@Sammie. ja het is wat met het taflekleed. Wij hebben zo'n plastic doorzichtige,echt ideaal met Nina maar ook met onszelf en verven en knutdselen van ons. Nian is helemaal weg van dat tafelkleed en duikt er constant onder,maar Roan dus ook. Hebben jullei ook een plastic kleed? Nina krijgt volle yoghurt na het eten. Ik heb dit op het buireau nagevraagd. Zij raadde dit aan en geen danoontje en zo te nemen. In yoghurt zit niet de suiker die in de andere toetjes wel zitten. Zij zeiden alleen yoghurt maar dat vindt Nina niet lekker. Zij raadde dan aan om wat sap erdoor te doen of restje van fruithap. Dit vind Nina lekker,dus elke dag wissel ik wat ik door de yoghurt doe. Bij speciale gelegenheden en als wij ook apart eten heeft ze weleens toetje van Olvarit of Nestle. @babykwes. Dannk je voor je lieve woorden over Nina. Ze word inderdaad groot,voorla lang maar wat wil je met ouders van 1.86 en 1.88m. Verwacht niet anders dan dat ze lang word. Ook qua ontwikkeling gaat het hard. Ze staat nu in de box,akn dit alleen nog niet zelf dus ik moet haar neerzetten Daar moet ze dus nog even op oefenen. Fijn dat Julian goed heeft geslapen. Voor allebei fijn. Hopelijk zet hij dit zo weer door. Ik heb Nina vanavond onder de douche genomen,dat wil ook nog weleens werken voor het slapen. En mevrouw wilde niet haar hele fles leegdrinken en ik vidn dat ze die wel helemaal op moet maklen voor de nacht dus heb ik van het restje pap gemaakt. Ben benieuwd hoe ze nu gaat slapen vanavond. @Chantal. Ik heb nu inderdaad bambix vanavond gebruikt,dus wacht het even af. Wat fijn dat het broekje af mag. Ben benieuwd hoe het nu met de lichamelijke ontwikkeling van Liz gaat. Kan nu weleens heel snel gaan. Nina gaat om 19:30/19:45 uur naar bed. Ze heeft dan haar laatste fles op en slaapt dan tot 7 uur normaal gesproken. Nu net de afgelopen 2 dagen tot half 7 en half 6.
@Alicia, hoe hebben jullie het wiegje gespoten, met een spuitbus of een speciale verfspuit?? De spijlen zijn niet mooi geworden dus ik ben nu toch aan het kijken naar een alternatief wat ik zou kunnen doen om het nog te "redden"...
@ Wen en babykwes, hoeveel nexium krijgen jullie kindjes? Luuk krijgt nu sochtends een half zakje maar heb het idee dat het te weinig wordt want hij is weer meer belletjes aan het blazen en kokhalzen en slaapt overdag ook weer slecht en veel huilen morgen belt de kinderarts dus ook maar even overleggen met haar.
Hey meiden.. Wel bijgelezen, maar of het allemaal binnen gekomen is??? Ben aardig moe na zo'n nacht en dag! Overdag heeft Oona veel geslapen, maar werd eigelijk steeds huilend wakker... echt een zielig hoopje dat niet wist wat ze met zichzelf aan moest... Ze kwijlt flink, paar zure luiers... zou het nu dan toch?! Eigelijk hoop ik dat nu ook weer niet want als dit bij elk tandje zo gaat.. pfff Maar er is nog niets te bekennen.. dus tot ik een tandje zie ga ik toch maar weer uit van een virusje... Gelukkig was ze na haar laatste fles vrolijk en ging uitbundig gezellig terug haar bedje in.. Fijn zo de dag af te sluiten! Even van wat ik nog weet: @ Bambix.. Hier ook! Oona slaapt wel wisselend door.. soms is het 06.15.. soms ook pas 07.30.. @ Naar bed.. Oona ligt gemiddeld tussen 18.00 en 18.30 te slapen.. Na het avondeten meteen wassen/douchen/bad... en daarna slapen.. Ze is dan ook helemaal total loss.... We maken haar dan wakker tussen 19.30/20.00 voor haar laatste flesje (papfles) maar tegenwoordig zit het zo in haar systeem dat ze zelf wakker wordt rond die tijd. @ Toetje... Hier nog niet.. soms een beetje fruit nog.. laatst had ik nog wat framboosjes staan daar kreeg ze er nog een paar van.. of een paar druifjes... Wil binnenkort eens gaan beginnen met yoghurt... Geven jullie magere of juist volle? Lees verschillende verhalen. Danoontje wil ik niet gaan geven.. zo zoet, eerst maar lekker wennen aan gewone yoghurt.. (Oona noemen we wel regelmatig Danoontje haha..) @ Chantal.. Oh bijna het spreidbroekje de deur uit!? Fijn! @ Alicia... Wat een leuke foto's weer van Nina! Hier smaakt tafelzeil ook heerlijk en wat is ze super mobiel zeg al! Sorry als ik iets vergeten ben.. ben een beetje een zeef na zo'n daggie.. Hakt er toch in.. Ondanks dat ze veel geslapen heeft ben je op de wakkere momenten driedubbel zo hard in de weer als ze niet lekker is... Hopelijk gaat het morgen beter!
