ff snel.... Chantal rollen doen ze hier ook nog niet, ze doen het wel bijna maar de draai zelf lukt nog niet en ik maak me er echt niet druk om, het komt wanneer het komt. Je kan het toch niet afdwingen. Alicia soms doe ik dat wel eens maar met de strijk ben ik vaak al 1,5 uur bezig dus ik als ik alles goed wil hebben dan moet ik er echt een hele dag voor hebben maar dat wil ik zelf ook niet want ik werk al drie dagen
@Wenenr, misschien noem jij het een bos en ik een park?! haha Als je van Velp naar Arnhem gaat heb je Insula Dei op een gegeven moment aan de rechterkant. Vlak daarna kan je rechtsaf en dan loop/fiets je zo tegen de ingang van het park aan. Is een vrij groot hek met aan iedere kant een opening. Wat grappig dat je achter de hoofdstraat woont, ik werk aan de Rozendaalselaan! @Alicia, Ik had het idee om met dezelfde kleuren als het lief behang schilderijtjes te maken met vogelhuisjes erop geschilderd en daar dan een vogeltje van het behang voor te plakken. Op de markt heb ik laatst de perfecte stofjes gevonden waar ik dan een geplooid randje van wil maken om de schilderijtjes heen. Snap je het nog een beetje!? haha ik heb nog geen andere bh's aangeschaft! Maar omdat beugels niet zo goed zijn dacht ik dan kan ik nu maar beter een voedingsbh kopen, dan dat ik een normale koop zonder beugel en straks weer voedingsbh's moet aanschaffen...
Jane: Zooo herkenbaar. Als Roan het pingeltje van de camera hoort stopt hij ook waar hij mee bezig is en kijkt dan heel interessant nar de camera! Ook wat vrije tijd betreft. Ik speel op de dagen dat ik vrij ben ook lekker met mijn jongen. Ik kan dan ook heel gemakkelijk de boel de boel laten. Dat betekent wel dat ik dat allemaal weer in moet halen pfff .maar goed, jij hebt zelfs 2 babys om aandacht te geven. Chantal: Geef dr een beetje tijd, het omrollen komt vanzelf. Roan rolt ook pas sinds twee weken echt om (van rug naar buik) ineens snappen ze hoe het moet en dan rollen ze om de haveklap. Het kan best zijn dat het bij Liz wat langer duurt vanwege het spreidbroekje, maar dat hoeft niet hoor! Wen&R: Het is weer spannend hoor .het is nou eenmaal geen pretje wat jij moet ondergaan. Probeer het een beetje over je heen te laten komen. Alicia: Heerlijk als je tuintje weer klaar is voor de lente/zomer!!!Wij kunnen ook niet wachten om de boel hier klaar te maken. We willen graag een schuurtje afbreken zodat we nog meer tuinruimte krijgen. We gaan er zaterdag mee beginnen! Het lijkt me geweldig als Roan straks lekker kan ravotten in de tuin. Een schommel, zandbakje, zwembadje! Ingie: Een prachtig lied. Wij hebben Roan ook laten dopen. In het gesprek hebben wij uitgelegd dat geloof van binnen zit. Wij komen namelijk niet veel in de kerk, sommigen noemen dat schijnheilig, maar wij zijn van mening dat je niet perse naar de kerk hoeft om in God te geloven. Wel willen we Roan de rituelen en de verhalen meegeven. Ook vinden wij het belangrijk dat Roan leert om te bidden zodat hij altijd zijn verhaal/gevoel kwijt kan als hij het moeilijk heeft en zijn verhaal met niemand kan of durft de delen. Bij God kun je immers altijd terecht! Wij verplichten Roan ook niet .als hij groot is mag hij zelf weten wat hij er mee doet. Ik heb in de kerk dit gedicht voorgedragen: Kindje dat het water voelt Weet je dat God jou bedoelt Druppels op je babywang Raken jou je leven lang Water tekent een geheim Dat je kind van God mag zijn Water levert het bewijs God gaat met je mee op reis Want wanneer je bent gedoopt Weet je dat God naast je loopt. Jeanetjuh: Arme luuk. Hopelijk wordt je morgen wat wijzer bij de osteopaat. Pluisje: Leuk een meisje ..en probeer te genieten en niet te veel enge dingen te denken .voor je het weet is je zwangerschap voorbij en zit je met een klein meisje in je armen. San: Wat goed dat je naar de HA bent gegaan. Hopelijk ook voor jullie snel meer duidelijkheid. Jullie zijn toch ook al een aardig tijdje bezig. Banne: Ben je van plan om BV te gaan geven? Dan is een voedingsbh wel prettig. Ik gaf geen BV en heb ze dus ook niet echt gemist. Wel heb ik de eerste weken er één aangehad ivm stuwing. Maar een gewone Bh zonder beugels was dan ook prima geweest. Voor de meiden die verse groenten klaar maken wat is jullie geheim??? Roan hoeft het echt niet! Ten eerste wordt het een dikke smaakloze prak, doen jullie er wat opvolgmelk doorheen? En hoe doen jullie dat met vlees? Hebben jullie nog lievelingsrecepten? Ze zijn van harte welkom!
