Hiii all... Eventjes kort... Druk weekend gehad & al 2 heel drukke werkdagen.. Morgen 1 dagje vrij.. en dan weer 2 dagen werken.. Val extra in voor een collega die geopeerd is. Wel pittig hoor zo! Daarna nog 1 of 2 dagen werken en dan 2.5 weken vrij! Na al dat ziek zijn van Oona merken we nu dat ze enorm snel moe is... Nog geen uurtje wakker en weer in haar oogjes wrijven! Ondanks de vermoeidheid speelt & beweegt ze nog steeds op standje Turbo... dus heel gek vinden we het niet dat ze zo snel moe is.. & me 2, ben echt flink toe aan vakantie! @ Foto's... Zag weer veel leuke foto's voorbij komen! Leuk Leuk.. Keep them coming! Buiken, kamers, ukkies Hoe meer hoe beter! @ Zwanger zijn... Grappig om te lezen hoe sommigen al uitkijken naar een volgende zwangerschap.. ik mis het zwanger zijn ook enorm... dat buikgevoel, gekriebel... maar heb niet dat gevoel van weer zwanger willen worden van een 2de... Zou wel graag Oona weer even voelen bewegen @ Kledingmaat... Oona heeft weer een flinke groeispurt... Broekjes lijken met de dag korter te worden! Broekjes heeft ze nu maat 68, tshirtjes maat 74.. & Rompers heel irritant eigelijk maat 68/74... dus 62/68 wordt te klein... 74/80 is nog echt te groot! Zo... nu lekker slapen Oona heeft trouwens op slaapgebied iets nieuws ontdekt... Met haar koorts hadden we haar geen dekentje gegeven met het slapen, en ontdekte ze ineens dat draaien in bed ook wel heel leuk is! Nu ligt ze dus nog maar alleen in een slaapzak in bed en slaapt ze meestal op haar zij. Voetjes uit de spijltjes, half op haar buik, koppie naar het voeteneind... alle manieren probeert ze uit! Dus denk dat de deken maar achterwege blijft Zie haar er nu echt voor aan om eronder te kruipen!
@Chivay. Hihi dat met het slapen herken ik wel. Nina blijft overdag altijhd braaf liggen en gaat meteen slapen zoals wij haar neer hebben gelegd. Alleen als we haar om half 8 in bed leggen,ligt ze geen minuut stil. Dan moeten we wel 4 keer naar boven en haar weer geod leggen. Dan ligt ze dwars in bed en dan met haar armen eruit en dan weer op handen en knieen. Oplossing is hier dus een slaapzak. Eerder deden we haar naar de laatste voeding aps in de slaapzak maar nu iets eerder en dan gaat ze netjes slapen. Nu nog even een zomerslaapzak halen. Fijn dat het weer wat beter met Oona gaat. Het slapen zal ze wel even nodig hebebn om weer bij te tanken,kost tenslotte ook veel energie het ziek zijn. Hopleijkz ijn jullei snel weer in gewoon ritme,want een ziek kindje is echt helemaal niks he. Ook heir hebben we romper maatje 68/74 nodig. Raar dat ze dat niet hebben. Nina heeft nu dus 74/80 aan. Je moet wat en ik moet zeggen dat die best redelijk zit. @Carpe. ben benieuwd heo jullie het hebebn. Zullen wel heerlijk met z'n drieen aan het genieten zijn. Is jullie wel heel eg gegunt na alle narigheid van de laatste tijd. Hier is Nina nu druk bezig met de woonkamer verkennen. Regelmatig zijn we haar 'kwijt' doordat ze onder de tafle ligt. De tijgert nu echt de hele kamer door. Ook de kast onder de tv met de videobenodigheden vindt ze erg leuk. Contstant met haar handjes eraan zitten. En als ik NEE zeg,dan lief glimlachen. Het word nog wat met ons dametje,het opvoeden is begonnen volgens mij
@ Jane, tuurlijk mag je blijven spammen, leuke foto's weer van je meiden. @ Alicia, haha wat grappig dat nina door de hele kamer tijgert. @ Missy, zo jovi is erg snel zeg hopelijk loopt hij toch iets later 9 maanden is wel erg vroeg.
