een paar straten waar we huizen hebben gezien, leuk

xx
    Ben zo benieuwd hoe ze erop reageerd

6. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Chantal, hoe was het zwemmen?

@ Kwebbel, vervelend dat je ziek bent. Ahhhh wat lullig zeg je wil toch het beste voor je kindje ik zou er geen problemen mee hebben heb liever iemand die een leuk praatje maakt als iemand die afstandelijk is vreemd hoor. En dan zeker erg dom dat je leidinggevende zegt als je niet veranderd wordt je contract niet verlengd vind dat ook erg ongepast.

@ Miekje, hoe gaat het met jou?

@ Banne, leuk het geboortekaartje hopelijk komt het vandaag binnen:) ja het eind is al een beetje inzicht hier he:D ik neem voldoende rust en dan gaat het wel oke gelukkig.

@ Eline, veel plezier vanmiddag.

Fijn weekend allemaal!

7. Kwebbel, wat raar dat ouders zo klagen. Ik vind op het KDV juist ook de leidsters het fijnst die wat spontaner zijn, als ze geïnteresseerd zijn in de ouders wil dat naar mijn idee ook zeggen dat ze interesse hebben voor het leven van het kind, en ook gezellig met de kindjes omgaan. Natuurlijk vind ik het ook fijn als ze even vertellen wat er gebeurd is die dag, maar superzakelijk hoeft dat echt niet.
    Gisteren had ik kinderkwartiertje (soort oudergesprekje) voor Jelle, en dat was ook meer een gezellig gesprekje eigenlijk (alles ging ook goed); daar is toch niks mis mee?
    Als er dingen niet lekker lopen met een kindje dan moet je daar natuurlijk wel serieus mee omgaan, maar verder vind ik zakelijkheid ook meer iets wat me tegenstaat; dan lijkt het net alsof je geen plezier in je werk hebt.

Haha, als je de zin letterlijk gaat lezen slaat het helemaal nergens op :p
    Maar dat is flauw, ik snap natuurlijk wat je bedoelt :)
    Heb je ook al brochures opgevraagd enzo, en bezichtigingen gepland? Of ben je echt nog maar aan het rondkijken voorlopig?

8. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Zoo pfff.. ik zit..
    Vandaag weer op en neer naar brabant geweest... nog steeds weinig verandering.... Ws zie ik haar nu pas woensdag of donderdag weer ivm werken/ver reizen...

Oona heeft vandaag voor het eerst Mango op.... Wat een heerlijk gezicht ;) Mondje wagenwijd open, en het kon niet snel genoeg!

@ Thee.. weet even niet meer wie het vroeg..
    Oona krijgt rooibosthee nu.. maar wil later ook groene thee & kamille geven... Stuk beter dan dingen als diksap met een hoop suiker!
    Ze drinkt nu na het fruit ongeveer 10-30cc... net even om het wat weg te spoelen en mooi wat extra vocht!

@ Kwebbel...
    Lees het echt vol verbazing! Toen ik kort op t kdv werkte kreeg juist een collega met zakelijke overdracht te horen dat het wel wat spontaner mocht! Ouders vonden het juist helemaal niet prettig en dat werd vaak aangegeven!
    Zelf zou ik dat ook 3x niets vinden... Marcel brengt/haalt Oona, hij is het daar helemaal mee eens... hoeven niet je vrienden te zijn, maar je ziet elkaar toch een paar keer per week, dan mag dat toch wel wat gezelliger/opener?

@ Eline...
    Leuk huizen kijken! Bepaald soort/bouwjaar in gedachte?

@ Buddy's....
    Hebben we nog wat nieuwe combi's nodig? Als iemand graag een buddy wil bied ik me graag aan indien nodig..

