@ Chantal.. Uit mijn hoofd even.. Geloof dat ze met 5 mnd op 4 flesjes zat, daarna een tijd weer op 5 ivm te weinig aankomen (2x buikgriep) Oona heeft dus altijd rond die tijd fles 4 gehad... en fles 5 kwam dan rond 22.30... en sinds afgelopen weekend is er een flesje tussenuit. Hoe is liz haar schema nu? Oona's laatste fles is wel een flinke papfles.. daar doet ze het heel goed op... Bambix fijne granen is vanaf 6mnd. @ Kwebbel... Leuk dat jij dat ook doet! Hoe deed Jelmer het met zijn worteltje?? Oona krijgt op het moment geen complete stukken, ze stopt ze namelijk gewoon helemaal in haar mond ipv afhappen. Ze krijgt nu dus wel stukjes, maar wel in hapklare grote Bv een plakje banaan of een half mandarijnpartje waar ik het velletje vanaf gepeuterd heb. Appelstukjes krijgt ze ook, maar iets kleiner omdat dat harder is. Balen dat het weer zo'n drama was hé! Raar he af en toe kun je er gewoon echt niet je vinger opleggen.. Hopelijk vanaf nu niet meer en weer goede nachten! @ San.. Fijn dat het zo'n leuke dag is geweest! Maar wat raar zeg ineens zo'n andere cyclus en ook witte testen!!! Hopelik snel duidelijkheid.. Zoo... ff spelen nog met Oona en dan gaat ze weer naar haar bedje.. vanmiddag heeft ze wat te kort geslapen... Hebben een nieuw spelletje wat altijd een groot succes is.. Hier gebruiken we de box niet meer.... (misschien straks weer om haar even te kunnen parkeren haha) Dus er ligt nu een boxkleed op de rond... ze vind het briljant leuk als we haar op het kleed door de kamer slepen, hoe sneller draaien hoe leuker En ook het kleed dubbelvouwen met haar erin en dan optillen vind ze brilant..
Chivay dit is haar schema nu: Tussen 6:00-7:00 de fles s'morgens 210+7. 10:00 heel potje eigen gemaakt fruit. 12:00 Fles 210+7 14:30/15:00 drinken (nog niet zo heel veel is ze nu aan het wennen) en soms halve liga. 16:00 fles 210+7 17:00/17:30 groente (nog niet zo heel veel) 21:00/22:00 fles 210+7+ 3 afgestreken lepels rijstebloem. Is rijstebloem anders als de bambix wat jij geeft? Ik wil dus vandaag eens proberen om eerst om vijf uur groente te geven en daarna pas de fles omdat ze die nog heel lekker vind en als dat niet werkt dan ga ik de flestijden omgooien, want vind wel dat ik haar niet te vol kan volproppen op 1 moment.
chivay: Ik had een klein worteltje gegeven, maar hij heeft er alleen wat op zitten sabbelen. als hij het echt helemaal in zijn mond zou stoppen, zou ik denk ik ook wat kleinere stukjes geven.
hey meiden @chantal hier ook de groente+fruit tussen 2 flessen in rijstebloem heeft geloof ik bijna geen voedingswaarde en de bambix wel @chivay leuke foto van oona wat een vrolijk meisje ook he enne de folders is echt vrouwenwerk he knap ook van oona dat brood zo pakken slimmerd @kwebbel raar zeg van je baan vind t ook niet echt netjes van ze om het zo laat van te voren te melden hopelijk voor jou snel een nieuwe baan en meteen ww aanvragen anders zit je straks zonder geld succes @carpe wat een rare mensen zeg sorry dat ik het zeg ik zou die vloer ook niet willen ppff beetje jammer ook van je man dat hij weer helemaal aardig is zou ik niet echt leuk vinden denk sterkte ermee! @san fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad nu begint de bruiloft dichtbij te komen in mei toch?? hmm raar nog geen ongie zou je dan echt zo'n lange cyclus hebben @alicia fijn he die speeltjes met muziek haha julian heeft een soort stuurtje die ook muziek maakt dat ding gaat steeds af haha gister met julian naar het zh geweest en de ka was echt super tevreden hij groeit als kool zei die dus hij heeft