Chivay hier nog 3 flessen....nou ja gister en vandaag nog maar twee omdat ze de avondfles gewoon weigeren dus ja, alleen nog smorgens om 07.00 uur en om 12.00 uur een fles en die van 12.00 uur gaat ook bijna weg omdat het brood zo goed gaat. Vind het wel vroeg hoor om de avondfles nu al weg te laten, die gaat meestal weg vanaf 1 jaar. Morgen is wat anders gaan proberen, we hebben nu nutrilon goede nacht. Morgen maar weer normale voeding met rijstebloem proberen, en als dat niet lukt ga ik de groente later geven en ze gewoon eerder naar bed doen zonder fles. Hier krijgen ze trouwens soms een danoontje of toetje van olvarit. Tja de tijd vliegt voorbij, 9 maanden geleden was ik net bevallen om 20.08 en 20.13 uur. Dikke knuffel voor iedereen en vooral voor de zieke kleintjes onder ons
@jeanetjuh ahh wat zielig voor luuk echt erg als ze het zo zuur hebben julian krijgt zantac 2x2ml smorgens en savonds en in combinatie met de 3 scheppen nutriton werkt het hier super! hopelijk kan je ka morgen wat doen voor jullie! @alicia zo jullie zijn zeker lang knap van nina dat ze al zo wil staan in de box echt een tantetje hoor geweldig toch hoop voor je dat nina nu wat langer slaapt met de pap ik zal voor je duimen! @chivay kan helemaal begrijpen dat je gebroken bent na zo'n dag en nacht hoop dat oona zich morgen beter voelt @chantal julian krijgt zo rond half 8/8 uur zijn laatste fles maar valt tegenwoordig steeds in slaap en laat dan 100 staan dus de fles gaat echt naar half 8 morgen en dan slaapt hij tot een uur of half 8/8uur slaapt gemiddeld 11 uur per nacht zo ik ga mn bedje in hopelijk weer een goeie nacht daar knap je echt van op! fijne avond nog meiden liefs
Goeiemorgen meiden, @Chantal, wat fijn dat het spreidbroekje bijna af kan! Het is inderdaad bijna zover dat onze kleine meid geboren wordt. Ik vind het heel spannend worden nu.. En ik ben ook heel erg nieuwsgierig hoe ze eruit ziet! @Alicia, leuke foto's van Nina! Echt een ondernemend dametje! Erg leuk Ben je al met haar wezen fietsen eigenlijk? @Jeanetjeh, sterkte met de prikjes vandaag! @Babykwes, en hoe hebben jullie geslapen vannacht?
