@ Jeanetjuh... Wat tof dat shirtje!!!! en oehh allebei een foto ingestuurd... Mees die ertussen staat ken ik ook van het augustustopic waar ik altijd meetyp... @ WenR En hoe ging t vandaag? @ Kwebbel... Ohhh wat heerlijk zo uitslapen! Doen wij ook wel vaker op zondag, maar meestal vind ze het vooral heel gezellig Hahhahaa die Jelmer... Geen kunstjes doen @ Alicia.. Haha, herkenbaar.. op mijn werk ook vaak mama genoemd, maar nu is het toch wel heel speciaal! Wat leuk dat je de stamboom aan het uitzoeken bent.. Lukt het een beetje? Mijn ouders hebben het jaren geleden van onze familie gedaan en zijn geloof ik tot 1600 terug kunnen gaan! Toen is onze familienaam ontstaan.. @ Sammie.. Wat lief dat je dat schrijft!! Doet wel goed hoor! Wat een leuke foto's weer van Roan.. Dat laagje water in bad ga ik ook eens proberen! Wat betreft slapen: Oona heeft het sinds een tijdje ook helemaal door.. Sliep altijd op haar rug armpjes omhoog... maar ziet nu alle hoeken van haar bedje en valt meestal op haar zij in slaap, maar rolt ook vaak door naar haar buik... Ligt ze op haar buik dan draaien we haar vaak wel even om. Meestal slaapt ze dan gewoon door... maar zoals het er nu naar uitziet blijft ze echt een zij/buik slaper en zal ik er aan moeten wennen Dus overdag laat ik haar meestal wel liggen. @ Lovely me... Owww wat lijkt me dat raar en moeilijk zo'n eerste nacht je kleintje uit logeren gaan! heerlijk zeker om haar weer op te halen.. Hoe gaat het met Zulay? @ Babykwes.. Hopelijk is dat het idd! Zou zeker kunnen.. Een lakentje zou je nog dwars kunnen doen zodat je aan beide kanten genoeg ruimte hebt om alsnog strak in te stoppen zonder deken.. @ Baby van de Maand.. Oona doet dus ook mee net als Luuk! Dus als jullie willen stemmen? Vandaag op late kraamvisite geweest.. Heel late Meissie is namelijk alweer bijna 5 maanden haha.. Ze was veel te vroeg geboren, waardoor de visite later op gang kwam... en toen we eindelijk zouden gaan werd Oona ziek... Wat is dat toch weer klein dan zeg! @ Luiertaart.. Ik ben bezig met een luiertaart voor Marcels nichtje... Hebben jullie nog leuke orginele ideetjes voor cadeautjes erin?
@ Chivay, cadeautjes in de luiertaart? Ik heb een luiertaart gehad maar zaten alleen luiers in wel leuke versiering aan de buitenkant. Grappig dat Oona er ook tussen staat, ook een hele leuke foto @ Babykwes, ja wie weet is dat het probleem. Luuk heeft het altijd warm en doordat ik het snel koud heb kleed ik hem soms echt te warm aan dus nu vraag ik aan mijn man wat moet Luuk aan hihi ze kunnen er echt last van hebben te koud of te warm of idd dat ze geborgen willen liggen.
Babykwes: nou dan schelen ze idd niet veel.... Hopelijk slaapt Julian weer beter met een dekentje. Toen het zo warm was hebben we roan in een romper met lange mouwen in een dun slaapzakje in bed gelegd met daarover gewoon zijn dekentje. Chivay: een laagje water in het bad is zeker een aanrader. Ik ben benieuwd hou oona het vindt. Het slapen op de zij is even wennen. Roan sliep ook altijd op zijn rug met z'n armpjes omhoog. Het is gewoon het idee dat er wat gebeurt en hij zichzelf niet kan redden en wij het niet horen in onze slaap (wat vrij onwaarschijnlijk is want de babyfoon staat nog steeds aan op mijn nachtkastje!) roan heeft weer wat nieuws..... Hij heeft vandaag de hele boel bij elkaar gegild. En lol dat ie had!!!! Ben benieuwd of hij dat morgen ook doorzet. Dan moet ik echt oordopjes gaan kopen... Haha..... Want dat gast echt hard!