@ Banne...
    Leuk geboortekaart-proefdrukje... vond dat ineens ook zo echt om die in mijn hand te hebben... Toen nog met fictieve naam... Maya Henksa haha... Mijn broer heeft het kaartje ontworpen...
    Maya express gedaan omdat iedereen dacht dat we een meisje met de M als letter zouden hebben... beetje aandikken dat idee haha... En Henska omdat mijn broer grapte dat we haar Henk zouden noemen.... Oona Marthe is precies even lang qua letters, dus konden wel mooi zien of het goed pastte.

9. sammie81

sammie81 Bekend lid

8 nov 2009
    909
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chivay:
    Dat hakt erin…die bezoekjes naar het zkh. Geniet dus lekker van jullie meisie, en als dat betekent dat ze een keertje bij jullie slaapt is dat helemaal niet zo erg toch?

Kwebbel:
    Jeetje…dat zou je inderdaad niet verwachten. Roan gaat niet naar het kdv, maar ik spreek op school natuurlijk ook veel ouders. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet de behoefte heb om te weten wat ouders zoal doen. Ze vinden het vast prettiger om te horen hoe het met hun kind is gegaan. Voor het “leuke contact” vertel ik meetal een leuke gebeurtenis, als ze bijvoorbeeld iets grappigs hebben gezegd of juist iets heel moois hebben gemaakt. Misschien een tip om het kletspraatje meer op hun kinderen te baseren. Voor mij zou het ook niet ultiem zakelijk hoeven te zijn. Ik denk dat veel mensen juist van spontaniteit houden. Wel fijn dat je leidinggevende duidelijk tegen je is. Al is die niet leuk, zeker niet omdat je al een dag extra bent gaan werken.

Vandaag van een vriendin (die ook weer zwanger is) te horen gekregen dat ze waarschijnlijk een miskraam heeft gehad. Ze was 5 weken ongeveer en is gister aan’t vloeien gegaan. Ze heeft er zelf geen goed gevoel bij. Dinsdag belt de VK terug voor een afspraak. Echt vreselijk…ook al is ze nog niet zo ver…het is toch het begin van zo’n klein hummeltje!

Een foto van het doopsel van Roan!

10. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    Hey dames, het geboortekaartje is binnen! We vinden 'm helemaal leuk op wat kleine aanpassingen na.

@Chivay, het is wel een gek idee dat die kaart straks echt verzonden gaat worden met de juiste geboortedatum!
    Hahaha, grappig die namen!:D Slim om hetzelfde aantal letters te nemen!
    Zit er trouwens geen cafeïne (theïne) in rooibosthee? IS dat wel goed om al te geven?
    Ik zit zo ineens eraan te denken...;)

@Mereli, ik had gekeken op Geboortekaartje.nl, de grootste collectie unieke geboortekaartjes.. Via een email kreeg ik een gratis proefdruk thuisgestuurd. En ze zijn helemaal niet zo duur! Als je het via internet wil bestellen uiteraard...

@Chantal, Wat leuk dat het babyzwemmen zo geslaagd was! Lijkt me ook zo leuk om te doen!

@Kwebbel, wat een raar verhaal! Weet je ook om hoeveel (en welke) ouders het gaat? Ik snap ook eigenlijk niet dat jouw leidinggevende daar zo "fel" op reageert door meteen te zeggen dat anders je contract niet verlengd wordt. Het komt op mij over alsof ze een excuus nodig heeft om jouw contract tegen die tijd niet te verlengen! Ze had ook kunnen zeggen: Goh, er zijn wat ouders die het niet prettig vinden dat je zo amicaal met ze omgaat. Het lijkt me beter als je tegen hun voortaan gewoon zakelijk bent. Klaar toch?!
    Ik zou niet willen dat het alleen maar zakelijk is hoor! Ze zorgen toch voor je kindje een aantal dagen dus dan is het wel zo leuk als het spontaan gaat en het ook een beetje klikt.
    Maar er zullen vast mensen zijn die daar anders over denken.