goedemorgen meiden @alicia ojee het opvoeden is begonnnen nou dan krijg je het zwaar haha wel leuk he dat tijgeren en ontdekken julian doet dat ook af en toe zie ik een ware kruip beweging echt lache alleen het terug rollen van buik naar rug kan hij opeens niet meer deed hij al met 2 weken oud maar nu legt hij steeds zn arm naast hem neer ja daar komt hij niet overheen haha @missy zo dat is wel erg vroeg met 9 maanden lopen hopelijk stelt hij het nog een paar maandjes uit @jane altijd blijven spammen die mooie dames van je!! @chivay fijn dat het weer beter gaat met oona dat draaien in bed hier ook julian ligt in een slaapzak strak onder zn deken en in een zijslaper en nog presteert hij het af en toe om boven in zn bed uit te komen haha @wen zielig he dat die kleintjes soms zoveel last hebben van een sprongetje gelukkig is het tijdelijk en gaat het verder goed met jenz @fotos leuke fotos gezien zo en nu ga ik even snel de stofzuiger hier doorheen rammen ik weet werkelijk niet waar die troep op de grond af en toe vandaan komt hier is julian ook niet helemaal lekker beetje huilerig en voor zijn doen erg mak maar toch vrolijk hij heeft ook al een dag of 3 steeds rond de 38. maar het zet niet echt door geloof ik zal wel weer een tandje ofzo zijn aan de luiers te merken ow het uitstrijkje is niet gelukt ik heb een hele fijne schimmelinfectie fijne dag meiden liefs
@ Alicia... Hier is het nu elk slaapmoment alle hoeken van het bedje verkennen Winterslaapzak of niet, ze komt er toch wel.... Idd... Wat kost dat toch enorm veel energie voor zo'n ukkie dat ziek zijn! Net uit bed en ze was alweer aan het gapen en wrijven.. Wat goed dat getijger van Nina! Oona is zo'n goeie roller dat tijgeren en kruipen niet zo haar interesse heeft... ze rolt er gewoon heen.. Mikt ze verkeerd dan draait ze een kwartslagje op haar buik en probeert het opnieuw.. Hihi en dat opvoeden is inderdaad begonnen... Oona heeft het vooral voorzien op een van de planten hier en mijn bril. En ow dat glimlachje idd als je Nee zegt! Pff, dat wordt idd wat @ de al wat oudere kindjes.. Hoe is nu jullie schema met eten e.d? This hier weer tijd om wat aan te passen denk ik...
@Jeanetjuh. Ja het is erg leuk. Hoe ouder ze worden,hoe leuker het ook steeds weer word en ook verrassend. Hoe gaat het met jullie kleintej? @Babykwes. AH Julian niet helemaal lekker. Misschein de omschakling van het weer. Van warm ineens weer koud,kan ook de lueirs veroorzaken.'Balne dat het uitstrijkje niet gelukt is. Had je zelf niet gemerkt dat ej een infevtie had. Ik neem aan dat je er wat voor hebt,hopelijk is het dan snel weer over. Moet je binnenkort weer komen dan? @Chivay. Hihi het si wat met de kids he. Ik moet er erg om lachen. Nian vindt het rollen ook leuk,maar met tijgeren gaat het niet iets sneller en rolt ze nergens tegenaan. Op het CB maandag tijgerede ze over de hele omkleedtafel heen. Alle kidneren lagen daar braaf rond te kijken en Nina moets in de houtgreep. Zelf bij de verpleegkundige was de computer niet veilig,daar tijgerde ze ook naar toe. Lekker ondernemend dus,leuk deze leeftijd he. Het schema van Nina is als volgt: 8:00 pap+fles (in totaal van 210cc water+7) 11:00 fruit +sap 12:00/12:30 1 snee brood + fles (180cc+6) 15:00 sap + soepstengel of liga 17:30 groente + sap 21:30 fles (210cc+7)
Goedemorgen, Vanmiddag ga ik afscheid nemen op mijn werk. Beetje laat, maar ik was er eerder echt niet aan toe. Heb er zo'n moeite mee. Kon er vannacht gewoon niet van slapen, het idee dat ik er vanmiddag echt voor de allerlaatste keer kom. He, heb er gewoon alweer tranen van in mijn ogen als ik dit typ Jelmer is vandaag naar het kdv, dus ik heb even wat tijd voor mezelf. Net de auto weggebracht voor de APK. Zijn er hier al dames die een ID-kaart voor hun kindje hebben laten maken? Ik moet binnenkort een nieuw paspoort hebben, dus dan vraag ik ook gelijk een id-kaart voor Jelmer aan. Dan moeten er dus ook pasfoto's worden gemaakt. Vraag me af of dat een beetje te doen is met zo'n kleintje, er zitten zoveel eisen aan zo'n officiële pasfoto tegenwoordig, of geldt dat niet voor kleine kindjes?
