Ja, dat verhaaltje had ik ook al wel ens gehoord. Hier klopte het voor geen meter in ieder geval; Jelle leek (en lijkt nog steeds trouwens) erg veel op mama, en helemaal niet op papa Jeanetjuh, mega-snel uitgezocht, dat geboortekaartje! Dan hebben jullie wat dat betreft dezelfde smaak blijkbaar...
hoi meiden , wat hebben jullie veel gekletst zeg kan het niet allemaal onthouden! sorry dames . wat ik nog weet, banne jammer dat het huis zo duur is misschien zakt de prijs nu nog en kunnen jullie het wel kopen en nog 1 week dan de echo spannend. heb je al een buikfoto? jane eline chivay wat een mooie foto's toch allemaal meer meer meer krijg er geen genoeg van. jeanetjuh misschien heb ik het al gezegd maar gefeliciteerd met je goede echo. en heb jij ook al een buikfoto en een echo om te showen? hhhhhhhmmmm weet het niet meer . iemand vroeg hoe het op de beurs was ? het was erg leuk wel heel vermoeiend maar leuke dagen gehad. joepie nog een paar dagen en dan mag ik mijn jurk weer aan ben wel benieuwd of ik hem nog mooi vind. fijne dag allemaal groetjes san
@Sammie. Ik heb inderdaad ook gehoord dat een baby altijd op zijn vader lijkt zodat hij weet dat het zijn kindje is. Bij ons klopt dat ook. Nina was precies haar vader bij de geboorte;hetzelfde ronde koppie en zijn blauwe ogen. Maar ook al heel snle veranderde dat. Nu weet ik niet zo goed op wie ze lijkt,eigelijk nog het meest op mijn broer @WEndyenr. Hoe gat het met jou meid? Heb je het verlies een plekje kunnen geven. En hoe gaat het met je broer en schoonzus? Ik denk aan jullie. @Banne. LAstig met een hypotheek he. Wij hebben hetzelfde. We willen graag nog eens weg hier naar de nieuwbouw. Wij wonen met veel ouderen in een straat waar veel auto's doorheen moeten. Ik zie Nina hier niet op straat spelen en dat zouden wij juist heel leuk vinden en ook zouden wij graag een kinderrijke buurt willen. Vandaar de nieuwbouw. Alleen het huis verkopen zla niet zo makkelijk zijn in deze tijd,dus die willen wij eerst kwijt voordat we een nieuwe kopen. Eigelijk zie ik best tegen een verhuizing op,zo druk allemaal,dus we weten het niet. Nu eerst van Nina genieten. Kunnen jullie mischien geen bod uitbrengen op dat mooie huis wat jullie gezien hebben in de prijsklasse die jullie geod kunnen betalen. Misschin nemen ze het bod wel aan omdat ze het huis nodig moeten verkopen. Je weet maar nooit in deze tijd. @san. Wat leuk om je jurk weer te passen.IK hoop dan maar dat je 'm nog mooi vind @Wen75. De 30 weken. Vanaf nu gaat het hel hard;bijna verlof,de laatste dingetjes kopen en wassen en dan komt jullie kleintje. Heb je nog een buikfoto? @Eveline. Hoe gaat het met jou? Jij schiet ook al op,kan maar zo geboren worden. Heb je al een idee over wat het gaat worden? Vanacht heeft Nina weer heerlijk doorgeslapen. Die half 5 van gister was blijkbaar een vergissing Nu half 8,dat is beter. Om half 12 moeten we naar de vk. Ben benieuwd wat ze in zo'n laatste gesprek doen,zal wel een kort praatje zijn.
Sammie ik heb zo'n twee weken gevloeid daarna af en toe wat bruinverlies maar dat was zo weinig dat je het met wat afscheiding kan vergelijken. Chantal ik heb met Lizzy vanaf dat ze 9 weken was cursussen gedaan. Puppycursus, EG1 + EG2 (elementaire gehoorzaamheid) daarna VEG1 + VEG2 (voortgezette elementaire gehoorzaamheid) daarna GGB gedrag en gehoorzaamheid beginners. Met die laatste ben ik niet doorgegaan omdat alles zo streng was en ik dat met onze cocker spaniël niet nodig vind. Bij de VEG cursus zijn we zelfs eerste geworden en hebben we ook een beker gewonnen. Al deze cursussen duurde 8 weken, was dus sowieso 1 avond in de week met haar bezig. Na de GGB ben ik behendigheid met haar gaan doen maar daar ben ik na 13 lessen meegestopt omdat ik zwanger was. Wil dit graag wel weer voortzetten als ik straks wat meer tijd heb. Verder gaat alles tot nu toe super want Lizzy beschermt de tweeling. Als er iemand in de wagen wil kijken gaat ze er echt voor staan. Tuurlijk als ze straks gaan kruipen moeten we ook goed oppassen want geen enkele hond is alleen te vertrouwen met kinderen. Ik probeer wel elke dag met haar en de tweeling te gaan wandelen maar met regen komt het er vaak niet van en is het een kort rondje om het huis. Ben trouwens wel benieuwd of er hier nog een tweekingmama bij zou komen. Zou ik wel leuk vinden.
