Het zijn mijn schoonzus en zwager. De zus van mijn vriend. Ze kreeg vanochtend ineens telefoon dat ze vandaag kon. Vanochtend is ze dus gecurreteerd. Ze ligt nu nog in het ziekenhuis,had pijn en kreeg morfine. De afspraak om bloed te prikken is nu verschoven naar april,dan hebben ze ook een afspraak bij de gyn. Wij hebben hun verder nog niet gesproken dus weten niet wat ze allemaal willen onderzoeken. Ze hebben geen onderzoek naar het vruchtje gedaan. Mijn schoonzus is 27 en mijn zwager 32. Weet jij wat ze in bleod kunnen zien dan. IK dacht bij onderziek maar aan;zaad van hem onderzoeken en bij haar een echo. Ik heb geen idee.
@ Alicia, heftig allemaal hoor. Zo zie je maar weer het is allemaal niet zo gewoon. @ Ingie, vind het erg mooi geworden!!
@alicia jeetje heftig hoor ppff hopelijk kunnen ze toch een oorzaak vinden waar ze wat me kunnen zo zie je maar weer wat een wonder het eigenlijk is @kwebbel ach zielig voor jelmer maar gelukkig komt het er nu wel uit dat is beter bij julian namelijk niet die heeft het lekker benauwd en nu een puffer sterkte iig @ingie mooi hoor! nou vanmiddag toch maar de dokter gebeld hij ging steeds harder hijgen en idd hij heeft het benauwd hij zat eerst alleen naar hem te kijken en zei toen dat hij het niet benauwd had maar toen die toch maar even ging luisteren toch wel sjonge knap hoor dat die dokters dat zo kunnen bepalen zonder te luistern ppff ik ben geen dokter maar ik hoor en zie hem toch mja hij heeft nu een puffer dus hopen dat hij een beetje opknapt exceem is wel een heel stuk minder al gelukkig dus vooruit liefs
Eline: Spannend is dat hé? Heb je inmiddels al wel wat gehoord? Chivay: Leuk die foto van het fruithapje Ik ben benieuwd of Roan over een tijdje ook zo aant happen is. Tot nu toe krijg ik er een paar hapjes in, dan begint ie te griezelen en hoeft dus blijkbaar niet meer. We hebben nu wortels, sperziebonen en bloemkool geprobeerd. Ook ben ik vandaag met fruit (peer) begonnen. Ik was benieuwd of hij dat lekkerder zou vinden .niet dus! Een paar hapjes gaat het goed, daarna begint ie met griezelen. Nou ik lustte die potjes vroeger ook niet, ik ben benieuwd of het straks met de verse hap beter gaat. Babykwes: Ik herken je verhaal deels. Roan hijgt ook als een ouwe vent en begint weer snotterig te worden, toch slaapt en drinkt hij prima. Hij is ook niet huilerig of zo .wilde volgende week even bij de dokter langs als het niet weg gaat. (dokter is nu met vakantie en ik heb geen zin in een andere .is nog geen spoed!) Aan astma heb ik nog niet eens gedacht denk zelf dat het van de verkoudheid komt. Tja je kunt beter een keer teveel gaan dan één keer te weinig kan jou het schelen! Hopelijk helpt die puffer. Alicia: Haha..ja wat een ding hé die snottenvanger. Hier heeft ie de bijnaam snotslurper! Fijn dat het met Nina weer wat beter gaat. Jeanetjuh: Het klinkt cliché, maar die bevalling verdwijnt na verloop van tijd naar de achtergrond. Op het moment zelf waren we erg blij met Roan en valt er al een hoop pijn weg door al het geluk. Ik zei tegen mijn man dit doen we voorlopig niet nog een keer, maar nu zou ik het graag nog een keer willen meemaken. Die bevalling en de pijn erna duurt maar even .het geluk van je kind (als het goed is) je hele leven!
Hihi, mondje oooooooopen Oona! Alicia, ik vind het lastig in te schatten hoe het zal gaan met m'n vriend. Hij is nogal een binnenvetter, zal dus ook niet aan mij laten merken wat hem dwars zit. Femke heeft vannacht weer eens doorgeslapen, werd tegen 7 uur vanochtend wakker na een laatste fles om middernacht. En ook vandaag overdag sliep ze goed; 12 uur een fles op en 17 uur, en nu slaapt ze ook nog!