geen last van al het spugen, hij woog nu 7500gr hij begreep wel dat ik het zwaar irritant vond dus heeft hij medicijnen gegeven die zn maag wat sneller leeg maakt zodat hij misschien wat minder snel spuugt had liever geen medicijnen eigenlijk maar om nou zelf ook elke dag onder de spuug te zitten begin ik ook een beetje zat te worden moest geen wondermiddel verwachten en als het na 2 weken niet minder is weer mee stoppen dus we zullen zien verder vond hij hem helemaal leuk echt een leuk vrolijk mannetje zei hij haha ik natuurlijk helemaal trots fijne avond liefs
@Chivay. Nina eet hier wat dingen zelf uit de hand maar qua eten pureer ik het. Ik geef haar 's middags een hele liga in de hand. Ook een korst brood eet zelf op. Laatst at ze een kwart appel uit mijn hand. Maar de 'echte'maaltijden geven wij haar. Leuk met dat kleed. Dat herken ik van hier. Nina vidnt dat ook leuk. En foldes herken ik. Die lees ik altijd samen met Nina. Lees;Nina scheurt en ik leg weg. Nina heeft geen speen dus kan haar er geen in de hand geven want ze stopt ze zo in haar mond. @Chantal. Nina krijgt om 18 uur haar groente. HAar schema is als volgt 8:00 pap 10:00/10:30 fruit + sap 12:00 brood + fles 15:00 liga + fles 18:00 groente + sap 21:30 fles Zo krijgt ze om de 3 uur iets. net zoals eerder met alle flessen. Rijstebleom is heel wat ansders dan bambix. In rijstebloem zit een vanilleachtig smaakej en bambix zitten vezels. @San. Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Wat raar van je test. En nog geen ongi,vreemd. hoe lang zit je nu qua cyclus? @Babykwes, Wat fijn dat de Julian het zo geod doet en de ka tevreden is. En wat weegt hij al veel. nina zit nu op 7150 gr dus wat dat betreft heel geod van hem. Vanmiddag was mijn vriend lekker vrij dus samen gewandeld naar de dieren. Nina vond het maar vreemde dingen en de kinderen ind e speeltuin vond ze veel leuker en herkenbaarder. Onze fietsen zijn aangekomen. Maandag gaan we ze ophalen. Ben erg benieuwd. Nina nemen we mee. Kan ze even proefzitten in het stoeltje. Ik denk dat ze dat helemaal geweldig gaat vinden. Nina kan sinds vandaag ook haar slabber oiver haar hoofd aftrekken. Hmm,zat er ineens heel triomfantelijk mee te zwaaien,alsof ze wilde zeggen:dat heb ik mooi voor elkaar. Ze kreeg de andere al af door hard te trekken maar nu die over het hoofd gaan dus ook.
Er is ook naturel rijstebloem, zonder vanillesmaakje (die krijgt Femke namelijk). Rijstebloem mogen ze vanaf 4 maanden hebben, bambix en dergelijke pas vanaf 6 maanden omdat daar granen (en dus gluten) in zitten. Kwebbel, echt rottig dat ze je contract niet hebben verlengd, ik hoop dat je snel weer iets anders vindt. Die clausule dat je in de buurt niet zou mogen beginnen vervalt volgens mij ook gewoon nu zij dat contract niet willen verlengen. Femke is de 5 kilo gepasseerd; dinsdag woog ze 5025 gram Ze is nu wat verkouden en drinkt daarom haar flessen niet goed leeg, maar compenseerde dat eergisteren en daarvoor door vaker te willen drinken. Gisteren en vandaag is ze echter niet zo actief.... vandaag heeft ze nog maar 4 flessen op. Als ze over een uurtje nog niet wakker wordt mag papa haar wakker maken voor een fles... want mama gaat zo naar bed! Gisteren om 12 uur naar bed na de laatste fles, vanochtend om 6 uur weer eruit omdat mevrouw Femke honger had (en tja, daarna nog 45 minuten op bed gaan liggen schiet ook niet op), en een hele dag gewerkt. Morgen ook weer rond 6 uur op, want dan moet ik om kwart over 7 in de auto zitten met de 2 kindjes bij. Toch vermoeiend hoor, 36 uur werken en 2 kindjes.