Ha dames, @chantal onze lab is al weer 4,maar nog steeds wel drukke dame af en toe, wil ook net als jij hebt gedaan ze 1ste dag mee naar boven nemen, en dan zien we verder wel hoe t gaat... manlief moet er maar veel mee wandelen denk k. @jane jeetje jij hebt echt veel training gedaan met jullie hond!knap hoor!lief dat ze nu zo beschermend is naar 2ling toe! maar inderdaad als onze ukkies straks gaan kruipen moet je toch op blijven letten, zijn toch beesten he... @nbroen werk ze! voor jou is t ook al aftellen tot de echo!nog minder dan 2 weken @alicia fijn dat nina nu door geslapen heeft!fijn hoor dat ze zo makkelijk is!snap dat jullie op den duur ook willen verhuizen...komt misschien vanzelf wat op je pad! @san leuk je jurk weer passen!je vind m vast wel leuk o, vaak is t nu nog bijzonderder omdat t echt jou jurk is! @wenr hoe is t??alles al beetje kunnen plaatsen??sterkte!! @eveline voor jou gaat t ook snel zeg...je mag in ieder geval thuis bevallen vanaf nu! @jeantjuh fijn dat jullie eruit zijn met kaartje!wij hadden ook tich boeken en gelukkig ook redelijk snel 1 die we samen leuk vinden! hebben inmiddels enveloppen in huis @all bedankt voor jullie bh tips!ga er volgende week s achteraan, vandaag s onze nieuwe bank gekomen, nu hoeft manlief niet meer verplicht in stoel omdat ik languit in bank zithebben we er allebei 1 1 stoel gaat naar kinderkamer, kan ik straks lekker in zitten om te voeden! ga vandaag ook z'huis tas maar s pakken, kan maar klaar staan, in t eind nov topic is afgelopen week 2de al vroeg bevallen ivm hellp...hoop dat mijn ukkie toch echt nog ff wacht tot eind november, wil nog zoveel doen in m'n verlof... o ja las gister dit artikel in telegraaf, gaat over voorkeusrhouding en scheefgroei van schedeltje.... Baby's moeten meer bewegen - Vrouw | Altijd op de hoogte van het laatste nieuws met Telegraaf.nl/vrouw [Actueel] staan ook erg veel reacties onder het artikel....... x miek
@Miekje. Een interessant artikel wat je geplaatst hebt. Ik moet zeggen dat wij er van het begin heel veel mee bezig zijn geweest zodat Nina niet scheef of plat hoofdje zou krijgen. Ik zie op mijn werk de laatste jaren veel kinderen met afgeplatte of asymetrische hoofdjes. Wij hebben Nina na de geboorte meteen met slapen om en om op haar linker en rechterzij gelegd. Officieel mag dat niet vanwege wiegedood maar Nina hield op haar rug haar hoofdje niet zoals wij haar neerlegde en ik vind het met spugen ook eng als ze op haar rug ligt,dus dan moet je een keuze maken. Ook leggen wij haar speelgoed af en toe aan de andere kant van de box. Ik voed haar altijd links en mijn vriend rechts. Dit proberen wij te doen. In de box ligt ze altijd op haar rug en wisselend zelf met naar links en naar rechts kijken. Op het bureau zeiden ze laatst dat Nina een mooi rond hoofdje heeft,dus we hebben hier wel goed aan gedaan. Hebben jullie ook al een idee hoe jullie dat gaan doen?
Ja, 37 weken en 5 dagen vandaag.... op die dag werd Jelle geboren, dus wat dat betreft zou het zomaar kunnen. Maar nee, laat nog maar lekker even zitten. Vandaag is ook nog eens m'n zus jarig, dus dat is ook geen handige geboortedag. Wat het gaat worden... tja... ik weet het echt niet. Bij Jelle zou ik gegokt hebben op een meisje Ik durf het nu niet meer te voorspellen dus. M'n buik is wel anders als toen bij Jelle, een beetje, en ik ben een kilo of 5 minder aangekomen... maar of dat nou wat zegt? Een meisje zou ik stiekem wel heel leuk vinden, maar zie mezelf ook wel als mama van 2 jochies (ben zelf ook niet zo'n meisje ) Alicia, de nacontrole, leuk... is vooral even gezellig nababbelen ja, met een Hb-controle en even kijken naar de onderkant Tenminste, zo heb ik dat ervaren bij Jelle... stelt niks voor.