@ Jeanetjuh... Je ziet ook vaak kleine cadeautjes zoals monddoekjes, rompertjes, een bijtring, lepeltjes ertussen gestoken... Wil graag een aantal nuttige dingen omdat ze het niet breed hebben, maar ook leuke/orginele dingen. @ Sammie... Roan kan zich ook goed omdraaien/opdrukken enzo toch??? volgens mij kan er dan nog maar weinig mis gaan... maar ik snap helemaal wat je bedoelt.. vind het ook nog maar niets dat buik slapen.. Zijslapen nu wel aan gewent en prima zo, maar zelf kan ik echt niet slapen op mijn buik (wordt ik benauwd) dus dat vind ik er zo raar uitzien bij haar... Maar ondertussen wel door dat ik er aan mag gaan wennen Ze blijft het doen. En hahaha leuk dat gillen Hier ook volop gedaan.. Nu niet meer zo veel, maar het is wel een blijvertje..
@chivay als je op mijn hyves kijkt daar staat iemand tussen mijn vrienden die veel fotos heeft van luiertaarten misschien kan je er iets van pikken?? bedankt voor de tip ik zal het de volgende keer doen als het weer zo warm is! liefs
Chivay mijn opa is in korte tijd van de IC naar hartbewaking gegaan en nu ligt hij op de verpleegafdeling dus het gaat beter. Hij is er nog niet maar het lijkt erop dat het beter gaat.
@Sammie. Ideaal he als je meteen alles in d emuur hebt. Wij hebben ook nog in veel stopcontacten een kindbeveliging gekocht,dus daar zitten die gaatjes dicht. Dus nog enekele moeten nog plaatjes in. Leuke foto's van jullie mannetje. Word ook alweer groot. @babykwes. Oke hij gat al in bad. Maar waarschijnlijk is het dus het dekentje. Ik heb Nina ook weer de deken er dubbel op gedaan. De nachetn zijn toch best weer wat frisser. Kun je zien wat ze daar op reageren. Nina had dat ook een tijd geleden. Toen was een voorverwarmt bed de oplossing. Ja zeker leuk o te horen dat ze me mist. We horen nu ook steeds vaker als we haar inbed hebben gelegd: mamama. Dus die klank begint ze echt te ontdekken. Of het heel bewust is,weet ik niet. Ik zal weer eenms wat foto's opzoeken. @Chivay. Je ik vind dat erg leuk om et doen de stamboom uitzoeken. Ik ben daar al een tijdje mee bezig en ben gister weer 3 generaties verder gekomen. Ik zit nu aan 1400 precies,dus al best een eind. De naam blijfft wel constant hetzelfde,aar met wat kleine veranderingen. Zoals o word a of c wordt k,maar verder klopt die wel. ik wil hem helemaal in van die blokjes laten zetten en een uitgeschreven. Wist niet dat je zoveel op internet kon vinden. Gister zelf het officiele documnet gevonden dat mijn opa aangifte deed van zijn kind,echt leuk. Ik dacht ook dat er in een luiertaart alleen maar luiers gaan. Zo doen ze dat hier iig.Ah lees wat er nog meer in gaat. Dan zou ik ook aan rompers denken of speentjes,flesje,bordje,papbakje,lepeltje,vorkje,enz. @jane. Fijn dat het met je oap wat beter gaat, Hier weer vroeg dag. Nina is tegenwoordig half 7 wakker. De ochtendstond heeft goud in de mond he Dus zo ff in bad en dan zijn we weer heelmaal klaar hier. We dachten we leggen haar nog even lekker bij ons ,maar liggen doet ze echt niet meer. Tijgert maar de rand van het bed naar onze nachtkastje om die te plunderen en anders laat ze zich over de rand vallen. Echt rustig liggen met haar lukt dus niet meer. Onze odernemende dame.