Dag allemaal Alicia wat heftig weer voor je zwager en schoonzusje Hopelijk komt er wat uit die onderzoeken. Zo zie je maar weer wat voor wonder het is om zwanger te mogen zijn en dat het niet zo vanzelfsprekend is. Chivay leuke foto's van Oona Ik zal er zo ook een paar spammen van mijn kleine schattebout. Sammie Liz vond eerst de groenten ook niet lekker en nu ik er een aardappel door heen prak vind ze het heerlijk. Gekke meid hahaha. Misschien dat het bij Roan ook helpt. Jeanetjuh ik had dat ook dat ik zo vreselijk tegen de bevalling op zag. Een week voor de bevalling heb ik de gelukkige huisvrouw nog gekeken, omdat ik op alle senario's voorbereid wilde zijn. Had me ook van alles in het hoofd gehaald en had ook al in gedachten dat ik er 24 uur over zou doen(mijn moeder namelijk ook) en niets van dit alles was waar. Het viel mij 100% mee en zou het zo weer over willen doen Eveline fijn dat Femke vannacht weer door heeft geslapen. Heerlijk he Kom je zelf ook een beetje aan je nachtrust toe. Babykwes hopelijk helpt de puffer. Zielig hoor dat hij zo benauwd is Vandaag gewinkeld in Apeldoorn met mijn moeder en Liz heeft zich voorbeeldig gedragen. Ze vermaakte zich prima in de maxi cosi en heeft geen kik gegeven. Ben zo trots op mijn meisje Beetje opscheppen mag toch Trouwens tip bij de Zarah kun je zulke leuke babykleertjes kopen. Ik ben verslaafd
@ Alicia...Haha ja dat mondje kan heeeel ver open, en als er dan niet snel iets in komt gaat ze mopperen! (en huilen als ze moe is) Ben nog steeds erg blij met de vloer, idd heel strak gelegd... Mijn broer, vader en schoonvader zijn komen helpen, en als het om Oona gaat dan wordt er heel precies gewerkt Op mijn werk had ik ervaring me dat zitje, voor sommige kids echt een uitkomst, voor andere helemaal niets... Oona vind zitten helemaal briljant, dus daarom via marktplaats zo'n zitje gezocht, maar in praktijk is Oona er gewoon te bewegelijk voor. Kindjes die graag zitten, rondkijken, friemelen aan wat speelgoed in de buurt daarvoor is hij echt ideaal. De beentjes zitten iets hoger, daardoor lijkt de rug krom, maar dat valt wel mee. Denk ook dat hij iets beter te doen is voor een hollandse glorie baby, Oona was er ook wat te smal voor waardoor ze zijwaards ging hangen. Dus ja vond het leuk om hem uit te proberen.. en zoals het er nu naar uitziet ga ik hem zonder verlies weer via marktplaats doorverkopen haha Vond Nina die snotslurper niet heel vervelend? Heb hem al regelmatig moeten gebruiken, maar Oona vind het 3x nix.. Maarja, dan ben ik maar even de boeman, want het lucht haar uiteindelijk we op. @ Ingie.. Ziet er goed uit! Ben ook wel benieuwd naar de rest op hyves @ Hyves... Altijd leuk, nog anderen met hyves? @ Wen.. Hoe was het met de kraamvisite? Was Jenz een beetje in zijn hum?? Enne wanneer je er een keer tijd voor hebt.. ben wel weer benieuwd naar een foto van jullie ventje! @ Kwebbel... Wat naar die hoest van Jelmer.. wel heel herkenbaar dat verslikken daarna.. Doet Oona ook veel.. @ Babykwes... Hopelijk helpt de puffer goed bij Julian! Hoe vind hij de babyhaler? Is dat een beetje te doen? @ Sammie... Hihi die Roan... volgens mij is dat wel wat film & foto's waard dat griezelen .... Maarre hopelijk gaat vers straks een stukje beter! Anders zou je nog eens kunnen proberen te mengen met wat flesvoeding.. @ Eveline... Wat een mooie nacht van Femke! Fijn! Zo.... lekker dagje vandaag.. alleen beetje jammer van die mistdeken de hele dag! Even naar de huisarts, samen door het winkelcentrum gewandeld, eerste keer broccoli gegeten.. 's Avonds nog even op de badkamer gebivakkeerd.. Oona in evakostuum op een oud laken Hebben handafdrukjes en voetafdrukjes gemaakt op canvas... Mijn opa was gisteren jarig, en maandag krijgen ze de sleutel van hun nieuw woning.. Maken nu een 3luik canvas als houswarming/verjaardagscadeau... Rechts 2 handjes + haar naam... In het midden een tekening met stift en links 2 voetjes met haar geboortedatum.