@ Babykwes, ow oke ja ben benieuwd het gaat op het moment weer helemaal niet goed hij huilt weer enorm heeft ook zoveel buikkrampjes ik denk dat hij koemmelk allergie heeft de ka had het daar ook al over hij heeft elke dag diarree dus ga straks maar even overleggen. @ Banne, dank je
@Banne. Wij hebben de wieg gespoten met een spuitbus. Dar zit speciale verf in voor hout. Als je eerst even het wiegje schuurt,kun je het daarna zo erop spuiten. Wel door blijven spuiten en niet op een plek blijven want dan krijg je druipers. Het si gewoon bij de bouwmarkt te koop. Iets van 7 euro dacht ik. Zondag hebben we voor hete erst gefietst met Nina. Ze vond het helemaal geweldig. Keek haar ogen uit en snapte er niks van als mijn vriend iets achter ons fietste,want met de auto gaat het natuurlijk altijd gelijk op. Hield zich gowd vast aan het windscherm,echt heel leuk om te fietsen. Gister samen nar het centruk gefietst,heerlijk. Je bent ook veel mobieler zo. Niet alles in d eauto en de auto een eind wegzetten. Je stopt nu gewoon voor de winkel. @Chivay. Nina is zeker al mobiel. Ik sta er van te kijken wat ze allemala al kan. Ze pakt dingen heel snel op en is een echte doorzetter ,dus dan lukt het haar ook wat ze wil. Hier gewone yoghurt. Het CB adviseerde om geen magere yoghurt te nemen,gewone volle. Ah die OOna. Al lijken de symptomen toch wel hel erg op een tandje die eraan gaat komen. Het si wel heel wisselend heo erg ze daar last van hebben. Nina had bij de eerste 2 echt pijn en bij de volgende twee viel dat wel mee,maar toen had ze hele rode billen en zure luiers. @Jeanetjuh. Succes vandaag.Komt vast geod. @Babykwes. Staand kan ze meer zien he en ze is nogal nieuwgierig Als ze dingen vast heeft houdt ze ook heel goed vast,je kunt haar niet zomaarw at afpakken,dus met staan scheelt dat wel. Al vind ik het staan nog wel eng,want ze zet haar voetjes soms helemaal schuin of staat op de tenen. Vanochtend tot 6:15 uur geslapen. Iets langer dus,al vond ik het nog wel erg vroeg. Vanavond eens proberen haar andersom in bed te leggen. Ze ligt ,et haar hoofd naar het raam toen en er komt iets licht onder het gordijn uit,misscheion dat dat het is.
@Alicia, ik zal zo eens gaan kijken bij de bouwmarkt.. Wordt wel een hoop schuurwerk eerst want er zit al een laag verf op helaas. Maar goed, ik wil het graag mooi hebben, zonder strepen! Ik kan me voorstellen dat jullie nieuwsgierige meisje het prachtig vond op de fiets. Ik ben normaal niet zo'n fietser en mijn man al helemaal niet maar we hebben allebei nu al zin om met de kleine te gaan fietsen! haha Zo even naar de vk voor mijn bloeddruk. Ik ben benieuwd hoe hoog die nu is.
San: Leuk hoor. Weet je wat voorn cadeautjes je gaat geven? Babykwes: Ja overal zit wel suiker in. Daarom probeer ik het op te lossen met fruit en yoghurt. Al denk ik soms weleens dat ze het een beetje kunnen overdrijven op het CB. Maar een beetje opletten kan natuurlijk geen kwaad. Chantal: Roeryoghurt? Bedoel je die emmertjes? Roan gaat hier tussen 19.00 en 19.30 naar bed. Alicia: Haha grappig! Ja wij hebben ook zon doorzichtig tafelkleed. Het glinstert een beetje in het daglicht. Roan vindt het dus prachtig. Ik had wel begrepen dat yoghurt beter is dan vla. Ik doe er dan ook fruit door of een beetje sap. Ik zal eens kijken in de supermarkt naar die toetjes van olvarit en nestle. Babykwes had het er ook al over en ik heb ze nog niet ontdekt Jeanetjuh: Ik zou als ik jou was gewoon met de arts overleggen. Hij groeit natuurlijk ook, dus zou kunnen dat de dosering omhoog moet. Chivay: Het zou best van de tandjes kunnen komen. Ik weet van de verhalen van mijn moeder dat ik vroeger als baby ook heel ziek was van de tandjes. Ik hoop niet dat Roan dat van mij heeft .Hopelijk komt het tandje snel door en is ze snel weer de oude. Banne: En, hoe was het bij de VK?
Sammie ik heb de roeryogert van de aldi. Staat ook roeryogert op. Wat voor sap doe jij door de yogert? Gewoon iets van roosvicee ofzo? Liz vind de roeryogert heerlijk ondanks dat ik er niets door heen doe. Moest er zelf niet aan denken haha. Zolang ze het nog lekker vind vind ik het goed.Ben niet zo van de suikers. Dames ik had gisteren voor het eerst smeerkaas op het brood van Liz gedaan. Ze vond het heerlijk. Maar heb je eigenlijk ook speciaal smeerkaas voor kinderen? Heb nu gisteren 20+ smeerkaas erop gedaan, want dat eet ik zelf ook altijd. En van leverworst heb ik van Dora speciaal voor kinderen, maar had begrepen dat ze daar maar 2 broodjes per week van mogen.