hoi dames, bah, wat ben ik moe zeg. Jelmer heeft nog steeds een omgekeerd ritme, overdag moeten wekken voor zijn voedingen en 's nachts komt hij stipt om de 3 uur. Ook is het een ramp om hem erna weer in slaap te krijgen, omdat hij zichzelf wakker houdt met zijn armen. Dus tegen de tijd dat ik weer kan gaan slapen, komt hij een uur later alweer voor zijn volgende voeding. Voor het onrustige slapen heb ik een inbakerzak besteld, die kwam vanmiddag en heb hem gelijk bij hem aangedaan, want hij lag alweer een half uur te draaien en te mopperen. Zak aan en met 3 min. sliep hij, hopelijk blijft dat zo en is die inbakerzak de oplossing. Zou het wel erg fijn vinden om 's nachts wat meer uurtjes te kunnen slapen. De krampjes gaat nu gelukkig ook iets beter, mijn melk schoot te snel toe waardoor hij teveel voeding in 1x kreeg, dus nu kolf ik voor de voeding de eerste druk eraf en dat gaat goed. Jeanetjuh: Leuk dat jullie al uit de kaartjes zijn, wij waren er ook vlot over uit. Wen: 30 weken alweer, wat vliegt de tijd!!! Eveline: Je bent alweer bijna zover, spannend hoor, ben benieuwd wat het wordt!!!! Pluisje: Hopelijk slaat de 100mg clomid aan! Sammie: Dat verhaal heb ik ook gehoord dat baby's eerst op hun vader lijken, alleen hier klopt het niet. Hij lijkt eigenlijk niet echt op één van ons, het is een goede mix denk ik. Chivay: Spannend, Oona een halve dag naar de opvang, ben benieuwd hoe ze het vindt (en ook hoe jij het ervaart, zal vast niet makkelijk zijn)
Hallo allemaal, @Alicia Wij hebben inmiddels al in huis, ga van het weekend denk ik de spulletjes maar eens wassen. En dan is echt alles klaar voor de kleine. Hoe ging je gesprek met de vk? @Chantal Hoe ging het met de oppasmama gisteren? @Chivay Hoe ging het vandaag met Oona op het KDV? @Eveline Jeetje 37,5 week alweer, wordt toch wel spannend langzamerhand. @Miekje Ik moet van manlief dit weekend mijn zkh-tasje klaar gaan zetten, hij is veel te bang dat, als ik eerder zou bevallen, hij niet weet wat hij mee moeten nemen. Mannen... @Ego Vandaag inderdaad alweer 30 weken zwanger, wat gaat het toch snel. Van mij mag hij wel komen hoor, ben veel te nieuwsgierig naar de kleine. Maar ja, voor hem is het beter om nog eventjes te blijven zitten. Vandaag besloten om nog 2 weken vakantie voor mijn verlof te plakken, dus hoef nu nog maar 2 weken te werken. Had nog genoeg uur staan en voel me er toch wel prettiger bij. Fijne dag allemaal verder.
Net weer op controle geweest. Kind lag al mooi met zijn/haar hoofd naar beneden. Leek zelfs al iets ingedaald. Hopen dat het nog even blijft zitten. En niet zoals de vorige keer. 6 weken te vroeg. Geboorte kaartje zijn wij ook al uit. Hopen dat we deze week een proefdruk krijgen.
@Wen75. Wat lekker al 2 weken eerder verlof. Ik vond de tijd voor de bevalling echt heerlijk. Even alles in je eigen tempo en zorgen dat alles klaar is. Je bent dan echt bezig met wat er komen gaat. Ik heb een leuk gesprek bij de vk gehad. Hij heeft even met Nina gepraat,die lag hem echt aan te kijken van:en wie mag jij dan wel zijn. En ik had haar nog wel verteld dat we naar Hans gingen die altijd naar haar keek met de echo maar dat wist ze blijkbaar niet meer . Verder hebben we het over de bevalling gehad,wat ik ervan vond,hoe ik het ervaren heb. Ik heb best een pittige bevalling gehad en hij begon er nog overt dat het heel vaak bij een tweede dan veel sneller gaat,omdat de baarmoeder dan al een keer zijn werk heeft gedaan,dus dat klonk mij wel goed in de oren Gelukkig geen onderzoek van het onderkant,maar dat heeft de gyn ook al gedaan vorige week,dus verder niet veel bijzonders,gewoon een afsluiting van het geheel. Wel heel apart om daar met Nina te zitten. Al zo vaak zijn we daar geweest met Nina in de buik en nu met haar op de arm,raar gezicht tussen alle zwangere daar. Dat is nu voor ons een afgesloten tijd. Toen we weg gingen zei hij wel: tot 'n volgende keer,dus blijkbaar verwacht hij ons nog een keer
kort berichtje @alicia/banne, als jullie een leuke vacature in de buurt weten zouden jullie mij dan willen pm-en?