@ Chantal... Leuke foto's!! Wat is ze gegroeit zeg! Lekker hè als je er zo op uit kan! Zara... Hmmmmm nog niet eerder gekeken daar voor kleertjes.. ik ga eens op de site kijken
@Chantal Geweldige foto´s van Liz! En lekker geshopt voor jezelf en Liz, dat is altijd leuk. Heb even op de site van Zara gespiekt en hebben idd leuke dingen. Heb alleen een kledingkoopverbod opgelegd gekregen voor Jenz, want zijn kast puilt uit. @babykwes Vervelend dat Julian het benauwd heeft, ik hoop dat het pufje snel werkt en hij zich beter voelt. @Alica Via het bloed kunnen ze aan bepaalde waardes zien of er problemen zijn die een mk kunnen veroorzaken zoals bij de vrouw bijv. een schildklierprobleem, vitaminetekort e.d. @Chivay De kraamvisite was erg leuk en Jenz heeft zich ook nog eens heel netjes gedragen. Ik zal van het weekend weer eens een fotootje van hem spammen. @Jeanetjuh En zit er al een beetje beweging in? Hou de hele dag angstvallig mijn mobiel in de gaten. @Sammie Misschien heb ik het allemaal gemist, maar hoe gaat het met de verbouwing? Of zijn jullie inmiddels al verhuisd? @Eveline Fijn dat Femke weer door heeft geslapen. @all Even een vraagje: Jenz heeft vorige week van zondag t/m vrijdag waterdunnen diarree gehad, daarna goede ontlasting. Sinds gisteren heeft hij weer diarree. Wat zouden jullie doen? De ka bellen of nog even afwachten tot na het weekend? Even voor de duidelijkheid dat wij alles via de ka moeten doen en niet via de ha.
@Babykwes. heb je geod dat je naar de huisarts bent geweest. Vreemd dat hij zo kan zien dat hij niet benauwd is,moet je toch inderdaad luisteren. Je hoort altijd van die vreemde verhalen van huisartsen. Mijn schoonvader was laatst niet lekker en ging naar de huisarts. Oh zei de huisarts,zonder iets te onderzoeken: Ik akn in ieder geval zien dat je geen kanker hebt,gefeliciteerd. Belachelijk toch,hij was zo boos. Maar geod,Julian heeftw at gekregen,hopleijk helpty dat goed. Ik hjeb daar altijd wel goede ervaring mee met kinderen. Wat fijn dat zijn huidje er ook wat beter uit ziet. Hopleijk is hij snel weer het vrolijke mannetje wat hij normaal is. @Chantal. Leuk shoppen. In Apledoorn kun je ooke rg leuk winkelen vind ik. Vroeger kwamen wij daar nog weleens,tegenwoordig niet meer. Ik ga ook eens op de site kijklen. Leuke foto's van Liz. Wta een lachebekje. @Wen. Fijn dat Jenz het zo geod deed. Er zit nu dus echt stijgende lijn in. Ik zou voor de zekerheid de KA bellen en vargen wat te doen. Bij diareen loop dat je kans op uitdrogen ,dus voor de zekerheid en omdat je het weekend ingaat,zou ik ff horen. Oke wist niet dat dat onderzocht zou worden. Weet jij er iets vanaf door je werk? Mijn schoonzus heeft heel ernstig Vit B12 tekort gehad en heeft hier altijd spuiten voor om aan te vullen. Dit krijgt ze geloof ik 1x per maand,omdat haat lichaam het niet uit de veoding haalt. Ik ken iemand die eens naar een lezing hierover is geweest en die vertelde dat vrouwen met Vit B12 geen kinderen of ongelukkige kindjes krijgen. Mijn schoonzus kent dit verhaal niet,maar wij wel en zijn hbier best bang voor. Dat waren wij al voor de eerste zwangerschap,maar nu nog erger zoals je zult begrijpen. @Jeanetjuh. Nog rustig. Wat een geduld moet je hebben he. Ik vodn het niet erg om langer te moeten wachetn maar had het wel heel fijn gevonden om een datum te weten. Hoe voel je ej nu? Heb je er genoeg van of geniet je nog lekker? @Banne. Heo gaat het met jou? Jij gaat het ook snel nu. Als het geod is zijn de meubels er nu toch of zit ik een paa dagen verkeerd? @Wendyenr. Hoe gaat het met jou? Heb je er een goed gevole over of heb je geen idee? Hier weer een geode nacht tot half 8. Ze hoest nog wel maar het gaat toch wel weer de goede kant op. Ze kan zichzelf nu ook weer veramken in de box,dus dan kan ik ook nog eens wta in huis doen.