Hey ladies Alicia wat een leuke foto's van nina!!! Zulay word tegenwoordig ook eerder wakker ze krijgt nu meer met het avond etem dat ze haar fles van 21.00 niet helemaal meer leeg drink ze laat 150 staan van een fles 210! Dus het is hier zo tond half 7-7 uur dat ze wakker word. Chantal zulat gaat om 18.00 naar bed en om 21.00 maken we haar wakker voor de laatste fles. Wat fijn dat het spreibroekje er bijna af mag! San wat spannend nog maar 2,5 week! Chivay gaat het met oona al weer wat beter? Banne hoe was het bij de vs? Jeanetjuh net wat sammie zegt gewoon ff overleggen. Liefs
Het was allemaal wel goed bij de vk. De bloeddruk was ietsje lager dan de vorige keer. Dus dat is mooi! Ze is als het goed is ook al een klein beetje ingedaald... Het hartje weer gehoord, altijd fijn om te horen! Dit een keer een leuke verloskundige!! Ze is zelf ook 30 weken zwanger. Dus ik gok dat ze geen bevallingen meer doet nu. Jammer! Ik had haar graag erbij gehad. Volgende week maar eens vragen.. Zo nu ga ik maar eens wat spijlen schuren...
hee meiden Chantal ben je geslaagd voor het kleed? Wat fijn als het spreidbroekje af mag volgende week. Kim gaat hier normaal rond 18.30 naar bed, en slaapt dan tot 7.30 jeanet hoe ging het met de prikjes? Alicia leuke fotos van nina, en die tandjes hahah san je bruiloft schiet nu op zeg, goed zoveel geregeld Banne fijn dat het goed was bij de verlos, grappig ook 30 weken zwanger Zo weer is tijd om hier te zijn. Kim slaapt bijna niet , gisteren was ze overdag van 10.00 tot 19.30 savonds wakker! Dat is toch niet normaal? Ze lijkt steeds moe, en gaat gewoon niet slapen. Tig keer in haar bedje gelegt Ik wil de laatste fles eraf halen, maar denken jullie dat dan dit een goed schema is? Sowieso wat eten en drinken betreft? 07.00 fles 180 plus 6, 3 schepjes pap 09.30 1,5 stuk fruit, 1 liga, diksap 130 ml 13.00 1,5 boterham, fles 90 plus 3 15.00 150 ml diksap, 1 nijntje bisquitje 17.00 200 gram groente aard vlees Nu dus nog om 18.00 maakte ik 180 plus 6, drinkt ze vaak de helft, en wil ik een toetje geven van 100 ml xxx
hey meiden @jeanetjuh en wat zei je ka?? @carpe volgens mij wel haalbaar hoor k zou zeggen gewoon proberen je kan alijd nog een klein flesje geven als ze er om komt toch @lovely leuke fotos wat wordt ze alweer groot zeg @alicia zo dat is iig weer ietsje langer dan hopelijk morgen weer iets later wakker @chantal je heb speciale kinder smeerkaas die heeft julian ook altijd en smeerworst idd niet teveel @sammie ik probeer ook op de suikers te letten maar overal zit suiker in en ach als je het binnen de perken houdt kan het vast geen kwaad toch alles met mate nou meiden een wonder gisteravond liet julian 100 staan van zijn fles dus was bang dat hij vroeg wakker zou worden maar meneer heeft tot half 9 geslapen ouderwets uitgeslapen dus heerlijk ook vanacht een rustige nacht gehad gelukkig kan nu weer veel meer hebben hopelijk hebben we de sprong nu gehad fijne dag nog meiden liefs
@ Babykwes, de ka belt mij tussen 2 en 5 dus nog even afwachten. Luuk heeft zijn prikjes gehad wat is dat zielig:x hij huilde heel erg. Nu ligt hij lekker te slapen. Heb een pak nutrilon pepti gehaald wil straks overleggen met de kinderarts wat zei er van denkt kan het altijd proberen. Liefs
Chantal: Ik doe er idd roosvicee door. Maar meestal wat gepureerd fruit wat ik nog over heb van die middag. Babykwes: Zo is het alles met mate!!! Fijn dat Julian weer zo lekker slaapt. Jeanetjuh: Ik ben benieuwd wat de KA heeft gezegd. Lovely: ach, wat een schatje!!!!