Op het moment maakt het me niet veel uit. makkelijk administratief werk, in een winkel ( alleen ik kan niet op zaterdag), callcenter inbound..
@Alicia: het is idd heftig, leuk maar heel anders dan dat je het voorsteld met een dikke buik! Vandaag heb ik echt een off-day. De nachten beginnen me een beetje op te breken. Mijn man doet de laatste fles van 23.00 uur en ik 's nachts om 3.00 uur. Omdat mijn man moet werken en veel op de weg zit vind ik het belangrijk dat hij zijn rust ook een beetje krijgt. Ook al wordt hij wel wakker, hij hoeft er dan niet uit. Ik wil ook graag alles zelf doen, ook hoe ik dat voor die tijd deed( ik hou niet van half werk!) moet echt een stapje terug doen vrees ik. Tja, die roze wolk is soms ver te zoeken! @banne: misschien is er ergens een ander, iets goedkoper, maar ook een mooi huis in een andere wijk? Ik kan me voorstellen dat je je kids liever ergens anders op ziet groeien! @jeanetjuh: leuk dat jullie een kaartje hebben gevonden. Veel keus hè? Ik ben benieuwd wat je vk zegt over jouw 2 moederkoeken...?!? @miekje: boeiend artikel. Wij laten roan op zijn rug slapen omdat wij vinden dat de cijfers er niet om liegen wat betreft wiegedood. We houden hem wel goed in de gaten en leggen zijn hoofd steeds om en om. Soms draait hij zelf terug, wij leggen zijn hoofd dan weer de goede kant op! Ook leggen we hem regelmatig even op zijn buik als we erbij zijnzodat hij ook even een andere houding aan kan nemen en zijn nekspieren kan trainen. Hopelijk helpt dit en kunnen we een afplatting voorkomen. @wen: lekker die extra 2 weken!!! Geniet van je vrije tijd want als de kleine er straks is krijg je het hartstikke druk! @ingie: fijn dat alles goed was bij de controle. Jij schiet ook alweer lekker op! Roan spuugt de laatste dagen veel, zo zielig! Hij drinkt ook veel te gulzig. We lassen al veel pauzes in tijdens het drinken, en houden hem een tijdje rechtop, we hebben een flesje met kleine speen zodat hij er meer moeite voor moet doen, ook hebben we het hoofdeinde in zijn bedje iets omhoog gelegd. Tja....wat kunnen we nog meer!?
@Alicia: leuk zo n eindgesprek. Heb je toch een afsluiter! Na negen maanden daar komen is dat voor beide kanten prettig lijkt me. Even je verhaal doen en zij kunnen zien hoe de kleine telg die ze al die tijd in de gaten hebben gehouden het doet. Ik heb dat gesprek al 9 november.
Sammie en Kwebbelsnoes ik ken het dat de nachten je opbreken. Pfff had nooit gedacht dat je leven zoooooo drastisch zou veranderen. Het is allemaal wel heel leuk, maar ook erg zwaar zo af en toe. Hoe zit het met het ritme van jullie kindjes? Melden ze zich standaard om de drie uur en hoevaak komen ze s' nachts? Wendy alweer 30 weken zwanger. Jippie nog maar tien weekjes Pluisje hopelijk slaat de 100 mg clomid aan Mijn duimen draaien voor jullie. Wendy hoe is het met jou? Lijkt me moeilijk om je leven na zoiets emotioneels weer op te pakken. Dikke knuffel voor jou! Hier is vanmiddag het consultatieburo geweest. Liz moet naar de chiropractor ivm haar voorkeurshouding naar links en omdat mijn man zijn zus ook vroeger erg met haar heupjes had krijgen we met drie maanden ook een echo. Chivay hoe gaat dat met de vergoeding die je krijgt van de verzekering voor de chiropractor? San spannend trouwjurk weer aanpassen Tuurlijk vind je hem nog wel leuk. Je hebt hem niet voor niets gekozen
@ San, leuk hoor bijna je trouwjurk weer passen houden jullie een groot feest? @ Alicia, fijn dat je het zo leuk hebt afgesloten. @ Wen, fijn dat je alles al in huis hebt wij zijn ook al best een eind heb echt heel veel gekregen van iedereen en dinsdag komt de baby kamer dan eens kijken wat we allemaal nog nodig hebben. @ Chantal, ik geloof graag dat je leven heel erg verandert maar denk idd pas dat je dat echt beseft als het zover is. Wij genieten nog even van de rust al kan het wat ons betreft niet snel genoeg gaan @ Ingie, fijn dat alles goed gaat. En je gaat ook al snel zeg @ Eveline, spannend hoor zeker omdat je van Jelle vandaag bevallen bent maar hou deze uk maar lekker warm binnen. Liefs