Meiden zal ook even me best doen om even wat vaker te komen heb het zoals ik bij anderen oook lees vet druk met Kleine man en werk ga het proberen..! @ All Meiden iemand ervaring met Beaba Babycook..? En positief negatief..? Zit er over te denken om 1 te kopen ..! @pluisje mooie buik en mooi kamertje zelfde kleur als Bjurn z'n kamertje volgens mij ... @ Inge Mooie fot van je 2 kereltjes..! @Jeanetjuh.. dat is zeker belangrijk.. Bjurn krijg nu half 10 10 uur laatste fles.. Dan op bedje slaapt tot 8 uur half 9.. @ All.. Wanneer kregen jullie kindjes vaste slaap ritme overdag..? Smorgens op bed en smiddags hoe oud waren ze toen ..? @ kwebbel ..Weetniet heb je de ID nodig..? Zou niet weten of ze daar ook streng over zijn.. weet alleen wel dat als je het niet hoeft te gebruiken dan kan je beter wachten.. Maar dat was al een tijdje terug dat ik dat hoorde.. Anders eerst even vragen.. belletje erna toe..? Even fototje.. De tijd is aangebroken om alles maar ookalles in de mond te doen! hihi
Girllie: Wij gaan in september naar griekenland, dus hij heeft er wel 1 nodig. Ik heb de Babycook en vind het echt een superding. Gebruik hem bijna dagelijks en is heel erg handig. Ik vind het het geld echt dubbel en dwars waard.
@ Kwebbel, ik moet ook een nieuwpaspoort en vroeg me dat ook idd af met de foto, wij gaan in oktober naar turkije dus heb er ook zeker 1 nodig voor Luuk. Succes op je werk vandaag snap dat je emotioneel bent het is ook schandalig hoe het gegaan is. Sterkte meid! @ Alicia, Luuk doet het super we hebben nu ook een baby swing en daar vermaakt hij zich prima in
@ Alicia.. grin, ik denk dat Oona niet zo'n haast gaat maken met tijgeren oid.. ze heeft dat rollen zo perfect door, tilt even haar benen of hoofd op zodat ze er niet tegenaan rolt maar bv tussen de poten van de stoel door... Computers.. Ohh ja, en telefoons & afstandbedieningen hebben allemaal een magiche aantrekkingskracht hier! Had nog 'echte' nepmobieltjes... die heeft Oona nu eentje en vind ze helemaal prachtig.. de speelgoedvariant ligt te nixen.. @ Schema.. Hmmm net iets anders toch.. Oona krijgt nu: Tussen 06.30/08.00 Fles 180+6 (Maakt voor de rest van de dag niet uit deze tijd, dus op kdv dagen om 06.30 en andere dagen tot max 8 uur slapen) 10.00 Fruit + water of thee 12.00 Boterham + water of verdund geperst sinasappelsap 15.00 Fles 180+6 (Soms met halve rijstewafel/soepstengel) 17.15 Avondeten + water of verdund geperst sinasappelsap 19.30/20.00 Papfles 180+6 en 4 schepjes bambix Nu zitten we er dus aan te denken om de 3 uur fles een halve te gaan doen en altijd een hele rijstewafel/soepstengel/cracker te geven.. Moeten nog even met het kdv babbelen of ze dat daar ook gaat redden.. eerst had ze die fles echt hard nodig nog om het laatste stukje van de dag te redden.. @ Babykwes... haha Julian ook een lekkere draaikont dus.. Hier is de deken even helemaal buiten beeld nu... Oona ontdekte hoe leuk het was om eronder te kruipen! Balend at het uistrijkje niet is gelukt... Moet je nu binnenkort weer terug? @ Kwebbel.. Oeh pff das idd niet leuk om zo afscheid te gaan nemen.. sterkte! Heb wel een keer pasfoto's met Oona gemaakt maar meer voor onze portomonee Dus hoe het zit met de regels? Dit werd op schoot gedaan. @ Slaapritme overdag.. Gewoon veel Oona 3/4x per dag... Tussen ochtendfles & fruit Na de boterham meteen Tussen de 15.00 fles en het avondeten Na het avondeten & wassen meteen... we maken haar dan wakker nog voor de avondfles. Maar... Als ze zoals vandaag veel moe is slaapt ze ook