@Jeanetjuh. BAlen dat het toch een verborgen reflux is,maar wel fijn om te weten wat het nu is. Kun je gericht iets doen. Hopleijkk hlepen de medicijnen goed. Ben benieuwd. @Chivay. Je kunt de tripp trapp geod schoonhouden. Ook daarom vind ik hem ideaal. Nina kan soms ook kleideren en met een mes ertussen priegelen vind ik niks. Bij de tripp trapp kun je ook makkelijk de plank waar ze op zit eruit halen en dan kun je hem helemaal geod schoonmaken. Ook fijn dat ze de hele lagere school leeftijd erop kunnen zitten. Het is een compacte stoel alleen steken de poten aan de achterkant een beetje uit. je moet een plaatje onder de poten schroeven voor extra balans,maar daardoor steekt het wel iets uit,maar is niet storend.
hey meiden, Ik heb vandaag leuke kleertjes gekocht voor de baby. Toen kwam ik thuis en kwam erachter dat ik eigenlijk wel grote maten heb gekocht. Ik heb 2 broekjes van mt 62, een vestje van mt 68. En nog leuke truitjes in verschillende maten, 56, 62 en 68. Wat adviseren jullie mijn? Zal ik ook nog maar iets van mt 50 gaan kopen? liefs van pluisje
Zo! Uiteindelijk toch vanmiddag de deur uit geweest... Vanmorgen sliep ze heel veel, vanmiddag was ze wel te genieten en zijn we lekker naar de bieb en t winkelcentrum geweest... Voor Oona weer 5 nieuwe boekjes, een nieuw zomersetje en boodschappen gedaan Gezellig hoor.. @ Kwebbel.. Oona doet het vooral als ze moe is.. maar wordt sinds deze week dus ook vaak hoofdschuddend wakker.. Kunnen er nog niet echt onze vinger op leggen of ze het nu dus ook 'zomaar' doet of dat ze dus weer moe wakker wordt.. Zit hier wel in de s-fam.. Marcel deed het vroeger en mijn schoonmoeder en marcels nichtje doen het nog.. @ Jeanetjuh... Toch reflux! Niet fijn, maar wel prettig dat jullie nu gericht iets voor hem kunnen betekenen! Hopelijk helpen de medicijnen goed.. Hoeveel ml lactulose krijgt hij? Lactulose is hier weer gestopt nu sinds Oona meer vast eten krijgt. @ Alicia... Heb jij ook een kussen in de tripptrapp? Lijkt me iets wat bij elke voeding vies wordt terwijl het misschien niet echt nodig is? We hebben via marktplaats nu een babyset kunnen bemachtingen, scheelt toch weer want daar zal ze niet super lang in zitten. De stoel willen we wel nieuw halen omdat ie jaren mee kan. Welke kleur heb je? Wij zitten aan de paarse te denken. Op mijn werk hebben we veel tripptrapps, maar ik heb dus alleen de ervaring bij oudere kinderen, daarom wel fijn om te lezen dat hij nu ook al fijn is. @ Pluisje.. Oona droeg de eerste weken echt maat 50 of 50/56
@ Chivay, hij krijgt nu 3 ml. Wat kreeg oona? Heerlijk dat je nog even bent wezen shoppen, leuk weer een nieuw setje @ Pluisje, Luuk heeft ook een tijd maat 50 gedragen en heeft nu pas 50/56 aan en soms een kleine 56. Liefs
@ Jeanetjuh.. Oona heeft 3x een periode lactulose gekregen. Varierend tussen de 3 en de 5ml (Opbouwen en afbouwen)
Even snel laten weten dat we bij de ka zijn geweest en dat hij eigenlijk erg tevreden was over hem. Jenz is nu 65cm en weegt 6830gr, zit hiermee netjes gemiddeld op de curve. De ka heeft hem helemaal nagekeken en hij is helemaal goedgekeurd. De kleur ontlasting zegt niets volgens de ka. Overigens zou Jenz het mogen hebben ivm de Nutramigen die hij krijgt, schijnt daarvan ook groen te kunnen worden. Het plan voor nu is: Rijstenbloem bij elke voeding gaan doen en evt afbouwen met de Nutriton, hierdoor krijgt hij meer calorieën binnen. Verder wordt Jenz op korte termijn 2x een dag opgenomen om te kijken of hij echt koemelkallergie heeft ivm voedingen en bijvoedingen. Onze ka zou ons met voorrang op de lijst zetten. Ook geven we extra water tussendoor, we mogen net zoveel geven zolang we niet boven de 1 liter incl. flesvoedingen uitkomen. Hij heeft dit gisteren en vandaag al gehad en moet zeggen dat hij daar wel aardig op reageert. Ow ja, het zijn niet zijn tandje. Ka heeft even gekeken en gevoeld maar er was nog niets te vinden. Ook zou hij daar een paar dagen last van kunnen hebben, maar niet de 3 weken waarin Jenz nu zo onrustig is. Zo nu mijn bedje in, want mijn wekkertje gaat alweer om 5:30 uur. *gaap* Maar wilde jullie toch even laten weten hoe het was gegaan. Welterusten allemaal!