Hii all... Eventjes niet geweest... Gisteren ziek thuis in mijn bedje gelegen.. Soort buikgriep denk ik?? Flink misselijk, veel zuur... Ken dat helemaal niet van mezelf.. Naja.. vandaag ook rustig aan gedaan... Oona is beide dagen gewoon naar t kdv geweest waardoor ik eens goed bij heb kunnen slapen! @ Pluisje.. Fijn dat het goed gaat! En heel herkenbaar hoor.. die gedachtes had ik ook.. en nog steeds soms!!! @ Banne.. Ik heb er eentje rond de 35 weken gekocht.. en het kaartje toen bewaard.. toen hij me beviel heb ik mijn vriend op pad gestuurd voor een 2de nadat Oona er al was.. Paste mijn eigen bh's ook nog vandaar... Had heel simpel die van de hema.. zaten prima... @ WenR... Oh spannend weer bijna nieuwe ronde.. Ik vond die eendebek ook niets.. Al heb ik hem maar 1x gehad tijdens een stressmoment (Bloeding waar ik toen 2 dagen voor in t ziekenhuis lag met 33wk) Dus ik weet niet of ik het nu zo erg vond door de stress of door het ding zelf.. weet wel dat de tranen me in de ogen stonden! Zou het zeker aangeven dat je hem zo vervelend vind.. Extra gel, of een kleinere moet vast kunnen toch? @ All... Vandaag even aan het rommelen geweest in huis en marktplaats weer vol gezet.... Met een aantal aankomende Meisjesmama's ook hier maar even de link neerzetten: Marktplaats.nl - Advertenties van Ensing uit Utrecht Vooral kleertjes maat 62, een voedingskussen, schoentjes en 3 slaapzakken... Hier gaat het lekker... Teminste... Op t kdv was Oona vandaag iets mopperig, 2 zure luiers en wat uitslag.... Even in de gaten houden! Of iets van mijn halve buikgriep? Of misschien een reactie op de spinazie die ze gisteren voor het eerst had?? 's avonds was ze iig weer het zonnetje in huis! Nog even dat zonnetje spammen: Bekijk bijlage 140716
@alicia, whaha daar liep ik voorheen altijd overheen met de oppaskindjes! Die zaten op school in een zijstraat van de Enk weg. Ik werk in de hoofdstraat wat grappig zeg! Ik woon ongeveer bij de action
@ Sammie... Leuk je weer voorbij te zien komen! Hoe gaat het met je mannetje & het nieuwe huis? Al helemaal gesetteld? Oona lust echt alles... echt een kliko is ze! Maar we merken wel dat ze echt stukjes wil eten.. glad gepureerd wil ze niet meer. Misschien dat grover pureren bij Roan werkt?? Ook fruit geven we niet gepureerd maar in stukjes Erg lekker vond ze: Pasta (fusilli in 3en gesneden) met zoete paprikasaus Macaroni met spinazi & tomaat (gewoon hele macaroni) Vlees geven wij niet.. Maar we zijn nu wel begonnen met dingen als tofu, vega-gehakt e.d... Oona krijgt ook verdund vers geperst sinasappelsap ivm ijzeropname Bekijk bijlage 140720 Oona aan haar spinazie-tomaat-macaroni hapje
Nee, ook niet vanaf het begin. Volgens mij ook zo rond de 3 weken. Het begon al een beetje toen de "kraamdagen" voorbij waren. Maar toen was het nog wel te doen. Maar later werd het steeds erger. Nu is het een heerlijk rustig mannetje. Hij huilt nog wel eens, maar dan is het vaak na 10min over. En is hij heerlijk in slaap gevallen.