Hee meiden Chantal, Kim die kreeg vanaf een maand of 5 4 flessen, de laatste om 18.00. Daarvoor maakten we haar wakker om 22.00 voor een fles, en dat is toen vervallen Eveline pff wat werk je veel zeg, je man ook?Lijkt me echt zwaar Ons schema is nu zo: 07.00 180 plus 6, 3 schepjes pap 10.00 fruit en 1 liga erdoor 11.00 fles water met wat diksap, 130 ml 13.00 1 boterham, en 180 plus 6 15.30 fles met water en diksap 130 ml 17.00 groentehap 18.00 180 plus 6 xxx
Morgen even weer 4 uurtjes werken. We hebben namelijk een sla je slag zaterdag. Dus 20% korting op het hele assortiment. En nu hadden ze mensen te weinig. Dus vroegen ze of ik 4 uurtjes wou komen werken. Ben benieuwd hoe het gaat. Hoop dat het een beetje druk is. Dan zijn de 4 uurtjes zo weer voorbij. Verder gaat alles goed hier. Zondag maar eens vast de tassen inpakken. Maandag lekker naar Brabant. Heb er nu al zin in.
voor wie het heeft gemist: Schokkende feiten over babyvoeding in Radar! (uitzending van 14/3) en dat krijgen onze kinderen te eten! Uitzendinggemist.nl
Gaat dat over die potjes fruit? Ik geef kim niets meer uit een potje, maak alles vers. Vind ik veel beter
Sammie: Daarom geef ik ook alles vers. Dit is al langer bekend, maar wordt nu weer onder de aandacht gebracht. Carpe: Mooie foto's weer en ze kijkt wel erg ondeugend
hey meiden wat is het rustig hier @carpe wat een schattige fotos van kim en wat kijkt ze ondeugend haha @sammie ik had zoiets gehoord over die uitzending zo maar even kijken geef ook het liefste vers maar lukt niet altijd helaas @ingie sterkte morgen met werken hopelijk zijn ze snel voorbij die 4 uurtjes @sammie hoe gaat het verder? heb je nog fotos van roan hij zal wel flink gegroeid zijn of heb je het te druk met inrichten zo hier net een ritje zh gehad met julian hij reageerde een beetje raar op die nieuwe medicijnen hij had stuiptrekkingen en keek een beetje raar uit zn ogen bah moest meteen stoppen met de medicijnen en in de gaten houden als die stuipjes vanavond erger worden mocht ik hem bellen hij heeft dienst en anders belt hij me morgen hoe het gaat dat is nog is een ka he zo kan het dus ook!! fijne dag meiden liefs
@ sammie, heerlijk in je nieuwe huisje.. @ carpediem, gefeliciteerd met het tekenen van jullie koopcontract;wanneer mogen jullie er in? @ foto`s, heb weer een heleboel mooie foto`s voorbij zien komen.. Hier gaat het op het moment redelijk, heb erg veel last van mijn bekken gehad en dit is nu weer redelijk recht gezet..ik kon bijna niks meer..moest kruipend de trap op.. Ook last van een buikgriepje, gaat nu weer iets beter, al voel ik me nog wel wat slap.. Afgelopen woensdag naar de gyn geweest, ons meisje woog al 1017 gram.. We zijn lekker druk nu met de zolder leeghalen zodat we er een heel mooi kamertje van kunnen maken voor ons kleine meisje..
@Sammie. Nou fijn is dat. gelukkig krijgt Nina alles vers. dat vind ik altijd beter,maar dacht dat potjes wel beter waren dan in radar te zien was. Zo zie je maatr weer Hoe gaat het bij jullie? Alles een beetje op de plek. @babykwes. Jeetje wat schrikken. Goe ddat je meteen naar het ziekenhuis bent gegaan. Ook fijn dat je mag bellen mocht het niet gaan. Hoe gaat het nu met Julian? @Eline. Leuke foto's van Kim. Ze kijkt inderdaad heel ondeuegend. Is ze wat aan het uithalen? @nbroen. Jee dat si wat dat je kruipend de trap op moet. gelukkig dat ze het recht konden zetten. laten ze je zo tot 40 weken doorlopen? Hier alles oke. vanochtend weer wat groentehapjes gemaakt voor Nina. Weer voor een week in de vriezer. Nian vidnt het nu geweldig om op de grond te spelen zonder kleed. dan kan ze schuiven over de grond. Zag haar ineens niet meer en toen lag ze onder de tafel
@ Babykwes, dat is schrikken. Hoe gaat het nu? @ Nbroen, fijn dat het wat beter gaat. Leuk om het kamertje te maken en fijn dat jullie meisje zo goed groeit! @ Merili, hoe is het met jou?? Liefs