nog extra tussen het fruit en de boterham! Elke slaap ongeveer 3 kwartier tot anderhalf/2 uur... Zo... Pff.. Na het fruit eten was Oona zo moe dat ik haar weer opnieuw in bed gelegd had... Even een kort slaapje voor het brood eten... Hoor ik via de babyfoon een soort raar getril, en snel daarna nog een keer... Toch maar even kijken wat dat was! Zag niets... Leg Oona weer goed neer, pop, kusje, muziekje... Draai me om en zie een mega grote wesp op het raamkozijn (halve meter van Oona's bedje) Oona half slaapdronken meteen uit haar bed gegrist... Arme ding wist niet wat haar overkwam... Gelukkig wilde ze wel eventjes op t kleed spelen en ben ik 'heldhaftig' gaan kijken waar dat beest gebleven was... Uiteindelijk heb ik hem kunnen vangen met de citruspers Hij zag op Oona's aankleedkussen... Stom beest! Nu staat hij onder de citruspers op de gallerij te wachten tot er een heldhaftige buurman/vrouw voorbij komt om hem weer vrij te laten.. Mijn moeder is enormmmm bang voor wespen, daarom de angst meegekregen.. vond dit dus al heel wat van mezelf haha.. Maarja.. Alles voor Oona!
Chivay: brrrrr...wat eng van die wesp! Wat slaapt Oona nog veel. Jelmer slaapt overdag 2x 1,5 a 2 uur en 's nachts een lange ruk van 20:00 tot 8:00 ongeveer.
@Kwebbel. Wij hebben vorige mnaand een paspoort voor Nina aangevraagd. Mijn vriend moest een nieuwe dus hebben we meteen gekeken wat te doen met Nina. Nina kon gratis bij hem opgezet worden,maar in 2012 moeten alle kidneren een eigen paspoort hebben,dus niet meer bij ouders op. Om die reden hebben wij nu voor Nina een eiegen gedaan. Wij gaan van de zomer naar Frankrijk en dan moet ze er dus een hebben. Aangezien wij vlakbij de grens wonen was het voor ons ook niet handig als Nina alleen bij mijn vriend op zou staan. Met de pasfoto doen ze niet zo moeilijk bij kleintjes. Beide oren moeten erop,maar de mond mag wel open. Bij een geode fotograaf weten ze dit en schieten net zo vaak tot ze een goede hebben. Bij Nina was het de eerste keer al goed,dus was geen probleem. Wel handig om iemadn mee te nemen die Jelmer goed kent,omdat je hem zelf op de stoel vast moet houden,niet op schoot zittend. Je handen mogen niet te zien zijn overigens. Die andere persoon kan dan zorgen dat Jelmer naar de fotograaf kijkt. Afscheid vanmiddag. Sterkte en hopelijk toch ook wel wat plezier. Ben benieuwd heo het gaat. @Jeanetjuh. Fijn dat Luuk het zo geod doet. Baby swing is leuk ja. @Chivay. Grappig dat elk kind zijn eiegn manier van vooruitkomen heeft. Dat schema is eieglijk een vrij standaard schema. Het bureau hanteert deze,maar ook alle kinderen die ik op kdv's heb gehad hebben dit schema. Doe jij bewist geen fles na het brood? Dit zie je normaal wel bij kidneren. Dan heb je de melk alvast op het juiste tijdstip en dit word straks vervangen door gewone melk. Oh een wesp. Ik ebn er zelf niet bang voor mnaar moet er niet aan denken dat ie bij Nina komt. Ik sla ze altijd meteen kapot. Ga niet moeilijk doen,straks steken ze me nog @Girllie. Nina slipe op de leeftijd van Bjurn meestal 3x per dag. Nu vanaf 7 maanden slaapt ze 2x overdag en dan om half 8 naar bed voor de nacht met een onderbreking voor de laatste fles. @tanden poetsen. Poetsen jullie al de tandjes van jullie kleintejs? Het CB zei maandag tegen ons dat we daar mee moeten beginnen. Ik vidn het zelf wel heel vroeg en dat voor die twee kleine tandjes die er nu staan. Maar heb net een kleine tandenborstel gekocht en wil haar er in ieder geval aan laten wennen. Lees;Nina speelt ermee in haar mond.