@Jeanetjuh Je kan de Nexium het beste voor de fles geven en in de ochtend heb ik begrepen. Wij hebben voor het geven hiervan een speciaal medicijnflesje gehaald van Nuby, echt ideaal. Overigens moet je warm water gebruiken voor de Nexium, niet koud, heel goed roeren en even (5 min ofzo) laten staan om het dikker te laten worden en op te laten lossen.
@ wen, wat fijn dat de ka erg tevreden was over jenz. Hopelijk gaat het huilen gewoon snel over. En waarom moet jenz zoveel water per dag? Dank je voor de tip zal eens kijken voor zo'n fles, waar verkopen ze die? Liefs
@Wen. Fijn dat de KA tevreden was. Het lijkt mij een hele gerststelling voor jullie dat hij heir nu zo mee bezig is. Ook geod dat hij Jenz laat opnemen om te kijkken of het een keomelkallergie is. Ik hoop voor jullie dat er dan wat rust komt. Hoe agat het met jou? Lijkt me hele pittig zo met het werken erbij? Red je ej een beetje? @Babykwes. Hoe gaat het bij jullie? Hoe agat het met de rug van je vriend. Is het helemaal over of heeft hij nog last? @Chivay. Wij hebben de kussen er niet bij gekocht. Vonden het echt een duur stukje stof voor 'zo'n dun ding. Wilde zelf iets maken,maar Nina er er zo geod in dat ik dat dus niet meer heb gedaan. Wel even in het begin toen ze voor het eerst zat een handdoek in de rug gehad voor de stevigheid qua zitten. Die kan ik dan elke keer wassen,want net wat je zegt,elke voeidng zit er wel wat op en het kussen zou dan eieglijk na elke maaltijd gewassen mkoeten worden. Dat schiet ook niet op. Wat ik heel fijn vind aan de stoel is dat hij zo stevig staat. nina vidnt het helemaal geweldig om de grond te bekijken en hangt danh helemaal voorover in de stoel. Toch kan ik haar met een gerust hart laten zitten. Ook heeft ze ontdekt met de stoel van buiten (Ikea,plastic bakje waar de poten onderuit kunnen) Dat het leuk is om je af te zetten aan de tafel en dan op twee poten te ballanceren. Echt levensgevaarlijk,maar met de tripp trapp kan dat niet. Zal vene een foto maken. Wij hebben de eiken white wash genomen. Die kleur hebben onze meubels ook,dus past mooi bij elkaar. Nina vanochtend wakker geworden met twee extra tanden. Ze had de twee voortanden al,maar nu die ernaast en de hoeltand. Ziet er erg apart uit. Een aan de ene kant en drie aan de andere kant. Gister heerlijk van het mooie weer genoten. In de tuin onder het zonnescherm. Nina vodn het geweldig. De stoep heeft ze helemaal bekeken en ook het zand ertussen. Ontdekkingsreis buiten is nu ook begonnen. 's Middags even een klein stukje gewandeld. Nina in de korte broek voor het eerst. Goed ingesmeerd en veel in de schaduw gelopen. Wil haar huidje een beetje aan de zon laten wennen ,maar wel voorzichtig want een zonnesteek hebben kinderen zo te pakken. Spelen buiten leggen we haar bewust in de schaduw. Hoe doen jullie dat met jullie kleintjes?
Deze tripp trapp hebben wij. Je kunt heir ook die plaatjes zien die je onder de poten moet schroeven. Steekt dus iets uit,maar zijn voor de extra stabiliteit. Over een tijdje moeten ze er andersom onder en later kunnen ze helemaal weg. Bekijk bijlage 145613
Wen: Fijn dat Jenz is goedgekeurd. Wel vervelend aan de ene kant dat hij geen aanwijsbare oorzaak voor zijn onrust kon vinden, hopelijk gaat hij snel beter in zijn vel zitten. Ik ga straks even met Jelmer naar de huisarts, hij is weer verschrikkelijk aan het hoesten en met vlagen zelfs benauwd en dan raakt hij ook echt even in paniek, dus toch maar weer gebeld. de vorige keer vermoedde de ha astmatische bronchitis, maar toen was het net afgezakt, dus kon hij het niet goed beoordelen. hopelijk straks meer duidelijkheid.
Ik hou Jelmer ook zo veel mogelijk in de schaduw. Smeer hem goed in, hij heeft alleen een beetje uitslag van de zonnebrancreme, dus moet nog even op zoek naar eentje waar hij wel tegen kan. Gaan we met hem wandelen, doe ik hem een zonnehoedje op en heb zelfs gisteren een zonnebrilletje gekocht voor hem. Heb een artikel gelezen dat langdurige blootstelling van de ogen aan de felle zon één van de grootste oorzaken is van staar en andere oogproblemen op latere leeftijd.