@Eline, leuk huizen kijken! Hoe was het?
    Een tijd geleden hebben wij dat ook steeds gedaan, even door de straat! Erg leuk om te doen. Sommigen vallen ook echt enorm tegen ten opzichte van de advertentie op funda! Bij ons staat het nu even op een laag pitje, maar ik hou het nog wel steeds in de gaten wat er nieuw op de markt komt n de wijken en dorpen waar wij graag hen willen.

@Sammie, mooie foto van het doopsel! Wat een stoere vent is Roan toch! Gave schoenen!:D
    Wat erg voor je vriendin! Maar het kan nog goedkomen misschien?! Niet direct de hoop opgeven! End an tot dinsdag wachten, wat een kwelling moet dat zijn!!

11. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Banne... Nee in Rooibos zit geen theine... net als venkel, groene thee, kamille e.d daarom juist geschikt voor baby's.... Helemaal officieel staat dat het vanaf 6mnd mag... maar pff, die paar dagen? ;) Maar ook lees je regelmatig dat bv venkelthee eerder gegeven wordt bij darmkrampjes...

12. Babykwes

Babykwes Bekend lid

17 nov 2009
    672
    0
    0
    Goedemorgen meiden

@chivay
    ik vroeg het van de thee
    dus oona wordt nu al een theeleut:D
    en de mango ook zo lekker nou dat wordt straks mango thee voor haar
    sterkte met je oma ik hoop voor je dat het toch echt snel weer wat beter gaat

@sammie
    leuke foto!
    wat erg van je vriendin hoe klein ook het blijft vreselijk
    en wat duurt het lang voordat ze naar de vk kan zeg dat moet toch veel sneller kunnen lijkt me

@banne
    leuk zeg dat het geboorte kaartje helemaal leuk is dat maakt het allemaal wel heel echt he:D

@eline
    en was het leuk huizen kijken?
    hoe reageert kim op de nieuwe voeding?

@eveline
    haha flauw maar wel lache:D

@wen
    hoe gaat het bij jullie en met jullie mannetje is er al verbetering te merken met de nieuwe voeding?
    ik hoop het zo

@kwebbel
    nou zeg wat raar dat ze dat zo zegt
    ik zou het juist leuk vinden spontaan praatje een beetje interesse tonen is altijd fijn toch

@mereli
    hoe gaat het nu met je buik?
    rustig aan he!!

@alicia
    wat ben je stil geweest ik mis je leuke verhaaltjes
    gaat alles goed??

vanmiddag de verjaardag van mn vader even lekker ons mannetje showen aan de fam leuk:D

fijne dag meiden
    liefs

13. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Chivay, jammer dat het nog niet echt beter gaat met je oma. Nu even lekker genieten van je meisje. Idd venkelthee wordt soms de eerste dagen al gegeven aan baby's tegen buikkrampjes.

@ Banne, mooi dat het geboortekaartje goed is:)

@ Sammie, moooie foto! Wat zielig voor je vriendin ja 5 weken is idd nog vroeg maar vanaf het moment dat je het weet wil je het niet meer kwijt he.

@ Eline, hebben jullie mooie huizen gezien?

Liefs

14. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    pffff kletskousen hier..... kan het niet meer bijbenen :( :$

Kom even melden dat hier alles weer goed gaat, ben ook weer begonnen met fruit en groente en dat gaat erin als ;) :D

Chivay sterkte met je oma, hopelijk komt ze er bovenop

Kwebbel beterschap, en wat raar dat ze daardoor je contract niet verlengen. Ook ik vind het een stomme reden

Eline nog huizen gezien

.....Naomi huilt

15. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Mereli - 29 augustus - ronde 4 - 3e kindje = ZWANGER uitgerekend op 28-05-2011 (Meisje)
    Banne77 - 19 september - ronde 10 - 1e kindje = ZWANGER uitgerekend op 28-05-2011 ( Meisje)
    Nbroen - .... - ronde... - ... = ZWANGER uitgerekend op 18-06-2011
    Pluisje1985 - 17 nov - ronde 3 - 1e kindje Clomid 100 mg = ZWANGER uitgerekend op 29 juli 2011
    Kirin - 30 november - ronde 4- 1e kindje = Clomid 100 mg = ZWANGER uitgerekend op 8 augustus 2011