hee meiden Chantal, Kim rolde pas echt rond de 7 maanden, dus je hebt nog even Banne, ik had al voedingsbehas gekocht met 33 weken ofzo, want mijn eigen behas paste echt niet meer Sammie, hier kook ik gewoon groente, aard , en rundvlees, of kip. Het wordt altijd wel sappig. Spercieboon, snijbonen, bloemkool, broccoli, wortel, witlof, enz Miss een beetje kookvocht bijdoen? Chivay balen dat je buikgriep had. leuke foto van OOna pluisje leuk een meisje Mijn man was gisteren jarig, toen ik uit werk kwam, zat schoonmoeder hier nog. Heb haar beetje genegeerd, en haar niet aangekeken. Ging na een kwartiertje weg ofzo. Zijn zus en tante waren er toen ook. KIm kon savonds niet slapen van alle visite, was echt zielig. Brullen in bed. Extra fles gegeven, toen sliep ze wel Nieuwe autostoel is binnengekomen, maxicosi priori ofzo, van babydump. Echt een aanrader, afgeprijsd voor 100 euro, en kan ook in 4 standen. Ga hem morgen uitproberen met Kim erin xxx
goedemorgen meiden zo heb alles even bij gelezen maar het is even teveel om te reageren sorry vriendlief zit thuis heeft zn rug overbelast dus dan kom ik helemaal nergens aan toe verder is mn oma maandag gevallen heeft waarschijnlijk een tia gehad dat arme mens ziet er niet uit helemaal bont en blauw ze heeft nooit wat dus dat is wel ff schrikken ze is 83 maar hoop niet dat het nu aflopende zaak is t is mn enigste omaatje nog in mijn team van de majorette is een meisje vermist al sinds zaterdag ze is waarschijnlijk samen met haar vriendje maar dat is niet echt een fijn type zeg maar dus haal me de gekste dingen in mn hoofd ppff sorry meiden voor dit ego bericht moest het even kwijt fijne dag liefs
@WEndyenr. je verward mij met banne. Zij werkt in Velp. Ik woon wel heel vlakbij jou en heb een poosje in hetz iekenhuis in Velp gewerkt,dus wel iets bekent in Velp. Jij en Banne moeten elkaar haast een keer op straat tegen gekomen zijn. @Sammie. Julllie zijn maar druk. eerst het huis en nu de tuin. Nina eet eieglijk alles wat ik maak. Wat zij heel lekker vind is aardappel(2) ,appel(1) en kip(25gr). Alles kan in de pan met wat water bij elkaar. 20 Minuten laten koken en dna heb je absoluut geen droog prakje. Dit vindt Nian het lekkerst. Ook kun je wat flesveoding erdoor doen als het te droog is,al heb ik daar gene alst van. Groente zit zat vocht in. En wt ook kan,dat heb ik gister bij de bruine bonen gemaakt. Een lepel appelmoes erdoor. is ook heel snel te maken. @Carpe. balen dat je schoonmoeder er nog zat. Ze doet het er blijkbaar echt om he. Die autostoel is inderdaad super. Wij hebben die ook. Wij hebben die vanwege de standen gekocht. aangezien wij zelf lang zijn,denken wij dat Nina dat ook word,dus waarschijnlijk zal zij vanwege de lengte wat eerder uit de maxicosi moeten. Dan is zo'n stoel met 4 standen ideaal. kan ze toch nog in de 'babyhouding' om het zo te zeggen. @Chivay. Ik ben erg benieuwd naar jouw zoete paprikasaus. Heo maak je doe? Ik heb namelijk met pasta en rijst dat het inderadad een droog prakje word dus een sausje is welkom. @Babykwes. jeetje wat een narighied. Verevelend van je vriend. Heeft hij fysio om het beter te krijgen? En wat zielig van je oma. Op zo'n leeftidj is het altidj afwachten heo het uitpakt. Wat zeggen de artsen? Een meisje vermist? Hmm en niet zo'n lekkere vriend. Hopoleijk is ze snel weer terecht. Je hoort tegenwoordig allemaal van die anre dingen.
@ Ingie, zo is het hier ook een beetje gegaan. Ben echt benieuwd vanmiddag om 16.00 hebben we een afspraak. Vannacht was het weer feest hij was wakker van 4.00 tot 9.00 vanmorgen mijn man is een puckababy gaan halen en toen hij die aanhad is hij gaan slapen hij slaapt nu nog hopelijk helpt dit ook. @ Pluisje, leuk een meisje. Geniet er maar van. Sorry meiden de rest ben ik vergeten ben erg moe. Liefs
De kleine spruit wordt wakker....we gaan nu een lekkere fruithap eten: peer, appel en pruim.....jammie! Ik zal later nog wat foto's plaatsen.