@ Chivay, ow oke ja dan zou ik er gewoon nuttige dingen indoen zoals alicia al zegt. @ Alicia, hier begint de dag ook rond half 7 kwart voor 7 maar goed het is al heerlijk dat we er snachts niet meer uit hoeven en zo heb je wat aan je dag he. Haha dat denk ik dan bij Luuk ook welleens maar die wil alleen maar eten dus smorgens kroelen in bed zit er nog niet bij. Liefs
goedemorgen meiden @alicia ja blijkbaar hebben ze daar toch last van al had hij het nou gewoon gezegd he leuk is dat he die klanken wat gaat het dan ineens snel met de ontwikkeling ben wel benieuwd naar je dametje hoor @sammie haha dat schreeuwen hier ook heel herkenbaar en hoe gekker je er op reageert hoe harder he geweldig julian ligt ook in een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak of een romper zonder mouwen en een dun shirtje erover heen @wen hoe gaat het bij jullie? hier weer een drama nacht gehad ppff hij werd om half 3 wakker volgens mij van de krampen want het was echt krijsen en dat klinkt zoo hard snachts we zijn tot 4 uur bezig geweest en toen maar tegen beter weten in een klein flesje gemaakt 90 water en 1 schepje voor de smaak om hem wat makkelijker in te laten slapen dat was een succes gelukkig tot half 8 en hij ligt nu alweer een half uurtje te slapen arme ventje is bekaf ben benieuwd hoe lang hij slaapt fijne dag meiden liefs
@ Babykwes, wat vervelend zeg. Had hij buikkrampjes? Echt zielig hopelijk gaat het allemaal snel over.
Alicia hier was het vanmorgen ondanks het verduisterend velux rolgordijn al 06.00 uur i.p.v. 07.00 uur. Ze hebben op het kdv laat gegeten en wilde de avondfles van 19.00 uur niet meer. Zal mijn benieuwen hoe laat het morgenvroeg wordt. Vind het maar niks als ze de laatste fles niet drinken....maar het zit eraan te komen. De flessen zijn bijna weg. Morgen alweer 9 maanden zucht zucht wat vliegt de tijd
uit het blote bolletje @ wenenrich heel veel succes en wat iedereen al zeg 3x is scheepsrecht. @ jane sterkte met je opa. @ jeanetjuh wat een leuke foto's van luuk, hij word echt groot. @ wen hoe is het met jou? @ banne lekker hoor verlof en geniet ervan. @ sammie knap kereltje hebben jullie. @ chivay in mijn luiertaart zat, zwitzal produkten oa gel, tandenborstel, bijtring, boekje, pyama, knuffel, sokjes, spuugdoekjes, tandendoosje, speentje, fles en slabbers. @ babykwes aah zielig. jovi heeft al een paar dagen last van spruw en vandaag ingeent. het is z'n vrolijk mannetje aan het worden ben happy
hee meiden ff een knuf, kom morgen weer meelezen, net 3 dagen gewerkt, had ff geen energie voor forum. Hier alles verder goed xxx
@ Babykwes.... Ohh volgens mij heb ik jou helemaal niet op hyves? Of ben ik nu gek?? @ Jane.. Fijn dat het al beter gaat met je opa! Hopelijk knapt hij helemaal goed op zodat ze nog samen van hun huisje kunnen genieten... Mijn opa en oma zijn toevallig net na de hartaanval van mijn oma verhuist... die zijn nu ook helemaal de koning te rijk dat ze toch samen van hun huisje kunnen genieten.. Hoeveel flessen krijgen jou meiden nu?? Oona is echt nog zo gek op haar flesje.. Na het avondeten ligt ze meestal rond 18.00/18.30 te slapen en we maken haar dan rond 19.30/20.00 wakker of ze wordt zelf rond die tijd wakker voor een flesje. @ Alicia.. Jaa super dat je nu zoveel online kan vinden.. Mijn ouders hebben het nog helemaal ouderwets vanuit de archieven gedaan.. Ze hebben