Geboren:
    Jane1983 - 3 augustus 2010 - Elize en Naomi - 1890 en 1780 gram en 45 cm en 44 cm.
    Ingie - 4 januari 2011 - Pim - 3560 gram en 50 cm

Vlindertjes:

Kwebbelsnoes - 5 weken
    Jeanetjuh - 5,5 week
    Ingie - 5,5 week
    Wen1975 - 6 weken
    missyf - 6,5 weken
    Mereli - 9 weken

Buddy's:
    Banne77 - San
    Jeanetjuh - Wendy
    Alicia - Banne77

Even Pim zijn gewicht en lengte ingevuld.
    Hier gaat alles goed. Alleen laat Pim flessen staan om zich een uurtje later weer te melden. Iemand een tip??
    En soms heeft hij een fles van 120+4 leeg en blijft hij honger houden. Nu zat ik er over te denken om forte te halen en dit te mengen met zijn gewone fles. Iemand enig idee of dit helpt??

16. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Wow wat krijgt Pim al veel voeding. :$ Jenz krijgt 7x 90cc a 100cc per dag nu. Dus sorry geen tips voor je. Maar als hij zijn flessen laat staan zou ik toch denken dat hij structureel te veel voeding krijgt...

17. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Hoi Meiden.

De echo afgelopen zaterdag was erg leuk...
    En ons beepje ging er dit maal mooi voorliggen..Ik zag gelijk dat we een Meisje krijgen..
    We zijn helemaal blij en in de wolken..hihi..

18. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad

Nbroen 3e kindje = ZWANGER uitgerekend op 18-06-2011 (Meisje)

Geboren:
    Ingie - 4 januari 2011 - Pim - 3560 gram en 50 cm

Vlindertjes:

Kwebbelsnoes - 5 weken
    Jeanetjuh - 5,5 week
    Ingie - 5,5 week
    Wen1975 - 6 weken
    missyf - 6,5 weken
    Mereli - 9 weken

Buddy's:
    Banne77 - San
    Jeanetjuh - Wendy
    Alicia - Banne77

Even het geslacht van ons beepje erachter gezet..

19. Babykwes

Babykwes Bekend lid

17 nov 2009
    672
    0
    0
    goedemiddag meiden

wat is het hier al een paar dagen stil of ligt het aan mij??

@nbroen
    fijn dat je echo goed was en wat leukkkkk weer een meid:D

@wen
    hoe gaat het bij jullie?? en met de nieuwe voeding van jenz?

@jeanetjuh
    hoe is het met jou gaat het allemaal nog?

@ingie
    vind het ook best veel voeding hoor geef je hem om de 3 uur??
    valt hij in slaap tijdens zn fles?

gister verjaardag gehad van mn vader t was lekker druk en julian kreeg al de aandacht vond die helemaal leuk natuurlijk met als gevolg weer een huilend kindje toen we thuis kwamen ik denk oververmoeid (want meneer gaat natuurlijk niet slapen als het zo druk is vind hij veel te gezellig) en misschien toch ee beetje teveel indrukken
    dus om kwart voor 9 zn fles gegeven en op bed gelegd en wij er bij haha wat waren we moe
    hij is al een paar nachten erg onrustig snachts heb hem gisternacht zelfs wakker gemaakt omdat hij lag te huilen en bijna schreeuwen in zn slaap zal wel een flinke nachtmerrie geweest zijn ofzo en dan ben ik nog steeds zoooo blij dat hij lekker tussen ons in ligt:D

liefs

20. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @nbroen, wat leuk een meisje!

@ALL ik zit even komende dagen niet veel online op zw.pagina. Verschrikkelijk moe en begin vanavond met de hormonen spuiten. over 1,5 uur donorselectie...mijn maag draait zich nu al om...toch confronterend...

Deel Deze Pagina