@ Wenrich, owww wat spannend. Heb je een goed gevoel??? @ Alicia, ja ze adviseren om vanaf de eerste tand te gaan poetsen.
@ Kwebbel... Klopt das idd heel veel wat Oona nog slaapt.. CB zei dat het ws komt omdat ze lichamelijk zo ontzettend druk is... Wakker ligt ze geen sec stil... Sliep zelf als kind ook heel veel... @ Alicia.. Ik wilde ook dat schema... Maar Oona trok het niet met alleen een koekje/sap tot het avondeten.. en vanaf 'smorgens tot 3 wel prima... vandaar dat we het nu zo doen.. Welk sap gebruik jij?? Op t kdv krijgt ze af en toe roosvicee.. thuis alleen water/verdund vruchtensap... @ Tanden poetsen.. Hier was het advies vanaf het 1ste tandje meteen beginnen... Oona heeft er nog geen, maar af en toe 'oefenen' we al een beetje zodat ze het al herkend straks
@ WenR... Kun je je nog inhouden???? Spannend hoor! Duim volop!! Ohhh krijg net t berichtje dat Marcels nichtje net is bevallen van haar zoontje... Yassin Rayan! Leuk Leuk!!! Ze werd al sinds maandag ingeleid... Gelukkig pas sinds vanmorgen echt weeën, dus niet al te heftig.... Ben heel benieuwd naar t mannetje... Wel heel gek hoor.. Oona is dus sinds vandaag niet meer de jongste van de familie!!!
hey ladies, Wenr oooo wat spannend meis mijn duimen draaien weer pluisje wat een mooie buik!! Jane tuurlijk gewoon blijven spammen wat een leuke foto's weer zeg. @tanden poetsen ik ben er toevallig gister mee begonnen ook om haar er aan te laten wennen. sorry dames ik weet het ff niet meer Ik word weer tante me schoonzus is zwanger van haar 2de kindje echt leuk ze vertelde me dat ze overtijd was dus toen zijn we maar gelijk gaan testen ze is 5 wk zwanger volgens de CB test. Echt spannend rond december is ze dan uitgerekend! Gister intake gehad voor het kvb maandag de 18 mag zulay daar heen vind het best spannend. liefs
Hallo allemaal Bedankt voor de felicitaties. Ik heb een erg leuke verjaardag gehad. Heb een smartphone gekregen en krijg volgende week nog wat van Liz, maar dat is nog in de maak. Heb gezegd dat hij dat ook wel met moederdag mag geven anders zou ik dan niet weten wat ik dan moet vragen Schema: 7:00 fles 210+7 en dan weer slapen tot 9:00. 10:00 fruit. 12:00 fles 210+7 en dan weer naar bed tot ongeveer kwart voor drie (als liz een heel broodje gaat eten krijgt ze een fles van rond de 120). 15:00 op dit moment broodkortsje (om te wennen aan brood) en een fles diksap verdund. 17:00 potje 18:30 fles 210+7 en 4 schepjes bambix. Vandaag op het CB geweest. Liz was erg lang bleek ze had nu de lengte van een baby van acht maanden. Mijn man is ook lang, dus zal daar wel van zijn. En ook haar gewicht was ruim boven het gemiddelde alleen doordat ze ook zo lang was was het perfect gelukkig maar! Ook vond de mw op het cb dat Liz al zoveel "praatte"ze zei dat je dat vaker zag bij kindjes die wat achter liepen qua motoriek. Dit kwam bij Liz weer door het spreidbroekje, maar ze zei wel dat ze dacht dat zodra het spreidbroekje af is Liz alles snel in zal halen. Wendy spannend bijna testen Mijn duimen draaien. Ik ga deze week ook beginnen met tanden poetsen bij Liz. Ben benieuwd wat ze er van vind. Chivay wat eng van die wesp bah Gelukkig heb je hem kunnen pakken. Zijn nog gevaarlijk ook voor zo'n kleintje. Nog gefeliciteerd! Kwebbelsnoes hoe was het afscheid nemen? Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind. Is ook niet niets hoe je er weg moest. Stomme mensen! Verder weet ik het niet meer. Er is ook zoveel getypt