@ Wen.. wat fijn dat het zo goed gaat, en hopelijk dus binnenkort ook meer duidelijkheid over eventuele allergieen.. Hoe gaat het met jou nu? En je vriend?? @ Alicia... Mooie kleur ook! Ik twijfel nog een beetje over de kleur, waarschijnlijk gaan we vanmiddag even kijken. Onze woonkamer (al komt ie in de keuken) is op het moment echt een ratjetoe aan kleuren omdat het kamertje van Oona vroeger de computerkamer was, en die meubels nu deels in de woonkamer staan ook. In de toekomst gekeken ooit met een andere woning en dan de meubels in de woonkamer past een houtkleur of paars wel leuk. (hebben tikkie retrolook in de woonkamer.. bruin met oranje, maar de oranje stoel vind ik te ) Oona doet dat ook vaak, dat kijken naar de vloer of kijken naar wat ze heeft laten vallen. Fijn dat die triptrap zo stabiel is dus! De andere kinderstoel die we hebben is ook het triptrap princiepe, maar dan met een vast lomp tafelblad. In de keuken hebben we nu diezelfde ikeastoel die je noemt. Fijn ding! Wij hadden hem gehaald om mee naar opa's & oma's te kunnen nemen, maar zijn hem eerst zelf gaan gebruiken omdat Oona er veel beter in zat dan de andere stoel.
Waar heb jij de zonnebril van Jelmer gekocht en wat heb je er voor een? Ik ben ook nog op zoek naar een voor Nina. Wil er zo'een die je vast maakt achter het hoofd en met goede glazen. Dat verhaal van de ogen ken ik niet,maar wij zijn ook heel voorzichtig met zon. Zeker nu de eerste zomer voor Nina en haar lichte huid,doen we voorzichtig,maar heelmaal zon vermijden kan niet,dus wij proberen een geode balans te vinden.
@ Zon.. Ik hou Oona zo veel mogelijk uit de zon. Bij de kinderwagen heb ik nu een parasolletje, en zo nodig hang ik ook een hydrofieldoek erbij. Oona heeft mijn (ontzettend) lichte huid en ik verbrand heel snel. Daarnaast heeft ze ook een beetje rode gloed in haar haar.. Hier dus veel smeren en geen zon het eerste jaar zeker. Welke zonnebrand gebruiken jullie? Ik wilde idd ook nog een zonnebrilletje halen voor haar.
Wij hebben nu Amber Soleil in huis. Factor 50,speciaal voor kinderen. Ik heb al bij babypark en babydump gekeken op d esite maar daar staan geen zonnebrillen op. OOk hier bij winkels gekeken mar alleen die goedkopere gezien. Die blijken dus heel slecht voir de ogen. Dat glas schijnt juist de oogjes te verslechtere heb ik gelezen,dus die wil ik niet,maar die andere kan ik niet vinden.
Zonnebrillen - baby Even klikken, dan kom je op de site waar ik zijn zonnebrilletje heb gekocht, heb er idd 1 die je met een band om het hoofd vast maakt. Jelmer houdt hem trouwens wel op, had ik niet verwacht. Nou, we zijn eindelijk terug van de huisarts. Hij heeft toch astmatische bronchitis, dus we hebben nu een inhalator voor hem meegekregen, zal mij benieuwen of dat een beetje gaat lukken. Kom ik toch in de wachtkamer een klasgenoot van de MAVO tegen, echt zo leuk, dus het was geen straf dat de dokter uit liep, hadden we mooi de tijd om bij te kletsen
Gewoon bij de supermarkt hier, althans hier. Anders wil ik hem wel voor je halen en stuur ik hem naar je op... En dat extra water is ter aanvulling, Jenz transpireert best snel en heeft het eerder te warm dan te koud, dus verliest ook best veel vocht. En daarmee heeft hij toch een gevuld buikje.
@Alicia en Chivay Met mij gaat het op zich wel, alhoewel nu pas het besef komt wat er allemaal gebeurd is de afgelopen maanden. Ook nu komt er van alles naar boven wat ik toch een beetje verdrongen had om maar te "overleven". Met mijn man gaat het best goed, ook bij hem is de vermoeidheid er een beetje uit aan het komen. Al met al mogen we niet klagen, maar houden onszelf wel goed in de gaten. @Kwebbel Leuke site voor zonnebrillen, wij moeten er ook 1 hebben zsm. Ik zal zometeen thuis even kijken. (zit nu op werk )
@ Wen, ow oke zal eens even kijken en anders laat ik je het weten als ik hem niet te pakken krijg. Ow oke ja ik vroeg dat gisteren nog aan de ka Luuk heeft het ook altijd warm hij heeft nooit een kruik ofzo nodig gehad en zweet ook snel dus vroeg ik of ik hem geen extra water moest geven maar de ka vond van niet. Logisch dat jullie dat nu pas gaan beseffen al die tijd moest je je groot houden maar het moet er toch een keer uit he fijn dat jullie goed opletten het is allemaal niet niks. Liefs