er toen ook een boek van gemaakt en verschillende keren laten drukken. Ze hebben verschillende stambomen uitgezicht.. mijn familienaam, mijn opas en oma's enzo.. Erg leuk die oude foto's en verhalen! Ik weet dus ook precies hoe mijn achternaam is ontstaan. Twijfel nu wel... zei tot 1600... maar nu jij 1400 zegt zou het zomaar kunnen dat het verder nog is.. Toch maar eens navragen Nu nieuwschierig.... Wel leuke feitjes kom je ook tegen.. De bavariafabriek is bij ons in de familie geweest, Lorentien van Moorsel is een achter achter achter achternichtje van me haha... en minder leuke dingen... Er is ooit een moordenaar in onze familie geweest.. Hij had met een giek iemand neergestoken! (Heuuuul veel generaties terug) En haha die Nina.. Even gezellig snoozen bij jullie in bed is er niet meer bij dus.. Oona leggen we tussen ons 2 in Dan kan ze de nachtkastjes niet plunderen.. (maar wel aan mijn haren trekken ) @ Babykwes... Pfff balen zo'n nacht... Zit Julian al aan de max van voeding?? Anders lekker doen dat flesje hoor snachts! Wij hebben dat ook een tijdje gedaan toen we merkte dat ze echt pas tot rust kwam na een half flesje... Kwam toen 3/4x per week voor, een maand lang ofzo.. en toen was het weer over ineens... @ MissyF... Oh Gel dat is wel een leuk idee ja! de standaard dingentjes komen er al in.. was nog wel op zoek naar een paar leuke orginele... This een mannetje met best al een bos haar Leuk dus! Oei Spruw.. vervelend.. Wat heb je er tegen gekregen?? FIjn dat hij zo vrolijk geworden is! @ CarpeD.. Slaap lekker Zooo... Er ligt een berg opvouwwerk te wachten.. maar was nog even lekker aan het tijdrekken ghehe.. Zo toch maar eens opstaan! Hier was het vandaag alweer raak.. Vanmorgen na het fruit had Oona verhoging.. en dat liep snel op naar koorts... hele middag en avond rond de 39.5 gezeten weer.. Pfff.. Vind het zo zielig!!! Net met de laatste fles had ze 39.7... toen maar een zetpilletje gegeven voor de nacht... Gelukkig was ze vandaag wel een stuk vrolijker dan de vorige keer dat ze zo'n koorts had.. Dat scheelt een hoop! Morgen zou ze eigelijk naar de opvang gaan omdat ik naar de dermatoloog moet... herhalings-consult rondom mijn haarverlies.. Morgenvroeg dus maar even kijken of Oona weer koortsvrij is, anders moet die afspraak toch maar verzet worden..
Hoi allemaal, heb even bijgelezen... @jane: Fijn dat het weer beter lijkt te gaan met je opa. En zoals je zegt vliegt de tijd. Wat worden ze snel groot! @chivay: Ach arme Oona.....het is wel raak met haar de laatste tijd....zielig. Hopelijk knapt ze snel op en kan jij gewoom naar de DL. @Alicia: Ben ook nieuwsgierig naar jullie meisje. ik heb net een minialbum gemaakt voor de oma's die geef ik op moederdag. Hopelijk heb ik ze op tijd in huis. Anders krijgen ze dit cadeautje wat later.
hoi allemaal , mijn excuses voor het niet reageren ben zo druk mmet werken en de voorbereidingen van de grote dag . schiet nu toch echt op nog 3 weekjes krijg toch al wel iets de kriebels hoor . groetjes san
nah meiden, de inseminatie is zwaaaaaaaaaar tegengevallen. Ik heb met tranen in de stoel gelegen omdat ze een klem op mijn baarmoedermond zetten. Eerst douwde ze die eendenbek in het verkeerde 'gat' ( verkeerde kant schotje) en toen ze die opzij wou duwen... kwam de klem nahhhhhhhhhh ik ging door de grond! Gelukkig ook weer gebeurd nu afwachten tot 16-05...