goedemorgen meiden @chantal wat een geweldige fotos van liz joh wat is ze groot geworden alweer en idd hier ook ff gespiekt op zara leuk leuk leuk @wen heeft jenz last van de diaree? gebruik je nog lactulose of iets? en drinkt hij wel gewoon goed? ka bellen kan natuurlijk altijd om te overleggen maar misschien heeft hij ook een klein buikgriepje ofzo? wel goed in de gaten houden dat hij niet uit droogt @chivay hij vind de inhaler best interessant eigenlijk haha ik zet hem op zn mond en te dan met mn vingers tot tien dus het is goed te doen gelukkig leuk kadootje lekker crea hij zal het vast leuk vindne @eveline heerlijk dat femke heeft doorgeslapen knap van dr! @alicia nouja wat een verhaal joh van die ha dat zeg je toch niet ppff ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het vertrouwen in mn ha een klein beetje aan t kwijt raken ben heb t idee dat ik het zelf beter weet (hoe bedoel je betweter) gelukkig is julian wel gewoon heel vrolijk en heeft genoeg lucht om flink te krijsen van de lach helaas ook genoeg lucht om snachts te huilen @sammie oje roan ook al snotterig het is echt tijd voor de lente! als hij het benauwd heeft kan je zien aan zn buik en zn neusvleugels zn buikje zakt dan aardig in bij het middenrif om te ademen en als hij het echt flink benauwd heeft ook zn neusvleugels gaan dan heen en weer zou het zeker in de gaten houden! astma ja het zit helaas bij ons in de familie ik heb het zelf niet maar wel snel geirriteerde luchtwegen als ik verkouden ben dus ja hij zal er ook wat van meekrijgen helaas ben je al helemaal klaar met pakken? @hyves hier ook hyves als je wil toevoegen zeg t maar altijd leuk idd hier vanacht weer een huilend kind ppff ben dat niet gewend van onze slaapkop maar denk dat hij dan net tussen het wakker worden en slapen in zit en dan heeft hij misschien niet zoveel lucht door al het snot en slijm dus raakt een soort van in paniek arm ventje na even bij me wiegen wordt hij weer rustig en gaat gelukkig weer slapen ppff valt niet mee die gebroken nachten als je zelf ook niet lekker bent ik krijg alles weer van hem dus loop ook lekker te snotteren ach t hoort erbij denk ik dan maar moe is niet voor niks een afkorting van moeder fijne dag meiden liefs
Nee Lactulose heeft hij niet meer nodig sinds hij Nexium en Nutriton krijgt. Hij drinkt nog steeds goed en maak me ook niet zo'n zorgen om de diarree zelf maar meer omdat hij het nu voor de 2e keer in een week tijd heeft. Vorige week mocht het ook niet te lang duren van de ka namelijk...
@wen ok dan zou ik toch maar even de ka bellen beter 10x teveel als 1x te weinig toch wel fijn dat hij het goed doet zonder de lactulose trouwens! liefs
@ Wen..Ik zou denk ik ook bellen.. er heerst weer vanalles.. o.a het Rotavirus... Fijn dat het zo goed ging met de kraamvisite! @ Alicia... Fijn dat het beter gaat met Nina weer! En misschien idd toch het donker dat goed helpt? Oona slaapt ook helemaal verduisterd nu.. overdag ook... Omdat ze op de opvang altijd in het donker ligt met slapen merkte dat ze thuis korter ging slapen overdag... maar ze heeft haar slaap nog heel hard nodig... Ze slaapt 3 keer.. meestal 1.5 uur 's morgens... 2 uur begin middag.. uurtje eind middag... Wij hebben veluxramen, en voor haar kamertje zo'n goed verduisterend gordijn gehaald... Ideaal! Ook met een plicee (schrijf je dat zo?) gedeelte... Af en toe laat ik het gordijntje wel open zodat ze niet straks afhankelijk is van een totaal verduisterde kamer voor het slapen.. Inslapen is geen probleem, ze slaapt alleen wat korter..
Oeps klik te vroeg op de knop @ Alicia... B12 tekort is best heftig idd.. Ik heb ook een fiks tekort gehad.. Wat een invloed heeft dat op je lijf zeg!! Bij mij ontdekt vlak voordat ik met de pil stopte, kreeg toen idd te horen dat dat best wel eens invloed zou kunnen gaan hebben.. Bij mij niet dan (ronde 1), maar hoor het heel vaak dat het invloed heeft.. Het verschil kan hem wel zitten in dat het bij mij deels een innamtekort is geweest.. Kon het grotendeels aanvullen met suplementen... blijft daarmee aan de lage kant, maar nèt voldoende.. Ik heb sowieso snel tekorten... Kalium, B12 en nu ijzer.. Innametekort kan in mijn geval.. maar de Ha zei al dat er ws ook wel iets van een opname-probleem bij zit omdat ik wel vrij goed let op wat ik eet en genoeg vervangers eet enzo... @ Wen.. Wat goed dat hij zonder lactulose kan nu! Ik probeer nu weer zachtjes af te bouwen voor Oona.. @ Babykwes... Gelukkig dat dat goed gaat met die babyhaler, vaak zie je toch wel flinke huilpartijen bij dat ding.. Hier vannacht ook weer een nachtdienst! Om 03.10 was het brullen... en we kennen dur ondertussen, dus om 03.15 zat ze aan een 90+3 flesje...