Ik had de woombie zakjes van Jane. Dat ging ook super. Inmiddels slaapt hij alleen in een slaapzak. Mocht na zijn prikjes namelijk niet in de woombie. Toen in een slaapzak gelegt en dat gaat nog steeds goed. Hopen dat het helpt vanmiddag. Gaat misschien niet in een keer weg hoor. Maar ik zag na de eerste keer al wel verbetering. Hopen voor jullie ook.
Sammie leuke fotos van je mannetje jeanetjuh gaat het een beetje met je? Knuffel Puckababy hielp hier wel goed. Ik weet hoe je je voelt meis, je staat machteloos he. Het gaat over, daar moet je nu maar aan denken Alicia idd, handig die standen. Bij kim gebruik ik hem voorlopig nog in de platste stand. Kim past niet meer in die maxicosi, dus moet hier wel in, maar zit nog niet zelfstandig. Wil haar dan toch nog niet echt in de zithouding hebben.l Ik heb een zwarte, jij? Babykwes naar van je vriend zeg. Ik hoop ook dat je Oma nog hersteld van de tia. En dat meisje wat vermisd is, wat gek, bah. Knuffel xxx
@ Sammie... Leuke foto's! @ CarpeD... Gefeliciteerd met je man! Klinkt goed die autostoel... waarschijnlijk kunnen wij er eentje overnemen van vrienden van ons.. Van t weekend gaan we even kijken.. Wel nodig ook, mevrouw is bijna te groot voor de maxi! @ Jeanetjuh... Heftig hoor. Hopelijk gaat de osteopaat helpen! @ Babykwes... Pff das allemaal niet nix zeg... Veel sterkte!!! @ Alicia... Dit is het recept: Pasta met zoete paprikasaus 75gr pasta 2 tl olijfolie halve prei, gewassen en gesneden 1 rode paprika, ontdaan van zaadjes en zaadlijsten in kleine stukjes halve courgette in kleine stukjes 4 el tomaatstukjes uit blik (zonder toegevoegd zout) 1/4 teentje knoflook, fijngehakt 1 tl gehakte peterselie halve tl gedroogde oregano of gedroogde basilicum 1 el geraspte milde, harde kaas bv chedder. Kook de pasta tot hij zacht is. Goed laten uitlekken Verhit de olie in een koekepan en bak de prei en paprika 5 min tot ze zacht zijn. Doe de courgette, tomaatstukjes, knoflook en kruiden erbij en laat alles 15 min zachtjes stoven. Meng alles in een keukenmachine tot een gladde saus. Roer de gare pasta erdoor en maak de pasta met een vork kleiner. Roer de geraspte kaas erdoor tot hij is gesmolten. 24 uur te bewaren in de koelkast en geschikt om in te vriezen. Dit is het recept volgens het boek (365 recepten voor baby's, peuters en kleuters... erg fijn boek) Zelf heb ik hem wat anders gedaan.. Ik had een kleine prei te pakken dus heb hem helemaal gedaan.. en ipv tomaatstukjes heb ik 2 of 3 (weet ikf f niet meer) tomaten gebruikt. Ook heb ik er geen knoflook in gedaan maar oregano. Als pasta heb ik fusilini gebruikt en deze heb in 2en of 3en gesneden. Oona vind stukjes eten echt briljant... Hier kon ik 3 bakjes van 150 gram mee maken.
Verder heb ik o.a deze combinaties gemaakt voor Oona: Aardappel met Wortel, doperwtjes, snijboontjes, sperzieboontjes, bloemkool, broccoli... Macaroni, tomaat & courgette Pasta met zoete paprikasaus Snijboontjes met ei Kikkererwtjes, aardappel & erwtjes Tofu, paprika & erwtjes Rijst, prei, tomaat & sperzieboontjes Aardappel, bloemkool & vegagehakt Linzen, wortel, aardappel & koriander Spinazi, tomaat en macaroni Ik hou altijd wat kookvocht apart, wanneer het met pureren te droog blijkt doe ik er een eetlepel bij. Linzen, macaroni, rijst e.d pureer ik niet meer.. dan pureer ik de rest van het hapje en roer dit er zo doorheen zodat het voor Oona lekker stevig is.. glad gepureerd wil ze niet meer.
@ Ingie, hij slaapt nu al super toen hij vanmiddag wakker werd was het weer ons mannetje zoals we hem kennen. Zo naar de osteopaat ben benieuwd. Wat is het verschil met de woombie en puckababy? @ Eline, ja idd echt machteloos heb er veel op gehuild je kan echt niks doen en ruzie met mijn man gemaakt je moet het toch afreageren he maar nu slaapt hij als een roosje echt heerlijk. @ Sammie, super leuke foto's weer Liefs