Goeiemorgen meiden! @Sammie, ik heb een heleboel op m'n lijstje staan om te doen.. Ik denk zelfs teveel! haha Wat een leuke foto's weer van Roan, vooral die in het bad! @Jane, wat fijn dat het alweer wat beter gaat met je opa!! @Chivay, ik heb soms precies hetzelfde, dat het nog maar zo kort geleden is dat ik een test heb gedaan! Haha En de eerste keer naar de vk zonder buik! Dan zie je allemaal buiken om je heen en nu ben ik een van die buiken! heel apart! Wat zielig dat Oona weer koorts heeft, hoe gaat het nu met haar? @San, heel begrijpelijk dat je nu nog druk bent met de grote dag! Spannend hoor, nog 3 weekjes! Ik ben heel benieuwd naar de foto's! @Wenenr, wat ontzettend vervelend dat het zo tegenviel de inseminatie! Hopelijk was dit de laatste keer en wordt jullie moeite eindelijk beloond 16 mei! De duimen draaien hier weer op volle toeren voor je! @All, M'n eerste dag verlof zit er op! Heerlijk! Wel weer veel gedaan.. Volgens mij wil ik teveel in te korte tijd! hahahaha We hebben afgelopen zondag via marktplaats nog een wiegje gekocht. Zo'n co-sleeper, die kan je tegen je bed aanzetten. Maar deze kan je ook gewoon als wiegje neerzetten en zelfs nog veranderen naar een schommelwiegje! Helemaal leuk! Maarrrrrrrrr ik wilde 'm wel verven want het is nu grenen en daar hou ik niet van. De rest van de meubels zijn ook wit. Dus ik ben gisteren begonnen met verven. Verder alle was voor onze dochter aan het wegwassen en strijken... Ik geniet volop in ieder geval! Fijne dag allemaal!
@Babykwes. Ah wat zielig met Julian. Hoe heeft hij vanacht geslapen. Zou het aan het weer liggen. Hier ook weer een vroeg wakker. Missdchein zijn ze allemaal wel toe aan de zomer Hoe gaat het met jou? Weinig slaap,maakt het geduld minder,zo werkt het in ieder geval bij mij. Ik zou ook gewoon een fles je geven als Julian daar behoefte aan heeft. Soms hebben ze een periode behoete aan wat meer. Gewoon je iegen gevoel volgen. @Chivay. Onze familie komt uit duitsland,mijn vader is de eerste die in nederland geboren is. Denk dus dat het lastig uitzoeken is,want dan moeetn we daar dus heen. Je komt inderdaad dingen tegen die je nog niet wist. Zo hebben wij bijna geen meiden in de familie,echt jongensfamilie. Nu kwam iuk erachter dat mijn opa een zus had. Wist mijn vader heelmaal niet,is gestorven toen ze 9 maanden was,maar toch. Ook een oud documnent van een geboorte gevonden. Vind dat leuk om te zien. Je kunt via internet ook in geboorteregisters van vroeger komen. Alleen de mensen die nu nog leven,kun je niet achetrhalen gezien de privacy. Ja met Nina in bed lukt niet meer. Wij hebben Nina ook weleens tussen de kussens gelegd ,maar dan kruipt ze er overheen. En als ze tussen ons ligt,kruipt ze gewoon over ons heen,zet zich dan ook rustig af tegen mijn hoofd of zo. Geen rust in de kont noemen wij dat Ah Oona weer koorts. jullie zijn wel een beetje aan het klungelen met haar he. Krijgt ze misschein tandjes? hopelijk gaat het vandaag wat beter na een goede nachtrust en kun jij naar de dermatoloog. @Sammie. LEuk zo'n minialbum. Heb ik ook voor een oma gemaakt. Is ideaal voor in de handtas om mee te nemen naar allerlei mensen om te showen @Banne. Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad. Geniet maar lekker van je verlof,gaat allemaal zo snel. Een wiegje is leuk ja, Hadden wij ook. Was van mij van vroeger en donkerbruin. We hebben hem ook wit gemaakt. We hebben 'm alleen gespoten,gaat veel makkelijker dan verven gezien alle hoekjes en spijlen. Misschien een idee. @Wendyenr. Oh au. Bah wat naar zo,niet leuk dat dat zo moet. De gyn heeft blijkbaar nog niet vaak iemand geinsemineerd met 2 halve baarmoeders of een tussenschotje. hopelijk is het alle moeite waard en heb je binnenkort een posi test i handen. ik duim voor je. Hier weer vroeg dag. Nu al half 6 :-0 Vraag me af wat ze heeft. Gisetr hele rode billen,was weer ene tandje door,dus dacht datz e misschein een vieze luier had. Dus eruit om de luier te verschonen,maar ook daarna widle ze niet meer slapen. Heb haar nog wel even laten liggen,wil haar er ook niet aan wennen om steeds vroeger eruit te gaan,maar op een gegeven moment is de rek eruit. Nu is ze ook heerlijk chagerijnig,dus straks maar weer lekker naar bed.